مهاجرت تحصیلی عمان

رشته فلسفه در عمان

رشته فلسفه در عمان

تحصیل رشته فلسفه در عمان یکی از راه هایی است که دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می توانند در این کشور اقامت داشته و مشغول به کار شوند. برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت دانشگاهی در این کشور در بسیاری از دانشگاه ها و مراکز آموزشی موجود است. دانشجویان و محققان بین المللی ممکن است برای برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و فوق دکتر در این کشور درخواست دهند. اکثر برنامه ها همچنین دارای کمک هزینه تحصیلی و بورسیه های تحصیلی با بودجه کامل و همچنین کمک هزینه سفر و کمک های مالی هستند.

بنابراین، دانشجویان بین المللی، محققان و استادان می توانند درخواست دهند. این کشور یک مرکز تحقیقاتی غنی از نظر فرهنگی است که باید توسط دانشجویان مناسب انجام شود، و چند بورسیه تحصیلی برای دانشجویانی که مایل به تحصیل در خارج از کشور هستند وجود دارد. در این مقاله که توسط متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده به معرفی رشته فلسفه در عمان خواهیم پرداخت.

معرفی رشته فلسفه در عمان

مطالعه رشته فلسفه در عمان به برخی از اساسی ترین سوالات جهان که حول محور حق و باطل، حقیقت و دروغ، معنای زندگی و ماهیت انسان ها و واقعیتی که در آن زندگی می کنند، پاسخ می دهد. فلسفه تفکر انتقادی و سیستماتیک را تشویق می کند، مسائل اصلی سنت فکری را بررسی می کند و در صورت انتخاب رشته فلسفه، آماده سازی بسیار خوبی برای بسیاری از مشاغل حرفه ای ارائه می دهد.

با داشتن مدرک کارشناسی فلسفه، دانشجویان با اصول اساسی این رشته آشنا می شوند و مهارت های مهم تجزیه و تحلیل، بلاغت، نوشتن و تفکر انتقادی را به کار می گیرند. این مهارت های بسیار انتقادی، تحلیلی و استدلالی که توسعه می یابد. اغلب دانشجویان را به دنبال مطالعات حقوقی، برنامه های MBA یا حوزه های علمیه سوق می دهد. مشاغل رشته های فلسفه عبارتند از:

  • وکیل
  • تحلیلگر سیستم
  • مسئول امور فرهنگی
  • نویسنده فنی و منتقد

کارشناسی ارشد فلسفه تمام مهارت های آموخته شده و توسعه یافته را تقویت کرده و آن ها را به سطح بعدی می رساند و نظریه های پیچیده تری را در زمینه هایی از جمله زیبایی شناسی، منطق ، فلسفه سیاسی و فلسفه ذهن و زبان معرفی می کند. معمولا برای این نوع مدرک، پایان نامه و امتحان خروج مورد نیاز است. در حالی که اکثر فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد برای مشاغل خود به سمت دانشگاه می روند، مهارت هایی که کسب می کنند می توانند در مشاغل زیر انتقال دهند:

  • روابط عمومی
  • کارگزار بیمه
  • بانکدار
  • ویرایشگر
  • نویسنده

معرفی دانشگاه های رشته فلسفه در عمان

معرفی دانشگاه های رشته فلسفه در عمان

دانشگاه سلطان قابوس تنها دانشگاهی است که رشته فلسفه در عمان را ارائه می دهد. دانشگاه سلطان قابوس، واقع در الخود در استان مسقط، تنها دانشگاه دولتی در این کشور است. دانشگاه سلطان قابوس تحقق وعده ای است که دولت این کشور، اعلام کرده است. سلطان قابوس بن سعید در دهمین سالگرد روز ملی این کشور در سال 1980، این دانشگاه را افتتاح کرد. کار بر روی دانشگاه در سال 1982 آغاز شد و اولین دانشجویان در سال 1986 ثبت نام کردند. این دانشگاه با 5 کالج شروع به کار کرد. که عبارتند از:

  • پزشکی
  • مهندسی
  • کشاورزی
  • آموزش
  • علوم

علاوه بر این، کالج هنر در سال 1987، پس از کالج تجارت و اقتصاد که در سال 1993 ایجاد و تأسیس شد.

حقوق ماهیانه پروفسور فلسفه در عمان

حقوق ماهیانه کار در این کشور برای پرفسور فلسفه در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه پرفسور فلسفه در عمان

امکان اقامت از طریق کار در عمان وجود داشته و متقاضیان علاقه مند می توانند با اخذ ویزای کاری در این کشور مشغول به کار شوند.

تحصیل در عمان

اگر در جستجوی یک کشور ایمن و مطمئن در خاورمیانه هستید تا تحصیلات خود را در خارج از کشور مورد توجه قرار دهید، این کشور ممکن است مقصدی باشد که شما به دنبال آن هستید. این کشور که بین دریای عرب، خلیج عمان و خلیج فارس قرار گرفته است. دومین کشور بزرگ، بعد از عربستان سعودی، در آن منطقه را در اختیار دارد و فرصت های زیادی برای مطالعه در مرزهای خود دارد.

به دلیل موقعیت بسیار مهم و استراتژیک آن در دهانه خلیج فارس، این کشور از لحاظ تاریخی و امروزه دارای منافع سیاسی و اقتصادی قابل توجهی است. و با این وجود، دلیل خوبی وجود دارد که این کشور هنوز گل مقایسه ای خاورمیانه باقی مانده است. هم دانشجویان و هم والدین آن ها خوشحال خواهند شد که بدانند این کشور، به نام سلطنت، یکی از مهمان نوازترین و امن ترین کشورها در جهان است.

به دلیل شهرت آن به عنوان یک پناهگاه امن، دانشجویان آمریکایی به ویژه در زمینه زبان، فرهنگ و مطالعه مذهبی در برنامه های کالج و دانشگاه استقبال می شوند. این موضوعات در میان طیف گسترده ای از مشاغل دانشگاهی دیگر مانند سیاست و اقتصاد به شدت نمایان می شوند. بنابراین، تحصیل در عمان می تواند یکی از بهترین گزینه های شما باشد.

هزینه تحصیل و زندگی در عمان

هزینه تحصل در این کشور بین دانشگاه های این کشور متفاوت است. با رواج پردیس های بین المللی و موسسات خصوصی، میانگین کلی را افزایش می دهد. به طور کلی، تحصیل در این کشور ارزان تر از بسیاری از کشورها است. با متوسط شهریه در حال حاضر تقریبا 5000$ (دلار) در سال.

اگرچه، قیمت برنامه ها در پردیس های شعبه بین المللی این کشور بیشتر است. اما هنوز بسیار ارزان تر از همتایان بین المللی خود هستند، در حالی که از اعتبار یکسانی برخوردارند. به علاوه، در این کشور انواع مختلفی از بورسیه تحصیلی ارائه می شود که آن ها را در نمودار زیر مشاهده می کنید:

انواع مختلف بورسیه فلسفه در عمان هزینه زندگی در اینجا بستگی به شیوه زندگی شما دارد و اینکه چقدر در هزینه یا صرفه جویی از درآمد خود برنامه ریزی کرده اید. باید در نظر داشته باشید که با حرکت به سمت شهر قیمت مسکن و آپارتمان افزایش می یابد. هزینه های غذا و حمل و نقل در سراسر کشور تقریبا ثابت است، اما در حال افزایش است. قیمت ها در مسقط بالاترین است. اگرچه، هزینه ها در خارج از شهر کمتر است، اما انتخاب محدودی نیز در آنجا پیدا خواهید کرد. جدول زیر برخی از هزینه های مهم روزانه را در این کشور نشان می دهد:

پارامترهزینه
غذا در رستوران2.5$
حمل و نقل0.7$
خدمات55$
سرگرمی8$
خرید پوشاک و کفش100$

به طور کلی، هزینه تحصیل و زندگی در عمان نسبت به سایر کشورهای دیگر کم می باشد. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه خدمت رسانی به شما عزیزان در امر مهاجرت تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری می باشند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *