مهاجرت تحصیلی کانادا

رشته معماری در کانادا

رشته معماری در کانادا

رشته معماری در کانادا یکی از رشته های محبوب در بخش هنر و مهندسی است. کانادا یکی از بهترین کشورهای دنیا از نظر کیفیت تحصیل و زندگی است. رشته معماری در کانادا در مقاطع مختلف تحصیلی از کارشناسی تا دکترا ارائه می شود. دانشگاه های کانادا از دانشگاه های معتبر در سطح جهان هستند و مدارک صادر شده از این کشور بسیار معتبر است. با تحصیل رشته معماری در کانادا می توانید دانش خود در این رشته را تکمیل کنید و برای ورود به بازار کار آماده شوید. کیفیت زندگی در کانادا به همراه وضعیت اقتصادی مناسب و نرخ بیکاری کم از مزایای مهاجرت به این کشور است. با کمک کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید مجوز تحصیل و اقامت در کانادا را بدست آورید.

تاریخچه رشته معماری در کانادا

قبل از دهه 1700، کانادا به عنوان فرانسه جدید شناخته می شد و در درجه اول توسط فرانسه اشغال شده بود. با گذشت زمان، نفوذ انگلیس در منطقه افزایش یافت. امواج مهاجران انگلیسی با تأسیس هالیفاکس در سال 1749، پیروزی انگلیس در جنگ 7 ساله در سال 1763 (بدین ترتیب کنترل مستعمرات به آنها) و ورود وفاداران پس از جنگ انقلابی آمریکا به کانادا آمدند. بنابراین، گرجی اولین سبک برجسته معماری اروپایی است که در چندین استان خارج از کبک دیده می شود. گرجی اصطلاحی پوششی برای سبک های معماری است که از ظهور پادشاه جورج اول بریتانیا در 1714 تا مرگ پادشاه جورج چهارم در 1830 محبوب بود.

سبک های گرجی ساده اما زیبا هستند، با تقارن تعریف می شوند و تحت تأثیر معماری رم باستان هستند. محبوبیت این سبک در کانادا به لطف مهاجران انگلیسی و همچنین وفادارانی که از ایالات متحده فرار کردند افزایش یافت.در اوایل دهه 1800، آمریکای شمالی از قرن پنجم قبل از میلاد، تغییراتی به سمت معماری مبتنی بر معابد یونانی مشاهده کرد، که به سبک احیای یونان معروف شد. این علاقه به معماری یونان به دلیل تلاش های باستان شناسی در آتن در اواسط دهه 1700 که سازه های یونان باستان، از جمله معابد را کشف کرد، ایجاد شد.

کار در رشته معماری در کانادا

معماری هنر، علم و تجارت ساختمان است. معماران خانه ها، برج های اداری، مدارس و کلیساها را ایجاد می کنند. آنها افراد مستعدی هستند که دارای استعداد طراحی، آگاهی از روندهای اجتماعی، احساس مشتاق کسب و کار، مهارت های مهندسی و درک قانون هستند. معمار امروز ممکن است به تنهایی کار کند یا بخشی از یک شرکت کوچک، متوسط ​​یا بزرگ باشد. برخی از معماران خود اشتغال هستند. برخی دیگر ممکن است حقوق بگیرند، به عنوان کارمندان دولت، توسعه دهندگان املاک و مستغلات یا شرکت های بزرگ باشند. مشتری افرادی هستند که از خدمات معماران استفاده می کنند. مشتری ممکن است یک خانواده، یک هیئت مدیره مدرسه، یک شرکت، یک اداره، یک اداره دولتی یا یک پیمانکار ساختمان باشد.

جهت کار در کانادا در رشته معماری باید در ابتدا پیشنهاد کاری دریافت کنید و ویزای کار کانادا را دریافت کنید. طبق بررسی های انجام گرفته یک مهندس معمار در کشور کانادا به صورت متوسط 12200CAD (دلار کانادا) در ماه حقوق دریافت می کند. این در حالی است یک معمار در کشور کانادا سالانه حداقل 79200CAD (دلار کانادا) و حداکثر 22100CAD (دلار کانادا) حقوق دریافت می کند.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق کار در کانادا در مشاغل رشته معماری را مشاهده کنید:

حقوق کار در کانادا در مشاغل رشته معماریتحصیل رشته معماری در کانادا

طراحی یا معماری خانه یکی از جذاب ترین و مهمترین کارهایی است که یک معمار می تواند انجام دهد. روستایی یا شهری، ویلایی یا آپارتمانی، این خانه ممکن است در طول سال یا فقط برای تعطیلات استفاده شود. فراتر از خانه های ما، جامعه شکل می گیرد. ساختمان های قدیمی به خیابان های شهر تنوع می بخشند و پیوندهای ما با گذشته را یادآوری می کنند. علاقه عمومی به مرمت ساختمان های قدیمی به اندازه فشار اقتصادی برای استفاده مجدد از آنها زیاد است. در نتیجه معماران از فنون و ایده های مدرن برای نوسازی بناهای تاریخی در سراسر کانادا استفاده می کنند. با این تفاسیر معماری یکی از رشته های مهم و قابل لمس در میان مردم است.

لذا با توجه به نیاز به این رشته و معماران، دانشگاه های کانادا رشته های معماری را برای تربیت و تولید معماران برجسته ارائه می کنند. دانشجویان خارجی نیز می توانند از این فرصت استفاده کرده و از یکی از برترین مراکز آموزش در جهان استفاده کنند و مدرک معماری را دریافت کنند. مهاجرت تحصیلی به کانادا یکی از بیشترین تقاضاها برای دانشجویان ایرانی است. با پذیرش از یکی از دانشگاه های کانادا می توانید در این کشور تحصیل کنید.

در جدول زیر می توانید از جمله دانشگاه های ارائه کننده رشته معماری در کشور کانادا را ببینید:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه بریتیش کلمبیا
2دانشگاه کالگری
3دانشگاه منیتوبا
4دانشگاه مونترال
5دانشگاه واترلو
6دانشگاه مک گیل
7دانشگاه تورنتو
8دانشگاه Ryerson کانادا
9دانشگاه لاوال
10دانشگاه کارلتون

وظایف معماران در کانادا

همه چیز با کارمزد یا قرارداد از مشتری شروع می شود. این کمیسیون ممکن است شامل طراحی یک ساختمان واحد یا گروهی از ساختمان ها و فضاهای بین آنها باشد. مشتری ممکن است یک شخص، یک هیئت مدیره، یک اداره دولتی یا یک سازمان باشد. معمولاً معمار تیمی متشکل از متخصصان شامل مهندسان سازه، مکانیک و برق و همچنین سایر افراد را هدایت می کند. معمار همچنین باید کدهای ساختمانی و آیین نامه های تعیین شده توسط دولت های شهری، استانی و فدرال را درک کرده و با آنها برخورد کند. خلاق بودن و طراحی چیزی زیبا فقط اولین قدم های یک معمار است.

جهت انجام کار معماری داشتن تجربه امری مهم است بدین ترتیب کارآموزی اولین قدم معماران برای ورود به بازار کار است. برای به دست آوردن تجربه، باید دوره کارآموزی در معماری را بگذرانید. این برنامه از طریق انجمن های معماران در هر استان ارائه می شود. اگر در این برنامه پذیرفته شوید، به یک معمار دارای مجوز نیاز خواهید داشت که طبق قوانین برنامه کارآموزی در معماری، کار شما را برای مدتی هدایت می کند. معمولاً کارآموزان یا معماران کارآموز برنامه را در حدود 3 سال به پایان می رسانند.

مجوز کار در رشته معماری در کانادا

معماران حرفه ای هستند. عموم مردم باید مطمئن باشند افرادی که خود را معمار می نامند واجد شرایط کار در زمینه های خود هستند. بنابراین، در کانادا، معماران دارای مجوز از انجمن های معماری استانی یا سرزمینی هستند. اهداف انجمن ها عبارتند از:

  • تشویق اعضا برای بهبود مهارت ها و دانش خود
  • برای حفظ استانداردهای بالا در عمل معماری.

مانند سایر متخصصان مانند پزشکان و وکلا، معماران از نظر قانونی مسئول تصمیماتی هستند که می گیرند. در برخی از استان ها، در صورت تمایل به معماری، کلیه معماران دارای مجوز باید بیمه مسئولیت حرفه ای داشته باشند. این بیمه هم از مردم و هم از معمار محافظت می کند. همچنین، هر استان و سرزمین دارای “قانون معماران” است که عملکرد معماری را تنظیم می کند. هر کسی که مجوز استفاده از عنوان “معمار” را نداشته باشد خلاف قانون عمل کرده و مجازات می شود.

تحصیل معماری در دانشگاه منیتوبا کانادا

دانشکده معماری دانشگاه منیتوبا اولین دانشکده در کانادا است که 4 برنامه تحصیلات تکمیلی را در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می دهد. از طریق تمرکز بر طراحی، آموزش و تحقیق، دانشکده تعهد خود را در زمینه بهبود کیفیت محیط ساخته شده و رفاه اقتصادی، اقتصادی، فیزیکی و اجتماعی جامعه جهانی نشان می دهد. دانشکده معماری برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را برای طراحی و برنامه ریزی کاملاً شناخته شده و بسیار ارزشمند ارائه می کند. دانشکده معماری دانشگاه منیتوبا با 4 برنامه حرفه ای معتبر، یک مدرک کارشناسی در طراحی محیطی و یک دکترای طراحی و برنامه ریزی، مکانی مناسب برای تحصیل معماری است.

هر یک از برنامه های این دانشگاه دارای یک سری استودیو مبتنی بر پروژه است که در آن دانشجویان طرح هایی را تولید می کنند که به مسائل با پیچیدگی های مختلف می پردازند. در همه برنامه ها، کار استودیو توسط دوره های سمینار و سخنرانی دقیق پشتیبانی می شود که به موضوعات نظری، تاریخی و فنی می پردازند.

برنامه ها شامل:

  • طراحی محیط
  • معماری
  • برنامه ریزی شهری
  • طراحی داخلی
  • معماری منظره
  • دکترای طراحی و برنامه ریزی

تحصیل معماری در دانشگاه منیتوبا کانادا

کارشناسی طراحی محیط در دانشگاه منیتوبا کانادا

برنامه کارشناسی طراحی محیط یک مدرک کارشناسی چند رشته ای قوی است که پایه ای جامع از آموزش طراحی را برای دانشجویانی که قصد ادامه کار یا تحصیلات تکمیلی را در طیف گسترده ای از رشته ها دارند، از جمله کارشناسی ارشد دانشکده در معماری، برنامه ریزی شهر، طراحی داخلی و معماری منظره و سایر موسسات جهانی ارائه می دهد. برنامه طراحی محیط شامل 2 سال پایه و 2 سال متوسط ​​در یکی از 3 رشته زیر است:

  • معماری
  • محیط های داخلی
  • چشم انداز + شهرنشینی

دانشجویانی که قبلاً مدرک کارشناسی ندارند و مایل به ادامه تحصیل در رشته های معماری، شهرسازی، طراحی داخلی یا معماری منظره هستند می توانند برای پذیرش در برنامه طراحی محیط اقدام کنند. دانشجویانی که مدرک کارشناسی دارند و مایل به ادامه تحصیل در رشته معماری هستند می توانند برای پذیرش در گزینه های آماده سازی کارشناسی ارشد معماری طراحی یک ساله یا 2 ساله درخواست دهند. کلیه دانشجویان دیگری که دارای مدرک کارشناسی هستند و به دنبال مدرک حرفه ای در برنامه ریزی شهر، طراحی داخلی یا معماری منظره هستند باید مستقیماً در برنامه تحصیلات تکمیلی مورد نظر خود اقدام کنند.

تحصیل رشته Architecture در دانشگاه کالگری کانادا

دانشگاه کالگری یکی دیگر از ارائه کنندگان برنامه های معماری در مقاطع مختلف تحصیل در کانادا است. از جمله برنامه های ارائه شده شامل:

  • کارشناسی معماری
  • مطالعات معماری
  • کارشناسی ارشد معماری
  • کارشناسی ارشد طراحی و برنامه ریزی
  • کارشناسی ارشد معماری منظره
  • کارشناسی ارشد طراحی محیط
  • دکترای طراحی محیط
  • دکترای طراحی

کارشناسی ارشد Architecture در دانشگاه کالگری کانادا

برنامه کارشناسی ارشد معماری دانشگاه کالگری برنامه درسی متمرکز بر نوآوری، پاسخگویی و تفکر انتقادی، چالش های پیش روی معماری امروز را درگیر می کند. دانشجویان برای دستیابی به رویکردهای طراحی که ابزارهای دیجیتالی پیشرفته را برای حل چالش های پیش روی محیط های ساخته شده در بسیاری از مقیاس ها به کار می گیرند، به چالش کشیده می شوند. این دانشگاه دانشجویان را آماده می کند تا نه تنها در آلبرتا، بلکه در آمریکای شمالی و اتحادیه اروپا مجوز معماری بگیرند.

برنامه کارشناسی ارشد معماری به دانشجویان می آموزد که چگونه از چند منظر فکر کنند و راه حل های ابتکاری برای چالش های طراحی جهان را توسعه دهند. تغییرات در آب و هوا جمعیت جوامع شهری و روستایی، مهاجرت گسترده، در دسترس بودن مواد و امکانات رسمی و پاسخگو از طریق معماری، از طریق دوره های اصلی، فرصت های تحصیل در خارج از کشور، تحقیق متمرکز و طیف گسترده ای از موارد انتخابی مورد بررسی قرار می گیرد. مدل آموزشی شامل فرصت هایی برای تحقیقات کاربردی است، پشتیبانی شده توسط تعدادی از آزمایشگاه های تحقیقاتی طراحی با تمرکز بر زمینه هایی مانند:

  • صرفه جویی در انرژی
  • تجزیه و تحلیل چرخه زندگی
  • هوش مصنوعی
  • رباتیک
  • ساخت دیجیتال و نوآوری در طراحی ساختاری.

با استفاده از ویزای همراه جهت تحصیل در کانادا می توانید به همراه خانواده خود به این کشور مهاجرت کنید. جهت کسب جزئیات در مورد مهاجرت به کانادا کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خدمت شما هستند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *