مهاجرت تحصیلی فرانسه

رشته فلسفه در فرانسه

رشته فلسفه در فرانسه

متقاضیان بسیاری سالانه خواهان تحصیل رشته فلسفه در فرانسه می باشند که این به دلیل کیفیت بالای دانشگاه ها و امکانات رفاهی این کشور می باشد. اینکه این کشور، یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی جهان در خارج از کشور است، مطمئنا تعجب بزرگی نیست. این کشور مجموعه متفاوتی از انجمن ها را در تخیل جمعی ما ایجاد می کند. از پیچیدگی شهری و تاریخ شهرهای آن، تا غذاهای آن ، تا مناظر دیدنی مانند کوه های ناهموار و جنگل های سرسبز، سواحل طلایی و دریاهای نیلگون، مراتع و رودخانه های قدرتمند را در نظر بگیرید. هرکس تصور ایده آل خود را از این کشور دارد.

به گفته سازمان گردشگری جهانی سازمان ملل، این امر در وضعیت آن به عنوان محبوب ترین مقصد گردشگری جهان منعکس می شود. جهت اطلاع رسانی شما عزیزان متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نگارش را درباره رشته فلسفه در فرانسه تهیه کرده است.

معرفی رشته فلسفه در فرانسه

این کشور، مطالعه مسائل عمومی و اساسی درباره موضوعاتی مانند وجود، دانش، ارزش ها، عقل، ذهن و زبان است. رشته فلسفه در فرانسه ممکن است پیچیدگی بشریت را پوشش داده و همچنین سوالات متداول فلسفی را مطرح کند. فلسفه برای هر دانشجویی که مایل است پرسشگری، تفکر انتقادی و بحث، استدلال منطقی و مهارت های تحقیقاتی خود را توسعه دهد، انتخاب کاملی است.

فلسفه به عنوان یک رشته دانشگاهی طیف وسیعی از مفاهیم و حوزه ها را در بر می گیرد. مدرک فلسفه شامل دریافت واحدهایی در شاخه های اصلی مانند متافیزیک، اخلاق و منطق خواهد بود. شما برخی از فیلسوفان معروف مانند ارسطو، افلاطون و دکارت را مطالعه خواهید کرد. همچنین ممکن است این شانس را داشته باشید که الهیات را در مطالعات خود ادغام کنید. مدرک شما عمدتا در حالت سخنرانی ها و سمینارها تدریس می شود. ممکن است این فرصت را داشته باشید که در بحث ها و بحث های فلسفی شرکت کنید.

معرفی دانشگاه های رشته فلسفه در فرانسه

این کشور 71 دانشگاه دولتی دارد. به طوری که، همه آن ها توسط دولت ملی تأمین شده و آموزش عالی را با قیمت بسیار مناسب به همه دانشجویان داخلی یا بین المللی ارائه می دهند. همچنین تعدادی دانشگاه خصوصی وجود دارد. سال تحصیلی بسته به برنامه و موسسه در سپتامبر یا اکتبر آغاز می شود و در ماه می یا ژوئن به پایان می رسد. 2 ترم وجود دارد که پس از امتحانات نهایی در پایان ترم اول، با یک وقفه تقسیم می شوند. 2 نوع اصلی از دوره ها در دانشگاه های این کشور ارائه می شود که عبارتند از:

2 نوع اصلی از دوره ها در دانشگاه های فرانسه

دوره های تحصیلی هر کدام از ترم های مختلفی تشکیل شده و دانشجویان برای اتمام دوره تعداد اعتبارات (ECTS) مختلفی را باید بگذرانند. جدول زیر، این اطلاعات را نشان داده است:

مقطعتعداد ترم هاECTS
کارشناسی6180
کارشناسی ارشد4300
دکترا6NG

دانشجویان علاقه مند به تحصیل رشته فلسفه در فرانسه می توانند در یکی از دانشگاه های زیر تحصیل کنند:

  • دانشگاه پاریس
  • مدرسه بزرگ مهندسان عمومی ESEO
  • موسسه ملی پلی تکنیک لورن
  • مدرسه بازرگانی، ESC Chambery ، Savoie
  • پاریس 1 دانشگاه پانتئون-سوربن
  • دانشگاه ژان مولن لیون 3
  • دانشگاه PSL
  • دانشگاه شارل دوگل لیل 3

حقوق ماهیانه پرفسوران فلسفه در فرانسه

یکی از مشاغلی که فارغ التحصیلان رشته فلسفه در فرانسه، پروفسور فلسفه است که می توانند در دانشگاه ها تدریس کنند. حقوق ماهیانه کار در فرانسه برای پرفسور فلسفه در نمودار زیر نشان داده شده است:

حقوق ماهیانه پروفسور فلسفه در فرانسه هزینه تحصیل رشته فلسفه در فرانسه

نرخ شهریه در موسسات دولتی توسط دولت تعیین می شود و بسیار مقرون به صرفه است. در حقیقت، نرخ شهریه در موسسات آموزش عالی دولتی این کشور برای دانشجویان داخلی و خارجی یکسان است. هزینه تحصیل در فرانسه هر سال تعیین می شود. جدول زیر هزینه تحصیل در مقاطع مختلف را نشان می دهد:

مقطع تحصیلیهزینه به دلار
کارشناسی250$
کارشناسی ارشد305$
دکترا460$

دانشجویان اغلب ملزم به پرداخت هزینه های اداری هستند که هزینه تحصیل را کمی افزایش می دهد. با وجود این هزینه ها، تحصیل در این کشور یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه ها برای دانشجویان بین المللی است که به دنبال تحصیلات عالی با کیفیت هستند.

 

این نرخ ها فقط برای موسسات دولتی اعمال می شود. اگر مایل به تحصیل در یک موسسه خصوصی هستید، نرخ ها بسیار بیشتر است و به 12000$ (دلار) در سال می رسد.

همچنین بورسیه های تحصیلی و طرح های تحرک خاصی برای کسانی که مایل به تحصیل در این کشور هستند و در دسترس است. برخی از محبوب ترین آن ها شامل:

  • کمک های مالی از وزارت آموزش عالی و تحقیقات این کشور
  • بودجه توسط مرکز ملی تحقیقات علمی (CNRS)
  • جوایز از شوراهای منطقه ای
  • برنامه های اراسموس و اراسموس موندوس

هزینه تحصیل رشته فلسفه در فرانسه

هزینه زندگی در فرانسه

برخلاف شهریه، هزینه زندگی در فرانسه بیشتر از کشورهای همسایه است. خوشبختانه، دانشجویان اغلب واجد شرایط دریافت یارانه در رستوران ها و حمل و نقل می باشند. همچنین برای دانشجویان خارجی که مایل به تحصیل در این کشور هستند، مسکن تخصصی برای دانشجویان وجود دارد. هزینه زندگی در شهرهای کوچکتر کمتر است. بنابراین، هنگام تصمیم گیری در مورد محل تحصیل باید به این نکته توجه داشته باشید.

دانشجویان بین المللی چندین گزینه برای اقامت در این کشور خواهند داشت. شما می توانید در حدود 120€ )یورو( در ماه در محل اقامت دانشگاه زندگی کنید. با این حال، تقاضا برای این موارد بسیار زیاد است. انتخاب براساس معیارهای اجتماعی است و به دانشجویان تبادل یا بورسیه داده می شود. اجاره یک آپارتمان استودیویی خصوصی حدود 457€ تا 542€ (یورو) هزینه دارد. دانشجویان می توانند برای دریافت کمک هزینه از صندوق کمک هزینه خانواده (CAF) محلی خود درخواست کنند. درخواست رایگان است. اگر واجد شرایط هستید می توانید تا 35% از اجاره خود را ماهانه پس بگیرید.

سایر هزینه های زندگی در جدول زیر آمده است:

پارامترهزینه ماهانه به یورو
برق، گاز، اینترنت60€
مواد مطالعه50€
کارت سفر یا کارت حمل و نقل70€
بلیط قطار برگشت25€
مواد غذایی250€
غذا خوردن بیرون12€
عضویت در باشگاه بدنسازی38€

مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند به عزیزانی که قصد مهاجرت دارند، اطلاعات جامع درباره مهاجرت را در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *