مهاجرت تحصیلی ژاپن

رشته شهرسازی در ژاپن

رشته شهرسازی در ژاپن

ژاپن به ‌عنوان کشور ترکیب فناوری‌ های پیشرفته در بافت جامعه شناخته می شود و رشته شهرسازی در ژاپن فرصتی برای ورود به این کشور جذاب است. در طول 10 سال گذشته، تعداد کل دانشجویان بین المللی ثبت نام شده در دانشگاه های ژاپن بیش از 160% افزایش یافته است و ژاپن به طور مداوم در حال بین المللی شدن است، زیرا شرکت های آن فعالانه در سراسر جهان رقابت می کنند. همین موضوع منجر به چشم انداز شغلی خوبی برای فارغ التحصیلان می شود. تحصیل در مقطع لیسانس در ژاپن نیز مقرون به صرفه تر از بسیاری از کشورهای دیگر G7 است و فرصت های بورس تحصیلی زیادی در دسترس است. همه اینها باعث می شود تا دانشجویان بیشتری بپرسند “آیا باید در ژاپن تحصیل کنم؟” جهت آشنایی با فرآیندهای مهاجرتی به این کشور، مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه مشاوره های راهگشا هستند.

شرایط ویزای تحصیلی برای رشته شهرسازی در ژاپن

هنگامی که برای ویزای دانشجویی ژاپن درخواست می کنید، به چندین مدرک نیاز دارید که درخواست شما را پشتیبانی کند. مدارکی که برای درخواست ویزای دانشجویی ژاپن نیاز دارید عبارتند از: فرم درخواست ویزای دانشجویی، پاسپورت معتبر به همراه فتوکپی از آن، تصاویر در اندازه پاسپورت با ابعاد: 4cm x 3cm که 3 ماه از آن بیشتر نگذشته باشد و پس زمینه سفید ساده، بدون هیچ گونه الگو و سایه باشد، علاوه بر این صورت شما باید کاملاً قابل مشاهده باشد و تصویر باید کیفیت خوبی داشته باشد (فوکوس، شفاف و واضح)، گواهی صلاحیت، نامه پذیرش در مؤسسه آموزشی ژاپن، با ذکر مدت زمان و جزئیات دوره، مدارک تحصیلی و یا حرفه ای قبلی در صورت لزوم، اثبات اینکه می توانید شرایط مالی را برای مدت اقامت خود در ژاپن برآورده کنید. شرایط مالی برای ویزای دانشجویی ژاپن حدود 2 میلیون (ین) برای 1 سال است.

در شکل زیر راه های اثبات تمکن مالی برای ویزای دانشجویی ژاپن اشاره شده است:

های اثبات تمکن مالی برای ویزای دانشجویی ژاپنعلاوه بر موارد اشاره شده به یک نامه انگیزشی یا پوششی که توسط متقاضی نوشته شده و دلیل سفر متقاضی نیاز است. مدارک باید روی کاغذ A4 چاپ شوند. از سوی دیگر با سفارت یا کنسولگری مشورت کنید که آیا باید کپی مدارک یا اصل آن را ارسال کنید. در برخی موارد مدارک شما به شما بازگردانده نمی شود. پس از تهیه این مدارک، متقاضی وارد فرآیند درخواست ویزا باید شود. این فرآیند به 2 بخش تقسیم می شود: اخذ گواهی صلاحیت که در این بخش هر خارجی که به دلایل غیرموقت وارد ژاپن می شود، باید گواهی واجد شرایط بودن را از خدمات مهاجرت ژاپن دریافت کند. هدف از صدور گواهی صلاحیت ژاپن، پشتیبانی از فرآیند درخواست ویزا است. مرحله دوم ارائه درخواست ویزای دانشجویی ژاپن است که دانشگاه برای متقاضی ارسال می کند.

دلایل جذابیت تحصیل در ژاپن

دلایل انتخاب ژاپن به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی به دلایل مختلفی باز می گردد. از یک سو استانداردهای آموزشی بالا موجب شده که ژاپنی ها در رتبه اول ریاضیات و رتبه دوم برای سواد علمی در جهان قرار بگیرند. از سوی دیگر ژاپن بیشترین تعداد برندگان جایزه نوبل را در بین کشورهای آسیایی دارد و از سال 2000 تا کنون دومین کشور دیگر است. و این کشور بیش از 700 دانشگاه دارد که 10 دانشگاه در بین 200 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. از سوی دیگر ژاپن مکانی امن و آرام برای تحصیل است. جنایات خشونت آمیز نادر است و ژاپن در رتبه آخر از نظر تعداد قربانیان جنایت سرانه قرار دارد. ژاپن همچنین دارای یکی از پیشرفته ترین سیستم های مراقبت های بهداشتی در جهان است که در این امید به زندگی بالا منعکس شده است.

اعضای طرح بیمه سلامت ملی تنها 30% از هزینه های مراقبت های بهداشتی خود را پرداخت می کنند، با سفر به پزشک یا دندانپزشک اغلب فقط چند صد ین (چند دلار) هزینه دارد. علاوه بر این برای فارغ التحصیلانی که مایل به ماندن در ژاپن هستند، بازار کار قوی برای فارغ التحصیلان واجد شرایط وجود دارد. در یک نظرسنجی اخیر، حدود نیمی از شرکت های بزرگ ژاپنی مورد بررسی تمایل خود را برای استخدام خارجی هایی که از موسسات ژاپنی فارغ التحصیل می شوند، ابراز کردند. جذابیت دیگر مرتبط با موضوعات فرهنگی است. ژاپن هزاران سال است که مسکونی شده است و تاریخ طولانی و جذابی دارد که مملو از جنگ و دسیسه است. معابد و زیارتگاه ‌های صلح‌ آمیز، موزه‌ های شیاطین، و تاریخچه اتحاد ژاپن با شمشیر را کشف کنید. از جشنواره های تابستانی و مراسم سنتی در تمام طول سال در دهکده های روستایی لذت ببرید.

درآمد شاغلان رشته شهرسازی در ژاپن

درآمد شاغلان رشته شهرسازی در ژاپن

فردی که به عنوان مهندس عمران در ژاپن کار می کند معمولاً حدود 508000JPY (ین) در ماه درآمد دارد. حقوق مهندسان عمران در ژاپن از 254000JPY (ین) در ماه (حداقل حقوق) تا 788000JPY (ین) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. علی رغم این موضوع، میانگین حقوق دریافتی ​​508000JPY (ین) در ماه استو از همین رو نیمی از مهندسان شهرساز کمتر از 508000JPY (ین) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از JPY508000 (ین) درآمد دارند. علاوه بر این 25% از مهندسان عمران کمتر از 343000JPY (ین) درآمد دارند در حالی که 75٪ از آنها بیش از 343000JPY (ین) درآمد دارند. در تعیین کردن این سطوح حقوقی، تجربه موضوع مهمی است، چنانکه یک مهندس عمران با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 305000JPY (ین) در ماه درآمد دارد.

در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 404000JPY (ین) در ماه درآمد کسب کند که 32 % بیشتر از فردی با تجربه کمتر از2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 540000JPY (ین) در ماه به دست می آورد که 34 % بیشتر از فردی با دو تا پنج سال تجربه است. در کنار تجربه، مقطع مدرک تحصیلی نیز در تعیین میزان حقوق نقش مهمی دارد. زمانی که سطح تحصیلات لیسانس باشد، میانگین حقوق یک مهندس عمران 436000JPY (ین) در ماه است. در حالی که فردی با مدرک کارشناسی ارشد 687000JPY (ین) در ماه حقوق دریافت می کند.

در نمودار زیر سطح حقوق برحسب تجربه در ژاپت تفکیک شده است:

سطح حقوق بر حسب سال های کاری در ژاپن به یندانشجویان علاقه مند به تحصیل رشته شهرسازی در ژاپن برای اطلاع از نحوه دریافت پاسپورت ژاپن، می توانند از نظرات کارشنسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *