مهاجرت تحصیلی آلمان

رشته همه گیرشناسی در آلمان

رشته همه گیرشناسی در آلمان

پس از اتمام تحصیلات اولیه پزشکی می توانید در آلمان پزشک شوید، انتخاب رشته همه گیرشناسی در آلمان دارای محاسن بیشتری نسبت سایر کشورها است. از سوی دیگر برنامه تحصیلات تکمیلی پزشکی در آلمان منجر به یک موقعیت تخصصی می شود. می توان انتخاب کرد که در رشته پزشکی مورد نظر خود در یک بیمارستان آلمان تخصص یابد. در بسیاری از کشورها به این راحتی نیست. هرچند پزشکان در آلمان همچون کشورهای دیگر با بسیاری دیگر از پزشکان دیگر برای رسیدن به یک مکان مبارزه می کنند و رقابت می کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند متقاضیان را نسبت به راه های ورود به این مسیر رقابتی راهنمایی کند و مسائل مرتبط با اخذ ویزای تحصیلی را حل نماید.

چرا رشته همه گیرشناسی در آلمان بخوانیم؟

همه چیز به اهداف شخصی شما برمی گردد. آیا شما یک دانش آموز جاه طلب هستید که می خواهید محدودیت های فکری را بیشتر کنید و معتقدید یک سیستم آموزشی منحصر به فرد ابزار عالی برای رسیدن به این هدف است؟ آیا می خواهید یک مدرک پزشکی شناخته شده در سطح جهانی دریافت کنید که یک مزیت رقابتی حیاتی برای کمک به شما در رقابت شدید ایجاد کند؟ آیا رویای به دست آوردن شغلی را دارید که نیازهای مالی شما را تامین کند و در حین کمک به دیگران، رضایت عاطفی عمیقی را فراهم کند؟ اگر پاسخ شما به هر سوال بله بود، آلمان مکان مناسبی برای تحصیل در رشته همه گیرشناسی است. چراکه دانشکده های پزشکی با رتبه برتر یک سنت آکادمیک طولانی و غنی، همراه با تعهد به توسعه کیفیت در آموزش و پژوهش کمک کرده است تا دانشگاه های آلمان بین بهترین های جهان قرار بگیرند.

از سوی دیگر هزاران دانشجوی بین المللی هر ساله برای تحصیل پزشکی در آلمان می روند و دانشگاه ها از این واقعیت آگاه هستند که همه آنها علایق علمی یکسانی ندارند. دانشکده های پزشکی در آلمان طیف وسیعی از مدارک پزشکی را ارائه می دهند تا دانشجویان فعلی و بالقوه خود را قادر سازند تا برنامه تحصیلی مناسبی برای خود بیابند. موضوع دیگر به امکانات مدرن تحصیل در آلمان باز می گردد. از آنجایی که تمرین بخش مهمی از آموزش پزشکی است و دانشکده های پزشکی آلمان دارای آزمایشگاه های مدرن هستند که تا آخرین جزئیات مجهز هستند. جلسات تمرین در چنین محیط هایی به شما کمک می کند تا مجموعه گسترده ای از مهارت های کاربردی را به دست آورید. موضوع دیگر این است که آلمان خانه بیش از 350 هزار دانشجوی بین المللی است.

در شکل زیر به سایر دلایل تحصیل در آلمان اشاره شده است.

دلایل تحصیل در آلمان

وضعیت دانشگاه ها برای رشته همه گیرشناسی در آلمان

هیچ دانشکده پزشکی مستقلی در آلمان وجود ندارد، اما دانشکده های پزشکی که دوره پزشکی را ارائه می دهند. در حال حاضر، 38 دانشگاه آلمانی وجود دارد که طیف وسیعی از رشته های پزشکی را ارائه می دهند. بنابراین، شما به راحتی یک برنامه تحصیلی را پیدا خواهید کرد که با علایق علمی شما مطابقت داشته باشد. برای یافتن دوره پزشکی خود در آلمان باید یک تحقیق آنلاین مستقل انجام دهید. عجله نکنید و برای تصمیم گیری در مورد رشته پزشکی که باید ثبت نام کنید، زمان صرف کنید. روند ورود به رشته همه گیرشناسی در آلمان به این شکل است که پس از اینکه برنامه تحصیلی و دانشکده پزشکی مورد علاقه خود را در آلمان پیدا کردید، باید اطلاعاتی در مورد مواردی که برای درخواست نیاز دارید به دست آورید. به عبارت دیگر، شما باید بدانید که شرایط ورود چیست.

مهلت درخواست برای دوره های پزشکی از دانشگاهی به دانشگاه دیگر تغییر می کند. به طور کلی، اکثر دانشکده های پزشکی در آلمان دو بار درخواست می دهند. 15 جولای برای ترم زمستانی آینده و 15 ژانویه برای ترم تابستانی آینده. نکته مهم این است که از آنجایی که دانشگاه ها مهلت های درخواست متفاوتی را اعمال می کنند، باید همیشه به اطلاعاتی که توسط دانشگاه انتخابی شما ارائه می شود تکیه کنید. ضروری است که این اطلاعات را به اندازه کافی زود به دست آورید تا به خود اجازه دهید به موقع برای درخواست آماده شوید. تکمیل مدرک پزشکی در آلمان 6 سال و 3 ماه تحصیل تمام وقت طول می کشد. برای بهره وری زیاد در یادگیری، برنامه تحصیلی شما در مراحل خاصی سازماندهی شده است. توجه داشته باشید که هر مرحله منجر به یک امتحان خاص می شود.

معیارهای رشته همه گیرشناسی در آلمان

دانشگاه ها آزادند که معیارهای ورود را به تنهایی تعیین کنند. بنابراین، شرایط ورود به مدرک پزشکی در آلمان بسته به دانشگاه و رشته انتخابی شما تغییر می کند. مدارک مورد نیاز برای داوطلبان بین المللی برای درخواست مدرک پزشکی در آلمان عبارتند از: مدارک تحصیلی به رسمیت شناخته شده، اگر شما یک دانشجوی بین المللی هستید، مدارک تحصیلی قبلی شما باید به رسمیت شناخته شود تا مطمئن شوید که با استانداردهای علمی اعمال شده توسط دانشکده های پزشکی در آلمان مطابقت دارد. می توانید با دانشگاه خود، خدمات تبادل علمی آلمان DAAD یا کنفرانس دائمی وزیران تماس بگیرید تا ببینید آیا مدرک شما شرایط لازم را دارد یا خیر. اگر به رسمیت شناخته نشود، دانشگاه از شما می خواهد که یک دوره مقدماتی یک ساله بگذرانید. گواهی های درجه گواهی شده، دانشکده های پزشکی آلمان بسیار رقابتی هستند و نمرات ابزار مهمی برای انتخاب استفاده می شود.

نمرات بالا در رشته های مرتبط با پزشکی مانند زیست شناسی و شیمی شانس شما را برای پذیرش افزایش می دهد. مهارت زبان آلمانی، اکثریت قریب به اتفاق مدارک پزشکی در آلمان به زبان آلمانی تدریس می شوند. بنابراین، اگر می خواهید در دانشگاه پزشکی ثبت نام کنید، باید مهارت زبان آلمانی را اثبات کنید. اگرچه بسته به دانشگاه مورد نظر شما تغییر می کند، اما اکثر آنها به مدرک C1 نیاز دارند. توجه داشته باشید که اگر باید از قبل در یک دوره مقدماتی شرکت کنید، مدرک زبان آلمانی B1 پذیرفته می شود. نمرات آزمون‌ های امتحانی، برای اخذ پذیرش در برخی از دانشکده‌های پزشکی در آلمان، باید در یک آزمون امتحانی خاص شرکت کنید تا استعداد خود را برای برنامه تحصیلی خاصی که برای آن درخواست داده‌اید ارزیابی کنید.

مراحل و هزینه رشته همه گیرشناسی در آلمان

اکثر مدارک دانشگاهی در آلمان پس از کاهش هزینه های بین المللی در سال 2014 به دلیل تصمیم دولت به صورت رایگان ارائه می شوند. با این حال، مدرک پزشکی هنوز با هزینه مشخصی همراه است. به طور کلی، هزینه دریافت مدرک پزشکی با توجه به ملیت شما و اینکه آیا در یک دانشگاه دولتی یا خصوصی ثبت نام کرده اید، تعیین می شود. اگر دانشجوی اتحادیه اروپا هستید، فقط باید هزینه های اداری را پوشش دهید که حداکثر می تواند 300€ (یورو) باشد. از سوی دیگر، دانشجویان غیر اتحادیه اروپا باید مبلغ مشخصی را برای تحصیل پزشکی خود در آلمان بپردازند. با این حال، هزینه های بین المللی دوره های پزشکی در آلمان در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی محبوب بسیار پایین است. به طور کلی، این هزینه های تحصیل از 1500€ تا 3500€ (یورو) در هر سال تحصیلی متغیر است.

طبق معیار دوم، باید بدانید که دانشگاه‌ های خصوصی شهریه‌ های بین‌ المللی بسیار بالاتری نسبت به همتایان دولتی خود اعمال می ‌کنند. علاوه بر این، دانشکده‌ های پزشکی در ایالت بادن-وورتمبرگ مجدداً شهریه‌ های تحصیلی را برای دانشجویان بین ‌المللی در نظر گرفته‌ اند، بنابراین اگر می‌ خواهید در آنجا تحصیل کنید، آماده باشید که بیشتر از سایر نقاط آلمان هزینه کنید. از نظر مراحل تحصیلی، مرحله پیش بالینی اولین مرحله است که در طول 2 سال اول تحصیلی خود در دانشگاه، با مفاهیم و موضوعات اصلی در پزشکی آشنا خواهید شد. مرحله علوم بالینی در 3 سال آینده تحصیل خود علاوه بر دانش نظری، مهارت های عملی مهمی را با شرکت در سخنرانی ها، جلسات آزمایشگاهی، سمینارها و دوره های کارآموزی گسترده کسب خواهید کرد. در آخرین سال تحصیلی خود به عنوان دانشجوی پزشکی در آلمان، آزمون نهایی دولتی را انجام خواهید داد.

مراحل و هزینه رشته همه گیرشناسی در آلمان

درآمد شاغلان رشته همه گیرشناسی در آلمان

فردی که به عنوان اپیدمیولوژیست در آلمان کار می کند معمولاً حدود 6210€ (یورو) در ماه درآمد دارد. دستمزدها از 2860€ (یورو) (کمترین) تا 9870€ (یورو) (بالاترین) متغیر است. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. البته حقوق اپیدمیولوژیست ها بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت است. با این حال حقوق متوسط ​​6710€ (یورو) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان اپیدمیولوژیست ها کار می کنند کمتر از 6710€ (یورو) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 6710€ (یورو) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از اپیدمیولوژیست ها کمتر از 4300€ (یورو) درآمد دارند در حالی که 75% از آنها بیش از 4300€ (یورو) درآمد دارند. همچنین 75% اپیدمیولوژیست ها کمتر از 8950€ (یورو) درآمد دارند در حالی که 25% بیش از 8950€ (یورو) درآمد دارند.

سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق است. طبیعتاً هر چه سالهای تجربه بیشتر باشد، دستمزد شما بیشتر می شود. یک اپیدمیولوژیست با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 3240€ (یورو) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا سال 4330€ (یورو) در ماه درآمد کسب کند که 34% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 6400€ (یورو) در ماه به دست می آورد که 48% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته همه گیرشناسی در آلمان می باشد:

سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته همه گیرشناسی در آلمانافراد علاقه مند به اخذ ویزای تحصیلی در گفتگو با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند با مسائل و مشکلات زندگی در آلمان آشنا شوند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *