مهاجرت تحصیلی کلمبیا

رشته معماری در کلمبیا

رشته معماری در کلمبیا

رشته معماری در کلمبیا همانند سایر کشورهای آمریکای لاتین در حال توسعه است. کلمبیا کشوری در شمال آمریکای جنوبی است. همانند دیگر کشورهای همسایه در گذشته تحت تصرف اسپانیایی ها بوده است. این تصرف باعث الهام گرفتن از معماری اسپانیایی در کشور کلمبیا شده است. البته کلمبیا امروز مانند سایر کشورهای جهان در مسیر معماری مدرن قرار گرفته و در حال پیشرفت در این زمینه است. رشته معماری در کلمبیا از گذشته وارداتی بوده و امروز این کشور در حال آموزش و تولید معماران بومی است. تیم محتوای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر است در ادامه شما را درباره رشته معماری در کلمبیا بیشتر آشنا کند.

تاریخچه رشته معماری در کلمبیا

در سال 1499، آلونسو اوژدا اولین اسپانیایی شد که پا به خاک امروز کلمبیا (و همچنین ونزوئلا) گذاشت. لشكركشی او كه اغلب او را به دلیل انتشار افسانه الدورادو معرفی می كنند، انگیزه فاتحان بعدی، از جمله جیمنز د كوئسادا و سباستین دو بنالكازار را برانگیخت. در سال 1525، شهر ساحلی کارائیب سانتا مارتا به عنوان اولین محل استقرار اسپانیا در کلمبیا تاسیس شد، با این حال شهرهای بوگوتا، کارتاگنا، تونجا و پوپایان بودند که در نهایت به شهرت رسیدند. به عنوان مثال، پوپایان به دلیل معدن و برده داری، که ثروت قابل توجهی را برای این شهر تضمین می کرد، شهری بسیار سودآور بود و بدین ترتیب اجازه بهره برداری از آثار مذهبی چشمگیر را فراهم کرد.

در بوگوتا، قدیمی ترین کلیسای استعماری باقیمانده (1556) است. كلیسای سانفرانسیسكو با یك برج ناقوس و یك شبستان داخلی دارای یك ریزه كاری مفصل (قطعه محراب) است كه به كل ناحیه آپسیس (نیم دایره در انتهای كلیسا) واقف است. مانند این کلیسا در سایر نقاط کلمبیا تاریخچه رشته معماری در این کشور به معماری اسپانایایی و کلیساهای آن زمان بر می گردد.

کار رشته معماری در کلمبیا

با پیشرفت صنعت و توسعه ساخت و ساز در کشور کلمبیا، تقاضای معماری در کلمبیا نیز افزایش یافت. امروز معماران در خا طراحی فضاهای شهری، محیط های داخلی، دکوراسیون، نقشه کشی و معماری ساختمان های جدید هستند. معماران امروز در زمینه مهندسی و طراحی نقش مهمی دارند و مورد نیاز هستند. جهت کار در رشته معماری در کلمبیا نیاز به تسلط به زبان اسپانیایی خواهید داشت. البته داشتن ویزای کاری کلمبیا و اخذ پیشنهاد کاری لازمه ورود به بازار کار کلمبیا است.

در حال حاضر با کار در رشته معماری در کلمبیا به صورت متوسط می توانید 4.3 میلیون COP (پزو کلمبیا) در ماه حقوق دریافت کنید. همچنین در کم ترین حالت حقوق ماهیانه 2 میلیون COP (پزو کلمبیا) و در بیشترین میزان 8.3 میلیون COP (پزو کلمبیا) است. در زمان ویرایش این مقاله هر 1 میلیون COP (پزو کلمبیا) برابر با 268$ (دلار) می باشد.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل کار در کلمبیا در رشته معماری را مشاهده کنید:

حقوق کار معماری در کلمبیا

بررسی بناهای کلمبیا

کلمبیا، با سنت های رنگارنگ و جمعیت شاد، کشوری روشن و دارای آب و هوای استوایی است که از مناظر متنوعی که در منطقه زندگی می کنند، برخوردار است. این کشور با طبیعت بسیار، با بهره گیری از منابع طبیعی خود و ایجاد زیرساخت های مختلف خود، توسعه یافته است تا اینکه به ملتی مدرن تبدیل شود. تاریخچه کلمبیا در سبک های مختلف معماری ایجاد شده است که ما می توانیم از معماری قبل از کلمبیا، از طریق استعمار، جمهوری، مدرن و در نهایت معماری معاصر را در این کشور بیابیم. کلمبیا کشوری با مناظر متنوع است. معماری آن از این روند پیروی می کند و ما می توانیم تکامل نسل ها را از طریق ساخت آنها مشاهده کنیم. از خانه های استعماری گرفته تا عبادتگاه های گوتیک از جمله آسمان خراش ها، غنای معماری کلمبیا یکی از مهمترین موارد در آمریکای لاتین است.

در لیست زیر برخی از بناهای مهم معماری کلمبیا از تاریخی گرفته تا مدرن معرفی شده اند:

  • برج کلپاتریا
  • اقامتگاه Calle del Sol
  • کتابخانه لوئیز آنخل آرانگو
  • کاخ فرهنگ Rafael Uribe Uribe
  • کلیسای جامع نمک
  • دیوار شهر (پدرو د هردیا)
  • کلیسای جامع سانتا مارتا
  • پناهگاه Las Lajas

تحصیل رشته معماری در کلمبیا

از آنجا که تا سال 1936 هیچ دانشکده معماری در کلمبیا وجود نداشت، اکثر متخصصانی که جنبش معاصر این کشور را تشکیل می داند و اولین برنامه های معماری این کشور را تأسیس می کردند، در کشورهای دیگر آموزش دیدند. مدارس پرت و لوکوربوزیه با واکنش علیه آنها از فرانسه وارد شدند. معماران آموزش دیده در ایتالیا و انگلیس، بلژیک و سوئیس، آلمان و اسپانیا نیز وارد کلمبیا شدند. برخی دیگر از مدارس آمریکای شمالی تحت تأثیر فرانک لوید رایت، گروپیوس یا میس ون در روه و برخی دیگر از مدارس یا موسسات فنی وابسته به Beaux-Arts بودند، که ساخت و ساز همچنان در کانون توجه قرار داشت. تعداد کمی نیز از شیلی آمدند، که مدارس آنها به قرن گذشته بر می گردد و این حرفه تحت یک روند مداوم ادغام قرار گرفت.

از 24 معمار و مهندس بوگوتانی مسئول اولین معماری معاصر قابل توجه در کلمبیا، 16 نفر تحت آموزش خارجی بودند. اگرچه بسیاری از دانشکده های معماری در دهه 1940 در کلمبیا تأسیس شدند، دانشجویان در دهه های بعدی به طور فزاینده ای در خارج از کشور آموزش می دیدند. با این حال، پیشینه آموزشی معماران کلمبیایی تا حد زیادی مورد غفلت قرار گرفته است. اخیراً موضوع آموزش معماری کلمبیا در مورد روابط معماران کلمبیایی با ایالات متحده آمریکا مورد توجه قرار گرفته است. امروز دانشگاه های کلمبیا با توسعه آموزش معماری در گذشته برنامه های معماری را برای تحصیل در کلمبیا ارائه میکنند.

در جدول زیر نام برخی از دانشگاه های ارائه کننده رشته معماری در کلمبیا را مشاهده می کنید:

ردیفنام دانشگاه
1Saint Thomas Aquinas University
2University of Valle
3North University
4University of Ibagué
5University of the Pacific
6University of Pamplona
7Francisco de Paula Santander University
8University of Los Andes

تحصیل رشته معماری در کلمبیا

کارشناسی ارشد Architecture در دانشگاه لس اندوس کلمبیا

این برنامه به دنبال این است که دانشجو مهارت هایی کسب کند که به وی امکان می دهد از مناطق مختلف تحصیل در معماری تحقیق و پژوهش را انجام دهد. هدف این است که دانشجو در مورد یک موضوع مورد علاقه سوال کند و یا از طریق مجموعه ای از روش ها که به روش سیستماتیک استفاده می شود، پاسخ های ابتکاری برای سوالات مطرح شده ارائه دهد. این مدرک کارشناسی ارشد برای متخصصان هر رشته ای که علاقه مند به ایجاد پیوندهای بین رشته ای از شناسایی مشکلات مربوط به معماری و شهرسازی هستند که می تواند به عنوان پروژه های تحقیقاتی مورد استفاده قرار گیرد، هدف دارد.

کارشناس ارشد معماری محققانی را آموزش می دهد که در زمینه برنامه ریزی، ساختار، توسعه و ارتباطات تحقیقاتی که به مشکلات مربوط به معماری و شهر می پردازد، آموزش می بینند. علاوه بر این، دانشجو تفکر انتقادی را ایجاد می کند که به او امکان می دهد موقعیتی در مورد روش های تفکر و درک معماری ایجاد کند. ارتباطات بین معماری و سایر رشته ها را برای ساختار و توسعه تحقیقاتی ایجاد می شود که دانش را پیشرفت می دهد و از مرزهای انضباطی معماری فراتر می رود. تجزیه و تحلیل موقعیت ها یا مشکلات، تشخیص و توسعه تحقیقات از مناطق مختلف بین رشته ای از اهداف دیگر این برنامه است.

کارشناسی معماری دانشگاه لس اندوس کلمبیا

این برنامه معماری افراد حرفه ای با تعهد اخلاقی نسبت به جامعه، فرهنگ و محیط را آموزش می دهد. آموزش عالی یک پایه مفهومی محکم جه تسلط بر مهارت در معماری را می دهد. دانشجویان این امکان را دارند که یک نمایه تخصصی، ناشی از تعمیق در زمینه های دانش مرتبط با زمینه های فناوری، خلاق و اجتماعی ایجاد کنند. این آموزش آنها امکان می دهد تا به طور فعالانه در تیم های چند رشته ای مشارکت داشته باشند و یک ساختار مفهومی برای تصور، ساختار و تحقق پروژه های مختلف در زمینه های مختلف عملکرد معماری با مشاغل روشن برای کمک به نیازهای کشور فراهم می کند.

از طرف دیگر، معماران امکان پیگیری برنامه های مضاعف و گزینه های دانشگاهی در سایر زمینه های دانش و علاوه بر این، آنها می توانند تحصیلات کارشناسی ارشد را در هر یک از برنامه های تحصیلات تکمیلی ارائه شده توسط گروه شروع کنند. فارغ التحصیلان معمارانی هستند که می توانند در زمینه های تعریف شده توسط قانون کلمبیا کار کنند. البته آنها نیاز به تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کار کلمبیا دارند. جهت دریافت به سوالات مهاجرتی خود می توانید به صورت مستقیم با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *