مهاجرت تحصیلی کانادا

رشته شهرسازی در کانادا

رشته شهرسازی در کانادا

کانادا از دیرباز و به خصوص طی سالهای اخیر یکی از مقاصد اصلی دانشجویان بوده و رشته شهرسازی در کانادا یکی از راه های مهاجرت تحصیلی است. کانادا برای مهاجران و به خصوص دانشجویان علاقه مند به مهاجرت، مقصدی جذاب محسوب می شود، چراکه این کشور کیفیت زندگی بالا را همراه با موقعیت های شغلی مناسب و متنوع به دانشجویان با استعداد عرضه می کند. رشته شهرسازی در کانادا بر توسعه فضاهای شهری و از سوی دیگر حفظ حیات شهری تمرکز دارد و فارغ التحصیلان این رشته، موقعیت های مختلفی در بخش های دولتی و شرکت های خصوصی کانادا می توانند به دست آورند. متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کانادا در رشته شهرسازی می توانند جهت آشنایی با فرآیند مهاجرت از نظرات مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، بهره مند شوند.

آشنایی با تحصیل رشته شهرسازی در کانادا

کانادا به مکانی ایده آل برای تحصیل در آموزش عالی تبدیل شده است که بسیاری از دانشجویان بین المللی به دنبال آن هستند. بسیاری از دانشگاه های کانادا در رتبه‌ بندی‌ های معتبر بین ‌المللی حضور دارند و استراتژی آموزشی اخیر که توسط وزارت آموزش کانادا تعیین شده است، بر افزایش تعداد دانشجویان خارجی تاکید دارد. این بدان معناست که دانشجویان بین ‌المللی که از هر نقطه‌ای از جهان می‌آیند اکنون در کانادا بیش از حد مورد استقبال قرار می ‌گیرند، بنابراین جای تعجب نیست که از این نظر بسیار محبوب شده است. طرح آموزشی تفصیلی دانشجویان خارجی را تشویق می کند تا در طول تحصیلات لیسانس یا کارشناسی ارشد شغلی را دنبال کنند و پس از فارغ التحصیلی برای فرصت های کاری در کشور بمانند. در میان شهرهای مختلف کانادا، تورنتو، مونترال، ونکوور، اتاوا و کبک بیشترین جمعیت دانشجویان خارجی را پوشش می دهند.

دلایل جذابیت تحصیل رشته شهرسازی در کانادا

یک دلیل که برای جذابیت تحصیل در کانادا می توان برشمرد، به این موضوع باز می گردد که کانادا یکی از متنوع ترین کشورهای جهان از نظر قومیتی و زبانی است که بیش از 50% از مردم آن زبان انگلیسی را به عنوان زبان اصلی خود صحبت نمی کنند. با شمارش بیش از 120 هزار دانشجوی بین المللی در هر سال، در هر نقطه از کانادا، شما توسط یک محیط چند فرهنگی بزرگ، هم در کلاس های درس و هم در جامعه احاطه خواهید شد. این یک مزیت بزرگ برای هر خارجی ایجاد می کند، به این معنی که شما به راحتی می توانید سازگار شوید و دوست پیدا کنید. از سوی دیگر بسیاری از دانشگاه های برتر دنیا در کانادا هستند. در واقع دانشگاه های کانادا از نظر عملکرد تحصیلی و نرخ بالای اشتغال فارغ التحصیلان دارای سابقه و شهرت طولانی هستند.

در شکل زیر برخی از دانشگاه های برتر کانادا برای تحصیل اشاره شده است:

 دانشگاه های برتر کانادا جذابیت دیگر تحصیل در کانادا به این موضوع باز می گردد که کانادا یکی از امن ترین کشورهای جهان است که نرخ جرم و جنایت پایینی دارد. از نظر پیشرفت و توسعه اجتماعی، طبق گزارش گلوبال نیوز، کانادا در رتبه دوم جهان با بالاترین کیفیت زندگی قرار گرفت. علاوه بر این دانشگاه ها بر تحقیق تمرکز می کنند و بسیاری اکتشافات پیشگامانه خود را می ستایند. اکثر برنامه های تحصیلی ارائه شده توسط دانشگاه های کانادا تمرکز زیادی بر تحقیقات دارند و دانشجویان در آزمایش ها و پروژه های جذاب شرکت می کنند تا یک تجربه مطالعه کامل را بر اساس نوآوری و آینده نگری برای آنها فراهم کند.بخش قابل توجهی از کارهای تحقیقاتی که در دانشگاه های کانادا انجام شده است منجر به نظریه های جدید جالب و اکتشافات متمایز شده است.

درآمد شاغلان رشته شهرسازی در کانادا

درآمد شاغلان رشته شهرسازی در کانادا

فردی که به عنوان مهندس عمران در کانادا کار می کند معمولاً حدود 107000CAD (دلار کانادا) در سال درآمد دارد. دستمزدها از 50500CAD تا 170000 CAD(دلار کانادا) (بالاترین) متغیر است. متوسط ​​حقوق 114000CAD (دلار کانادا) در سال است، به این معنی 50% از افرادی که به عنوان مهندس عمران کار می کنند کمتر از 114000CAD (دلار کانادا) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 114000CAD (دلار کاناد)ا درآمد دارند. از طرف دیگر 25% از مهندسان عمران کمتر از 73900CAD (دلار کانادا( درآمد دارند در حالی که 75 % از آنها بیش از 73900CAD (دلار کانادا) درآمد دارند. در این میان سطح تجربه نقش مهمی در میزان حقوق پرداختی دارد. به عنوان مثال یک مهندس عمران با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 58200CAD (دلار کانادا( در سال درآمد دارد.

در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 80300CAD (دلار کانادا) در سال درآمد کسب کند که 38 % بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. از منظر نقش مدرک باید گفت که وقتی سطح تحصیلات لیسانس باشد، میانگین حقوق یک مهندس عمران 80300CAD (دلار کانادا) در سال است. در حالی که شخصی با مدرک کارشناسی ارشد 147000CAD (دلار کانادا) در سال حقوق دریافت می کند که 83 % بیشتر از فردی که دارای مدرک لیسانس است.

در نمودار زیر میزان درآمد سالانه مهندسین شهرسازی در کانادا بر حسب تجربه کاری اشاره شده است

درآمد سالانه مهندسین شهرسازی در کانادا بر حسب تجربه کاری

دانشگاه های مهم تحصیل رشته شهرسازی در کانادا

دانشگاه های کانادا به دانشجویان فرصت های درخشانی برای تحصیل در رشته مهندسی عمران و کسب مدرکی ارائه می دهند که آنها را برای فرصت های شغلی بسیاری، هم در کانادا و هم در سراسر جهان آماده می کند. برخی از دانشگاه های مهمی که به آنا می توان اشاره کرد، عبارتند از: دانشکده مهندسی شولیچ (دانشگاه کلگری). دانشکده مهندسی Schulich هم برای کسانی که به دنبال شروع تحصیل در رشته مهندسی هستند و هم برای کسانی که می خواهند در تحصیلات تکمیلی پیشرفت کنند ایده آل است. بخشی از دانشگاه کلگری، آنها به ارائه یک تجربه آکادمیک جامع که دانشجویان را با مهارت های مورد نیاز برای دنبال کردن مشاغل موفق در بخش مهندسی مجهز می کند، افتخار می کنند. دکترای آنها یک مدرک مبتنی بر تحقیق است که بسته به مدارک قبلی دانشجو 3-4 سال طول می کشد.

دانشگاه آلبرتا یکی دیگر از دانشگاه های تحقیقاتی پیشرو در کانادا است که بیش از 490 میلیون$ (دلار) بودجه تحقیقاتی خارجی دارد. آنها با داشتن بیش از 3700 دانشجو از 143 کشور در سراسر جهان، تمرکز زیادی بر انترناسیونالیسم دارند. آنها همچنین یکی از سبزترین کارفرمایان کانادا در 8 سال گذشته بوده اند. تکمیل برنامه کارشناسی ارشد آنها در مهندسی عمران 9-12 ماه طول می کشد و دانش آموزان ملزم به تکمیل پروژه Capstone به عنوان بخشی از برنامه درسی هستند. دانشگاه مک مستر دانشگاه دیگری است که از طریق برنامه لیسانس مهندسی عمران خود، تحصیلات گسترده ای را در زمینه مهندسی عمران به دانشجویان ارائه می دهد. رشته های اصلی شامل طراحی سازه، مهندسی حمل و نقل، و مهندسی منابع آب و محیط زیست است. علاقه مندان به تحصیل در رشته شهرسازی در کانادا و همچنین جهت آگاهی بیشتر از گرفتن اقامت کانادا، می توانند مسائل خود را با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت طرح نمایند.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *