مهاجرت تحصیلی رومانی

رشته شهرسازی در رومانی

رشته شهرسازی در رومانی

مهاجرت به رومانی از علایق تازه مهاجران است و انتخاب رشته شهرسازی در رومانی از رشته هایی است که می تواند شرایط مهاجرت به این کشور را فراهم کند. هر کسی که هستید، شهروند اروپایی یا غیر اروپایی، انتخاب تحصیل در خارج از کشور در اتحادیه اروپا، به ویژه در رومانی، بهترین انتخابی است که می توانید داشته باشید، چراکه تنوع فرهنگی گسترده، دسترسی به تمام کشورهای اروپایی، قلب مراکز تحقیقاتی و کنفرانس ها و امکان دسترسی آسان. درگیر شدن در جامعه، از امکانات مهم تحصیلی در این کشور است. از سوی دیگر رومانی عضو اتحادیه اروپا و کشورهای منطقه اقتصادی اروپا است و همین موجب می شود که تحصیل در رومانی به طور خودکار در تمام اروپا و فراتر از آن به رسمیت شناخته می شوند. کارشناسان حاصر در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه راهنمایی برای انتخابی صحیح در این زمینه هستند.

اطلاعاتی پیرامون تحصیل رشته شهرسازی در رومانی

به طور سنتی، آموزش عالی در رومانی به عنوان یک مرکز برتر در یادگیری، آموزش و عمل شهرت جهانی دارد. دانشگاه ها و کالج های رومانیایی پذیرای هزاران و هزاران دانشجو از سراسر جهان به ویژه از کشورهای در حال توسعه بوده اند. امروزه اکثر دانشگاه های رومانی با هزاران دانشگاه معروف در سراسر جهان شریک هستند و رومانی به یکی از کشورهایی تبدیل شده است که امکانات پیشرفته و فرصت های تحقیقاتی پیشرفته را همراه با شانس قدم گذاشتن در رد پای بسیاری از تأثیرگذارترین متفکران جهان ارائه می دهد. از همین رو از رومانی به عنوان میراث علمی غنی یاد می شود، چراکه رومانی دارای چندین قرن برتری علمی است. علاوه بر این بیش از 70 دانشگاه دولتی رومانیایی یا دانشگاه خصوصی رومانیایی به زبان رومانیایی وجود دارد که یک سال مقدماتی تکمیلی برای یادگیری زبان رومانیایی وجود دارد.

همه این دانشگاه ‌ها طیف وسیعی از برنامه ‌های مدرک (لیسانس، کارشناسی ارشد، دکترا) را به زبان‌ های مختلف (رومانی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، مجارستانی) ارائه می ‌دهند. از دانشگاه‌ های تحقیقاتی پیشرو گرفته تا کالج ‌های آموزشی کوچک و دوستانه، به نظر می ‌رسد انتخاب رشته یا رشته تحصیلی نامحدود به‌خصوص در زبان ملی است. نکته دیگر این است که آموزش عالی رومانیایی و هزینه زندگی ارزان ترین در تمام اتحادیه اروپا است. استانداردهای عالی دانشگاهی با شهریه‌ های معقول و هزینه ‌های روزانه به دست می ‌آیند در حالی که بخش آموزش اولویت اصلی رقابت‌ پذیری اروپا است. نکته دیگر این است که تحصیل در رومانی یک تجربه فرهنگی منحصر به فرد را در یک محیط پویا و چند ملیتی ارائه می دهد و مهارت ‌های بین ‌فرهنگی بین‌ المللی را کسب کنند که برای کارفرمایان آینده ارزش زیادی دارد.

اطلاعاتی پیرامون تحصیل رشته شهرسازی در رومانی

شرایط دریافت ویزای تحصیل در رومانی

رومانی در منطقه شینگن بدون کنترل مرزی نیست، اما ویزای شینگن در رومانی معتبر است، ویزای رومانی در شینگن و همچنین در بلغارستان، کرواسی و قبرس معتبر است. با این حال، آنها برای ایرلند معتبر نیستند. سیاست ویزا رومانی نیز چندان بی شباهت به سیاست کشورهای شنگن نیست. فقط به یاد داشته باشید، شما باید از طریق رومانی وارد شوید. برای مثال نمی توانید به برلین برسید و سپس به رومانی بروید. خوشبختانه، گزینه های حمل و نقل زیادی از طریق ایرلند و بریتانیا وجود دارد. برای دریافت ویزای تحصیلی رومانی به موارد فوق نیاز دارید: پاسپورت شما و 2 عکس به اندازه پاسپورت، نامه پذیرش از مدرسه با امضای وزارت آموزش و پرورش، مدرک مالی، اثبات محل زندگی، بیمه درمانی.

علاوه بر این وقتی به مرز رسیدید، باید بتوانید نامه پذیرش و حداقل 2400$ (دلار) پول نقد یا چک های مسافرتی را ارائه دهید. علاوه بر این شما به عنوان متقاضی باید برای ویزای خود در کشوری که پاسپورت شما را صادر کرده است درخواست دهید. اگر در آنجا زندگی نمی‌ کنید، می ‌توانید برنامه را از طریق پست مدیریت کنید. شما فقط باید مدارک اقامت خود را وارد کنید. هنگامی که در رومانی هستید، 90 روز برای ثبت نام فرصت خواهید داشت. شما باید به نزدیکترین اداره مهاجرت خود بروید. دفتر مرکزی در بخارست است، اما دفاتری در جاهای دیگر وجود دارد.

در شکل زیر شرایط اخذ ویزای اقامت بلند مدت دانشجویی در رومانی اشاره شده است:

شرایط اخذ ویزای اقامت بلندمدت دانشجویی در رومانی

درآمد شاغلان رشته شهرسازی در رومانی

فردی که به عنوان مهندس عمران در رومانی کار می کند معمولاً حدود 8070RON (لئو رومانی) در ماه درآمد دارد. حقوق مهندس عمران در رومانی از RON4360 (لئو رومانی) در ماه (حداقل حقوق) تاRON12200 (لئو رومانی) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال حقوق متوسط ​​RON7430 (لئو رومانی) در ماه است، به این معنی که 50% از مهندسان شهرسازی و عمران کمتر از RON7430 (لئو رومانی) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از RON7430 (لئو رومانی) درآمد دارند. آنچه که در این میان، بر سطح دستمزد اثر می گذارد، میزان تجربه کاری است که بر این مبنا مهندسین با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً RON5030 (لئو رومانی) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال RON6400(لئو رومانی) در ماه درآمد داشته باشد که 26% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوق RON8430 (لئو رومانی) در ماه دریافت می کنند. علاوه بر این، مهندسین عمران با تخصص بین 10 تا 15 سال است، حقوقی معادل RON9920 (لئو رومانی) در ماه دریافت می کنند. اگر سطح تجربه بین 15 تا 20 سال باشد، دستمزد مورد انتظار 11000RON (لئو رومانی) در ماه است. در نهایت، کارمندان با بیش از 20 سال سابقه حرفه ای حقوقی معادل 11700 RON (لئو رومانی) در ماه دریافت می کنند.

در جدول زیر سایر مبالغ دریافتی مهندسین شهرسازی در رومانی بر حسب مدرک تفکیک شده است:

نوع مدرکحقوق به لئو رومانی
کارشناسی6550RON
کارشناسی ارشد10000RON

دانشجویان متقاضی تحصیل رشته شهرسازی در رومانی، می توانند از گفتگو با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پیرامون شرایط زندگی دانشجویی و هزینه زندگی در رومانی به اطلاعات بیشتری دست پیدا کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *