مهاجرت تحصیلی بلغارستان

رشته طب ورزشی در بلغارستان

رشته طب ورزشی در بلغارستان

آکادمی ملی ورزش در سال 1942 تاسیس شد و فارغ التحصیلان رشته طب ورزشی در بلغارستان از آکادمی در بسیاری از مسابقات ورزشی جوایزی دریافت کرده اند. اگر شما متقاضی تحصیل هستید، خوب است بدانید که بسیاری از امکانات ورزشی و همچنین چندین کافه در محوطه دانشگاه وجود دارد که می توانید با همکاران خود ملاقات کنید. آکادمی ملی ورزش در پایتخت بلغارستان – صوفیه واقع شده است. درست در مقابل ورودی اصلی آکادمی ورزش ملی، یک ایستگاه حمل و نقل عمومی خواهید دید. اتوبوس شماره 94 شما را مستقیماً به مرکز شهر می ‌برد.

در نزدیکی محوطه دانشگاه، پارک Studentski و کاخ زمستانی فرهنگ را نیز خواهید دید که می‌توانید با دوستان خود به اسکیت روی یخ بروید. این موضوع به شما امکان می دهد با دانشجویانی از بلغارستان و سایر کشورها که در دانشگاه دیگری تحصیل می کنند ملاقات کنید. شما می توانید ضمن پیگیری دغدغه های خود از تحصیل در بلغارستان، برای دستیابی به اطلاعات بیشتر پیرامون کار در رشته طب ورزشی با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سیستم آموزشی برای تحصیل رشته طب ورزشی در بلغارستان

تحصیل برنامه درسی تخصص طب ورزشی در بلغارستان، بر اساس سیستم اروپایی برای انتقال و انباشت اعتبار ECTS است و دانشجویان آموزش حرفه ای گسترده ای دریافت می کنند. بر اساس آموزش نظری خوب، برنامه درسی این تخصص شامل رشته های علمی اساسی مانند: رشته های بشردوستانه (آموزش، روانشناسی، زبان های خارجی و غیره) است. رشته های پزشکی و بیولوژیکی (آناتومی، فیزیولوژی، پزشکی ورزشی و سایر) رشته های ویژه (تئوری و روش های تربیت بدنی، تئوری و روش های تمرین ورزشی، مدیریت و سایر) که آموزش حرفه ای عالی را ارائه می دهند.

آموزش عملی دانشجویان از طریق مطالعه رشته های مختلف ورزشی مانند:

  • ورزش های دو و میدانی
  • بسکتبال
  • والیبال
  • فوتبال
  • شنا

در لیست زیر، فارغ التحصیلان می توانند موقعیت های شغلی طب ورزشی در بلغارستان را مشاهده نمایند:

  • مدیران در رشته های تربیت بدنی و ورزش
  • معلمان تربیت بدنی و ورزش
  • معلمان و مربیان در اشکال مختلف سازمانی و داوطلبانه ورزش (بخش ها و باشگاه های ورزشی، باشگاه های بدنسازی و سایر

روند اخذ تخصص رشته طب ورزشی در بلغارستان

اخذ ویزای تحصیلی در بلغارستان اولین قدم برای تحصیلات است. همه دانشگاه ‌های پزشکی بلغارستان برنامه ‌های تحصیلات تکمیلی پزشکی (آموزش تخصصی یا تخصص رزیدنتی) را برای فارغ‌ التحصیلانی که دوره ‌های 6 ساله دوره کارشناسی پزشکی خود را که منجر به دریافت مدرک کارشناسی ارشد شده است، ارائه می ‌دهند. متعاقباً، پس از فارغ التحصیلی، دانشجویان باید در یک رشته پزشکی تخصص داشته باشند که بسته به برنامه ای که از آن فارغ التحصیل شده اند، معمولا 4 تا 6 سال طول می کشد.

تحصیلات تکمیلی پزشکی بر کسب تخصص پزشکی مطابق با برنامه‌های آموزشی پزشکی تایید شده اتحادیه اروپا متمرکز است و زمانی که دانشجویان امتحانات مجوز ارائه شده توسط کمیسیون آزمون دولتی را به پایان رساندند، در صورتی که تخصص در بلغارستان انجام شود، تکمیل می‌شود. اکثر فارغ التحصیلان پزشکی دانشگاه های پزشکی بلغارستان، اعم از بلغارستان، شهروندان اتحادیه اروپا و یا شهروندان غیر اتحادیه اروپا، ترجیح می دهند تخصص خود را در بلغارستان ادامه دهند.

توجه داشته باشید که در این زمان ضروری است که همه خارجی ها (کاندیداهای اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا) حداقل باید در زبان بلغاری مهارت داشته باشند یا یک دوره مقدماتی 9 ماهه را بگذرانند که با آزمون زبان بلغاری (سطح B2 در چارچوب اتحادیه اروپا) به پایان می رسد. معمولاً در دانشگاه، تا بتوانند با بیمارانی که در بیمارستان ها درمان می کنند، ارتباط برقرار کنند، مانند هر کشوری که یک متخصص پزشکی به دنبال تخصص است. آموزش تخصصی پزشکی طب ورزشی بلغارستان در بیمارستان های دانشگاه پزشکی یا کلینیک های وابسته انجام می شود.

روند اخذ تخصص رشته طب ورزشی در بلغارستان

دلایل تحصیل رشته طب ورزشی در بلغارستان

بلغارستان یک مقصد اقتصادی برای زندگی و تحصیل است. هزینه تحصیل، اقامت، ایاب و ذهاب و سایر موارد ضروری کم است. دانشجویان بین المللی به دلیل هزینه کم تحصیل و زندگی به بلغارستان می آیند. از سوی دیگر، هزینه تحصیل در بلغارستان در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا پایین است. هزینه تحصیل بسته به مقطع تحصیلی- کارشناسی یا کارشناسی ارشد، نوع موسسه آموزش عالی و تخصص متفاوت است. به طور کلی می توانید انتظار داشته باشید که بین 2500€ تا 8000€ (یورو) در سال بپردازید.

دانش آموزان غیر اتحادیه اروپا می توانند در بلغارستان فقط به عنوان دانشجوی خود دستمزد تحصیل کنند. دانشجویان موظفند قبل از درخواست برای ویزای بلغارستان، شهریه کامل و قسمت باقیمانده را در شروع ترم دوم پرداخت کنند. مسئله دیگر اینکه هزینه های زندگی دانشجویی در بلغارستان کم است. هزینه زندگی در بلغارستان بسته به سبک زندگی متفاوت است. شما می توانید انتظار داشته باشید سالانه حدود 17000€ (یورو) بپردازید که شامل غذا، محل اقامت، حمل و نقل و سایر خدمات است. در زمینه خوابگاه دانشجویی، در بلغارستان، بسیاری از موسسات آموزش عالی خوابگاه های دانشجویی را بر اساس اولویت ارائه می دهند. اجاره خوابگاه دانشجویی بسته به موسسه آموزش عالی، امکانات و تعداد دانشجویان مشترک متفاوت است. می توانید انتظار داشته باشید که بین 35 تا 70€ (یورو) در ماه پرداخت کنید.

درآمد شاغلان رشته طب ورزشی در بلغارستان

فردی که به عنوان پزشکی ورزشی در بلغارستان کار می کند معمولا حدود 8770BGN (لو) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و از BGN4300 (لو) در ماه (حداقل حقوق) تا BGN13700 (لو) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال، حقوق متوسط ​​BGN8950 (لو) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک ورزشی کار می کنند کمتر از BGN8950 (لو) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از BGN8950 (لو) درآمد دارند. از سوی دیگر، 25% پزشکان ورزشی کمتر از BGN5960 (لو) درآمد دارند در حالی که 75% آنها بیش از BGN5960 (لو) درآمد دارند.

اگر تجربه مبنای محاسبه حقوق قرار گیرد، یک پزشک ورزشی با کمتر از 2 سال تجربه تقریبا BGN5100 (لو) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال، BGN6990 (لو) درآمد کسب کند، یعنی 29% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل BGN9040 (لو) در ماه دریافت می کند که 38% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال سابقه است.

با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما می توانید به موضوعات تازه تری درباره بلغارستان و زندگی در این کشور و شرایط مهاجرت تحصیلی در بلغارستان دست پیدا کنید. همچنین متخصصان مهاجرت در این موسسه در زمنیه اعزام دانشجو به بلغارستان شما را راهنمایی خواهند کرد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *