مهاجرت تحصیلی کره جنوبی

رشته فیزیک در کره جنوبی

رشته فیزیک در کره جنوبی

رشته فیزیک در کره جنوبی یکی از رشته های پایه و بنیادین علوم طبیعی است. کشور کره جنوبی در زمینه آموزش و پرورش یکی از برترین کشورهای آسیاست. رشته فیزیک همانطور که می دانید یکی از پایه های اساسی علوم در جهان است. این رشته به دلیل کاربرد و اهمیتی که دارد از رشته های مهم و پر تقاضا تلقی می شود. رشته فیزیک در کره جنوبی در مقاطع مختلف دانشگاهی و در رشته های مختلف ارائه می شود. تحصیل در این کشور به 2 زبان کره ای و انگلیسی است. مقاله زیر برای تحصیل رشته فیزیک در کره جنوبی و بررسی این رشته برای علاقه مندان توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است.

کار در رشته فیزیک در کره جنوبی

همانطور که می دانید کره جنوبی یکی از کشورهای برتر در زمینه فناوری و تکنولوژی است. این کشور با تکیه بر سرمایه انسانی و توسعه دانش در بخش های مختلف علمی شاهد رشد اقتصاد خود و بازار کار خود شده است. علم فیزیک یکی از پر کاربرد ترین علوم در این کشور و در بخش های مختلف است. لذا در صورت داشتن مدرک معتبر و تجربه می توانید در کشور کره جنوبی در مشاغل مربوط به رشته فیزیک کار کنید.

در سال 2023 در حال حاضر یک فیزیکدان در کشور کره جنوبی به صورت متوسط 8.2 میلیون KRW (وون کره جنوبی) در ماه حقوق دریافت می کند. این در حالی است که کم ترین میزان حقوق اعلام شده در این رشته تقریبا 5 میلیون KRW (وون کره جنوبی) می باشد و بیشترین آن 13 میلیون KRW (وون کره جنوبی) است. در تاریخ نگارش این مقاله 1 میلیون KRW (وون کره جنوبی) برابر با 893$ (دلار) است.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل رشته فیزیک در کشور کره جنوبی را مشاهده کنید:حقوق برخی از مشاغل رشته فیزیک در کشور کره جنوبی

شرایط کار پس از تحصیل در کره جنوبی را اینجا بخوانید.

تحصیل رشته فیزیک در کره جنوبی

تحصیلات عالی در کره جنوبی در درجه اول توسط دانشگاه ها (دانشگاه های صنعتی، دانشگاه های آموزش معلمان و دانشگاه های آنلاین) و کالج ها (کالج های کوچک، کالج های فنی، کالج های تحصیلات تکمیلی) و همچنین موسسات تحقیقاتی مختلف انجام می شود. موسسات دولتی (با بودجه و مدیریت هیئت مدیره محلی) و موسسات خصوصی (توسط افراد یا سازمان ها تأمین و مدیریت می شود) تمایز قایل می شود. 3 دانشگاه معتبر کره جنوبی عبارتند از:

  • دانشگاه ملی سئول
  • دانشگاه کره
  • دانشگاه یونسی

دانشگاه های ملی نیز شهرت خوبی دارند. در دهه های اخیر تعداد موسسات آموزش عالی در کره به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. در سال 2023 بیش از 500 موسسه آموزش عالی در کشور وجود دارد. دولت پروژه های مختلف آموزش عالی را برای اجرای اصلاحات در سیستم آموزش عالی ایجاد کرده است. پروژه Brain Korea 21 برای توسعه و تشویق محققان عالی و خلاق است. دانشگاه های شرکت کننده شبکه های تحقیقاتی را تشکیل می دهند که هر کدام شامل یک دانشگاه معتبر هستند. بودجه دولت مستقیماً به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا اختصاص می یابد و محیط کار تحریک کننده ای را با فرصت های تحصیل در خارج از کشور فراهم می کند.

در جدول زیر می توانید دانشگاه های کره جنوبی برای تحصیل رشته فیزیک در کره جنوبی را مشاهده می کنید:

ردیفنام موسسه
1دانشگاه ملی سئول
2دانشگاه کره جنوبی
3دانشگاه سانگکیونکوان
4دانشگاه سئول
5دانشگاه یونسی
6دانشگاه هانیانگ
7موسسه علم و فناوری کره پیشرفته

تحصیل رشته فیزیک در دانشگاه ملی سئول

دانشگاه ملی سئول برترین دانشگاه کره جنوبی برای تحصیل رشته فیزیک است. این دانشگاه دارای دپارتمان فیزیک و نجوم برای ارائه برنامه های مختلف رشتهفیزیک است. بنیاد دانشکده علوم و هنرهای لیبرال با 5 گروه (ریاضیات، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، زمین شناسی) در بخش علوم در سال 1946 تاسیس شد. در سال 1975 این بنیاد به دانشگاه گوانک و بنیاد دانشکده علوم طبیعی نقل مکان کرد. در سال 1990 بنیاد مرکز فیزیک نظری (CTP) این دانشگاه ایجاد شد. سرانجام در سال 2006 گروه فیزیک و نجوم توسط ادغام دانشکده فیزیک و بخش نجوم تاسیس شد. آخرین اتفاق مهم در این دانشگاه در بخش فیزیک تاسیس بنیاد چ موسسه فیزیک کاربردی (IAP) در سال 2013 بود. این دانشگاه رشته فیزیک را در 3 سطح زیر ارائه می کند:

کارشناسی ارشد علوم فیزیک در دانشگاه آندس کلمبیا

کارشناسی رشته فیزیک در دانشگاه ملی سئول کره جنوبی

تحصیل در مقطع کارشناسی در کره جنوبی در دانشگاه ملی سئول در رشته های مختلف فیزیک در این گروه ارائه می شود. در جدول زیر برخی از برنامه های ارائه شده در زمینه فیزیک را مشاهده می کنید:

برنامهشرح
فیزیک 1این یک دوره مقدماتی فیزیک برای دانشجویان رشته های علوم طبیعی یا مهندسی است. مباحث مورد بحث شامل گرانش، مبانی مربوط به حرکت ذرات، انرژی، حرکت موج و فیزیک حرارتی است.
فیزیک 2این یک دوره مقدماتی فیزیک برای دانشجویان رشته های علوم طبیعی یا مهندسی است. عناوین مورد بحث شامل الکتریسیته و مغناطیس، نور، نسبیت خاص، فیزیک کوانتومی اساسی و فیزیک اتم و ذرات است.
فیزیک و فناوری جدیداین دوره با هدف فراهم آوردن فرصتی برای دانشجویان در مورد چگونگی استفاده از اصول فیزیکی در فناوری مدرن و چگونگی کشف فیزیکی می تواند منجر به یک فناوری جدید شود. بنابراین بیشتر این دوره در موضوعات مربوط به کاربرد فیزیک مواد، فیزیک حالت جامد و الکترونیک کوانتوم متمرکز شده است. عناوین ممکن است شامل فیزیک زمینه دستگاه های الکترونیکی و نوری، مشخصات نوری مواد (از جمله بیومتریال)، میکروالکترونیک، ابررساناها، مواد مغناطیسی، نیمه رساناها و مواد دی الکتریک، اسپینترونیک، فیزیک سطح، میعانات بوز-انیشتین، نانولوله های کربنی، تشخیص لیزر و غیره باشد.
فیزیک محاسباتیاز طریق این دوره، دانشجویان توانایی خود را برای استفاده از کامپیوتر برای تحقیقات فیزیک بهبود می بخشند. مباحث شامل تجزیه و تحلیل عددی اساسی، روش مونت کارلو، روش های ابتدایی تجزیه و تحلیل داده ها، پردازش موازی، روش شبکه عصبی و مفاهیم اساسی دستگاه های رایانه ای خواهد بود.

تحصیلات تکمیلی فیزیک در دانشگاه ملی سئول کره جنوبی

در دانشگاه ملی سئول در زمینه فیزیک نیز در مقطع تحصیلات تکمیلی برنامه های متنوعی ارائه می شود. در جدول زیر 4 برنامه از میان برنامه های ارائه شده در این دانشگاه معرفی شده اند:

پارامترشرح
مکانیک کوانتوم 1 مکانیک کوانتوم پایه و اساس فیزیک مدرن را فراهم می کند. در این نیمه اول دوره یک ساله، برخی از جنبه های اساسی مکانیک کوانتوم در مقطع تحصیلات تکمیلی مورد مطالعه قرار می گیرد. مباحث شامل بازنمودهای ریاضی، معادله شرودینگر، مشکلات احتمالی، حرکت زاویه ای، چرخش، انتگرال، تبدیل سنج و تئوری اندازه گیری و مسئله تفسیری است.
مکانیک کوانتوم 2 در این نیمه دوم دوره یک ساله مکانیک کوانتوم، نظریه ها و کاربردهای پیشرفته برای انواع سیستم های فیزیکی مورد بحث قرار گرفته است. مباحث شامل روش های تقریب مانند نظریه آشفتگی و روش های تنوعی، نظریه پراکندگی، تقارن، ذرات یکسان، اتم ها و مولکول ها، نظریه کوانتوم تابش و مکانیک کوانتومی نسبی است.
فیزیک اتمی این دوره با هدف یادگیری ابزارهای نظری اساسی مورد نیاز برای درک ساختارهای اتمی و فرآیندهای فیزیکی مربوط به اتم ها است. تاكیدهای زیادی به طیف سنجی لیزری و روش های تجربی داده خواهد شد. موضوعات شامل خصوصیات ساکن اتم های هیدروژن و چند الکترون (سطح انرژی و غیره)، رویکرد نظری میدانی، نظریه حرکت زاویه ای، اصلاحات نسبی در اتم هیدروژن، ساختار ریز اتمی، اغتشاشات الکترومغناطیسی به اتم ها و فعل و انفعالات آنها با امواج الکترومغناطیسی، اپتیک های خطی و غیرخطی، پدیده های نوری کوانتومی و میعانات بوز انیشتین است.
فیزیک هسته ایاین دوره نظریه عمومی در فیزیک هسته ای را پوشش می دهد. عناوین شامل نیروی هسته ای، خصوصیات الکترومغناطیسی هسته اتمی و تجزیه بتا، و ساختار هسته ای و واکنش ها است. پیش نیازها فیزیک کلاسیک و مکانیک کوانتوم است.

تحصیل فیزیک در دانشگاه سونگکیونکوان کره جنوبی

تحقیقات فیزیک به طور قابل توجهی زندگی روزمره ما را تغییر داده و تحت تأثیر قرار داده است. آنچه فیزیک را در مقایسه با سایر رشته ها بسیار منحصر به فرد می کند، نگرش زمین گرایانه آن در توضیح پدیده های طبیعی است. در مواجهه با مشاهدات جالبی که نیاز به درک دارند، فیزیکدانان مرتبا چرا را می پرسند تا اساسی ترین پاسخ ها پیدا شوند. به محض دستیابی به درک اساسی از سازوکارهای اساسی، دانش بدست آمده به طور طبیعی به سایر رشته های علمی و کاربردهای مهندسی سرایت می کند و بر میلیاردها زندگی در کره زمین تأثیر می گذارد. در گروه فیزیک این دانشگاه، فلسفه آموزشی این نیست که دانش فیزیک را به سادگی در ذهن دانشجویان بریزد، بلکه به دنبال کنجکاوی حیاتی هستند.

برای دستیابی به اهداف آموزشی، گروه فیزیک یک برنامه توسعه بلند مدت برای جذب استادان کلاس جهانی، گسترش امکانات تحقیقاتی و بهبود خدمات آموزشی ایجاد کرده است. همچنین بیشتر و بیشتر بر روی برنامه های مبادله بین المللی در آموزش و تحقیقات تمرکز می کنند. تحقیقات فیزیک در این دانشگاه بسیار قوی بوده و طیف گسترده ای از موضوعات تحقیقاتی پیشرفته را در بر می گیرد. زمینه های اصلی تحقیق عبارتند از:

  • فیزیک ذرات و هسته
  • فیزیک آماری و ماده تغلیظ شده
  • نانو و بیوفیزیک
  • فیزیک اکوستیک

جهت اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به کره جنوبی می توانید از تجربیات و دانش مهاجرتی متخصصین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره ببرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *