مهاجرت تحصیلی رومانی

رشته فلسفه در رومانی

رشته فلسفه در رومانی

تحصیل رشته فلسفه در رومانی در دانشگاه های معتبر کشور رومانی ارائه می شود. فلسفه رشته ای جذاب برای دریافت پاسخ سوالات مهم زندگی است. افرادی که رشته فلسفه را تحصیل می کنند توانایی لازم برای درک و تجزیه و تحلیل مسائل مختلف را پیدا می کنند. همچنین این افراد عقاید و اندیشه های مختلف را به درستی درک و تفسیر می کنند. رومانی به عنوان کشوری نسبتا ارزان برای تحصیل شناخته می شود و روند اخذ پذیرش و ویزای راحت تری نسبت به سایر کشورها به خصوص کشورهای غربی دارد. دوره های ارائه شده در رومانی به زبان های رومانیایی و همچنین انگلیسی است. با استفاده از خدمات ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید بهترین مسیر برای تحصیل و اقامت کشورهای مختلف را پیدا کنید.

تحصیل رشته فلسفه در رومانی

با تحصیل رشته فلسفه در رومانی می توانید در زمینه های مختلف اجتماعی، ریشه ها و ماهیت پدیده ها و تناقضات دنیای مدرن دانش لازم را کسب کنید. همچنین برخی از دوره ها شامل مطالعه ادبیات فلسفی، فلسفه و الهیات و تاریخچه فلسفه است. با مطالعه برنامه فلسفه در رومانی می توانید مدرک لازم برای ورود به بازار کار کشور رومانی را بدست آورید. البته توجه داشته باشید که وضعیت کار در این کشور ایده آل نیست و یافتن کار پس از تحصیل در رومانی برای مشاغل مرتبط با این رشته راحت نیست. روند آموزش عالی در رومانی طبق روند بولونیا پیش می رود و دوره های ارائه شده و مدارک در کل اروپا شناخته شده است.

در جدول زیر جهت تحصیل در رومانی در رشته فلسفه، دانشگاه های رومانیایی معرفی شده اند:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه بخارست
2دانشگاه بیبس بولای
3دانشگاه گالاتی
4دانشگاه کرایووا
5دانشگاه کلوژ ناپوکا

درآمد مشاغل رشته فلسفه در رومانی

طبق بررسی های انجام شده میزان حقوق ماهیانه کار در رومانی برای یک متخصص فلسفه به صورت متوسط به میزان 11800RON (لئو رومانی) در ماه است. این میزان مبلغی بالغ بر 141000RON (لئو رومانی) در سال است. همچنین طبق بررسی های صورت گرفته میزان درآمد ماهیانه کار یک متخصص فلسفه در کشور رومانی حداقل 6350RON (لئو رومانی) و حداکثر 17800RON (لئو رومانی) می باشد.

میزان حقوق مشاغل رشته فلسفه در شهرهای کشور رومانی را در نمودار زیر مشاهده می کنید:

حقوق مشاغل فلسفه در شهرهای رومانی

تحصیل رشته فلسفه در دانشگاه بخارست رومانی

دانشکده فلسفه در سال 1860 تأسیس شد، موسسه ای است که برای آموزش و فرهنگ مدرن رومانی ضروری است و یکی از دانشکده های بنیانگذار دانشگاه بخارست است. در حال حاضر، در کنار برنامه های موجود برای فلسفه، دانشکده همچنین برنامه های تحصیل در رومانی را در حوزه های مرتبط دیگر، مانند مطالعات اروپایی و روابط بین الملل، حقوق جامعه، سیاست عمومی، مدیریت فرهنگی، مدیریت دانش و سایر موارد که توسط اساتید با تعداد زیادی هدایت می شود، ارائه می دهد. ساختار دانشکده فلسفه بر 2 بخش استوار است:

  • گروه فلسفه نظری
  • گروه فلسفه عملی و تاریخ فلسفه که شامل بخش یونسکو برای مبادلات بین فرهنگی و بین ادیان نیز می شود.

دانشکده فلسفه دارای دوره هایی است که ریشه در توسعه تحقیقات فلسفی در جدیدترین جهات موجود در سطح بین المللی دارد و شامل مراکز تحقیقاتی مشهور است:

  • مرکز مطالعه عقلانیت و ایمان
  • مرکز تحقیقات منطق
  • فلسفه و تاریخ علم
  • مرکز تحقیقات تاریخ ایده های فلسفی
  • مرکز تحقیقات پدیدارشناسی
  • مرکز تحقیقات در زمینه اخلاق کاربردی
  • مرکز تحقیقات عدالت بین نسلی
  • مسئولیت اجتماعی و پایداری.

گروه یونسکو برای تبادل بین فرهنگی و بین دینی، که اخیراً در ساختار دانشکده فلسفه ادغام شده است، 3 برنامه کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی برگزار می کند که از مشارکت اساتید و متخصصان معتبر دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی خارج از کشور بهره مند می شود. برنامه های یونسکو با ارائه تجربیات آموزشی نوآورانه برای دانشجویان و ایجاد متخصصان در زمینه مدیریت بین فرهنگی، ارتباطات بین فرهنگی و مدیریت کسب و کار با ارائه دوره های متنوع در زمینه های فلسفه، تاریخ، جامعه شناسی، علوم سیاسی، دیپلماسی فرهنگی، مدیریت، ارتباطات و مدیریت کسب و کار.

تحصیل تاریخ و رشته فلسفه در دانشگاه بیبس-بولای رومانی

دانشکده تاریخ و فلسفه جانشین دانشکده ادبیات و فلسفه است که در دانشگاه کلوخ بین سال های 1872 تا 1948 فعال شد. پس از یک سری تغییرات که بین سال های 1948 تا 1959 رخ داد، تصمیم به تصویب برنامه درسی با تاریخچه گرفته شد. محتوای فلسفی، با ترکیب فلسفه و تاریخ، تا سال 1989 حفظ شد. پس از سال 1990، دانشکده تاریخ و فلسفه با در نظر گرفتن تجربیات گروه ها و دانشکده های معتبر سایر کشورها، گام های مهمی در جهت مدرن سازی ساختار و برنامه های آموزشی خود برداشته است. دانشکده تاریخ و فلسفه شامل 8 گروه است:

  • گروه تاریخ باستان شناسی و باستان شناسی
  • گروه تاریخ قرون وسطی
  • تاریخ و تاریخ هنر پیش از مدرن
  • گروه تاریخ مدرن، بایگانی و قوم شناسی
  • گروه مطالعات بین المللی و تاریخ معاصر
  • گروه تاریخ به زبان مجارستانی
  • گروه فلسفه پیشامدرن و رومانیایی
  • گروه فلسفه به زبان مجارستانی.

به این موارد چندین مرکز تحقیقاتی یا موسسه های تحقیقاتی مستقل مانند موسسه مطالعات کلاسیک، مرکز مطالعات تاریخ و باستان شناسی داسیان و روم، موسسه مطالعات اروپای مرکزی (ISCE)، موسسه تاریخ شفاهی، موسسه مطالعات بین المللی، مرکز مطالعات آلتیرو اسپینلی برای مطالعه سازمان اروپایی (CASSOE)، حوزه تاریخ مردم شناسی، حوزه جمعیت شناسی تاریخی، موسسه مطالعات تاریخی ایتالیایی-رومانی، مرکز مطالعات باستانی و قرون وسطایی، مرکز فلسفه کاربردی (CFA) اضافه می شود.

تحصیل تاریخ و رشته فلسفه در دانشگاه بیبس-بولای رومانی

تحصیل فلسفه در دانشگاه گالاتی رومانی

دانشکده تاریخ، فلسفه و الهیات در سال 2004 به عنوان یک ساختار مستقل ظاهر شد و از برنامه های تاریخ-جغرافیا (1992)، تاریخ-فلسفه (1994)، الهیات-زبان و ادبیات رومانیایی (1992) توسعه یافت. وابستگی به سیستم بولونیا منجر به ظهور برنامه های مطالعاتی منحصر به فرد شده است، بنابراین تا به امروز برنامه های تحصیلی زیر در دانشکده فعالیت می کند:

  • تاریخ
  • فلسفه
  • جامعه شناسی
  • الهیات ارتدوکس تعلیمی
  • الهیات ارتدوکس و کمک اجتماعی.

همچنین 3 برنامه کارشناسی ارشد – رومانی بین شرق و غرب، فلسفه اجتماعی – نظریه و عمل، تاریخ و معنویت فیلوکالیا و همچنین موسسه دکتری در زمینه تاریخ اضافه شده است. با توجه به کیفیت بالای برنامه های آموزش عالی، مطابق با استانداردهای اروپایی، پیشنهاد آموزشی انعطاف پذیر است و با خواسته های بازار کار و محیط اجتماعی-اقتصادی در رومانی و اتحادیه اروپا مطابقت دارد. اکثر فارغ التحصیلان این دانشکده در آموزش پیش دانشگاهی معلم شده اند، اما همچنین استادان دانشگاه، کتابداران، باستان شناسان، مجریان تلویزیون، روزنامه نگاران، جامعه شناسان و محققان در موسسات یا سازمان های غیردولتی بوده اند. آزمایشگاه های دانشکده فضای کافی را برای آماده سازی و تحقیقات دانشجویان فراهم می کند. کلاس ها دارای تجهیزات مدرن، اینترنت و ویدئو پروژکتور هستند.

برای اقدام به مهاجرت تحصیلی به رومانی و اخذ ویزای تحصیلی رومانی می توانید از خدمات ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *