مهاجرت تحصیلی اسلوونی

رشته شهرسازی در اسلوونی

رشته شهرسازی در اسلوونی

انتخاب اسلوونی به عنوان مقصد تحصیلی و فرصتی برای انتخاب رشته شهرسازی در اسلوونی نه صرفا انتخاب دانشگاهی خوب که انتخاب یک کشور برتر است. اسلوونی کشوری در اروپای مرکزی است که با دریای آدریاتیک همسایه است. کشورهای همسایه عبارتند از اتریش، کرواسی، مجارستان و ایتالیا. اسلوونی علیرغم اندازه کوچکش، کنترل برخی از مسیرهای اصلی ترانزیتی اروپا را در اختیار دارد. کوه های آلپ بر شمال اسلوونی تسلط دارند و رودخانه های متعددی در شرق آن قرار دارند. نظام حکومتی یک جمهوری پارلمانی است. رئیس دولت رئیس جمهور و رئیس دولت نخست وزیر است. اسلوونی دارای یک سیستم اقتصادی مختلط است که در آن دولت به طور قابل توجهی در برنامه ریزی متمرکز مشارکت دارد، اما آزادی بخش خصوصی وجود دارد. اسلوونی یکی از اعضای اتحادیه اروپا است. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای کمک به متقضایان جهت آغاز فرآیند مهاجرت به اسلوونی آماده هستند.

شرایط اخذ ویزای تحصیل رشته شهرسازی در اسلوونی

پس از ورود باید برای ویزای تحصیلی اسلوونی، باید ظرف 90 روز در واحد اداری لیوبلیانا، دپارتمان اتباع خارجی تحت عنوان (Upravna Enota) ثبت نام کنید و موارد زیر را به همراه داشته باشید:

  • 2 قطعه عکس سایز پاسپورت
  • از شما خواسته می شود که اثر انگشت خود را بگذارید.
  • یک پاسپورت معتبر و یک کپی از صفحه اول. پاسپورت باید 3 ماه دیگر پس از اقامت در اسلوونی معتبر باشد.
  • کپی صفحه ای در پاسپورت که در آن مهر ورود به اسلوونی را دارید یا کپی ویزای معتبر
  • گواهی ثبت نام در دانشگاه
  • بیمه سلامت معتبر
  • سوابق جنایی از کشور خود که تأیید می کند که شما به یک جنایت محکوم نشده اید، به اسلوونی ترجمه شده و گواهی شده است.
  • هزینه درخواست
  • بیانیه ای که تأیید می کند شما توانایی مالی برای پوشش هزینه های زندگی خود را دارید
  • اخذ مجوز اقامت

هنگامی که اجازه اقامت موقت شما آماده شد، یک اعلانی در ایمیل خود دریافت خواهید کرد که حاوی دستورالعمل هایی است که جزئیات زمان دریافت آن را توضیح می دهد. در زمان جمع آوری، اگر قصد دارید در یک اقامتگاه خصوصی زندگی کنید، می توانید آدرس موقت خود را نیز تنظیم کنید. از آنجایی که شرایط ممکن است سال به سال تغییر کند، حتما قبل از ترک کشور خود به روز رسانی ها را بررسی کنید تا مدارک لازم را به موقع دریافت کنید و از تحصیل در اسلوونی لذت ببرید.

مزیت های تحصیل رشته شهرسازی در اسلوونی

مزیت های تحصیل رشته شهرسازی در اسلوونی

نخستین ویژگی اسلوونی این است که زندگی دانشجویی در این کشور کاملاً برای موفقیت ساخته شده است، چراکه دانشگاه های اسلوونی به دانشجویان خارجی عادت دارند. اساتید همیشه برای متقاضی وقت بیشتری می گذارند و از آنجایی که گروه های کوچک تری از دانشجویان خارجی وجود دارد، وقت فردی بیشتری از اساتید و دستیاران تدریس را در اختیار خواهید داشت. در اینجا تعدادی از بهترین دانشگاه های اسلوونی آورده شده است: دانشگاه لیوبلیانا، دانشگاه ماریبور. از سوی دیگر اکثریت اسلوونیایی ها به حداقل یک زبان خارجی مسلط هستند که معمولاً انگلیسی یا آلمانی است، اما همچنین ایتالیایی یا مجارستانی، بسته به منطقه وجود دارد، ولی هیچ مشکلی برای مکالمه خوب با مردم به زبان انگلیسی نخواهید داشت و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی به طور فزاینده ای محبوب است و تحصیل در اسلوونی را بسیار در دسترس می کند.

نکته دیگر این است که اسلوونی محل اقامت فوق العاده ساده و مقرون به صرفه است، شما به عنوان یک متقاضی در اسلوونی، می توانید در خوابگاه های دانشجویی زندگی کنید، جایی که اجاره ماهانه حدود 80€ تا 150€ (یورو) است. شما همچنین می توانید در آپارتمان های خصوصی زندگی کنید که اجاره آن کمی بالاتر است، اما هنوز هم بد نیست – از حدود 165€ (یورو) با احتساب هزینه های آب و برق شروع می شود. اگرچه در پایتخت لیوبلیانا، قیمت ها حدود 20% بالاتر است، اما هنوز هم بسیار مقرون به صرفه است. به علاوه، شما در پایتخت زندگی می کنید! انگار در پاریس یا لندن زندگی می کنید. از سوی دیگر وعده های غذایی دانشجویان توسط دولت یارانه پرداخت می شود و هزینه زندگی را کاهش می دهد. تقریباً در 80% از رستوران ‌های شهرهای دانشجویی می‌توانید از مزایای دانشجویی بهره مند شوید.

در شکل زیر سایر مزیت های تحصیل در اسلوونی اشاره شده است:

مزیت های تحصیل در اسلوونی

درآمد شاغلان رشته شهرسازی در اسلوونی

مهندسین عمران و شهرسازی که در اسلوونی کار می کند معمولاً حدود 1770€ (یورو) در ماه درآمد دارد، هرچند حقوق مهندسان عمران بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت است، به عنوان مثال یک مهندس عمران با کمتر از دو سال تجربه تقریباً 930€ (یورو) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 1240 € (یورو) در ماه درآمد داشته باشد. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 1830€ (یورو) در ماه به دست می آورد.

با این حال حقوق مهندسان عمران در اسلوونی از 820€ (یورو) در ماه (حداقل حقوق) تا 2820€ (یورو) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است و حقوق متوسط در مجموع ​​​​1920€ (یورو) در ماه است، به این معنی که نیمی از مهندسین عمران کار می کنند کمتر از 1920€ (یورو) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 1920€ (یورو) درآمد دارند و در سوی دیگر 75% از مهندسان عمران کمتر از 2560€ (یورو) درآمد دارند در حالی که 25 % بیش از 2560€ (یورو) درآمد دارند. علاوه بر تجربه، مدرک نیز تعیین کننده است و بر این اساس زمانی که سطح تحصیلات لیسانس باشد، میانگین حقوق یک مهندس عمران 1080€(یورو) در ماه است. در حالی که فردی با مدرک کارشناسی ارشد 2080€ (یورو) در ماه حقوق دریافت می کند که 93% بیشتر از فردی که دارای مدرک لیسانس است.

در نمودار ارائه شده در زیر سایر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته شهرسازی در اسلوونی تفکیک شده است.

سطح حقوق برحسب سالهای کاری در اسلونی متقاضیان مهاجرت تحصیلی به اسلوونی جهت کسب اطلاعات دقیق از هزینه زندگی در اسلوونی می توانند با کارشناسان حاضر در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط داشته باشند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *