مهاجرت تحصیلی کره جنوبی

تحصیل دکترا در کره جنوبی

تحصیل دکترا در کره جنوبی

در کره جنوبی امکان تحصیل در مقاطع مختلف میسر گشته است. از این رو تحصیل دکترا در کره جنوبی در سال 2023 در این مقاله به شرح درآمده است. مقطع دکترا یکی از بالاترین مقاطع تحصیلی می باشد. متقاضیان با بالا بردن سطح تحصیلات خود در این کشور می توانند به شکل بهتری درآمدزایی داشته باشند. تحصیل در این مقطع در رشته های مختلف در این کشور امکان پذیر می باشد. این مقطع تحصیلی بیشتر شامل تز و تحقیقات علمی است که به طور مفصل مورد بررسی قرار خواهد گرفت. متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کسب تجربه های موفق در خصوص اعزام دانشجو جهت تحصیل در مقاطع مختلف این مقاله را به نگارش درآورده اند.

درباره کشور کره جنوبی

قبل از اینکه به مبحث تحصیل دکترا در سال 2023 در این کشور بپردازیم، بهتر است ابتدا از شرایط کلی این کشور اطلاع یابید. این کشور در شرق آسیا واقع شده است و از راه زمینی با کره شمالی هم مرز می باشد. حدود نیمی از جمعیت این کشور در سئول، پایتخت این کشور می باشند. این کشور از اواسط قرن بیستم، از زمان پایان جنگ با رشد اقتصادی بسیار سریع رو به رو بوده است. امروزه این کشور توانسته حدود 42.2% از تولید ناخالصی داخلی این کشور را تشکیل دهد. این کشور از طریق روش های مهاجرتی بسیاری مانند روش تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری، خرید ملک و کارآفرینی مورد توجه بسیاری از متقاضیان بین المللی قرار گرفته است.

در خصوص کسب اطلاعات بیشتر چند نمونه از جزئياتی درباره این کشور در اختیار شما قرار گرفته است:

پارامترشرح
واحد پولوون کره جنوبی KRW
پایتخت و بزرگترین شهرسئول
جمعیتحدود 51 میلیون نفر

بررسی شرایط تحصیل در کره جنوبی

یکی از روش های رایج مهاجرت به این کشور، روش تحصیلی می باشد. امکان تحصیل در این کشور در مقاطع مختلف مانند کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا موجود می باشد. هر کدام از مقاطع تحصیلی شرایط خاص خود را دارند. این کشور در حال حاضر با در ارائه بیش از 370 برنامه آموزشی متقاضیان بسیاری را از سراسر دنیا به خود مجذوب ساخته است. زبان تحصیل در این کشور عمدتا به زبان رسمی و حدود 30% زبان انگلیسی می باشد. متقاضیان بین المللی جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور ابتدا می باید ویزای تحصیلی این کشور را دریافت نمایند.

ویزای تحصیلی این کشور با عنوان D_2 نمایش داده خواهد شد. جهت اخذ این ویزا حدود 60$ (دلار) یک بار ورود و حدود 90$ (دلار) به منظور ورود چند بار می باید پرداخت گردد. این ویزا به شما اجازه اقامت تا مدت 2 سال را خواهد داد. سال تحصیلی در این کشور به صورت سالیانه 2 بار خواهد بود، در ماه های مارس و سپتامبر دانشجو می پذیرند. مهلت ارسال درخواست ها در ماه مارس بین ماه سپتامبر و نوامبر می باشد.

معروف ترین دانشگاه های این کشور عبارتند از:

  • Korea University
  • Seoul national University
  • Sungkyunkwan University
  • Pohang University of science and technology

شرایط تحصیل دکترا در کره جنوبی

شرایط تحصیل دکترا در کره جنوبی

شهرهای مدرن این کشور به دلیل نوآوری در صنعت فن آوری و اطلاعات و سایر رشته های تحقیقاتی به بهترین مکان برای تحصیل در مقطع دکترا تبدیل شده است. تحصیل در این مقطع در بسیاری از رشته های تحصیلی امکان پذیر می باشد. همچنین در نظر داشته باشید که یکی از پر هزینه ترین مقاطع تحصیلی در این کشور، مربوط به مقطع تحصیلی دکترا است. از این رو جهت کمتر جلوه دادن هزینه های تحصیلی در این مقطع شرایط اخذ بورسیه های تحصیلی برای متقاضیان در نظر گرفته شده است.

در ابتدا در جدول زیر به شرح کلی این مقطع تحصیلی می پردازیم:

پارامترشرح
تعداد دانشگاه های این کشور376
نام قدیمی ترین دانشگاهSungkyunkwan University
تعداد دانشجویان بین المللی84749
طول دوره تحصیل3 سال
شهریه دانشگاهی برای هر ترم تحصیلی2700000KRW الی 4250000KRW (وون کره جنوبی)

جهت اطلاع از شرایط بورسیه تحصیلی در کره جنوبی مقاله فوق را مطالعه بفرمائید. همچنين اسامی بورسیه های تحصیلی که در این مقطع تحصیلی امکان پذیر خواهد بود بدین شرح می باشد:

بورسیه تحصیلی مقطع دکترا در کره جنوبی

مقایسه رنکینگ دانشگاه های تحصیلی در کره جنوبی

در سال های اخیر شاهد موفقیت های دانشگاه های این کشور در زمینه آموزش و تحصیل در مقاطع بالا بوده ایم. دانشگاه های این کشور در سطح آسیا از رتبه های معقولی برخوردار شده اند. همچنین میزان پذیرش دانشگاه های این کشور در طول سال های اخیر رو به افزایش بوده است. اکثر دانشگاه های این کشور در رشته های متفاوتی مانند پزشکی و پیراپزشکی، مهندسی، کامپیوتر، فناوری و اطلاعات، داروسازی، دندانپزشکی و رشته های مربوط آموزش متقاضی می پذیرند. جهت اطلاع از دانشگاه های رایگان کره جنوبی مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

در نمودار زیر رتبه چند نمونه از دانشگاه های این کشور در سال 2023 شرح داده شده است:

رنکینگ QS دانشگاه های کره جنوبی

مدارک لازم برای تحصیل دکترا در کره جنوبی

جهت تحصیل در این کشور میان متقاضیان بین المللی و متقاضیان اروپایی در خصوص اخذ ویزا تحصیلی این کشور تفاوت وجود دارد. از این جهت تحصیل در این مقطع متقاضیان بین المللی می باید مدارکی را برای اخذ ویزا و پذیرش ارائه دهند. در ابتدا جهت اخذ پذیرش در مقطع دکترا از دانشگاه مورد نظر می باید لیست مدارک زیر تهیه شود:

  • تکمیل فرم درخواست پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • ارائه یک برنامه تحصیلی مورد پذیرش
  • ارائه توصیه نامه معتبر
  • ارائه کلیه مدارک هویتی متقاضی مانند گذرنامه
  • ارائه گواهی معتبر از سطح دانش زبان انگلیسی یا کره ای (آزمون TOPIK) متقاضی، با توجه به نوع دوره تحصیلی متفاوت می باشد.
  • ارائه تمکن مالی مناسب مانند گردش حساب بانکی حدود 10000$ (دلار آمریکا)

پس از اخذ پذیرش تحصیلی مقطع دکترا از دانشگاه این کشور می باید مدارکی نیز برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور در سال 2023 ارائه دهید که در جدول زیر به تفسیر درآمده است:

مراحلمدارک مورد نیاز
1ارائه گذرنامه معتبر
2تکمیل فرم درخواست ویزای این کشور
3ارائه عکس مناسب متقاضی در سایز پاسپورت
4ارائه نامه پذیرش معتبر از دانشگاه این کشور
5انضمام کپی از تمام مدارک تحصیلی متقاضی
6اثبات تمکن مالی متقاضی به صورت گردش حساب 10000$ (دلار آمریکا)

هزینه تحصیل دکترا و زندگی در کره جنوبی

هزینه تحصیل در این کشور در وهله اول با توجه به نوع ملیت، نوع دانشگاه و طول دوره تحصیل تعیین خواهد شد. به طور کلی هزینه تحصیل در مقطع دکترا در رشته های نظیر مهندسی و پزشکی بسیار بالاتر از سایر رشته ها خواهد بود. به طور کلی هزینه تحصیل در این کشور حدود 1290000KRW الی 25600000KRW (وون کره جنوبی) در نظر گرفته می شود. به غیر از مبحث پرداخت شهریه، هزینه های اساسی مانند هزینه مسکن، حمل و نقل و اقلام غذایی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشند. از این رو در جدول زیر به بررسی هزینه اجاره آپارتمان در این کشور خواهیم پرداخت:

اجاره مسکنهزینه به وون کره جنوبی
آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر612934KRW
آپارتمان 1 خوابه در خارج از مرکز شهر443326KRW
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر1703369KRW
آپارتمان 3 خوابه در خارج از مرکز شهر1084444KRW

نويسندگان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله تحصیل دکترا در کره جنوبی را با توجه به آخرین تغییرات قوانین تحصیل در این کشور در اختیار شما قرار داده اند. همچنین مقاله هزینه زندگی در کره جنوبی اطلاعات جامعی را به انتشار درآورده است. جهت تکمیل اطلاعات خود با مشاورین ما در موسسه تماس حاصل فرمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *