مهاجرت تحصیلی هند

رشته مهندسی شیمی در هند

رشته مهندسی شیمی در هند

تحصیل رشته مهندسی شیمی در هند که شاخه ای از رشته مهندسی است، می تواند برترین تجربه برای دانشجویان بین المللی بوده و بازار کار بهتری دارد. این کشور، به تمام معنا وسیع است. از جمعیت بیش از یک میلیاردی، شهرهای وسیع، تا حومه های باز و به ظاهر بی پایان، این کشور قطعا موقعیت شبه قاره خود را به دست آورده است. این کشور خانه ده ها جامعه، زبان و چندین دین است. همچنین خانه برخی از زیباترین ساختمان های جهان مانند تاج محل و معبد طلایی است. این کشور در سال 1948 به دلیل قدرت جنبشی که توسط مهاتما گاندی آغاز شد، از بریتانیا مستقل شد. امروز این کشور یک قدرت بزرگ در آسیا است و در راه تبدیل شدن به یک قدرت جهانی مانند چین یا آلمان است.

از نظر سیاسی، این کشور پلی بین شرق و غرب است. زیرا، روابط گرمی با روسیه، چین و ایالات متحده دارد. همچنین این گذشته استعماری این کشور است که تضمین می کند زبان انگلیسی گسترده است. زبان انگلیسی در کنار هندی دارای وضعیت رسمی است. بیشتر مردم این کشور به این 2 زبان و همچنین یک یا چند زبان منطقه ای و اقلیت در کشور مانند پنجابی، گجراتی و بنگالی صحبت می کنند. برای اطلاع از رشته مهندسی شیمی در هند این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، را مطالعه کنید.

تحصیل رشته مهندسی شیمی در هند

رشته مهندسی شیمی در هند شاخه ‌ای از تحصیل است که فرصت‌ های شغلی زیادی را برای دانشجویان باز می ‌کند. یک مهندس شیمی می تواند فرآیندهایی را برای تبدیل و انتقال مواد توسعه دهد و طراحی کند. تقاضای زیادی از مهندسان شیمی در زمینه فرآوری و سنتز مواد شیمیایی وجود دارد. زیرا، صنایع و کارخانجات در این کشور افزایش یافته است. داوطلبان مشتاقی که دوره مهندسی شیمی را دنبال می کنند، نه تنها در صنایع و کارخانه ها مشغول به کار می شوند، بلکه می توانند در صنایع انرژی شیمیایی و نفت نیز مشغول به کار شوند. داوطلب باید مهارت های اساسی مانند درک کمی از مهندسی و همچنین اصول علمی که بخشی از فرآیند فناوری است، داشته باشد.

دانشگاه ها و موسسات زیر رشته مهندسی شیمی را ارائه می دهند:

  • موسسه فناوری هند – مدرس
  • موسسه فناوری هند – خاراگپور
  • موسسه فناوری هند – بمبئی
  • موسسه فناوری هند – رورکی
  • موسسه فناوری هند – دهلی
  • دانشگاه آنا چنای
  • موسسه فناوری هند – گواهاتی
  • موسسه فناوری شیمیایی – بمبئی
  • مدرسه معادن هند – دنباد

جدول زیر رتبه جهانی دانشگاه های زیر را نشان می دهد:

نام دانشگاهرتبه جهانی
موسسه فناوری هند – مدرس633
موسسه فناوری هند – خاراگپور756
موسسه فناوری هند – بمبئی594
موسسه فناوری هند – رورکی840
موسسه فناوری هند – دهلی729
دانشگاه آنا چنای1101
موسسه فناوری هند – گواهاتی1063
موسسه فناوری شیمیایی – بمبئی1594
مدرسه معادن هند – دنباد1443

تحصیل رشته مهندسی شیمی در هند

مشاغل رشته مهندسی شیمی در هند

فارغ التحصیلان رشته مهندسی شیمی در هند از زمانی که اولین فرآیند تقطیر انجام شد، وجود داشته اند. مهندسی شیمی با تدوین آزمایش‌ها و نتایج در رنسانس به یک علم تبدیل شد. این سازمان با دستاوردهایی در شیمی خالص (غیر کاربردی) همراه بود. مهندسی شیمی به عنوان یک رشته در سال 1888 در موسسه فناوری ماساچوست شروع به تدریس کرد. در حال حاضر، 40% از مهندسان شیمی توسط صنایع شیمیایی و پس از آن سازمان های محیط زیست، صنایع غذایی، شرکت های بیوتکنولوژی و الکترونیک به کار گرفته می شوند. انتظار می رود سطح اشتغال ثابت بماند، با این استثنا که بسیاری از شاغلان در صنایع شیمیایی، که شامل صنعت نفت نیز می شود، به حوزه های نوظهور زیستی و فناوری الکترونیک مهاجرت خواهند کرد. در حالی که انتظار می رود تعداد مشاغل تا 10 سال آینده ثابت بماند، انتظار می رود متقاضیان کمتری برای این مشاغل رقابت کنند که منجر به آینده ای بالقوه روشن برای مهندس شیمی مشتاق خواهد شد.

رشته مهندسی شیمی که در بین سایر تخصص های مهندسی محبوب است، دوره های تخصصی خاص خود را دارد که داوطلب می تواند در دوره کارشناسی ارشد خود آن را دنبال کند، که عبارتند از:

رشته های تخصصی شیمی در هندنمودار زیر حقوق ماهیانه کار در هند را برای مهندسان شیمی نشان می دهد:

ماهیانه کار در هند را برای مهندسان شیمی

هزینه تحصیل در هند

هزینه تحصیل در هندوستان در اکثر مدارس این کشور بین 3300$ تا 7800$ (دلار) در هر سال تحصیلی صرف نظر از سطح تحصیلی دریافت می کنند. مدارک تحصیلی که نیاز به استفاده مکرر از امکانات، مانند پزشکی یا مهندسی دارند، معمولا به سمت انتهای بالاتر این طیف منحرف می شوند. در مورد دانشجویان دکترا، موقعیت ها به طور کلی بدون پرداخت هستند، اما با کمک هزینه ماهانه حداقل 340$ (دلار) ارائه می شوند.

کمک مالی از سوی دولت این کشور در دسترس است، اما تنها پس از اینکه برای 3 سال متوالی در هند باشید. به همین دلیل است که هنگام درخواست ویزای تحصیلی باید مدارکی مبنی بر خودکفایی مالی ارائه دهید. در مورد بورسیه ها، آن ها فراوان هستند. دولت این کشور فعالانه به دنبال تشویق و جذب دانشجویان بین المللی است. بر کسی پوشیده نیست که دولت این کشور می خواهد این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی در خارج از کشور به اندازه ایالات متحده یا بریتانیا تبدیل کند.

کار حین تحصیل در هند

کار در هند حین تحصیل راهی عالی برای پوشش هزینه های تحصیلی شماست و بسته به میزان درآمد خوب شغل، می توانید مقداری پول در جیب نیز به دست آورید. می توانید مشاغل پاره وقت انعطاف پذیری پیدا کنید که به شما امکان می دهد برنامه ریزی خود را تنظیم کنید. از پیشخدمت، کار در مرکز تماس یا کار در محوطه دانشگاه گرفته تا دستیار بودن در یک شرکت بزرگ، یک کار پاره وقت می تواند تجربه ارزشمندی را ارائه دهد. مشاغل پاره وقت را در زمینه مورد علاقه خود در نظر بگیرید، اما همچنین به دنبال جایگزین های کمتر بدیهی باشید. زیرا، این ها می توانند تجربیات یادگیری عالی باشند که می توانند مجموعه ای از مهارت ها را توسعه دهند.

به عنوان یک دانشجوی بین المللی، شما مجاز به شرکت در مشاغل پاره وقت به مدت 20 ساعت در هفته در طول ترم تحصیلی (در اکثر کشورهای اروپایی) هستید. در اکثر کشورها، شما می توانید به مدت 3 ماه بین سال های تحصیلی تمام وقت کار کنید. بهترین بخش در مورد مشاغل تابستانی این است که لازم نیست نگران خطرات ناشی از کار در تحصیلات خود باشید. تنها چیزی که باید روی آن تمرکز کنید این است که شغلتان و بسیار خوب بودن در آن باشد. ناگفته نماند مزایای کار در یک مکان تعطیلات مانند استراحتگاه های ساحلی یا تعطیلات است. چنانچه با خواندن این مقاله علاقه مند به تحصیل در این کشور و مهاجرت به هند شدید برای مشاوره با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *