مهاجرت تحصیلی پرتغال

رشته شنوایی سنجی در پرتغال

رشته شنوایی سنجی در پرتغال

رشته شنوایی سنجی در پرتغال رشته ای است که با پزشکی نیز ارتباط دارد. شنوایی شناسی یک آزمایش تشخیصی غیر پزشکی تخصصی برای ارزیابی است. پرتغال عمدتاً یک کشور ساحلی با سواحل بسیار زیبا و چشم‌اندازهای دیدنی است. کشور پرتغال از سال های دور مهد دانش و تفکر بوده است. هنگامی که پرتغال یکی از امضاکنندگان فرآیند بولونیا شد، سیستم آموزش عالی با هدف نوسازی آموزش عالی در سراسر اتحادیه اروپا، اصلاحات عمیقی را پشت سر گذاشت. تحصیل در پرتغال طیف گسترده ای از موسسات دولتی و خصوصی پیشرفته را در رشته ها و دوره های متعددی ارائه می دهد که دانشجویان بین المللی را جذب می کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت تحصیلی به پرتغال مشاور و راهنمای شماست.

تحصیل در پرتغال

آب و هوای مناسب پرتغال، هزینه های پایین زندگی، مردم محلی مهمان نواز و سبک زندگی جذاب تنها تعدادی از عواملی است که دانشجویان خارجی را برای اقامت و کار در این کشور پس از اتمام تحصیلات خود مسحور می کند. اگر می خواهید در کشور بمانید، باید به دانش اولیه مجهز باشید تا بتوانید تصمیمات بهتر و آگاهانه تری در مورد گزینه های کاری در پرتغال بگیرید. پرتغال یکی از اعضای اتحادیه اروپا است، بنابراین دانشجویان بین المللی سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا می توانند بدون مجوز در پرتغال کار کنند. اتباع اتحادیه اروپا نیازی به ویزا ندارند، اما باید ظرف شش ماه پس از مهاجرت به پرتغال برای کار، برای کارت اقامت اقدام کنند. برای یک دانشجوی غیر اتحادیه اروپا که باید برای مجوز کار درخواست دهد و سپس برای اجازه اقامت بر اساس وضعیت شغلی تغییر کند، موضوع متفاوت است.

شنوایی شناس تست های روان آکوستیک، آکوستیک و الکتروفیزیولوژیک را هم در کودکان و هم در بزرگسالان انجام می دهد تا عملکرد سیستم شنوایی و دهلیزی را با استفاده از انواع آزمایشات مطالعه کند:

  • شنوایی تونال ساده
  • صوتی صوتی
  • آزمون های فوق مقدماتی
  • امپدانسومتری (تمپانوگرام و بررسی رفلکس های ایپسی و طرف مقابل)
  • آکوستیک اتوآکوستیک
  • پتانسیل های برانگیخته شنیداری
  • ویدئونیستاگموگرافی
  • پوسچروگرافی
  • پتانسیل های سنگی

در نمودار زیر شاهد تحصیل ملیت دانشجویان در رشته شنوایی سنجی در پرتغال هستید:

ملیت دانشجویان در رشته شنوایی سنجی در پرتغال

دلایل تحصیل رشته شنوایی سنجی در پرتغال

دلایلی که چرا شما یا فرزندتان ممکن است به آزمایش شنوایی نیاز داشته باشید را در این بخش برای شما می گوییم. شما نمی توانید به وضوح بشنوید یا کلمات را از دست بدهید. شما می دانید که کم شنوایی دارید اما در 2 سال گذشته بررسی نشده است. شما از عفونت های مکرر گوش رنج می برید و یا یکی از اعضای خانواده شما کم شنوایی دارد. اگر شما یا معلم مدرسه فرزندتان نگران توانایی شنیدن فرزندتان هستید و یا رشد گفتار و زبان کودک شما پیشرفت نمی کند و اگر فرزند شما در مدرسه عملکرد ضعیفی دارد یا در پایان یک روز مدرسه خسته/تحریک شده است همگی ممکن است جرقه ای باشد تا شما بخواهید شنوایی خود را بسنجید و بروز بیماری های خاموش جلوگیری کنید.

به طور خاص، طیف آزمایشات ما شامل ارزیابی شنوایی و سلامت گوش برای موارد زیر است:

  • نوزادان
  • کودکان نوپا
  • کودکان
  • بزرگسالان

الزامات تحصیل رشته شنوایی سنجی در پرتغال

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا که می خواهند پس از انقضای ویزای دانشجویی پرتغال خود بمانند، برای تمدید اقامت خود باید پیشنهادی مناسب برای استخدام داشته باشند. مجوز دانشجویی شما باید قبل از انقضا به مجوز اقامت دیگری تغییر یابد. اگر بیش از 30 روز پس از مدت زمان مجاز اقامت ارائه شده باشد، به درخواست ها اعطا نمی شود. مجوز دانشجویی باید به اجازه اقامت بر اساس شغل شما تغییر یابد که معمولاً برای 1 سال معتبر است و می تواند برای 2 سال دیگر 2 بار و در مجموع 5 سال تمدید شود. پرتغال، به عنوان بخشی از اتحادیه اروپا، باید ابتدا اتباع اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا را قبل از ارائه موقعیت شغلی به اتباع غیر اتحادیه اروپا در نظر بگیرد.

در جدول زیر شاهد بهترین دانشگاه های پرتغال هستید که است که بر اساس عملکرد تحقیقاتی آنها در شنوایی سنجی رتبه بندی شده اند:

نام دانشگاهرتبه در پرتغالرتبه در اروپارتبه در جهاننر خ پدیرش
University of Porto116743159%
University of Coimbra222157745%
University of Lisbon324266344%

اشتغال در رشته شنوایی سنجی در پرتغال

اشتغال در رشته شنوایی سنجی در پرتغال

با توجه به نرخ بالای بیکاری، دولت پرتغال سهمیه سالانه فرصت های شغلی را برای اتباع غیر اتحادیه اروپا تعیین کرده است. در پرتغال کارفرمایان در صورتی که نیزا باشد برای تمدید ویزای کاری کارمندان خود همکاری می کنند. البته که باید مراحل خاصی را طی کنند و مدارک معینی را ارائه دهند. در پرتغال اکثر دانشجویان رشته شنوایی سنجی دروه کارورزی خود را باموفقیت پشت سر می گذرانند و پس از آن نیز دانشجویان فارغ التحصیل در حوزه های مرتبط با شنوایی سنجی کار خواهند کرد. این بدان معناست که هر کسی که مایل به استخدام در پرتغال است باید برای یک نوع مجوز که این امر را تسهیل می کند، درخواست دهد. پس از تأیید قرارداد کار یا مجوز کار، اتباع غیر اتحادیه اروپا باید برای مجوز اقامت اقدام کنند. شرایط تحصیل در پرتغال و کار در این کشور به شرایط شما نیز بستگی دارد.

تحصیل رشته شنوایی سنجی در پرتغال

هدف از برنامه های کارشناسی حرفه ای ارائه دانش نظری، مهارت های عملی و نگرش های ضروری مورد نیاز برای عملکرد به عنوان یک شنوایی شناس در 4 حوزه اصلی شنوایی شناسی است. برنامه‌های کارشناسی ارشد، علاوه بر تمرکز بر مهارت‌های مدیریتی و تحقیقات، پایه‌های نظری و علمی قوی در مقطع کارشناسی دانشگاهی و دانش و مهارت‌های عمیق در حوزه‌های بالینی مختلف در سال‌های کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد. ماژول ها با استفاده از ترکیبی از ارائه های فردی و گروهی، ارزیابی های درون کلاسی، مقالات، ارزیابی های بالینی مبتنی بر شایستگی، ارزیابی موقعیت کاری و آزمون های کتبی ارزیابی می شوند. آموزش عملی در کارشناسی ارشد شنوایی شناسی برای ترویج ادغام تئوری و عمل با ارائه طیف وسیعی از تجربیات بالینی در سراسر برنامه به دانشجویان طراحی شده است.

اهداف تحصیل به زبان انگلیسی در پرتغال و در رشته شنوایی سنجی عبارتند از:

  • تجربه بالینی که مبتنی بر مسئله و نظریه محور است و مکمل برنامه درسی دانشگاهی است.
  • انواع تجربیات در برنامه ریزی، اجرا و ارزیابی مداخله شنوایی شناسی برای افراد مبتلا به اختلالات شنوایی و تعادل؛
  • تجربه کار با سایر متخصصان مرتبط با مدیریت افراد مبتلا به اختلالات شنوایی و تعادل؛
  • برای حمایت از دانشجویان برای تبدیل شدن به شنوایی شناس مستقل.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اقامت پس از تحصیل در پرتغال مشاور و راهنمای شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *