مهاجرت تحصیلی کلمبیا

رشته مدیریت در کلمبیا

رشته مدیریت در کلمبیا

کلمبیا کشوری در آمریکای جنوبی است. همچنین برای دانشجویان تحصیل در رشته مدیریت در کلمبیا به عنوان مقصدی و موضوعی جذاب می باشد. این کشور از شمال غربی با ونزوئلا و برزیل، از شرق با اکوادور و پرو و از جنوب با پاناما مشترک است. کلمبیا همچنین دارای سواحلی زیبا در امتداد دریای کارائیب و اقیانوس آرام می باشد. این کشور دومین کشور اسپانیایی زبان (از نظر جمعیت) در جهان است. صنایع عمده کلمبیا شامل قهوه، گل، زمرد، منسوجات، مواد شیمیایی، پلاستیک، فولاد، زغال سنگ و نفت است. همچنین پزوی کلمبیایی واحد پول این کشور است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای شما در باب تحصیل در این کشور و اقصی نقاط دنیا می باشد.

ماهیت رشته مدیریت در کلمبیا

کلمبیا یک محیط آموزشی چند فرهنگی، با کیفیت بالا را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند. کلمبیا همچنین مکانی عالی برای یادگیری یا تکمیل مهارت های اسپانیایی برای افراد غیر بومی است، زیرا اسپانیایی در این کشور به عنوان زبانی استاندارد، بسیار واضح و آسان برای درک خارجی ها می باشد. از آنجا که اسپانیایی دومین زبان پرطرفدار برای ارتباطات بین المللی است، شرکت های بین المللی، افراد مسلط به این زبان را بسیار مورد جستجو قرار می دهند. موقعیت مکانی کلمبیا همچنین باعث می شود تا برای کسانی که می خواهند به آمریکای شمالی، آمریکای مرکزی، آمریکای جنوبی و حتی کشور های منطقه کارائیب سفر کنند، منطقه ارتباطی مناسب است.

مدرک مدیریت نوعی مدرک بازرگانی است که با تحصیل در کالج، دانشگاه یا مدرسه بازرگانی به دانشجویان اعطاء می شود. در کلمبیا چهار سطح مختلف آموزشی وجود دارد که در زمینه مدیریت ارائه می شود. تکمیل هر دوره مقطع زمانی متفاوتی را می طلبد و ممکن است، دوره های تحصیلی مختلف در همه موسسات در دسترس نباشند. به عنوان مثال، کالج های عمومی معمولاً مدرک کاردانی اعطاء می کنند و مدرک پیشرفته تری ارائه نمی دهند. از طرف دیگر، مدارس بازرگانی ممکن است فقط مدارک پیشرفته را به فارغ التحصیلان اعطاء کنند و هیچ دوره کاردانی یا کارشناسی را به دانشجویان ارائه ندهند.

دوره های مختلف رشته مدیریت در کلمبیا

دوره های مختلف رشته مدیریت در کلمبیا

مدرک کاردانی مدیریت را می توان از یک کالج در مدت 2 سال و یا از یک دانشگاه و مدرسه بازرگانی در مدت 4 سال دریافت کرد. این برنامه درسی معمولاً شامل دوره های تجارت، امور مالی، ارتباطات و رهبری و مباحث عمومی مانند انگلیسی، ریاضیات و علوم و می شود. مدرک کارشناسی مدیریت را نیز می توان از هر کالج یا دانشگاه کلمبیایی به طور متوسط در مدت 4 سال دریافت کرد. این برنامه درسی شامل دوره های آموزش عمومی و همچنین آموزش جامع در زمینه مدیریت، رهبری، عملیات های بازرگانی و موضوعات مرتبط به آن می شود.

مدرک کارشناسی ارشد مدیریت را می توان از بسیاری از کالج ها، دانشگاه ها و مدارس بازرگانی نیز کسب کرد. یکی از محبوب ترین برنامه های تحصیلات تکمیلی، کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) در مدیریت است. بیشتر برنامه های کارشناسی ارشد به مدت ۲ سال طول می کشند، اما برخی از این برنامه ها را می توان در کمتر از 1 سال به پایان رساند. برنامه کارشناسی ارشد مدیریت به طور کلی شامل مطالعه فشرده در موضوعات متنوع می شوند و ممکن است دانشجویان را ملزم به گذراندن دوره کارآموزی کند. همچنین بالاترین درجه علمی موجود، دکترا می باشد که در همه موسسات ارائه نمی شود. با این وجود، بسیاری از دانشگاه ها و مدارس بازرگانی در کلمبیا، برنامه های دکترا، در زمینه مدیریت را ارائه می دهند. این برنامه ها غالباً روی تحقیق متمرکز هستند.

دانشگاه های مدیریت در کلمبیا

کلمبیا دارای 20 دانشگاه معتبر است که شامل موسسات آموزش عالی دولتی و خصوصی می شود. علاوه بر مدرک مدیریت، مدارک کارشناسی ارشد در طیف گسترده ای از رشته های دانشگاهی، از جمله مهندسی، بازاریابی، امور مالی و بهداشت عمومی ارائه می شود. همچنین به غیر از چند مورد، تقریباً همه دوره ها به زبان اسپانیایی تدریس می شوند. شهریه متوسط در دانشگاه های کلمبیا حدود 6000$ (دلار) در سال است و می تواند تا 14000$ (دلار) در سال باشد. همچنین در نمودار زیر، حداقل هزینه های زندگی دانشجویی در کلمبیا، بر حسب دلار، قابل مشاهده است:

حداقل هزینه های زندگی دانشجویی در کلمبیا

بیشتر موسسات و دوره ها در کلمبیا مانند رشته مدیریت از سیستم ترمی استفاده می کنند. در این سیستم آموزشی دو تقویم A و B وجود دارد که تقویم A نسبت به B، غالب است. ترم اول تقویم A در ماه فوریه آغاز می شود و در ماه ژوئن به پایان می رسد و ترم دوم در ماه جولای آغاز می شود و در ماه نوامبر به پایان می رسد. همچنین ترم اول تقویم B از ماه سپتامبر تا دسامبر و ترم دوم از ماه ژانویه تا ژوئن ادامه دارد. شهروندان کلمبیایی پس از اتمام دوره های کارشناسی ارشد خود، فرصت های گسترده ای برای اشتغال یا مطالعات تحقیقاتی را پیدا می کنند. با این حال، گزینه های اشتغال پس از فارغ التحصیلی برای اتباع خارجی در کلمبیا فقط در برخی صنایع، مانند صنعت نفت و صنایع دیگر که ماهیت بین المللی دارند، بیشتر وجود دارد.

الزامات ویزا در کلمبیا

دانشجویان بین المللی که به یک برنامه تحصیلی که حداقل 10 ساعت آموزش در هفته نیاز دارند، باید ویزای موقت دانشجویی(TE) را داشته باشند تا بتوانند در دوره ها ثبت نام کنند. دانشجو می تواند این ویزا را از سفارت یا کنسولگری کلمبیا در کشور خود دریافت کند. ویزا برای مدت حداکثر 1 سال اعطاء می شود و قابلیت تمدید را دارند. برای دریافت ویزا، دانشجو باید مدارک پذیرش در یک موسسه آموزش حقوقی در کلمبیا، اثبات توانایی پرداخت مالی و اثبات حضور در دوره های تحصیلی که به حداقل 10 ساعت آموزش در هفته نیاز دارد را ارائه دهد. دانشجو باید ویزای خود را شخصاً از سفارت یا کنسولگری کلمبیا دریافت کند و کلیه اسناد ارسالی باید به زبان اسپانیایی ترجمه شود.

سیستم مراقبت های بهداشتی کلمبیا تحت سلطه بیمه خصوصی است. دانشجویان باید بیمه ای را در کشور خود دریافت کنند که در کلمبیا معتبر باشد. بسیاری از مطب ها و بیمارستان ها، حتی با وجود بیمه، هنوز به پرداخت نقدی و یا پیش پرداخت نیاز دارند، اگرچه برخی از این مراکز ممکن است کارت های اعتباری را بپذیرند. همچنین برخی از شهرهای کلمبیا از ارتفاعات بسیار بالایی برخوردار هستند، به ویژه بوگوتا که تقریباً 3000 متر فاصله دارد. دانش آموزانی که در ارتفاعات تحصیل می کنند و یا در حال سفر به آین مکان ها هستند، باید اقدامات احتیاطی مانند حفظ آب بدن را لحاظ کنند. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان دلسوز موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *