مهاجرت تحصیلی جمهوری چک

رشته شهرسازی در جمهوری چک

رشته شهرسازی در جمهوری چک

جمهوری چک مکانی با تاریخ منحصر به فرد و پر از شگفتی های فرهنگی است که رشته شهرسازی در جمهوری چک راهی برای مهاجرت به این کشور فراهم می کند. دانشجویان برای تحصیل از همه جا به جمهوری چک می‌آیند تا از زادگاه فرانتس کافکا دیدن کنند یا معماری فوق‌العاده گوتیک و رمانسک آن را ببینند، چراکه جمهوری چک مکان فوق العاده ای برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا کارشناسی است. اما اگر به دنبال یک کشور کاملاً جدید برای کاوش هستید که دقیقاً در مرکز اروپا واقع شده است، به خاطر دانشگاه‌های عالی و مکان‌های هیجان‌انگیز آن، به جمهوری چک نگاه نکنید. اما اگر می خواهید تعادل کامل را تجربه کنید و بهترین ماجراجویی تحصیلی خود را در خارج از کشور زندگی کنید، جمهوری چک انتخاب هوشمندانه است. جهت بهره مندی از نظرات کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با موسسه در تماس باشید.

موقعیت تحصیل رشته شهرسازی در جمهوری چک

این روزها بیش از 46 هزار دانشجوی بین المللی در جمهوری چک تحصیل می کنند و از آنجایی که دانشگاه های این کشور تعداد زیادی دوره آموزشی به زبان انگلیسی ارائه می دهند، دانشجویان بیشتر گزینه های جالبی را در اینجا پیدا می کنند. علاوه بر این، اگر تصمیم به رفتن به این کشور داشته باشید، جامعه بزرگ و هیجان انگیزی از دانشجویان بین المللی خواهید یافت. دانشگاه های جمهوری چک طیف گسترده ای از برنامه ها را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهند و دوره های آنها توسط شرکت ها و سازمان ها در سراسر کشور و در سراسر اروپا به رسمیت شناخته می شود. از همین رو در طول تحصیل می توانید یک شغل پاره وقت پیدا کنید و پس از فارغ التحصیلی می توانید بمانید و کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

از سوی دیگر در حالی که در دانشگاه جمهوری چک تحصیل می کنید، می توانید از یک زندگی اجتماعی پر رونق خارج از کلاس های خود لذت ببرید. با تعداد زیادی موزه برای بازدید و رستوران ‌های فوق ‌العاده برای امتحان، می‌ توانید خود را در فرهنگ هیجان ‌انگیز چک غرق کنید و در عین حال مدرک لیسانس یا فوق ‌لیسانس خود را نیز دریافت کنید. در جمهوری چک چندین دانشگاه دولتی و خصوصی وجود دارد و دانشگاه چارلز اکنون به لطف این واقعیت که یکی از بزرگترین دانشگاه های اروپا است، به طور مداوم فعال است از رتبه بالایی برخوردار است. نکته مهم این است که دانشگاه های چک پیشینه تکنولوژیکی عالی، با تجهیزات آزمایشگاهی مدرن و ادغام بالا با صنعت با فرصت های تمرینی فراوان ارائه می دهند.

در شکل زیر چند دانشگاه عالی برای تحصیل در جمهوری چک اشاره شده است:

دانشگاه عالی برای تحصیل در جمهوری چک

مدارک ویزای تحصیل در جمهوری چک

اگر ویزای دانشجویی چک به شما اعطا شود، مجاز به کار در کنار تحصیل هستید، اما ساعات کاری شما 20 در هفته محدود می شود. این برای اطمینان از این است که شما زمان کافی را صرف تمرکز بر روی مطالعه خود می کنید. این حق کار به طور خودکار به عنوان بخشی از مجوزهای ویزای شما اعطاء می شود، بنابراین نیازی به درخواست مجوز کار جداگانه نخواهید داشت. کارفرمای شما با خدمات استخدامی دولتی تماس خواهد گرفت تا آنها را از شغل شما مطلع کند. در مورد مدارک موردنیاز برای تحصیل در جمهوری چک باید گفت که کارکنان سفارت مدارک فوق را درخواست می کنند: فرم درخواست ویزا، نامه ثبت نام، نامه ای که هدف از اقامت شما در جمهوری چک را مشخص می کند. پاسپورت معتبر با تاریخ انقضا بیش از 12 ماه، 2 قطعه عکس پاسپورتی، اثبات منابع مالی کافی، جزئیات بیمه نامه سلامت، سابقه کیفری.

دانشجویان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا باید به سفارت یا کنسولگری محلی چک مراجعه کرده و برای ویزای دانشجویی اقدام کنند. لطفاً توجه داشته باشید که کل این پروسه نیاز به کارهای اداری دارد و می تواند تا 60 روز طول بکشد. در مورد ویزاهای تحصیلی جمهوری چک باید گفت که ویزاهای کوتاه مدت (برای اقامت تا 90 روز) و ویزای بلند مدت (برای اقامت بیش از 90 روز) وجود دارد. دانشجویانی که برای مدتی بیش از 1 سال وارد می شوند باید برای مقاصد تحصیلی برای اجازه اقامت طولانی مدت اقدام کنند.

درآمد شاغلان رشته شهرسازی در جمهوری چک

درآمد شاغلان رشته شهرسازی در جمهوری چک

فردی که به عنوان مهندس شهرسازی در جمهوری چک کار می کند معمولاً حدود 57200CZK (کرون جمهوری چک) در ماه درآمد دارد. حقوق مهندسان عمران در جمهوری چک از 29700CZK (کرون جمهوری چک) در ماه (حداقل حقوق) تا 87500CZK (کرون جمهوری چک) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال، متوسط حقوق مهندسین شهرسازی ​​54900CZK (کرون جمهوری چک) در ماه است، به این معنی که نیمی از مهندسان شهرسازی کمتر از 54900CZK (کرون جمهوری چک) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 54900CZK (کرون جمهوری چک) درآمد دارند. از سوی دیگر 25٪ از مهندسان عمران کمتر از 38100CZK (کرون جمهوری چک) درآمد دارند در حالی که 75% از آنها بیش از 38100 CZK (کرون جمهوری چک) درآمد دارند. اگر بخواهیم به یکی از عوامل اثرگذار بر سطح حقوق در جمهوری چک اشاره کنیم، باید از سطح تجربه یاد کرد، به عنوان مثال مهندس عمران با کمتر از 2 سال تجربه 33800CZK (کرون جمهوری چک) در ماه درآمد دارد.

در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال، 45300CZK (کرون جمهوری چک) در ماه کسب کند. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 58900CZK (کرون جمهوری چک) در ماه دریافت می کند که 30% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است. علاوه بر این، مهندس عمران (هایی) که تخصص آنها بین 10 تا 15 سال است، حقوقی معادل 71300CZK (کرون جمهوری چک) در ماه دریافت می کنند.

در جدول زیر، سایر اشکال درآمدی بر اساس سطح تجربه در جمهوری چک تفکیک شده است:

سابقه کاریمیزان دستمزد به کرون جمهوری چک
سطح تحربه 15 تا 20 سال78000CZK
سطح تجربه بیش از 20 سال82000CZK

متقاضیان متمایل به تحصیل رشته شهرسازی در جمهوری چک برای اطلاع از هزینه زندگی چک و شرایط زندگی می توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *