مهاجرت تحصیلی آمریکا

رشته شهرسازی در آمریکا

رشته شهرسازی در آمریکا

انتخاب رشته شهرسازی در آمریکا یکی از گزینه هایی است که به متقاضیان علاقه مند به مهاجرت می تواند به آنان در جهت اخذ ویزای آمریکا کمک کند. مهندسی شهرسازی، حرفه طراحی و اجرای سازه هایی است که در خدمت عموم مردم هستند، مانند سدها، پل ها، قنات ها، کانال ها، بزرگراه ها، نیروگاه ها، سیستم های فاضلاب و سایر زیرساخت ها. این اصطلاح برای اولین بار در قرن هجدهم برای متمایز کردن حرفه تازه شناخته شده از مهندسی نظامی استفاده شد که تا آن زمان برجسته بود. با این حال، از زمان های قدیم، مهندسان در فعالیت های صلح آمیز و بسیاری از کارهای مهندسی عمران دوران باستان و قرون وسطی مانند حمام های عمومی رومی و جاده ها مشغول بوده اند. متقاضیان تحصیل در رشته شهرسازی در آمریکا برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند از مشاوره کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، بهره مند شوند.

اطلاعاتی پیرامون تحصیل رشته شهرسازی در آمریکا

وظایف مهندس شهرساز و دانشجویانی که از دانشگاه های آمریکا فارغ التحصیل می شوند به 3 دسته تقسیم می شود که شامل: کارهای انجام شده قبل از ساخت (مطالعات امکان سنجی، بررسی سایت و طراحی)، کارهای انجام شده در حین ساخت (برخورد با مشتریان، مهندسین مشاور و پیمانکاران) ، کارهای انجام شده پس از ساخت نگهداری و تحقیق).، حال اگر بخواهیم به تفکیک اطلاعات هر یک از این گرایش ها را در آمریکا توضیح دهیم، باید گفت که مطالعات امکان سنجی از این اهمیت دارد که امروزه هیچ پروژه بزرگی بدون مطالعه گسترده هدف و بدون مطالعات اولیه در مورد طرح ‌های احتمالی آغاز نمی ‌شود. مطالعات امکان‌سنجی ممکن است روش ‌های جایگزین را پوشش دهد.

از سوی دیگر بررسی مقدماتی سایت بخشی از مطالعه امکان سنجی است، اما زمانی که یک طرح به تصویب رسید، معمولاً تحقیقات گسترده تری ضروری است. مسئله دیگر این است که رشته های مرتبط با شهرسازی در آمریکا از قدمت دیرینه ای برخوردار هستند. به عنوان مثال اولین کنفرانس بین المللی مکانیک خاک و مهندسی پی در دانشگاه هاروارد برگزار شد و یک جامعه بین المللی تشکیل شد و اما اکنون در سال 2022 می توان گفت که انجمن ها و مجلات تخصصی در بسیاری از کشورها وجود دارد. حال برای اینکه به عنوان یک دانشجو وارد رشته شهرسازی در آمریکا شوید نیاز به ارائه مدارک دارید که این مدارک برای آغاز فرآیند پذیرش عبارتند از:

  • گذرنامه
  • رزومه
  • برگه های مارک و گواهی نامه عبور
  • مدرک لیسانس یا معادل آن
  • توصیه نامه
  • کارت امتیازات آزمون ورودی – GRE / GMAT / LSAT / MCAT
  • نمرات آزمون مهارت زبان انگلیسی

در شکل زیر سایر مدارک دیگر که برای تحصیل در رشته شهرسازی در آمریکا مورد نیاز است، اشاره شده است:

مدارک تحصیلی رشته شهرسازی در آمریکا

درآمد شاغلان رشته شهرسازی در آمریکا

فردی که به عنوان مهندس شهرسازی در آمریکا کار می کند معمولاً حدود 88700$ (دلار) در سال درآمد دارد. حقوق ها از 47000$ تا 135000$ (دلار) متغیر است. این میانگین حقوق سالانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق مهندسان عمران بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت است. با این حال متوسط حقوق ​​83300$ (دلار) در سال است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان مهندس عمران کار می کنند کمتر از 83300$ (دلار) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 83300$ (دلار) درآمد دارند. 25% از مهندسان عمران کمتر از 58600$ (دلار) درآمد دارند در حالی که 75% آنها بیش از 58600$ (دلار) درآمد دارند.

سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق است. طبیعتاً هر چه سالهای تجربه بیشتر باشد، دستمزد شما بیشتر می شود. به عنوان مثال یک مهندس عمران با کمتر از دو سال تجربه تقریباً 54000$ (دلار) در سال درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین دو تا پنج سال 66300$ (دلار) در سال درآمد کسب کند. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی 93900$ (دلار) در سال دارد.

در جدول زیر سطح حقوقی مهندسان شهرسازی برحسب تجربه کاری در آمریکا اشاره شده است:

سطح تجربهتوضیحات
بین 10 تا 15حقوقی معادل 110000$ (دلار) در سال دریافت می کنند
بین 15 تا 20 سالدستمزد مورد انتظار 121000$ (دلار) در سال است که 10% بیشتر از فردی با 10 تا 15 سال سابقه است.
بیش از 20 سال، سالانه 128000$ (دلار) حقوق دریافت می کنند که 6% بیشتر از افراد با 15 تا 20 سال سابقه است.

جذابیت تحصیل رشته شهرسازی در آمریکا

جذابیت تحصیل رشته شهرسازی در آمریکا

اولین نکته در مورد جذابیت تحصیل در آمریکا این است که برخی از برترین دانشگاه ‌های جهان در ایالات متحده واقع شده‌ اند، مانند دانشگاه کالیفرنیا . برکلی که رتبه چهارم را در بین دانشگاه ‌های برتر جهانی دارد. اما در کل باید گفت که برنامه های موسسات ایالات متحده شما را به دانش، مهارت ها و تجربیاتی که برای برتری در حرفه رویایی خود نیاز دارید مجهز می کند. علاوه بر این، اساتید دانشگاه های ایالات متحده از سبک های تدریس انعطاف پذیر برای کمک به موفقیت هر نوع یادگیرنده در کلاس درس استفاده می کنند. بسیاری از کلاس ها در دانشگاه های ایالات متحده به عنوان محیط های یادگیری فعال در نظر گرفته می شوند، مانند MakerSpace در دانشگاه ایالتی کلیولند که توسط اساتیدی با سال ها تجربه کار در زمینه های مربوطه تدریس می شوند.

علاوه بر این موسسات ایالات متحده همچنین به شما این فرصت را می دهند که از کارشناسان صنعت بیاموزید. اساتید شما اغلب پژوهشگران یا مبتکرانی فعال در زمینه ای هستند که تدریس می کنند و منبع ارزشمندی از تخصص دست اول را به شما می دهند. ارتباط با اساتید شبکه حرفه ای شما را گسترش می دهد و می تواند به شما در یافتن شغل طولانی مدت کمک کند. این ارتباطات مادام العمر انگیزه ای قوی برای این است که چرا دانشجویان بین المللی تحصیل در ایالات متحده را انتخاب می کنند. موضوع دیگر این است که متقاضیان با تعداد زیادی از دانشجویان و مقیمان بین المللی مختلف در ایالات متحده آشنا شوند. یکی از بهترین مقاصد در جهان برای تجربه تنوع فرهنگی است.

علاقه مندای برای آگاهی بیشتر درباره آمریکا در جهت تحصیل در رشته شهرسازی در آمریکا برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گفتگو کنند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *