مهاجرت تحصیلی هند

رشته معماری در هند

رشته معماری در هند

رشته معماری در هند با توجه به حضور بناهای تاریخی و معماری های متنوع جذابیتی خاص دارد. در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم. هندوستان یکی از کشورهای متنوع از همه جهات است و معماری نیز از آن جدا نیست. معماری هند نشان دهنده تاریخ و فرهنگ هندوستان است. هندوستان نیز همانند سایر کشورهای جهان از توسعه جا نمانده و در حال پیاده سازی معماری مدرن در کشور است. معماران با تحصیل رشته معماری در هند مهارت لازم برای ورود به این رشته را کسب می کنند. جهت بررسی روش های مهاجرت به کشورهای مختلف جهان می توانید از خدمات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید.

تاریخچه رشته معماری در هند

یکی از ماندگارترین دستاوردهای تمدن هند بدون شک معماری آن است. معماری هند، که طی قرن ها تکامل یافته است، نتیجه شرایط اقتصادی و جغرافیایی است. انواع مختلف سبک های معماری هند شامل انبوهی از عبارات در طول زمان و مکان است که توسط تاریخ تغییر شکل داده است. در نتیجه تنوع گسترده، طیف وسیعی از نمونه های معماری تکامل یافته و میزان مشخصی از تداوم را در طول تاریخ حفظ کرده اند. معماری هند ، متعلق به دوره های مختلف تاریخ است. اگرچه شهرهای دره سند شواهد قابل توجهی از برنامه ریزی گسترده شهری را ارائه می دهند، آغاز معماری هند را می توان از زمان ظهور بودیسم در هند جستجو کرد. در این دوره بود که تعداد زیادی از بناهای باشکوه ظهور کردند. برخی از برجستگی های هنر و معماری بودایی، استوپای بزرگ در سانچی و غارهای صخره ای در آژانتا هستند.

  • با استقرار پادشاهی های هندو در هند جنوبی، معماری هند جنوبی شکوفا شد.
  • مهمترین دستاوردهای حاکمان پالاوا معابد صخره ای Mahabalipuram و معابد Kanchipuram بود.
  • فرمانروایان چولا، هواسالا و ویجایاناگر نیز در زمینه معماری کارهای چشمگیری انجام دادند.
  • در شمال هند، سبک جدیدی از معماری وجود داشت. این معماری به سبک Nagara نامیده می شد. در مرکز هند، حکام چاندلا یک مجموعه معبد باشکوه در Khajuraho ساختند.
  • با آمدن حاکمان مسلمان، سبک جدیدی از معماری در هند معماری هندو اسلامی شکل گرفت.

کار در رشته معماری در هند

شغل معماری برای کسانی که به طراحی و ساخت اقامتگاه های مسکونی، ساختمان های خانه های سازمانی، مغازه ها و نمایشگاه ها، خانه های ویلایی، رستوران ها و هتل ها، بارها، مراکز خرید و به طور خلاصه، طیف گسترده ای از بناها ایده آل هستند. اساساً معماری جنبه های هنری، زیبایی شناسی، عقل و فنی را بهم پیوند می دهد. در سطح آموزشی، هنگامی که به دنبال مدرک معماری هستید. شما تعدادی مهارت مانند برنامه های رایانه ای، مهارت های تحقیق و نوشتن، مهارت های فنی و حتی مهارت های سطح مدیریتی مانند جستجوی راه حل و حل مشکلات را می آموزید. جهت کار در رشته معماری علاوه بر مدرک مورد تایید نیاز اخذ ویزای کاری هند خواهید داشت.

طبق بررسی های انجام شده یک معمار در کشور هند به صورت متوسط 38000INR (روپیه هند) در ماه حقوق دریافت می کند. البته این در حالی است که کم ترین میزان حقوق اعلام شده در رشته معماری در کشور هند حدود 19000INR (روپیه هند) می باشد و حداکثر حدود 59000INR (روپیه هند) می باشد.

جهت بررسی حقوق کار در هند در مشاغل معماری نمودار زیر ارائه شده است:

حقوق مشاغل معماری در هند

تحصیل رشته معماری در هند

تحصیل رشته معماری در هند در مقاطع مختلف امکان پذیر است. اگر می خواهید در دوره کارشناسی سال اول برای لیسانس معماری پذیرش بگیرید. لازم است که برای آزمون ملی در معماری (NATA) پذیرفته شوید. این آزمون یک موسسه معماری را قادر می سازد علاوه بر بررسی عملکرد علمی متقاضیان را پذیرش کند. NATA مهارت های زیر را آزمایش می کند:

  • نقاشی
  • مشاهده
  • توانایی تفکر انتقادی
  • حساسیت زیبایی
  • تناسب

برخی از موسسات دوره های تخصصی در زمینه معماری را در سطح تحصیلات تکمیلی ارائه می دهند که منجر به اخذ مدرک کارشناسی ارشد می شود. با این حال، برخی از موسسات چند دوره از این دست را در سطح کارشناسی خود ارائه می دهند. اگر به دنبال تخصص در زمینه خاصی از معماری هستید، می توانید این رشته های معماری را بررسی کنید:

گرایششرح
طراحی داخلیاین دوره، همانطور که از نامش پیداست، شامل تمام جنبه های داخلی، از جمله روشنایی، دکوراسیون و غیره است.
معماری منظرهبرنامه درسی این دوره جنبه های مختلفی از طبیعت را شامل می شود، مانند مناظر شهری، مدیریت زمین های بایر، مناظر تاریخی، تجزیه و تحلیل سیستم بومی و غیره.
معماری محیط زیستاین شامل جنبه های نظری و مفهومی برای ساخت سیستم های انرژی و سایر ویژگی های مربوط به محیط است.
معماری دیجیتالاین مورد استفاده از نرم افزار دیجیتال در طراحی است.

تحصیل رشته معماری در دانشگاه های هند

همانطور که می دانید هندوستان دارای دانشگاه های متعددی است و برنامه های معماری در سطح گسترده ای در کشور ارائه می شود. در لیست زیر می توانید از جمله دانشگاه های برتر هند و ارائه کننده رشته معماری جهت تحصیل در هندوستان را ببینید:

  • School of Planning & Architecture (SPA)
  • Indian Institute of Technology (IIT)
  • University of Petroleum and Energy Studies (UPES)
  • Sir JJ College of Architecture
  • National Institute of Technology (NIT)
  • Anant National University
  • Jamia Millia Islamia University

معماری مدرن در هند

معماری هند در طول تاریخ سبک ها و اشکال مختلفی به خود گرفته است. بسیاری از این اشکال گذشته در جهان نمادین شده اند، مانند معابد تاج محل و هند جنوبی. گنبد، مناره (برج های باریک)، مشبک کاری پیچیده و کارهای خوشنویسی از ویژگی های سنتی معماری هند است که در سایت هایی مانند تاج محل یافت می شود. اگرچه وقتی به معماری هند فکر می کنیم، ممکن است تصاویری از ساختمان های مزین با گنبد و مناره به ذهن خطور کند، اما معماری مدرن هند بسیار متفاوت از اصل و نسب سنتی آن است. معماری مدرن هند هنوز به سنت های هند احترام می گذارد و از آن حمایت می کند، اما فرم معماری برای پاسخگویی بهتر به نیازهای جامعه مدرن کار می کند.

ساختارهای مدرن هند حتی پس از استقلال هند از انگلیس در سال 1947 حتی شروع به ظهور نکردند. پس از 1947، معماری هند از نظر پیشرفت در بن بست بود. هیچ هویت منحصر به فردی در حال شکل گیری نبود. با این حال، هنگامی که دولت پنجاب هند، معمار مشهور جهان لوکوربوزیه را برای طراحی شهر چندیگره به عهده گرفت، پیشرفت در معماری آغاز شد. معمارانی که در هند کار می کردند از سال های پس از کار لوکوربوزیه الهام گرفتند و بنابراین تحول سریعتر معماری مدرن را آغاز کردند. امروزه شاهد شخصیت های سنتی در معماری هند اما با فرم و سبک مدرن هستیم.

سبک های مختلف رشته معماری در هند

سبک های مختلف رشته معماری در هند

معماری هند و ساراسنی ویژگی های عناصر هندو، اسلامی و غربی را در هم آمیخته است. معماری استعماری خود را از طریق ساختمان های نهادی، مدنی و منفعت طلبانه مانند دفاتر پست، ایستگاه های راه آهن و ساختمان های دولتی به نمایش گذاشت. در جدول زیر برخی از دوره های مهم معماری در هند شرح داده شده است:

سبکشرح
معماری استعماریاستعمار هند نیز در سبک معماری تأثیر داشت. با استعمار، فصل جدیدی در معماری هند آغاز شد. هلندی ها، پرتغالی ها و فرانسوی ها در معماری هند نفوذ کردند اما این انگلیسی ها بودند که تأثیر ماندگاری در معماری داشتند.
معماری اسلامی هندودوره قرون وسطی شاهد تحولات بزرگی در زمینه معماری بود. با آمدن مسلمانان به هند، بسیاری از ویژگی های جدید در ساختمان ها مطرح شد. توسعه سبک معماری مسلمانان در این دوره را می توان معماری هندو اسلامی یا معماری هند تحت تأثیر هنر اسلامی نامید.
معماری باستانمعماری هند به قدمت تاریخ تمدن قدمت دارد. اولین بقایای فعالیت های ساختمانی قابل شناسایی در هند مربوط به شهرهای دره سند است. در میان بقایای معماری باستان هند، مشخصه ترین آنها معابد Chaityas ، Viharas ، Stupas و سایر بناهای مذهبی است.
راک کاتسازه های برش خورده تماشایی ترین قطعه نمونه هنری باستان هند را ارائه می دهند. بیشتر سازه های تراش خورده مربوط به جوامع مختلف مذهبی بود.
معماری معابددر هند باستان، معماری معابد با استاندارد بالا تقریباً در همه مناطق توسعه یافت. معابد هند باستان در 3 نوع گسترده طبقه بندی می شوند. این طبقه بندی بر اساس سبک های مختلف معماری است که در ساخت معابد استفاده می شود.

درباره تحصیل Architecture در هند

معماری ساخت مکان هایی است که افراد در آن زندگی خود را می گذرانند. معماران فقط به طراحی بیرونی و داخلی ساختمان نمی پردازند بلکه به طور کلی به محیط زیست می پردازند. معماری بیشتر مربوط به انسان هایی است که به روشی بهتر از گذشته زندگی می کنند. علوم اجتماعی و روانشناسی به اندازه فناوری نانو و مواد پایدار مهم است.

چند سوال مهم وجود دارد که باید پرسیده شود. چرا در وهله اول باید معماری بخوانیم؟ انتخاب معماری به عنوان شغلی نسبت به سایر مشاغل چه مزایایی دارد؟ مصالحه و معامله هایی که ممکن است یک دانشجوی معماری برای رسیدن به موفقیت انجام دهد، چه می تواند باشد؟ جهت تحصیل رشته معماری در هند و یا هر کشور دیگری این سوالات باید پاسخ داده شود. سپس در صورت تصمیم برای تحصیل می توانید جهت اخذ ویزای تحصیلی هندوستان از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *