مهاجرت تحصیلی جمهوری چک

رشته فلسفه در جمهوری چک

رشته فلسفه در جمهوری چک

رشته فلسفه در جمهوری چک یکی از رشته های ارائه شده در دانشگاه های معتبر این کشور است. جمهوری چک یکی از کشورهای زیبا و معتبر در اروپاست. این کشور زیبا مقصد دانشجویان خارجی بسیاری از اقصی نقاط جهان است. رشته فلسفه به عنوان یک رشته بنیادی و جذاب در دانشگاه های جمهوری چک در سطوح مختلف ارائه می شوند. علاقه مندان به این رشته می توانند با بررسی برنامه های ارائه شده در جمهوری چک و شرایط پذیرش دانشگاه های این کشور در رشته فلسفه تحصیل کنند. زبان دوره های ارائه شده در چک به زبان های چکی و انگلیسی است. با اخذ مشاوره از کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید شرایط خود را برای تحصیل رشته فلسفه در جمعهوری چک بررسی کنید.

تحصیل رشته فلسفه در جمهوری چک

تحصیل رشته فلسفه در دانشگاه های معتبر چک در دوره های مختلفی انجام می گیرد. یکی از موسسات تخصصی برای تحصیل رشته فلسفه در جمهوری چک، موسسه فلسفه آکادمی علوم چک است. موسسه فلسفه با دانشگاه ها و سایر موسسات تحقیقاتی در جمهوری چک و خارج از آن همکاری نزدیک دارد. این دانشگاه به همراه دانشگاه های شریک خود بر مطالعات دکتری در 4 زمینه نظارت می کند که به دانشجویان امکان می دهد از زیرساخت های پژوهشی موسسه استفاده کرده و به عنوان مشاور تحصیلی با محققان ما همکاری کنند. در سال 2017، موسسه با انتشارات تأسیس شده OIKOYMENH که به عنوان یک شرکت زیرزمینی در دوره “عادی سازی” دهه 1970 شروع به کار کرد و سنت طولانی در احیای زندگی روشنفکری چک دارد، همکاری کرد.

خروجی آن عمدتا بر ترجمه آثار کلاسیک و مشارکت معاصر در سنت قاره متمرکز است. هر یک از انتشارات سالانه حدود 30 عنوان کتاب تولید می کنند. این موسسه کنفرانس ها، کارگاه ها، سخنرانی ها و سمینارهای بین المللی و داخلی سازماندهی می کند. در سال های اخیر، چندین رویداد بین المللی مهم توسط موسسه از جمله فلسفه عملکرد، از طریق بندیکتینا، میراث فرانتس برنتانو در پراگ و کنگره منطق، روش شناسی و فلسفه علم و فناوری برگزار شده است. کنفرانس های بین المللی قابل توجهی که سالانه توسط موسسه برگزار می شود شامل LOGICA، فلسفه و علوم اجتماعی و کارگاه ارنست ماخ است.

در جدول زیر جهت تحصیل در چک در رشته فلسفه، دانشگاه های معتبر حمهوری چک معرفی شده اند:

ردیفنام دانشگاه
1آکادمی علوم چک
2دانشگاه پردوبیس
3دانشگاه استراوا
4دانشگاه پالاکی الوموک

تحصیل رشته فلسفه در جمهوری چک

موسسه فلسفه آکادمی علوم جمهوری چک

موسسه فلسفه آکادمی علوم چک، یک موسسه تحقیقاتی غیر دانشگاهی با بودجه عمومی، تحقیقات بین رشته ای را در زمینه های کلیدی فلسفه و علوم انسانی مرتبط انجام می دهد. این موسسه بزرگترین موسسه علوم انسانی وابسته به آکادمی علوم چک است. از اصول علم باز، سیاست های بدون تبعیض و شیوه های خوب مطابق با استانداردهای اروپایی برخوردار است. موسسه در حال حاضر به 12 واحد تحقیقاتی تقسیم شده است. این واحدهای علمی بر 3 حوزه اصلی تحقیق تمرکز کرده اند:

ردیفحوزه
1مسائل معاصر فلسفه و جنبه های فلسفی رشته های علمی مرتبط (گروه فلسفه تحلیلی از جمله مرکز معرفت شناسی رسمی؛ گروه منطق؛ گروه فلسفه قاره معاصر؛ گروه مطالعات عقلانیت مدرن؛ مرکز برای مطالعات جهانی؛ و مرکز علوم، فناوری و مطالعات جامعه).
2تاریخ اندیشه فلسفی اروپایی و چک (گروه مطالعات اندیشه باستان و قرون وسطی؛ گروه مطالعات کامنیوس و تاریخ فکری اولیه اولیه؛ بایگانی یان پاتوسکا؛ دپارتمان مطالعه فلسفه مدرن چک).
3موضوعات منتخب از علوم انسانی مرتبط، به ویژه کلاسیک و مطالعات قرون وسطایی (مرکز مطالعات کلاسیک و 2 مرکز مشترک با دانشگاه چارلز: مرکز مطالعات قرون وسطایی و مرکز مطالعات کتاب مقدس که محققان آن در مرکز مطالعات کلاسیک کار می کنند).

این موسسه یکی از اعضای فعال جامعه فلسفی بین المللی است. هر ساله تعدادی از محققان خارجی در موسسه تحقیق می کنند. این موسسه یافته ها و تحقیقات فلسفی معاصر را در زمینه ملی چک معرفی می کند و در نتیجه فرهنگ ملی و گفتمان فکری را غنی می کند.

درآمد مشاغل رشته فلسفه در جمهوری چک

مشاغل مختلفی برای فیلسوفان در جمهوری چک وجود دارد. این افراد می توانند به عنوان یک فیلسوف این رشته را در موسسات و دانشگاه ها تدریس کنند. از سمتی دیگر این افراد می توانند در نشریات و مجلات در رشته فلسفه و موارد مربوط به این حوزه فعالیت کنند. طبق آمارهای گرفته شده میزان حقوق ماهیانه کار در چک برای یک پرفسور فلسفه به صورت متوسط به میزان 90200CZK (کرون چک) در ماه است. این میزان مبلغی بالغ بر 1080000CZK (کرون چک) در سال است. همچنین طبق بررسی های صورت گرفته میزان درآمد ماهیانه کار یک پرفسور فلسفه در کشور جمهوری چک حداقل 46900CZK (کرون چک) و حداکثر 138000CZK (کرون چک) می باشد.

میزان حقوق مشاغل رشته فلسفه در مقایسه با سایر مشاغل در جمهوری چک در نمودار زیر مشخص شده است:

مقایسه حقوق ماهیانه مشاغل در جمهوری چک

تحصیل فلسفه در دانشگاه پردوبیس جمهوری چک

گروه فلسفه در دانشگاه پردوبیس در 1 ژانویه 2010 از گروه ترکیبی مطالعات مذهبی و فلسفه که یک دهه پیش در سال 2000 تأسیس شده بود، تشکیل شد. گروه فلسفه تدریس فلسفه را در سطوح زیر ارائه می دهد:

  • لیسانس (از سال 2006)
  • کارشناسی ارشد (از سال 2009)
  • دکتری (از سال 2010)

در حین تحصیل، دانشجویان با مشکلات اساسی فلسفه آشنا می شوند و بر سوالات فلسفی مربوط به اخلاق، آموزش، سیاست و علم تأکید ویژه می شود. در این چارچوب، دانشجویان تاریخ ایده ها را از دوران باستان تا فلسفه معاصر دنبال می کنند. سنت سقراطی، فلسفه کانتی، کامنیولوژی فلسفی، هرمنوتیک و پدیدارشناسی حوزه های اصلی مورد علاقه را تشکیل می دهند. موضوعات اصلی مورد مطالعه در بخش ما عبارتند از:

مشکلات برخورد فرهنگی (به ویژه بین اروپا و شرق)

مذهبی بودن فعلی

گفتگوی بین ادیان و تاریخ و روش این رشته

متخصصان گروه در هر دو سنت ماقبل تاریخ و باستانی، از جمله مطالعه یهودیت، مسیحیت، اسلام، سنت های جنوب آسیا، چین و ژاپن تخصص دارند. دانشجویان موظفند یکی از زبانه ای زیر را در این گروه مطالعه کنند:

  • عربی
  • عبری
  • ژاپنی
  • سانسکریت

دانشجویان می توانند در خارج از کشور از طریق برنامه های تبادلی با دانشگاه های بلژیک، ایالات متحده، آلمان، لهستان، استونی یا ترکیه تحصیل کنند. جهت اعزام دانشجو به جمهوری چک به مطالب ارائه شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *