مهاجرت تحصیلی سوئد

رشته شهرسازی در سوئد

رشته شهرسازی در سوئد

سوئد به عنوان یکی از جذاب ترین مقصدهای مهاجرتی شناخته می شود و رشته شهرسازی در سوئد یک فرصت تحصیلی مناسب برای مهاجرت است. برنامه های شهرسازی در سوئد دانشجویان را به عنوان متخصصان در زمینه ای رو به رشد و معنادار آماده می کند و درک کاملی از فرآیند برنامه ریزی و طراحی و همچنین عوامل زیبایی شناختی، اجتماعی، محیطی، اقتصادی و نهادی ایجاد می کند که به توسعه شهری پایدار کمک می کند. فارغ التحصیلان رشته شهرسازی در سوئد می توانند در سازمان های دولتی، شرکت های خصوصی، موسسات تحقیقاتی و سازمان های غیردولتی کار می کنند. نمونه ‌هایی از سازمان ‌های عمومی شهرداری‌ هایی هستند که مسئول برنامه ‌ریزی و توسعه شهری و مقامات توسعه منطقه‌ ای هستند که نیمی از فارغ ‌التحصیلان را استخدام می ‌کنند. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده همکاری بیشتر برای توسعه آگاهی شما نسبت به سوئد هستند.

مراحل و مدارک ویزای تحصیلی رشته شهرسازی در سوئد

نحوه درخواست برای اجازه اقامت سوئد در قالب مهاجرت تحصیلی شامل موارد مختلفی است که عبارتند از: پذیرش پیشنهاد دانشگاه که برای واجد شرایط بودن برای اجازه اقامت، باید در یک برنامه در دانشگاهی در سوئد پذیرفته شده باشید. در مرحله بعد متقاضی باید اولین قسط شهریه خود را پرداخت کند. سپس مدارک پشتیبان باید آماده شود. پرداخت هزینه درخواست در گام بعدی انجام می شود و وقتی درخواست آنلاین می کنید، هزینه درخواست را از طریق کارت اعتباری یا بدهی پرداخت می کنید که حدود 100$ (دلار) خواهد بود. در مرحله بعد باید در سفارت اقدام شود و اگر متقاضی از کشوری هست که شهروندان آن برای سفر به سوئد به ویزای ورود نیاز دارند، باید برای دریافت کارت اجازه اقامت به کنسولگری سوئد محلی خود مراجعه کنند.

در ارتباط با مدارک مورد نیاز برای اخذا ویزای تحصیلی در سوئد باید گفت که هنگامی که برای اجازه اقامت سوئد خود درخواست می کنید، باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • کپی پاسپورت که مشخصات شخصی، مدت اعتبار و اینکه آیا متقاضی اجازه زندگی در کشورهایی غیر از کشور مبدا خود را دارد یا خیر، اشاره شده باشد.
  • مدرک پذیرش از یک موسسه آموزش عالی در سوئد
  • کپی مدارکی که نشان می دهد متقاضی در سوئد بیمه درمانی دارید
  • صورت ‌حساب بانکی که نشان می ‌دهد متقاضی بودجه کافی برای حمایت از خود در طول تحصیل دارد
  • اگر بورسیه دریافت می کنید، باید مدرکی ارائه دهید که شامل میزان دریافتی و مدت زمان آن باشد
  • هنگام درخواست آنلاین، این اسناد باید با فرمت های pdf، doc، docx، jpg، png، rtf یا txt به درخواست شما پیوست شود.

و در نهایت شرایط مالی ویزای دانشجویی سوئد باید کسب شود که حدود 860$ (دلار) در ماه است.

مراحل و مدارک ویزای تحصیلی رشته شهرسازی در سوئد

دلایل جذاب بودن تحصیل در سوئد

متقاضیانی که اهل اتحادیه اروپا (یا منطقه اقتصادی اروپا هستند، برای تحصیل در دانشگاه های دولتی سوئد نیازی به پرداخت شهریه ندارند. اما برای دانشجویان بین المللی خارج از اتحادیه اروپا ینز فرصت بورسیه های تحصیلی فراوانی از جمله در رشته شهرسازی وجود دارد که فرصت مناسبی برای تحصیل کم هزینه فراهم می آورد. جذابیت دیگر تحصیل در سوئد به این موضوع باز می گردد که این کشور به عنوان مهد آزادی، برابری و پایداری شناخته می شود، چراکه اینها سه ارزش اصلی جامعه و شهروندان سوئد هستند. این ارزش ها در تمام جنبه های زندگی از جمله کار، تحصیل، محیط طبیعی و غیره منعکس می شود. سوئدی ها تا آنجا که می توانند انجام می دهند تا پشتیبانی و منابع مورد نیاز برای دستیابی به هدف تحصیلی، حرفه ای، شخصی یا هر هدف دیگری را در اختیار شما قرار دهند.

از سوی دیگر سوئد بهترین نمونه دوستی با محیط زیست است، اگر از محیط زیست آگاه هستید، زندگی در اینجا را دوست خواهید داشت. سوئد برای مدت طولانی در حال سرمایه گذاری در رفاه و حفظ طبیعت بوده است. این نمونه ای از کاری است که هر ملتی می تواند از طریق مشارکت و تعهد انجام دهد. به عنوان مثال، تا سال 2040، هدف سوئد دستیابی به 100٪ تولید انرژی تجدیدپذیر است. مزیت دیگر تحصیل در سوئد، وجود ذهنیت باز و پیشرو در این کشور است، به این علت که سوئد یکی از آن مکان‌ های فوق ‌العاده‌ ای است که لازم نیست نگران متفاوت بودن یا عدم تناسب باشید. آنها همه را صرف نظر از انتخاب های شخصی یا پیشینه آنها در آغوش می کشند. به عنوان مثال، استکهلم اغلب به عنوان یکی از بازترین شهرهای جهان در نظر گرفته می شود.

در شکل زیر به سایر جذابیت های تحصیل در سوئد اشاره شده است:

جذابیت تحصیل در سوئد

درآمد شاغلان رشته شهرسازی در سوئد

فردی که به عنوان مهندس عمران در سوئد کار می کند معمولاً حدود 40700SEK (کرون سوئد) در ماه درآمد دارد، ولی در کل حقوق مهندسان عمران در سوئد از SEK19100 (کرون سوئد) در ماه (حداقل حقوق) تا SEK64400 (کرون سوئد) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال متوسط ​​حقوق SEK43200 (کرون سوئد) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان مهندس عمران کار می کنند کمتر از 43200 SEK درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از SEK43200 (کرون سوئد) درآمد دارند. از عواملی که در سوئد بر سطح حقوقی اثرگذار است، سطح تجربه و نوع مدرک است.

بر اساس سطح تجربه باید گفت که یک مهندس عمران با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً SEK22100 (کرون سوئد) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 38% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2سال دارد. با حرکت رو به جلو، 42 % بیشتر از فردی با دو تا پنج سال تجربه است. علاوه بر این، مهندسین عمرانی که تخصص آنها بین 10 تا 15 سال است، 22 % بیشتر از افرادی با 5 تا 10سال تجربه است. اگر سطح تجربه بین 15 تا 20 سال باشد، دستمزد مورد انتظار SEK55800 (کرون سوئد) ماه است. در نهایت، کارمندانی که بیش از بیست سال تجربه حرفه ای دارند، SEK60700 (کرون سوئد) ماه حقوق دریافت می کنند

.در جدول زیر میزان حقوق ماهانه در سوئد بر حسب مدرک تفکیک شده است:

نوع مدرکتوضیحات
کارشناسی30500SEK
کارشناسی ارشدSEK55800

علاقه مندان کسب اقامت سوئد پس از فارغ التحصیلی از رشته شهرسازی در سوئد می توانند از خدمات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *