مهاجرت تحصیلی ژاپن

رشته فلسفه در ژاپن

رشته فلسفه در ژاپن

رشته فلسفه در ژاپن در موضوعات مختلف و متنوع مانند فلسفه و تاریخ، فلسفه و مذهب، فلسفه شرقی و بسیاری موارد دیگر ارائه می شود. ژاپن از گذشته به معنویات و ریشه مفاهیم اهمیت داده و رشته فلسفه از گذشته تاکنون در این کشور دنبال شده است. ژاپن امروز به عنوان کشوری مدرن و پیشرفته در آسیا می تواند مکانی مطلوب برای شما جهت تحصیل و زندگی باشد. البته دوره های ارائه شده در این کشور اکثرا به زبان ژاپنی ارائه می شود. همچنین برخی از دوره های تحصیلی به خصوص دوره های بین المللی برای دانشجویان خارجی به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود. تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این مطلب دانشگاه های ارائه کننده رشته فلسفه در ژاپن را معرفی کرده اند.

تحصیل رشته فلسفه در ژاپن

کلمه “فلسفه” از فلسفه یونانی گرفته شده است که به معنی “عشق به خرد” است. این عشق به اندازه عشق به شخص دیگر جهانی است – هرکسی می تواند آن را احساس کند. در حقیقت، متفکرانی مانند افلاطون و ارسطو معتقدند که فلسفه با یک حس غافلگیری ساده آغاز می شود. اما، البته، نمی توان فقط با تعجب ماندن فیلسوف شد. شما باید ماهیت چیزها را در نظر بگیرید و از منطق برای بازکردن رمز و رازهایی که کشف کرده اید استفاده کنید. برای رسیدن به این هدف، فقط می توانید از راه سقراط پیروی کنید و تا زمانی که حقیقت آشکار نشود، بحث منطقی را ادامه دهید.

فلسفه از این نظر، شبیه یک مسابقه ماراتن است که هر کس می تواند در آن شرکت کند، به شرطی که کنجکاوی فکری و کنجکاوی منطقی را نشان دهد. برخی از دانشگاه های ژاپن مانند دانشگاه تهوکو بیشتر بر فلسفه غربی – به ویژه اروپایی – تمرکز می کنند و علایق کنونی آنها طیف وسیعی از موضوعات از جمله فلسفه قدیم و مدرن، فلسفه علم، فلسفه و اخلاق محیط زیست و سایر موضوعات را شامل می شود. تحصیل رشته فلسفه در ژاپن در دوره های مختلف از کارشناسی گرفته تا دکترا ارائه می گرد.

در جدول زیر می توانید با برخی از دانشگاه های ارائه کننده رشته فلسفه در ژاپن آشنا شوید:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه توکیو
2دانشگاه کهوتو
3دانشگاه اوساکا
4دانشگاه هوکایدو
5دانشگاه سنشو
6دانشگاه نیگاتا
7دانشگاه کانسای
8دانشگاه کیوتو
9دانشگاه کیو

تحصیل فلسفه در دانشگاه کیوتو ژاپن

فلسفه از یونان باستان سابقه ای بیش از دو هزاره دارد و آن را به سادگی قدیمی ترین فعالیت علمی بشر می کند. اما امروزه مشخص نیست که چگونه می توانیم این رشته دیرینه را در شرایط کاملاً جدید قرن 21 دنبال و توسعه دهیم. این بخش محل اصلی یک جنبش فلسفی متمایز در قرن بیستم ژاپن بود. در دانشکده فلسفه کیوتو بنیانگذاران آن، کیتارو نیشیدا و هاجیمه تانابه، دهه ها به عنوان استادان این بخش خدمت کردند و تعداد زیادی از فیلسوفان اصیل و خلاق را پرورش دادند. آنها برای محیط های فکری متنوع مانند فلسفه های کلاسیک و معاصر غربی، اندیشه های سنتی شرقی، تجربیات دینی، علم، ریاضیات، منطق، هنر، مسائل عملی و غیره ذهن باز داشتند.

در عصر جهانی شدن و تحت تسلط علم یا فناوری، ما بیش از هر زمان دیگری به فکر باز در زمینه های مختلف فکری و مسائل عملی نیاز داریم. بنابراین در حین تحقیق درباره فلسفه کلاسیک و معاصر غرب، دانشگاه همیشه به دیگر زمینه هایی که در بالا ذکر شد توجه جدی دارد و به دنبال مشارکت فلسفی منحصر به فرد و اصلی در مشکلات مختلف امروز است. این دانشگاه همچنین بسیار مشتاق برای ایجاد شبکه های بین المللی از دانشمندان و دانشجویان فلسفه و بسیاری از رشته های دیگر است. از طریق تأیید موسسات تازه تأسیس در دانشگاه کیوتو و دانشکده ادبیات ارشد مانند مرکز فلسفه و اخلاق کاربردی (CAPE) و واحد مطالعات آسیایی دانشگاه کیوتو (KUASU)، کارگاه های بین المللی متعدد، تبادل دانشمندان و دانشجویان و سایر فعالیت های تحقیقاتی و آموزشی انجام می شود.

حقوق مشاغل رشته فلسفه در ژاپن

یکی از موارد مهم برای علاقه مندان کار در کشور ژاپن بررسی حقوق ماهیانه کار در ژاپن است. برای بررسی این موضوع باید بگوییم که میزان حقوق ماهیانه کار در ژاپن برای یک متخصص در رشته فلسفه در این کشور به صورت متوسط به میزان 750000JPY (ین ژاپن) در ماه است. این میزان مبلغی بالغ بر 8900000JPY (ین ژاپن) در سال است. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار یک متخصص فلسفه در کشور ژاپن در حدود ژاپن366000CNY (ین ژاپن) و در بیشترین حالت 1130000CNY (ین ژاپن) می باشد.

میزان حقوق مشاغل در برخی از بهترین شهرهای ژاپن در نمودار زیر قابل مشاهده است:

حقوق مشاغل فلسفه در شهرهای ژاپن

تحصیل فلسفه در دانشگاه هوکایدا ژاپن

گروه فلسفه و مطالعات دینی زمینه های تحقیقاتی مانند فلسفه، اخلاق، مطالعات دینی و فلسفه هند را پوشش می دهد. دانشجویان این بخش موظفند به متون اصلی تشکیل دهنده هر یک از این زمینه ها بپردازند، بنابراین به آنها فرصت می دهد چندین زبان خارجی را مطالعه کنند. در برخی موارد، حتی ممکن است لازم باشد دانشجویان زبان های کلاسیک را نیز مطالعه کنند. فلسفه و دین یکی از جنبه های مهم وجودی بشر را تشکیل می دهند و با مطالعه نحوه جذب، به ارث بردن و توسعه ایده های تشکیل دهنده این زمینه ها، دانشجویان می توانند به طور مستمر ظرفیت های خود را برای تفکر، احساس و بیان خود تقویت کنند. محققان این بخش روی موضوعات مختلف کار می کنند.

این موضوعات شامل تحقیق در مورد متون کلاسیک، تحقیقات مثبت گرا در مورد پدیده های مذهبی، تحقیق در مورد اخلاق زیستی یا اخلاق محیطی و تحقیقات دانشگاهی در مورد رابطه بین هوش مصنوعی و علوم عصبی است. آزمایشگاه فلسفه و اخلاق در زمینه تحقیق و آموزش در زمینه انواع مختلف نظریه ها و مسائل فلسفی کلاسیک و مدرن تخصص دارد. موضوعات تحقیقاتی که در اینجا دنبال می شود شامل:

  • فلسفه و اخلاق کلاسیک غربی است که از یونان باستان شروع می شود
  • تجزیه و تحلیل های معاصر در زمینه هایی مانند فلسفه تحلیلی، پدیدارشناسی و فلسفه ژاپنی، تحقیقات نظری در منطق و فرا اخلاق، اخلاق کاربردی
  • و تحقیقات دانشگاهی در مورد رابطه بین علوم اعصاب و هوش مصنوعی

اطلاعات تکمیلی درباره مهاجرت به ژاپن از طریق تحصیل در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آورده شده است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *