مهاجرت تحصیلی یونان

رشته مهندسی شیمی در یونان

رشته مهندسی شیمی در یونان

یکی از برنامه هایی که دانشجویان خارجی با مطالعه آن می توانند به یونان مهاجرت کنند، رشته مهندسی شیمی در یونان بوده که بازار کار بسیاری دارد. این کشور، از گردشگری گرفته تا کشاورزی اقتصاد متنوعی دارد. از ساحل کشتی شکسته در زاکینتوس تا پارتنون در آتن تاریخ نیز در سراسر این کشور وجود دارد. این امر این کشور را به مکانی عالی برای مطالعه طیف گسترده ای از موضوعات تبدیل می کند. هنگامی که در این کشور تحصیل می کنید، قادر خواهید بود در حالت ذهنی چند فرهنگی، آرام، باز و مهمان نواز باشید که یک عمر خاطرات را برای شما به یادگار خواهد گذاشت.

تحصیل در این کشور تجربه ای است که هیچ تجربه دیگری ندارد. این کشور با آلبانی، مقدونیه شمالی، بلغارستان و ترکیه هم مرز است و این کشور را در چهارراه اروپا و آسیا قرار می دهد. این بدان معنی است که این کشور یک تجربه آموزشی منحصر به فرد را ارائه می دهد. این کشور زادگاه دموکراسی و زادگاه فیلسوفان مشهوری مانند افلاطون، ارسطو یا سقراط، زادگاه بازی های المپیک، همراه با تاریخ غنی باستانی و اساطیر منحصر به فرد است. این کشور، نباید تنها به عنوان یک مقصد سفر تابستانی تلقی شود. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نگارش را درباره رشته مهندسی شیمی در یونان آماده کرده اند.

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی شیمی در یونان

تحصیل در این کشور در مقایسه با سایر مقاصد معروف اروپایی، انتخابی کاملا مقرون به صرفه برای دانشجویان است. وزارت آموزش و امور مذهبی یونان با معرفی این کشور به عنوان یک مقصد دانشگاهی جهانی تلاش کرده است تا موسسات خصوصی و دولتی این کشور را بین المللی کند. این اتفاق در سال‌ های گذشته از طریق اجرای چارچوب همکاری بین مؤسسات این کشور و بین‌المللی رخ داد که ایجاد برنامه‌ های مناسب برای دانشجویان بین ‌المللی، دوره ‌های چندزبانه و مدارک مشترک کارشناسی و کارشناسی ارشد را افزایش می‌دهد. تحصیل در این کشور به شما امکان دسترسی به 24 دانشگاه دولتی و حدود 140 برنامه کارشناسی ارشد را می دهد.

به طوری که، اکثر آن ها به زبان یونانی یا انگلیسی در تمام سطوح تحصیلی برگزار می شود که عبارتند از:

مقاطع تحصیلی مهندسی شیمی در یوناندانشگاه هایی که رشته مهندسی شیمی در یونان را ارائه می دهند عبارتند از:

  • دانشگاه ارسطو تسالونیکی
  • دانشگاه فنی ملی آتن

در جدول زیر رتبه آن ها نشان داده شده است:

نام دانشگاهرتبه جهانیرتبه در بین دانشگاه های مهندسی شیمی
دانشگاه ارسطو تسالونیکی336147
دانشگاه فنی ملی آتن392181

مشاغل رشته مهندسی شیمی در یونان

مشاغل رشته مهندسی شیمی در یونان

فارغ التحصیلان رشته مهندسی شیمی در یونان از دانش خود از دنیای فیزیکی برای دستکاری برهمکنش‌های اتم ‌ها و مولکول ‌ها استفاده می ‌کنند. استعدادهای آن ها عموما در تحقیق و توسعه مواد جدید به کار می ‌رود. در زمینه ‌های متعددی از جمله فناوری نانو، ذخیره ‌سازی انرژی و محاسبات حیاتی است. مهندسان شیمی که اغلب در کنار سایر مهندسان در تیم ‌های بین‌ رشته ‌ای برای حل بزرگترین مشکلات بشریت کار می‌ کنند، تضمین می‌ شود که رهبران کلیدی در تضمین رفاه آینده ما در این سیاره یا هر سیاره دیگری باقی بمانند.

کار یک مهندس شیمی بر طراحی و اجرای سیستم ها و فرآیندهایی متمرکز است که نحوه تعامل یک اتم منفرد با اتم دیگر را کنترل و هدایت می کند. آن ها اکتشافات شیمیدانان را برای ساختن مواد پیشگامانه با دقت اتمی به کار می برند. آن ها به قدری دقیق هستند که اخیرا توانایی ساخت خودرویی در مقیاس نانو به عرض یک مولکول DNA را توسعه داده اند. به عنوان یک مهندس شیمی، احتمالا بیشتر وقت خود را در یک دفتر یا آزمایشگاه صرف طراحی و اصلاح مدل‌ های ریاضی در پس مواد و روش ‌هایی می‌ کنید که توسعه می ‌دهید در حالی که گهگاه زمانی را در محل صرف نظارت بر تولید یا حل مشکلات می‌ کنید.

حقوق ماهیانه کار در یونان برای مهندسان شیمی در نمودار زیر بررسی شده است:

حقوق ماهیانه کار در یونان برای مهندسان شیمی

هزینه تحصیل در یونان

یکی از دلایل اصلی تحصیل در یونان این است که هزینه های تحصیل در این کشور بسیار پایین است. دانشجویان اروپایی برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی یونان هیچ شهریه ای پرداخت نمی کنند. علاوه بر آن، حتی برخی از برنامه های کارشناسی ارشد رایگان برای دانشجویان اروپایی نیز وجود دارد. با این حال، بسیاری از مقاطع کارشناسی ارشد در این کشور، بسته به رشته و مدت تحصیل، هزینه تحصیل را دریافت می کنند. مدرک کارشناسی ارشد پزشکی و بازرگانی معمولا برای دانشجویان اروپایی نیز شهریه دارد.

انتظار می رود دانشجویان بین المللی غیر اروپایی برای تحصیل در مقطع کارشناسی هزینه ای در حدود 1500€ )یورو( در سال با احتساب کتاب های درسی بپردازند. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های دولتی، هزینه شهریه می تواند حدود 1500€ تا 2000€ (یورو) در هر سال تحصیلی باشد. برای اتباع اروپایی و غیر اروپایی، هزینه تحصیل در موسسات یا کالج های خصوصی به طور قابل توجهی بالاتر است و می تواند سالانه تا 10000€ (یورو) یا بیشتر برسد. برای اطلاع از شهریه دقیق و اطلاعات تکمیلی به دانشگاه مورد نظر خود در وب سایت مراجعه کنید.

کار حین تحصیل در یونان

مشاغل پاره وقت یکی از کمک های مالی است که دانشجویان می توانند دریافت کنند. این نوعی از اشتغال است که در آن دانشجویان می توانند به صورت پاره وقت یا چند ساعت کار کنند. ساعات کاری کمتر از 30 تا 35 ساعت در هفته است. بنابراین، دانشجویان می توانند زمان کافی برای تمرکز بر روی مطالعه خود نیز داشته باشند. هر منطقه انواع و فرصت های متفاوتی برای مشاغل پاره وقت در رومانی دارد که در دسترس دانشجویان است.

برای پیوستن به عنوان یک کارمند پاره وقت، دانشجویان باید ابتدا تحقیق کنند و مشاغل مناسبی را پیدا کنند که نیازها و زمان بندی آن ها را برآورده کند. با 1 هفته کاری از 10 تا 30 ساعت، موقعیت های شغلی تا زمانی که فرد دانشجو باشد می تواند اشغال شود. مشاغل دانشجویی یک گزینه جذاب برای دانشجویانی است که می خواهند مهارت های اشتغال خود را در ارتباط با مشخصات علمی خود بهبود بخشند. برای مهاجرت به یونان می توانید با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و از اطلاعات آن ها بهره مند شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *