مهاجرت تحصیلی کویت

رشته مدیریت در کویت

رشته مدیریت در کویت

برای تحصیل در رشته مدیریت در کویت اول از هر چیز باید اطلاعات کاملی از دانشگاه های مختلف این کشور و هزینه های آنها بدست آورد. ایرانیان قبل از سفر به این کشور نیاز به دریافت ویزای دانشجویی دارند و برای درخواست اخذ پذیرش از دانشگاه، روندی که باید طی شود بسته به دانشگاه مقصد میتواند متفاوت باشد. کویت دارای میراث تاریخی و سنت های غنی بوده و میتوان با تحصیل در این کشور دانش زیادی کسب کرد و چیزهای زیادی آموخت. شهرت کویت بیشتر به خاطر جنگ نفتی این کشور با عراق در دهه 90 میلادی است. اما این کشور اکنون تا حد زیادی بازیابی و ترمیم شده است و به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان، با استاندارد های زندگی بالا به شمار می آید. کویت بر خلاف مساحت کمی که دارد، چیزهای زیادی برای عرضه به دانشجویان خواهد داشت. سفیران سروش سعادت راهنمای شما می باشد.

درباره تحصیل در کشور کویت

در سال 1912 یک گروه از بازرگانان کویتی مدرسه ای را تأسیس کرده و معلمانی را از سایر کشورهای عربی به این کشور آوردند. هدف از تأسیس این مرکز آموزش رشته های حسابداری و تربیت دفتردارانی بود که نیازهای بازرگانان را برطرف سازند. به این ترتیب آموزش آکادمیک در کویت زده شد و در سال 1936 میلادی اصول جدید آن پایه گذاری شد. تا پایان دهه 50 میلادی توسعه آموزش در این کشور کند بود. در ساختار آموزشی کویت دوره های ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان همگی 4 سال به طول می انجامند. در این دوره ها دانش آموزان می توانند از لباس و غذا و لوازم التحریر و وسیله نقلیه رفت و آمد رایگان استفاده نمایند. وضعیت آموزش و پرورش در کویت شامل مدارس دولتی و مدارس خصوصی بوده و بیش از 556 مدرسه دولتی و 251 مدرسه خصوصی است. میزان بی سوادی در کویت 8.22% اعلام شده است.

در کویت دانشگاه های بین المللی از کشورهای انگلیس و استرالیا و آمریکا نمایندگی دارند. تحصیلات آکادمیک در این کشور شامل دوره های آموزشی است که توسط وزارت آموزش عالی (PAAET) ارائه می شود. متقاضیانی که برای آموزش عالی در PAAET ثبت نام می کنند می توانند برای دوره های کاردانی و کارشناسی وارد دانشگاه شوند، اگرچه حدود 70% ظرفیت دانشگاه های دولتی مخصوص کسانی است که بعد از گذراندن دوره تحصیلات متوسطه ثبت نام می کنند. در سال 2022 حدود 12285 دانشجو در دوره های کارشناسی ثبت نام کردند که 62% آنها دختر بودند. این تعداد دانشجو نسبت به سال قبل 8% افزایش یافته و به 17459 دانش آموز رسیده است. علاوه بر شانس تحصیل در دوره کارشناسی و ارشد، دوره های کاردانی فنی هم وجود دارند که به مدت دو و نیم سال برگزار می شوند که هدف آنها تامین نیروی کاری فنی برای بازار کار است.

دانشگاه های مناسب برای تحصیل رشته مدیریت در کویت

در زیر به معرفی دانشگاه های کویت برای تحصیل در رشته مدیریت در کشور کویت پرداخته شده است:

  1. کالج آمریکایی خاورمیانه (American University of the Middle East) دوره های 2 ساله ای را ارائه می کند که شامل آموزش های منحصر به فردی است که روی آموزش کاربردی و یادگیری عملی تمرکز داشته و آن را به عنوان ابزاری برای دانشجویان فراهم می کند که می تواند در آینده شغلی به آنها کمک کند. دوره های دو ساله این دانشگاه چه در حوزه آموزش نظری و چه عملی یک تجربه یادگیری بی نظیر را برای دانشجویان فراهم می کند. این کالج همچنین نقش واسطه را بین کارفرمایان بسیاری از صنایع و فارغ التحصیلان دارای تخصص بازی کرده و مهارت های رفتاری و ارتباطات تجاری را نیز برای فارغ التحصیلان فراهم می کند.
  2. دانشگاه کویت در اکتبر 1966 تاسیس شد و شامل دانشکده های علوم، هنر، مدیریت و زبان است. این دانشگاه اولین موسسه دولتی آموزش عالی و پژوهشی است. دانشگاه فوق شامل 17 دانشکده است که 76 برنامه کارشناسی، 71 برنامه کارشناسی ارشد را ارائه می دهند. امکانات دانشگاه کویت در شش پردیس دانشگاه توسعه یافته است و برنامه هایی در زمینه های علوم پایه، مهندسی، علوم انسانی، پزشکی و علوم اجتماعی ارائه می دهد. هدف دانشگاه کویت تربیت و آماده سازی سرمایه های انسانی با دانش و برجسته است که برای تأمین نیازهای توسعه ای جامعه آماده باشند.
  3. دانشگاه آزاد عربی (AOU) یک دانشگاه غیر انتفاعی است. آغاز به کار این دانشگاه در دسامبر سال 2000 در 3 شعبه کویت، لبنان و اردن رخ داد. رشته مدیریت از مهمترین رشته هایی است که در این دانشگاه تدریس می شود. البته باید گفت این رشته تنها در مقطع کارشناسی ارائه می گردد.

دانشگاه های مناسب برای تحصیل رشته مدیریت در کویت

دیگر دانشگاه های مناسب برای تحصیل رشته مدیریت در کویت

از دیگر دانشگاه های مناسب تحصیل در رشت مدیریت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کالج استرالیایی کویت برای ارائه آموزش نظری و تجربی معتبر بین المللی به بخش های بازرگانی، مدیریت، مهندسی، هواپیمایی و دریایی تأسیس شد. این دانشگاه یکی از مراکز آموزشی برجسته در کویت است که به شدت به بخش اشتغال کمک کرده و همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد. این دانشگاه اعتبار آکادمیک و حرفه ای خود را از مراکز علمی کشور استرالیا دریافت کرده است. در حال حاضر دانشکده مدیریت آن از معتبرترین مراکز رشته مدیریت در کویت است.
  2. دانشگاه آمریکایی کویت(AUM) یکی دیگر از برجسته ترین موسسات آموزش عالی و علمی در کویت است. AUM در حال حاضر بیش از 8.400 دانشجوی تمام وقت ثبت نام کرده است. اعضای هیئت علمی در این دانشگاه در زمینه های مختلفی مشغول هستند که هدف مشترک آنها ارائه تجربه یادگیری با کیفیت در AUM است. AUM در سال 2008 با همکاری دانشگاه Purdue تاسیس شد و هدف آن ایجاد یک دانشگاه پیشرو در سطح ملی، منطقه ای و جهانی است.
  3. کالج باکس هیل کویت(BHCK) تنها مرکز آموزش عالی خصوصی در کویت است که منحصر به زنان می باشد. BHCK یکی از مراکز معتبر علمی است که به صورت حرفه ای در رشته هایی چون مدیریت فعالیت میکند. این دانشگاه در حال حاضر 6 دوره کارشناسی در زمینه های مدیریت، بازاریابی، مدیریت خدمات بانکی، طراحی گرافیک، طراحی داخلی و دکوراسیون و توسعه وب سایت ارائه میدهد. همه این برنامه ها به زبان انگلیسی ارائه شده و کلیه مدارک صادره آن تحت چارچوب صلاحیت های علمی استرالیا اعطاء میشوند.

اطلاعات تکمیلی تحصیل در رشته مدیریت در کویت

هزینه های تحصیل در رشته مدیریت در کویت بسته به دانشگاه و مقاطع تحصیلی متغیر است اما می توان هزینه ای بین 600$ تا 1600$ (دلار) در سال را برای آن در نظر گرفت. به این هزینه می بایست یک هزینه 600$ (دلار) هم به صورت ماهانه برای زندگی در این کشور اضافه کرد. در نمودار زیر سهم هزینه های زندگی ماهانه در کویت به درصد ارائه شده است:

هزینه های زندگی ماهانه در کویت

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *