مهاجرت تحصیلی لیتوانی

رشته شهرسازی در لیتوانی

رشته شهرسازی در لیتوانی

لیتوانی گرچه کشوری کمتر شناخته شده محسوب می شود اما مقصد مهم مهاجرت است و انتخاب رشته شهرسازی در لیتوانی فرصتی برای اخذ اقامت این کشور است. لیتوانی کیفیتی ماورایی دارد و فقط یک مکان شگفت انگیز برای بازدید نیست. همچنین یک مقصد عالی برای مطالعات بین المللی است و بر اساس آخرین رتبه بندی آموزش عالی US News and World Report در رتبه 59 قرار دارد. کالج ها و دانشگاه های لیتوانی با 24 کالج و 22 دانشگاه که طیف جامعی از برنامه ها و مدارک دانشگاهی شناخته شده بین المللی را ارائه می دهند. با توجه به مقایسه بین‌ المللی سیستم ‌های آموزش عالی U-Multirank، لیتوانی در معیارهای تعامل منطقه‌ ای و آموزش و یادگیری عملکرد خوبی دارد. علاقه مندان مهاجرت به کشور لیتوانی می توانند از دیدگاه های تخصصی مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده نمایند.

خدمات شهرسازی در لیتوانی

خدمات شهرسازی و فضایی در لیتوانی شامل تهیه اسناد آمایش سرزمینی پیچیده و ویژه (طرح ‌های عمومی، ویژه و تفصیلی)، طرح ‌ها و مفاهیم شهرسازی است. خدمات شامل بررسی توسعه کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مناطق شهری، ارزیابی اسناد برنامه ریزی و تهیه دستورالعمل توسعه و برنامه ریزی شهری است. این رشته شامل طراحی شهری و معماری مناطق شهری، محله ها (بلوک ها)، ساختمان و مجتمع های آنها، تهیه مفاهیم و چشم اندازهای طراحی می باشد. خدمات شامل مشاوره در زمینه های شهرسازی، طراحی و معماری شهری، کارشناسی قوانین و قوانین برنامه ریزی و طراحی، سایر کمک های تخصصی برای سازمان های مختلف می باشد.

خدمات شامل آموزش حرفه ای سازمان ها و موسسات در برنامه ریزی شهری، طراحی و زمینه های مجاور، برگزاری کنفرانس ها، سمینارها و نمایشگاه ها می باشد. آزمایشگاه تحلیل شهری در 5 ژانویه 2004 تاسیس شد. این آزمایشگاه با توجه به تقاضای روزافزون برای تخصص حرفه ای و روش شناختی در توسعه پایدار مناطق شهری تأسیس شد. از این رو آزمایشگاه به دنبال کمک به ارگان های دولتی ملی و محلی و سازمان های خصوصی در حل وظایف پیچیده برنامه ریزی و طراحی شهری است.

در این قسمت شاهد خدمات شهرسازی در لیتوانی هستید:

خدمات شهرسازی در لیتوانی

اطلاعاتی مربوط به ویزای تحصیل در لیتوانی

اگر یک شهروند غیر اتحادیه اروپا که امیدوار است برای بیش از 90 روز در خارج از کشور لیتوانی تحصیل کند، باید برای ویزای دانشجویی ویزا D و اجازه اقامت موقت درخواست دهد که به او اجازه می دهد تا 3 ماه در یک دوره6 ماهه در کشور لیتوانی بماند و پس از آن باید برای مجوز اقامت موقت یا TRP معتبر درخواست کند. ویزای D برای درخواست ویزای D، دانشجویان باید مدارک زیر را به سفارت لیتوانیایی خود ببرندویزای لیتوانیایی D معمولاً 94 $ (دلار) هزینه دارد و اجازه اقامت 28 $ (دلار) اضافی هزینه دارد. مراحل دریافت ویزای تحصیلی لیتوانی برای تحصیل در رشته شهرسازی در در لیتوانی به این ترتیب است که متقاضی نخست باید پذیرش محل دانشگاه را بدست آورد و نامه پذیرش رسمی از موسسه انتخابی خود دریافت کند و هزینه ثبت نام را بپردازد. سپس تعیین وقت ویزا با سفارت لیتوانی قرار دارد.

در مرحله بعد مدارک پشتیبان باید جمع آوری شود و باید چندین سند پشتیبان ارائه گردد. زمان تحویل درخواست‌ ها معمولاً 2 هفته است، اما ممکن است تا 6 هفته طول بکشد. به عنوان یک دانشجوی بین المللی در لیتوانی، می توانید تا 20 ساعت در هفته در طول ترم، و تمام وقت در تعطیلات دانشگاه کار کنید. این مجوزها به طور خودکار با ویزای D و اجازه اقامت شما اعطا می شود، بنابراین نیازی به درخواست هیچ مجوز کار اضافی نخواهید داشت. اگر ویزای شما رد شود، نامه ای از کنسولگری لیتوانی دریافت خواهید کرد که در آن دلایل رد این درخواست را شرح می دهد. اگر فکر می کنید درخواست شما به اشتباه یا ناعادلانه رد شده است، می توانید ظرف 14 روز پس از دریافت تصمیم، درخواست تجدید نظر کنید. همچنین می‌توانید درخواست مجدد بدهید، اما باید مطمئن شوید که مشکلات را برطرف کرده‌اید.

دلایل جذابیت تحصیل رشته شهرسازی در لیتوانی

دلایل جذابیت تحصیل رشته شهرسازی در لیتوانی

تحصیل در لیتوانی نسبتاً مقرون به صرفه است. در حالی که کالج ‌ها و دانشگاه ‌های لیتوانی شهریه دریافت می ‌کنند، این هزینه‌ ها معمولاً کمتر از آن چیزی است که در مقاصد تحصیلی محبوب بین‌المللی مانند ایالات متحده و بریتانیا وجود دارد. علاوه بر این، دانشجویان بین المللی واجد شرایط درخواست برای بورسیه تحصیلی دولتی لیتوانی هستند. دانشجویان همچنین به بسیاری از مزایای صرفه جویی در هزینه دسترسی دارند، از جمله کارت شناسایی دانشجویی لیتوانیایی (LSP)، کارت شناسایی دانشجویی بین المللی (ISIC) و کارت شبکه دانشجویی اراسموس. به گفته Expatistan، هزینه زندگی در لیتوانی ارزانتر از 54% کشورهای جهان است و حمل‌ و نقل عمومی در لیتوانی، مانند خدمات آب و برق و ورزش و فعالیت‌ های تفریحی، ارزان است.

اگر به دنبال به حداکثر رساندن تجربه تحصیلی بین المللی خود هستید، موقعیت مکانی لیتوانی در اروپای مرکزی این کار را آسان می کند. همه مقاصد اصلی اروپا به لطف فرودگاه‌ های بین ‌المللی پایتخت ویلنیوس و شهر دوم کاوناس، فقط 2 یا 3 ساعت با هواپیما فاصله دارند، در حالی که مسیرهای ریلی به مقصدهای سراسر اروپای شرقی خدمات رسانی می‌ کنند. از سوی دیگر جاذیه های گردشگری لیتوانی فرصت خوبی برای لذت بردن از لحظات آزاد ااست. علاوه بر این مردم لیتوانی به خاطر رفتارهای دوستانه و دوستانه خود معروف هستند. بسیاری از آنها نیز دو زبانه هستند. این ویژگی‌ها به خوبی در بازار کسب‌ وکار منعکس شده است، جایی که درک و اعتماد مهمترین ویژگی‌ ها هستند و یکی از امیدوارکننده‌ترین اقتصادهای جهان را دارد. از سوی دیگر لیتوانی از نظر کیفیت زندگی نمره بالایی هرساله کسب می کند و در شاخص شهر سبز قرار دارد.

در شکل زیر به سایر مزیت های زندگی تحصیلی در لیتوانی اشاره شده است:

مزیت های زندگی تحصیلی در لیتوانی

درآمد شاغلان رشته شهرسازی در لیتوانی

فردی که به عنوان مهندس عمران در لیتوانی کار می کند معمولاً حدود 2970LTL (لیتاس لیتوانی) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق مهندس عمران بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت است، چنانکه حقوق مهندسان عمران در لیتوانی از 1400LTL (لیتاس لیتوانی) در ماه (حداقل حقوق) تا 4690LTL (لیتاس لیتوانی) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است و نیمی از افرادی که به عنوان مهندس عمران کار می کنند کمتر از 3150LTL (لیتاس لیتوانی) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 3150LTL (لیتاس لیتوانی) درآمد دارند.

با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 3160LTL (لیتاس لیتوانی)در ماه به دست می آورد که 42% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است. البته سطح حقوق وابسته به نوع مدرک نیز هست و وقتی سطح تحصیلات لیسانس باشد، میانگین حقوق یک مهندس عمران 2220LTL (لیتاس لیتوانی) در ماه است. در حالی که شخصی با مدرک کارشناسی ارشد 4070LTL (لیتاس لیتوانی) در ماه حقوق دریافت می کند، 83% بیشتر از فردی که دارای مدرک لیسانس است.

در نمودار زیر سایر سطوح درآمدی ماهانه در لیتوانی بر حسب تجربه کاری نشان داده شده است:

سطح حقوق بر حسب سال های کاری به لیتاس لیتوانیاشخاصی که مقصد مهاجرتی لیتوانی است و علاقه به رشته شهرسازی دارند، می توانند نسبت به شرایط اخذ پاسپورت و ویزای این کشوربا کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دغدغه ها و ابهامات خود را طرح نمایند.

سوالات مکرر در باب رشته شهرسازی در لیتوانی

در این بخش از مقاله به سوالات مکرر در باب رشته شهرسازی در لیتوانی را پاسخ داده ایم:

  • میزان درآمد در حوزه شهرسازی در لیتوانی چقدر است؟ فردی که به عنوان مهندس عمران در لیتوانی کار می کند معمولاً حدود 2970LTL (لیتاس لیتوانی) در ماه درآمد دارد.
  • شرایط تحصیل رشته شهرسازی در لیتوانی چیست؟ نامه پذیرش- ریز نمرات-سوابق تحصیلی- سوابق کاری
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *