مهاجرت تحصیلی هلند

رشته معماری در هلند

رشته معماری در هلند

رشته معماری در هلند یکی از رشته های محبوب در بخش مهندسی و هنر است. معماران با تحصیل رشته معماری در هلند تخصص لازم را کسب کرده اند. هلند به عنوان یکی از کشورهای قدیمی در زمینه معماری شناخته می شود و در عصر طلائی این کشور در قرن 17 معماری در هلند به اوج خود رسید. امروز با گسترش ساخت و ساز و مدرن سازی در هلند، رشته معماری بازار فعالی دارد. علاقه مندان به این رشته می توانند در دانشگاه های برجسته هلند پذیرش بگیرند و سپس وارد بازار کار شوند. همچنین با کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید در زمانی کوتاه ویزای تحصیلی هلند را اخذ کنید.

تاریخچه رشته معماری در هلند

هلندی ها استاد معماری و استفاده از فضا هستند ، اما این چیز جدیدی نیست. در طول اعصار ، تعداد کمی از کشورها تأثیر بیشتری در رشته هنر و ساخت و ساز نسبت به هلند داشته اند. از کلیساهای جامع اصلی گرفته تا ساختارهای مدرن و ایده ها و طرح های آنها در سراسر اروپا و فراتر از آن گسترش یافته است. معماری رومانسک اولین سبک معماری باقی مانده در کشور است. مشخصات اصلی آن دیوارهای ضخیم، پنجره های کوچک و طاق های گرد است. قدیمی ترین کلیسای این سبک در هلند Pieterskerk در اوترخت است. این کلیسا در سال 1048 ساخته شده است، یکی از 5 کلیسایی است که صلیبی را در شهر تشکیل می دهد و کلیسای جامع در مرکز آن است. در حدود سال 1250 دوران گوتیک آغاز شد.

طاق های برجسته، خرک دنده ای و ارتفاعات علائم این سبک معماری جدید بود که تا سال 1600 ادامه داشت. از اواسط قرن 16 میلادی سبک رنسانس که ایتالیا را فرا می گرفت به طور مداوم شروع به ظاهر شده در هلند کرد. هلندی ها به طور طبیعی چرخش خود را بر روی این طرح جدید معماری قرار دادند که به نام شیوه گرایی معروف شد. پس از اینکه هلند در قرن 17 به یک قدرت تجاری جهانی تبدیل شد، بازرگانان ثروتمند این کشور می خواستند به ساختمان های مجللی که وضعیت خود را اعلام می کردند برسند. پس از آن معماری تاثیر از نفوذ فرانسویان گرفت و سپس به سمت مدرنیسم حرکت کرد.

کار در رشته معماری در هلند

از دهه 1980 تا به امروز، رم كولهاس و دفتر معماری او (دفتر معماری متروپولیتن) نسل جدید و مدرن معماران هلندی را تشکیل می دهند. معماری مدرن در هلند با انواع مختلفی از فرم، عملی بودن، جهت گیری محیطی و اصالت مشخص می شود این خصوصاً در مورد پروژه های منفرد صدق می کند. به معماران جوان فرصت داده می شود تا در ساخت و ساز و گسترش شهرها شرکت کنند. دولت تأثیر خود را بر معماری اعمال می کند و به عنوان مشتری عمل می کند. آخرین نمونه ها ساختمان مدرنیست وزارت مسکن، برنامه ریزی فضا و حفاظت از محیط زیست و ساختمان پست مدرن وزارت بهداشت، رفاه و ورزش است. با فارغ التحصیلی از خود هلند شانس بیشتری برای کاریابی در هلند خواهید داشت.

طبق بررسی های انجام شده یک معمار در کشور هلند به صورت متوسط 4550€ (یورو) در ماه حقوق دریافت می کند. البته این در حالی است که کم ترین میزان حقوق اعلام شده در رشته معماری در کشور هلند حدود 2260€ (یورو) می باشد و حداکثر حدود 8610€ (یورو) می باشد.

جهت کار در هلند بایستی ویزای کاری هلند را کسب کنید. در نمودار زیر می توانید میزان حقوق مشاغل رشته معماری در هلند را بررسی کنید:

درآمد مشاغل معماری در هلند

تحصیل رشته معماری در هلند

با توجه به توسعه رشته معماری در هلند در طول سال ها و پیشرفت این کشور در سال های اخیر، رشته معماری در هلند وارد فاز جدیدی از معماری نوین شده است. با توسعه این رشته، دانشگاه های برجسته این کشور برنامه های معماری را با اساتید زبده و ماهر در سطوح مختلف ارائه می کنند. اولین مدرک ارائه شده شامل کارشناسی معماری است که دانشجویان را وارد دنیای رشته معماری می کند. پس از آن تحصیل کارشناسی ارشد و دکترای معماری صورت می گیرد که به دانشجویان تخصص و مهارت لازم را ارائه می کند. زبان تحصیل رشته معماری در هلند در کارشناسی هلندی و در مقاطع بالاتر هلندی و انگلیسی است. جهت تحصیل در هلند در رشته معماری لازم است شرایط پذیرش و همچنین اقامت هلند از طریق تحصیل را برآورده کنید.

در جدول زیر می توانید از جمله دانشگاه های برتر هلند و ارائه کننده رشته معماری در هلند را ببینید:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه صنعتی دلفت
2دانشگاه لیدن
3آکادمی معماری دانشگاه هنر آمستردام
4دانشگاه فنی آیندهوون
5دانشگاه علوم کاربردی هانزه
6دانشگاه رادبود

تحصیل معماری در آکادمی معماری دانشگاه هنر آمستردام هلند

این آکادمی طرفدار نگرشی باز و پرسشگرانه، برای آزمایش است و دانشجویان را به اتخاذ موضع خود تشویق می کند. این آکادمی با خدمات عمومی، احزاب راه اندازی و توسعه دهندگان ارتباط نزدیک دارد. برنامه های مطالعاتی همچنین در سطح بین المللی جایگاه برجسته ای را اشغال می کنند. آکادمی با برنامه های مرتبط با خارج از کشور ارتباط قوی دارد. دانشجویان از گوشه و کنار جهان در آکادمی تحصیل می کنند، مهمانان بین المللی به طور منظم بازدید می کنند و دانشجویان اغلب در تورهای خارجی و پروژه ها شرکت می کنند. مطالعه و کار در طول دوره تحصیلی دست به دست هم می دهد. این ترکیب به این معنی است که دانشجویان و مدرسین مستقیماً در عمل طراحی و تحقیق دخیل هستند.

معماری، شهرسازی و معماری منظره رشته های مستقلی در آکادمی هستند که تا حدی به صورت ترکیبی ارائه می شوند. به این ترتیب، دانشجویان برای تمرین حرفه ای فعلی و یکپارچه آماده می شوند. آکادمی معماری تنها موسسه آموزشی در هلند است که برنامه های کارشناسی ارشد را به روشی بین رشته ای ارائه می دهد. این ترکیب به آکادمی موقعیت منحصر به فردی را در داخل هلند و خارج از کشور می بخشد.

برنامه های آکادمی معماری دانشگاه هنر آمستردام هلند

این آکادمی برنامه های خود را در 2 سطح پیش کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد ارائه می کند. در اینجا برنامه های کارشناسی ارشد در رشته معماری معرفی شده اند:

برنامهشرح
شهرسازیکارشناسی ارشد در شهرسازی بر آشنایی با طیف گسترده ای از کارهای طراحی، توسعه نگرش و منابع شما و یادگیری موضع گیری در بحث حرفه ای متمرکز است.
معماری منظرهمعمار منظره برای حل مشکلات فضایی استفاده می شود و موقعیت های توپوگرافی جدید را تجسم می کند. نقش معمار منظره را می توان به عنوان طراحی در توپوگرافی توصیف کرد. این در مقیاس های مختلف، از باغ به منطقه انجام می شود.
معماریمعمار یک مهندسی و همچنین یک متفکر مفهومی است. علاوه بر شکل گیری یک امضای معماری فردی، توجه زیادی به دانش نظری و موقعیت یابی می شود. با تشکر از حضور بسیاری از متخصصان و کار در گروه های کوچک، آکادمی شما را قادر می سازد موقعیت خود را در این زمینه کسب کنید.

تحصیل رشته معماری در دانشگاه صنعتی دلفت هلند

تحصیل رشته معماری در دانشگاه صنعتی دلفت هلند

هم در سطح ملی و هم در سطح بین المللی، دانشكده معماری دانشگاه دلفت هلند دارای موقعیت پیشرو در زمینه خود هستند. نه تنها دانشکده برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و فوق لیسانس را در زمینه معماری ارائه می ده ، بلکه در رشته های مرتبط شامل:

  • معماری منظره
  • مسکن
  • فیزیک ساختمان
  • و طراحی و پایداری آب و هوا نیز ارائه می شود.

دانشکده معماری از شهرت جهانی برخوردار است. تمرکز بین المللی و تعداد متنوعی از دانشجویان، آن را به یک محیط تحریک کننده برای داوطلبان دکترا تبدیل می کند که مایل به دریافت مدرک دکترا در هلند هستند. داوطلبان دکترا از تعامل نزدیک با محققان و مربیان کلاس جهانی بهره مند می شوند و در طول تحصیلات خود به خوبی نظارت می شوند. یک دوره دکترای تمام وقت به طور معمول 4 سال طول می کشد.

کارشناسی معماری دانشگاه دلفت هلند

دوره کارشناسی در رشته های معماری، شهرسازی و علوم ساختمان شما را با زمینه های مختلفی که مهندسان معماری در آن کار می کنند آشنا می کند. دامنه برنامه گسترده است. در طی 3 سال تمام مهارت ها و فنون اساسی مورد نیاز برای این کار را خواهید آموخت. دوره کارشناسی به زبان هلندی است. در این دوره تحصیلی شما ترکیبی از فناوری، تئوری و طراحی خواهید آموخت و خلاقیت و بینش فضایی خود شما نقش اصلی را در این امر دارند. تحصیلات شما فنی و علمی خواهد بود و خواهید آموخت که چگونه مسائل پیچیده را به روش واضح و ساختاری تحلیل کنید. شما روی طیف وسیعی از پروژه های مختلف طراحی، به صورت جداگانه یا گروهی کار خواهید کرد و در مورد نحوه تعامل فناوری، فرهنگ و محیط زندگی با یکدیگر یاد خواهید گرفت.

کارشناسی ارشد معماری دانشگاه دلفت هلند

پس از مدرک لیسانس، می توانید به یک برنامه کارشناسی ارشد منتقل شوید که در آن می توانید دانش و مهارت خود را بیشتر گسترش دهید. در برنامه کارشناسی ارشد شما در زمینه خاصی از رشته تخصص بیشتری خواهید داشت. شما به یک حرفه ای تبدیل خواهید شد که قادر به کار مستقل است و دارای دانش آخرین تحولات در زمینه معماری و محیط ساخته شده است. برنامه های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی است. دانشکده همچنین برنامه های کارشناسی ارشد بین دانشگاهی تجزیه و تحلیل شهری، طراحی و مهندسی (MADE)، مدیریت اطلاعات و کاربردهای جغرافیایی (GIMA) و تخصص “تحقیق و طراحی” را در برنامه کارشناسی ارشد بین علوم، آموزش و ارتباطات ارائه می دهد.

برنامه کارشناسی ارشد در معماری، شهرسازی و علوم ساختمان دارای 5 مسیر است:

  • معماری
  • فناوری ساختمان
  • معماری منظر
  • مدیریت در محیط ساخته شده
  • شهرسازی

جهت مهاجرت به هلند از طریق کار کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند شرایط شما را بررسی کرده و در اخذ اقامت راهنمای شما باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *