مهاجرت تحصیلی ارمنستان

رشته علوم کامپیوتر در ارمنستان

رشته علوم کامپیوتر در ارمنستان

رشته علوم کامپیوتر در ارمنستان با هزینه مقرون به صرفه ارائه شده و سالانه دانشجویان بین المللی بسیاری برای پذیرش تحصیلی اقدام می کنند. این کشور، کشوری محصور در خشکی است که در ارتفاعات ارمنی غرب آسیا واقع شده است. این بخشی از منطقه قفقاز است. و از غرب با ترکیه، از شمال با گرجستان، از طریق یک نیروی حافظ صلح روسیه با کریدور لاچین و از شرق با آذربایجان و از جنوب با ایران و آذربایجان نخجوان از جنوب همسایه است. ایروان پایتخت و بزرگترین شهر است.

این کشور یک دولت ملی واحد، چند حزبی و دموکراتیک با میراث فرهنگی باستانی است. اولین ایالت این کشور اورارتو در 860 قبل از میلاد تأسیس شد و در قرن ششم قبل از میلاد با ساتراپی ارمنستان جایگزین شد. این کشور، تحت سلطه تیگرانس بزرگ در قرن اول پیش از میلاد به اوج خود رسید. چنانچه قصد تحصیل رشته علوم کامپیوتر در ارمنستان را دارید با مطالعه این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است اطلاعات لازم را کسب خواهید کرد.

معرفی دانشگاه های رشته علوم کامپیوتر در ارمنستان

این کشور، کشوری در منطقه کوهستانی قفقاز است که با ترکیه در آسیا و اروپا هم مرز است. در میان نخستین تمدن های مسیحی، دارای مکان های مذهبی متعدد و تاریخ غنی است. سالانه فقط 30 دانشجوی آمریکایی در این کشور در خارج از کشور تحصیل می کنند. بنابراین، اگر به دنبال چیزی بسیار منحصر به فرد هستید، باید تحصیل در این کشور را در نظر بگیرید.

تحصیل در این کشور به عنوان شگفت انگیزترین گزینه محسوب می شود. دانشگاه های این کشور به دلیل تضمین موفقیت شما در زمینه حرفه ای حرفه ای در این زمینه بسیار معروف می باشند. دانشجویان بسیاری از کشورها عمدتا در برنامه هایی ثبت نام می کنند که بسیار مهم تر است. شما می توانید برنامه های مختلفی را در ارمنستان مطالعه کنید تا حرفه خود را در این زمینه و راهنمایی متخصصان تعیین کنید. دانشجویانی از کشورهای مختلف به ویژه هند برای ثبت نام در این برنامه به روشی بسیار مهم تر به این کشور سفر می کنند.

برای تحصیل رشته علوم کامپیوتر در ارمنستان دانشگاه های زیر توصیه می شود:

  • دانشگاه آمریکایی ارمنستان
  • دانشکده علوم و مهندسی زاون و سونیا آکیان (CSE)

معرفی دانشگاه های رشته علوم کامپیوتر در ارمنستان

مشاغل رشته علوم کامپیوتر در ارمنستان

دانشجویانی که گرایش های علوم کامپیوتر مطالعه کرده اند، باید بتوانند به منظور تدوین سیستم ها و برنامه ها به تحلیل تحلیلی بپردازند. اما همچنین باید به اندازه کافی برای رفع مشکلات مشارکت داشته باشند. آن ها باید بتوانند به خوبی با افراد غیر فنی ارتباط برقرار کنند تا نیازهای آن ها را ارزیابی کرده و اطلاعات فنی را به زبان ساده منتقل کنند.

خلاقیت برای آن دسته از رشته های علوم کامپیوتر که امیدوارند با جدیدترین برنامه یا ابزار فناوری ارائه شوند، ضروری است. با توجه به سرعت تغییرات سریع در فناوری، گرایش های علوم کامپیوتر باید عطش فراگیری داشته باشند تا از آخرین تحولات مطلع شوند. گرایش های علوم کامپیوتر نیز باید درباره جهان پیرامون خود کنجکاو باشند. زیرا، برنامه ها و سیستم ها در هر زمینه ممکن از زندگی و تجارت کاربرد دارند.

یکی از پردرآمدترین و جدیدترین موقعیت های این روزها در صنعت حرفه، مهندسی کامپیوتر است. در حالی که شخص تازه وارد در این زمینه ممکن است نتیجه گیری خاصی در مورد آنچه ممکن است داشته باشد بکند، این نقش اغلب اشتباه گرفته می شود. هم به دلیل موقعیت جدید، و هم به این دلیل که اطلاعات کمی در مورد آن وجود دارد. با این اوصاف، ما مروری بر همه مسئولیت ها و وظایفی که مسیر شغلی یک مهندسی کامپیوتر را برای کسانی که موقعیتی در این زمینه در نظر می گیرند، منحصر به فرد ارائه می دهد.

حقوق ماهیانه کار در ارمنستان برای استادان دانشگاه رشته علوم کامپیوتر در ارمنستان عبارتند از:

حقوق ماهیانه استادان دانشگاه رشته علوم کامپیوتر در ارمنستان

هزینه تحصیل و زندگی در ارمنستان

این کشور، یکی از کشورهای آسیای غربی است که به دلیل میراث فرهنگی غنی خود مشهور است. این کشور دارای میزان سواد بالایی است. زیرا، ارمنی ها حق تحصیل بالایی را در نظر می گیرند. این سنت با استقبال خوب به متقاضیان خارجی خود منتقل می شود. به طوری که، برای تحصیل در هر یک از این دانشگاه های ارزان قیمت این کشور برای دانشجویان بین المللی آماده تحصیل می باشند.

هزینه تحصیل در ارمنستان در مقاطع مختلف در نمودار زیر نشان داده شده است:

هزینه تحصیل در ارمنستان در مقاطع مختلف

می توان گفت که این کشور، یکی از کمترین هزینه های زندگی در قاره اروپا را دارد. کالاها و خدمات این کشور 1 چهارم کالاهای کشورهای اروپای غربی است. به طوری که، باعث می شود دانشجویان پس از ورود احساس راحتی کنند و همچنین بسیاری از فعالیت های تفریحی مقرون به صرفه را در بین دانشجویان محبوب می کند.

جدول زیر هزینه زندگی در ارمنستان را نشان می دهد:

پارامترهزینه ماهیانه به یورو
اجارهبین 120€ تا 210€
غذا180€
کتاب
برق و گاز30€
آب6€
حمل و نقل عمومی20€

ویزای دانشجویی ارمنستان

دانشجویانی که مایل به ورود به این کشور هستند باید ویزای توریستی داشته باشند. دانشجویانی که دارای این ویزا هستند می توانند به موسسات آموزش عالی مورد نظر خود در این کشور مراجعه کنند. پس از پذیرش در موسسه، موسسه خاص برای دریافت مجوز برای شما به بخش کنسولی وزارت امور خارجه (MFA) مراجعه می کند. پس از اخذ مجوز ورود از وزارت امور خارجه، دانشجویان باید برای دریافت ویزا در سفارت این کشور در نزدیکی خود اقدام کنند. سفارت یک ویزای یکبار ورود صادر می کند که دانشجو باید هزینه آن را در سفارت بپردازد. هنگامی که دانشجویی در این کشور است، کارت اقامت را بدون هزینه دریافت می کند.

مدارک زیر الزامی است:

  • فرم درخواست ویزا: باید کاملا پر و امضاء شده باشد
  • یک سند مسافرتی معتبر: گذرنامه
  • 3 عکس به اندازه گذرنامه
  • دعوت نامه (در صورت لزوم)
  • نامه همراه: باید شامل هدف و مدت اقامت در این کشور باشد
  • نامه پذیرش از موسسه آموزشی این کشور
  • رسید شهریه
  • مدارک تحصیلی: گواهینامه ها، مدارک و برگه های علامت، گواهی فارغ التحصیلی از تحصیلات متوسطه یا
  • گواهینامه های دانشگاه
  • مدرک تسلط به زبان انگلیسی: گواهینامه نمره TOEFL / IELTS
  • اثبات محل اقامت: می تواند قرارداد اجاره یا نامه از موسسه (در صورت اخذ محل اقامت دانشگاه) باشد.
  • شواهدی از امکانات مالی
  • مدارک بیمه درمانی معتبر

دانشجویان عزیز که قصد تحصیل در این کشور را دارند، می توانند با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند اطلاعات بیشتری کسب کنند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *