مهاجرت تحصیلی ایتالیا

رشته مهندسی شیمی در ایتالیا

رشته مهندسی شیمی در ایتالیا

رشته مهندسی شیمی در ایتالیا در سطح دانشگاهی و در مقاطع مختلف ارائه میشود. دانشگاه های معتبری مانند پلی تکنیک میلان این رشته را ارائه میدهند. هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی بسته به دانشگاه ها متفاوت است و از سالی 3000€ الی 4500€ (یورو) در سال متغیر است. تحصیل رشته مهندسی شیمی در مقطع کارشناسی به صورت 4 ساله و به زبان ایتالیایی است.

در مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی شیمی در ایتالیا 2 سال و به زبان ایتالیایی یا انگلیسی است. لذا قبل از اقدام می بایست زبان برنامه را بررسی کنید و متناسب به همان زبان مدرک زبان ارائه کنید. ایتالیا از جمله کشورهایی است که به هموطنان ایرانی بورسیه های تحصیلی خوبی ارائه می کند. برای اطلاع از آن با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت نمایید.

تحصیل رشته مهندسی شیمی در ایتالیا

مهندسی شیمی زمینه های بسیاری از توسعه صنعتی از مواد شیمیایی خاص گرفته تا داروسازی تا مهندسی نفت و گاز را در بر می گیرد. روش های آموزشی برنامه های مهندسی شیمی بسیار تعاملی است و با مشارکت ترکیبی از متخصصان صنعتی و محققان برجسته در زمینه های خود متفاوت است. فارغ التحصیلان نقش مهمی در توسعه، طراحی و بهره برداری از فرآیندهای شیمیایی در صنعت در سطح بین المللی در سال های آینده دارند. برنامه های مهندسی شیمی آموزش سطح پیشرفته را برای دانشجویان با مدارک اولیه در برنامه های مهندسی شیمی و فناوری ارائه می دهد. در این برنامه ها شما مهارت های مفهومی و عملی خود را در اصول اساسی و کاربردی تمرین مهندسی شیمی بهبود می بخشید. این برنامه ها موضوعات پیشرفته در مهندسی شیمی را پوشش می دهد و شامل کار پروژه گسترده و پروژه تحقیقاتی فردی است.

در جدول زیر از جمله برترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل رشته مهندسی شیمی ذکر شده اند:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه پلی تکنیک میلان
2دانشگاه پلی تکنیک تورینو
3دانشگاه ناپل دوم
4دانشگاه کالابریا
5دانشگاه بولونیا
6دانشگاه ساپینزا رم
7دانشگاه پادوا

بازار کار رشته مهندسی شیمی در ایتالیا

بازار کار رشته مهندسی شیمی در ایتالیا

مهندسان شیمی در طیف وسیعی از زمینه های علمی از تصفیه آب و فاضلاب گرفته تا پتروشیمی تا تولید برق از زیست توده گرفته تا تولید مواد غذایی و نوشیدنی های ما تا لوازم آرایشی و منسوجات کار می کنند. اکثر مشاغل یک مهندس شیمی در یکی از 2 گروه قرار می گیرند:

  • طراحی، ساخت و بهره برداری از کارخانه ها و ماشین آلات
  • توسعه مواد و مواد جدید یا سازگار

مهندسان شیمی می توانند در زمینه هایی مانند تولید، داروسازی، مراقبت های بهداشتی، طراحی و ساخت و ساز، خمیر و کاغذ، پتروشیمی، فرآوری مواد غذایی، مواد شیمیایی تخصصی، پلیمرها، بیوتکنولوژی، و صنایع ایمنی و بهداشت محیط و غیره استخدام شوند. شما می توانید در بخش های دارویی، بهداشتی و آرایشی و همچنین در صنایع غذایی و نوشیدنی، محصولات شیمیایی، مواد، پلاستیک و پلیمرها کار کنید. مهندسین شیمی و فرآیند با بکارگیری دانش شیمی آلی و معدنی، مواد خام را به محصولات نهایی تبدیل می کنند. مهندسان نقش کلیدی در فرآیند تولید و همچنین برنامه ریزی، طراحی، ساخت و مدیریت کارخانه های صنعتی دارند.

مهندسانی که در داروسازی و مواد شیمیایی کار می کنند می توانند خود را در طیف گسترده ای از فعالیت ها از جمله:

  • توسعه و اجرای فرآیندهای تولید دارو و دارو، غذا و نوشیدنی.
  • تولید سوخت های جدید و پاک تر از منابع طبیعی.
  • طراحی فناوری های پیشگیری از آلودگی برای حفاظت از محیط زیست و سلامت انسان.
  • تحقیق و توسعه: همکاری با دانشمندان و سایر رشته ها در طراحی و اجرای محصولات جدید و تکنیک های تولید.
  • طراحی و ساخت کارخانه های شیمیایی و دارویی از ابتدا تا انتها.
  • ارائه خدمات مهندسی به شرکت های تولیدی.
  • کار در تولید، عیب یابی و تطبیق و بهینه سازی فرآیندهای تولید.

درآمد مهندسین شیمی در ایتالیا

میزان درآمد مهندسان در ایتالیا مناسب است اما متغیر. میزان حقوق بسته به محل کار، شهر، نوع پست و موارد دیگر بستگی دارد. به صورت میانگین میزان حقوق ماهیانه کار در ایتالیا برای مهندسین شیمی در حدود 3910€ (یورو) ماه است. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد مهندسین شیمی در ایتالیا به میزان 1800€ (یورو) و در بیشترین حالت 6220€ (یورو) می باشد.

میزان حقوق برخی از مشاغل رشته شیمی در بازار کار ایتالیا در زیر آورده شده است:

حقوق ماهیانه مشاغل رشته شیمی در ایتالیا (یورو)

تحصیل مهندسی شیمی در دانشگاه پلی تکنیک میلان ایتالیا

مهندسی شیمی و متخصصین شیمی راه‌ حل ‌های پیشرو برای نیازهای جامعه ارائه می‌ کنند. به فناوری‌ های کارآمد و پاک برای تبدیل انرژی، مواد پیشرفته فناوری، داروهای بهتر، تکنیک ‌های تولید غذای کارآمد، محیطی پاک، استفاده بهتر از منابع طبیعی نیاز دارد. مهندسی شیمی نقش محوری ایفا می کند زیرا همه این چالش ها یک مخرج مشترک دارند. آنها شامل فرآیندهای شیمیایی هستند. مهندسان شیمی با استفاده از شیمی، فیزیک و ریاضیات، فرآیندهای شیمیایی را از سطح مولکولی تا مقیاس کلان (کارخانه شیمیایی) توصیف می ‌کنند و تمام فرآیندهایی را که تولید، طراحی، اجرا و کنترل می‌ کنند.

  • این برنامه شامل دوره های اجباری در مهندسی واکنش شیمیایی و سینتیک شیمی کاربردی، حساب دیفرانسیل و انتگرال پیشرفته، شیمی آلی صنعتی، عملیات واحد کارخانه های شیمیایی، مکانیک جامدات و سازه ها، مکانیک کاربردی است.
  • دوره های انتخابی شامل کارخانه های شیمیایی و عملیات واحد، ایمنی، طراحی فرآیند، کاتالیز، علم مواد، روش های عددی، حفاظت از محیط زیست، تولید مواد غذایی، انرژی، بیومواد و غیره است.
  • انتخاب مناسب دوره های واجد شرایط منجر به تخصص در مهندسی فرآیند، مهندسی پروژه یا مهندسی محصول می شود.

کارشناسی ارشد مهندسی شیمی دانشگاه پادوا ایتالیا

برنامه کارشناسی ارشد به شما امکان می دهد تا دانش و مهارت هایی را در مورد مشکلات خاص صنایع شیمیایی و فرآیندی و فناوری های مدرن طراحی صنعتی کسب کنید. دانشجویان می توانند آموزش های آموزشی خود را با انتخاب دوره های خاص در زمینه توسعه پایدار صنعتی، حفاظت از محیط زیست و فرآیندهای نوآورانه تنظیم کنند. این برنامه فرد را برای یافتن فرصت های شغلی در بازارهای شغلی زیر آماده می کند:

  • صنایع فرآیندی (شیمیایی، پتروشیمی، مواد شیمیایی خوب)
  • صنایع انرژی (منابع متعارف و تجدیدپذیر)، صنایع تولید کالاهای مصرفی (غذا، دارو و غیره)
  • صنایع بیولوژیکی، بیوتکنولوژیکی و زیست پزشکی
  • شرکت های مهندسی، مراکز تحقیق و توسعه در شرکت های دولتی و خصوصی
  • خدمات مشاوره ای در خصوص کنترل ایمنی در صنایع فرآیندی، ایمنی صنعتی، حفاظت و کنترل محیط زیست

جهت دریافت پذیرش از دانشگاه های ایتالیا و مهاجرت با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *