مهاجرت تحصیلی کره جنوبی

رشته معماری در کره جنوبی

رشته معماری در کره جنوبی

رشته معماری در کره جنوبی با توجه به مدرن سازی و اهمیت آن محبوبیت دارد. کره جنوبی همانند سایر کشورهای شرق آسیا دارای معماری منحصر است. اما امروز با توجه به مدرنیزاسیون شهرهای کره، توجه زیادی به معماری مدرن شده و برنامه های تحصیلی این کشور نیز بر این بخش تمرکز دارند. البته معماری این کشور نیز هم راستا با ایده های سنتی خود دچار هویت مخصوص به کره جنوبی است. با توجه به تکنولوژی و هوشمند سازی خانه ها و ساختمان ها، معماری کره جنوبی نیز در حال تحول است. در ادامه این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت رشته معماری در کره جنوبی را بررسی کرده اند.

تاریخچه رشته معماری در کره جنوبی

معماری کره جنوبی به هر نوع معماری در کره جنوبی گفته می شود که شامل معماری از قرن نوسنگی، قرن هفتم (پیش از میلاد)، دوره 3 پادشاهی کره، گوریو، چوسون، اشغال ژاپن، جنگ کره و معماری های مدرن باشد. به دلیل تاریخ پر فراز و نشیب کره جنوبی، ساخت و ساز و تخریب به طور بی وقفه تکرار شده است و در نتیجه باعث جذابیت جالب توجه سبک ها و طرح های معماری شده است. معماری سنتی کره همواره همراه با طبیعت بوده است. معماران باستان از سیستم براکت استفاده می کردند که مشخصه آن سقف های کاهگلی و کف های گرم به نام اوندول است. مردم طبقات بالا خانه های بزرگتری با سقف های کاشی کاری شده با ظرافت منحنی و با لبه های بلند ساختند.

معماری سنتی را می توان در کاخ ها و معابد، خانه های قدیمی محافظت شده به نام هانوک و مکان های ویژه ای مانند دهکده مردمی هاوهو، دهکده یانگدونگ گیونجو و دهکده مردمی کره مشاهده کرد. معماری سنتی همچنین ممکن است در 9 میراث جهانی یونسکو در کره جنوبی دیده شود. معماری غربی برای اولین بار در اواخر قرن نوزدهم 19 کره وارد شد. کلیساها، دفاتر قانونگذاری خارجی، مدارس و ساختمان های دانشگاه ها به سبک های جدید ساخته شدند. با الحاق کره به ژاپن در سال 1910 رژیم استعماری در میراث معماری کره مداخله کرد و معماری مدرن به سبک ژاپنی تحمیل شد. احساسات ضد ژاپنی و جنگ کره منجر به تخریب بیشتر ساختمان های ساخته شده در آن زمان شد.

حقوق کار رشته معماری در کره جنوبی

گفته شده است که به لطف جهانی شدن، معماری در تمام دنیا کاملاً یکسان به نظر می رسد. گرچه این ممکن است از برخی جنبه ها درست باشد، اما این دیدگاه کاملاً ساده انگارانه است. امروزه طراحی معماری هر کشور بی نظیر است، بخشی از آن به لطف روند جهانی کشف مجدد تکنیک های سنتی است، گرایشی که در رشته های مختلف از آشپزی گرفته تا معماری و طراحی رخنه می کند. کره جنوبی نیز از این روند مستثنی نیست. این کشور اگرچه غالباً به عنوان یک مرجع معماری نادیده گرفته می شود، اما وقتی صحبت از طراحی آمیخته با هویت فرهنگی می شود چیزهای زیادی برای ارائه دارد. در سال های اخیر با پیشرفت کره جنوبی، معماری در آن نیز پیشرفت کرده است و معماران برجسته به دنبال ایجاد طرح های نو و منحصر به فرد هستند.

با داشتن تجربه کاری و نمونه کار در رشته معماری همراه با مدرک تحصیلی می توانید شانس خود را برای کاریابی در رشته معماری در کره جنوبی امتحان کنید. شرکت های معماری، طراحی، دکوراسیون، ساخت و ساز، مهندسی و بسیاری دیگر مهندسین معماری را استخدام می کنند. میزان حقوق ماهیانه کار در کره جنوبی در رشته معماری به صورت متوسط 3.61 میلیون KRW (وون کره جنوبی) در ماه است. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه رشته معماری در کشور کره جنوبی در حدود 1.7 میلیون KRW (وون کره جنوبی) و در بیشترین حالت 6.9 میلیون KRW (وون کره جنوبی) می باشد. در زمان نوشتن این مقاله هر 1 میلیون KRW (وون کره جنوبی) معادل با 902$ (دلار) است.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل رشته معماری در کره جنوبی را مشاهده کنید:

حقوق مشاغل رشته معماری در کره جنوبی

بررسی رشته معماری در کره جنوبی

کره جنوبی عمدتا در دو جنبه معماری سرآمد است:

  • مسکونی
  • تجاری

هر دو نوع از نزدیک با برخی از مهمترین جنبه های فرهنگی کره مرتبط است، که بر چگونگی درک دیگران توسط یک فرد، سن و طبقه بندی اجتماعی و توجه زیاد آنها به سنت متمرکز است. یک روند محبوب در معماری مسکونی معاصر کره ای، وام گرفتن عناصر معماری از خانه سنتی کره به نام هانوک است، در حالی که جلوه ای مدرن به سازه ها می بخشد. این شکل ظاهری برای جلب بازار جدید کره است. جوانانی که می خواهند همه فرهنگ خوب غربی را که ارائه می دهند بدون ترک میراث گرامی خود بپذیرند. معماری مسکونی کره جنوبی از خانه های کوچک تا خانه های مسکونی با فضاهای سخاوتمندانه متغیر است. همه آنها عناصر سنتی مانند پاسیوی داخلی را با الهام از محوطه های داخلی موجود در معماری سنتی کره به نام مادانگ، با خطوط معاصر یا اشکال مفهومی پیچیده ترکیب می کنند.

کره یکی از کشورهای دارای رونق اقتصادی در جهان است و به همین دلیل توسعه مناطق بزرگ تجاری مانند محله گانگنام در سئول تعجب آور نیست. کره جنوبی همچنین یکی از بزرگترین مصرف کنندگان مارک های لوکس در جهان است. بسیاری از مارک های برتر جهان از نظر فیزیکی وارد کشور می شوند، این بدان معنی است که آنها نقش مهمی در شکل دهی معماری مناطق شهری تجاری دارند. جوانان کره ای که به دنبال تحرک در وضعیت و شناخت اجتماعی هستند، مارک های لوکس را به عنوان راهی برای تشخیص خود از دیگران جذب می کنند. مارک های خارجی از معماری به عنوان وسیله ای برای شناخته شدن و جذب بازار کره استفاده می کنند و در نتیجه طراحی های بسیار جالبی ایجاد می شود.

تحصیل رشته Architecture در دانشگاه های کره جنوبی

رشته معماری در دانشگاه های کره جنوبی در شهرهای مختلف این کشور ارائه می شود. زبان تحصیل در این کشور کره ای است اما دوره های انگلیسی نیز در این کشور در برخی از دوره ها ارائه می شود. کره جنوبی رشته معماری را در مقاطع مختلف از کارشناسی گرفته تا دکترای معماری ارائه می کند. جهت تحصیل در کره جنوبی می توانید مقالات ارائه شده مهاجرت تحصیلی به کره جنوبی را در سایت مطالعه کنید.

دانشگاه های زیر در کره جنوبی از جمله دانشگاه های ارائه کننده رشته معماری در کره جنوبی هستند:

ردیفدانشگاه
1Sungkyunkwan University
2Taegu Science College
3Yonsei University
4Korea University
5Kyung Hee University
6Dong-A University
7Korea University of Technology and Education KoreaTech

هزینه تحصیل در کره جنوبی در این نگارش بررسی شده است.

تحصیل Architecture در دانشگاه یونسی کره جنوبی

تحصیل Architecture در دانشگاه یونسی کره جنوبی

برنامه تحصیلات تکمیلی مهندسی معماری در دانشگاه یونسی آرزو دارد که مطابق با چشم انداز قرن 21 دانشگاه برای تبدیل شدن به یک موسسه جهانی، تخصصی و مبتنی بر اطلاعات، برجسته ترین برنامه معماری تحقیق گرا در جهان باشد. این برنامه در فوریه 1962 تاسیس شد و بیش از 1000 فارغ التحصیل با مدرک کارشناسی ارشد و 150 فارغ التحصیل با مدرک دکترا تولید کرده است. آنها در موسسات تحقیقاتی پیشرو کشور، شرکت های مشاور مهندسی در مورد سازه های ساختمانی و مهندسی محیط، استودیوهای معماری و شرکت های ساختمانی فعال هستند.

برنامه تحصیلات تکمیلی مهندسی معماری 4 برنامه را ارائه می دهد:

  • کارشناسی ارشد
  • دکترا
  • برنامه های یکپارچه
  • و دوره های کارشناسی – کارشناسی ارشد.

تحصیل Architecture در دانشگاه سونگ کیونکوان کره جنوبی

در سال 2003، گروه معماری در دانشگاه Sungkyunkwan برای مقابله با چالش های طاقت فرسای جامعه معاصر، و تحقق بخشیدن به استانداردهای بالای آموزش معماری، یک برنامه 5 ساله حرفه ای در مقطع کارشناسی را آغاز کرد. هدف این برنامه هماهنگی بین پایداری و نوآوری است. دستورالعمل ها و تحقیقات طیف وسیعی از موضوعات را در بر می گیرد. از ویژگی های این برنامه:

  • استودیوهای طراحی
  • فناوری ساختمان
  • فناوری دیجیتال و رسانه
  • تاریخ (کره ای، آسیایی، اروپایی و آمریکایی)
  • تئوری معماری
  • شهرسازی و طراحی شهری
  • و تمرینات حرفه ای ارائه می شود.

 این برنامه همچنین بر آموزش دانشجویان در سطح بالاتری برای همکاری بین المللی با تخصص حرفه ای متمرکز است. به دلیل انقلاب دیجیتال، شفافیت دموکراسی و سرمایه داری به سرعت در حال گسترش است. اندازه بازار دیگر محدود به قلمرو فیزیکی یک ملت نیست. متخصصان با استعداد در حال دستیابی به فرصت هایی در سراسر جهان هستند. بنابراین چشم انداز گروه معماری در دانشگاه Sungkyunkwan، آماده سازی معماران آینده کره در سطح جهان است. امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات خوبی درباره رشته معماری در کره جنوبی بدست آورده باشید. جهت اخذ ویزای کار در کشور کره جنوبی و سایر کشورهای جهان می توانید از تجربه و دانش کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره ببرید.

Rate this post

2 دیدگاه برای “رشته معماری در کره جنوبی

  1. Roghayeh گفت:

    سلام درآمد ماهیانه رشته دکوراسیون داخلی در کره جنوبی به ایران چه قدر میشود؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام برای اگاهی از درامد مهندسان در مقاله درامد مهندسان در کره جنوبی مراجعه نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *