مهاجرت تحصیلی یونان

رشته فیزیولوژی در یونان

رشته فیزیولوژی در یونان

رشته فیزیولوژی در یونان یکی از رشته های ارائه شده در دانشگاه های این کشور است. زبان اصلی تحصیل در این کشور یونانی است. البته دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی نیز در این کشور ارائه می شود. رشته فیزیولوژی در یونان شاخه ای از علوم زندگی و زیست شناسی است. یونان کشور کهن در اروپاست و دارای جاذبه های بسیاری است. اما متاسفانه از نظر اقتصادی این کشور ضعیف است و کاریابی پس از تحصیل در یونان تضمین شده نیست. لذا می توانید سایر کشورهای اروپا را برای تحصیل رشته فیزیوتراپی در نظر بگیرید. با ارتباط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید درباره بهترین کشورها و شرایط پذیرش در دانشگاه ها و یا اخذ اقامت را برای تحصیل یا کار رشته فیزیولوژی مطلع شوید.

تحصیل رشته فیزیولوژی در یونان

دوره های فیزیولوژی در یونان، درست مانند همتایان خود در سایر نقاط جهان، با ماهیت زندگی سر و کار دارند. فیزیولوژی شاخه ای از علوم زیستی است که به عملکرد موجودات می پردازد. در فیزیولوژی، از روش علمی برای تعیین چگونگی عملکرد ارگانیسم ها، سیستم های اندامی، اندام ها، سلول ها و مولکول های زیستی که در یک سیستم زنده انجام می دهند، استفاده می شود. فیزیولوژی همچنین پایه ای برای رشته هایی مانند پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری، فیزیوتراپی، کاردرمانی، رژیم درمانی، آسیب شناسی ارتباطات، رادیو اپتومتری و همچنین مطالعات فناوری مانند فناوری پزشکی و فناوری بالینی است.

فیزیولوژیست ها فرآیندهای تنظیمی زندگی را بررسی می کنند. فیزیولوژیست ها از جنبه های آناتومی، میکروبیولوژی، بیوشیمی و فیزیک برای درک علت طراحی سیستم های زنده به این شکل استفاده می کنند. در این روند، فیزیولوژیست ها در زمینه هایی مانند بیماری های قلبی، تولید مثل و افزایش سن و کنترل جمعیت جهانی سهم مهمی دارند. در جدول زیر می توانید با دانشگاه های ارائه کنند رشته فیزیولوژی در یونان آشنا شوید:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه آتن
2کالج متروپولیتان
3دانشگاه تسالونیکی
4کالج اگان
5کالج آمریکایی یونان

تحصیل رشته فیزیولوژی در مقاطع مختلف در یونان

تحصیل رشته فیزیولوژی در مقاطع مختلف در یونان

فیزیولوژی به مطالعه علمی عملکردهای منظم در موجودات زنده اشاره دارد. این شاخه ای از زیست شناسی است و بر نحوه زنده ماندن، کار و عملکرد برخی از موجودات تمرکز دارد. همچنین مطالعه می کند که چگونه تمام جنبه های بدن آن موجود زنده، مانند بیولوژیکی، فیزیکی و شیمیایی، به هم مرتبط هستند و برای بقای آن موجود زنده حیاتی هستند. این موضوع دوره های مختلف اعم از کارشناسی علوم فیزیولوژی، کارشناسی هنر فیزیولوژی و همچنین کارشناسی ارشد فیزیوتراپی است. در مقطع کارشناسی ارشد، مدارک ارائه شده در فیزیولوژی فوق لیسانس در فیزیولوژی، کارشناسی ارشد آناتومی، زیست شناسی سلولی و فیزیولوژی است. همچنین کارشناسی ارشد فیزیولوژی انسان، کارشناسی ارشد فیزیولوژی وجود دارد. در کنار این ها، تخصص هایی مانند فیزیولوژی ورزشی نیز وجود دارد. همچنین گزینه های دکترا در فیزیولوژی انسان و پاتوفیزیولوژی و فقط در فیزیولوژی نیز وجود دارد.

بسیاری از کالج ها معیارهای متفاوتی برای واجد شرایط بودن در دوره های فیزیولوژی خود دارند. اما به طور کلی، معیارهای واجد شرایط بودن عبارتند از:

برای دوره های سطح کارشناسی:

  • متقاضی باید مقطع متوسطه را گذرانده باشد.
  • نمرات فیزیک، شیمی و زیست شناسی به عنوان موضوعات اصلی در نظر گرفته می شوند.

معیارهای واجد شرایط بودن برای دوره های تحصیلات تکمیلی عبارتند از:

  • متقاضی باید دارای مدرک کارشناسی در رشته علوم، از دانشگاه یا کالج شناخته شده باشد.
  • موضوعات اصلی باید شیمی، زیست شناسی، جانورشناسی، گیاه شناسی و فیزیولوژی باشد.

مشاغل رشته فیزیولوژی در یونان

همواره نیاز به فیزیولوژیست های با تجربه و مجرب در شیوه های مستقل و همچنین در بیمارستان ها وجود دارد. برای فارغ التحصیلان فیزیولوژی و سایر فیزیولوژیست های باتجربه گزینه هایی وجود دارد که یا به عنوان فریلنسر کار کنند، با بیمارستان های مختلف کار کنند، یا در یک شغل ماندگارتر یا دائمی در بیمارستان ها کار کنند، یا حتی تمرینات مستقل خود را آغاز کنند. آنها همچنین می توانند با افرادی در تمام سنین که از مشکلات گفتاری و زبانی رنج می برند، کار کنند، بنابراین با آنها به عنوان درمانگر گفتار و زبان کار می کنند. در فیزیولوژی، آنها همچنین می توانند به عنوان دانشمند تحقیق، برای یافتن جایگزینی برای درمان های موجود و راه حلهای جدیدتر انتخاب شوند.

مشاغل رشته فیزیولوژی در یونان شامل کار علوم آزمایشگاهی در یونان و بسیاری بخش ها دیگر است. میزان حقوق ماهیانه کار در یونان برای یک فیزیولوژیست در این کشور به صورت متوسط به میزان 5730€ (یورو) در ماه است. این میزان مبلغی بالغ بر 68800€ (یورو) در سال است. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار یک فیزیولوژیست در کشور یونان در حدود 2640€ (یورو) و در بیشترین حالت 9110€ (یورو) می باشد.

میزان حقوق برخی از مشاغل رشته فیزیولوژی در کشور یونان در نمودار زیر قابل مشاهده است:

حقوق ماهیانه مشاغل فیزیولوژی در یونان

برنامه های فیزیولوژی در دانشگاه تسالونیکی Greece

دانشگاه تسالونیکی در رشته فیزیولوژی برنامه های زیر را ارائه می کند:

دروسشرح
فیزیولوژی عمومیاین ماژول شامل یک دوره مقدماتی در زمینه فیزیولوژی سلولی و عمومی و یک دوره در زمینه فیزیولوژی خون، متابولیسم و ​​تنظیم دما است. در قسمت اول، سلول و عملکردهای آن، فیزیولوژی غشا، عصب و ماهیچه، غشاء و پتانسیل های عمل، انقباض و تحریک عضلات اسکلتی، قلبی و صاف شرح داده شده است.
فیزیولوژی Iدر این ماژول شرح جامعی از سیستم گردش خون، ادراری و تنفسی آموزش داده می شود. تأکید بر عملکرد قلب، تحریک موزون آن، چرخه قلب و پدیده های الکتریکی همراه است. مروری بر گردش خون و کنترل جریان خون و فشار شریانی به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته است.
فیزیولوژی IIدر این ماژول شرح جامعی از سیستم عصبی، غدد درون ریز و دستگاه گوارش آموزش داده می شود. موضوعات اصلی سیستم عصبی شامل آناتومی عملکردی سیستم عصبی، اصول کلی و فیزیولوژی حسی، عملکردهای حرکتی رفلکس های نخاع، مخچه و گانگلیون های پایه است.

جهت تحصیل بدون مدرک زبان در یونان این مقاله را مطالعه کنید.

کارشناسی فن معالجه و درمان امراض پا کالج متروپولیتن Greece

این برنامه تنها برنامه دانشگاهی است که در یونان ارائه می شود. این مدرک توسط دانشگاه ملکه مارگارت اعطا می شود. فارغ التحصیلان واجد شرایط درخواست برای ثبت نام در شورای حرفه ای بهداشت و مراقبت (HCPC) در مسیر بین المللی هستند. هدف این برنامه توسعه متخصصان اطفال است که پزشکان متمرکز بر بیمار هستند، در همه جنبه های عمل فکر می کنند و با یادگیری و توسعه حرفه ای فعالانه درگیر هستند. این مدرک کارشناسی به گونه ای طراحی شده است که شامل واحدهای معاصر است که به 6 حوزه علمی وسیع نسبت داده شده است و همه آنها مستقیماً به حرفه متخصص اطفال مرتبط هستند:

  • مطالعات بالینی
  • علوم حرکتی
  • فیزیولوژی
  • اختلالات و مدیریت
  • کار تیمی بین حرفه ای
  • و مراقبت های بهداشتی مبتنی بر شواهد

جهت اخذ اقامت اروپا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا مانند یونان می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت صحبت کنید. راه های ارتباطی در سایت ارائه شده است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *