مهاجرت تحصیلی آلمان

رشته شهرسازی در آلمان

رشته شهرسازی در آلمان

تحصیل در رشته شهرسازی در آلمان از جمله فرصت هایی است که از طریق آن متقاضیان مهاجرت می توانند برای اخذ ویزای آلمان اقدام کنند. مدارک شهرسازی در آلمان بر یادگیری در مورد توسعه شهرها یا شهرک ها متمرکز است. بر این اساس باید گفت که برنامه ریزان شهری در آلمان مسئول توسعه مناطق جدید و همچنین یافتن اهداف جدید برای مناطق متروک هستند. آنها داده ها را جمع آوری و تفسیر می کنند و از آنها برای ارائه پیشنهادات، طرح ها و راه حل های ممکن استفاده می کنند. برنامه ریزان شهری کسانی هستند که با در نظر گرفتن اقتصاد، سیاست ها، قوانین، جمعیت شناسی و سایر عوامل، مسائل را شناسایی کرده و ایده ارائه می کنند. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، آماده ارائه راهنمایی بیشتر در زمینه رشته شهرسازی در آلمان هستند.

تحصیل رشته شهرسازی در آلمان

رشته شهرسازی در آلمان که تحت عنوان برنامه ریزی شهری از آن یاد می شود بر توسعه و طراحی کاربری زمین و محیط ساخته شده تمرکز دارد. این رشته می تواند شامل حیطه های مختلفی از جمله حریم هوایی، آب و زیرساخت های عبوری به داخل و خارج از مناطق شهری باشد. برنامه ریزان شهری خوب جنبه های سیاسی، زیست محیطی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی یک شهر و همچنین درک جنبه های فیزیکی مانند کیفیت هوا، تامین آب و زیرساخت ها از جمله ساختمان ها، جاده ها و تاسیسات را در نظر می گیرند. از سوی دیگر باید گفت که برنامه ریزی شهری تصمیم می گیرد که چه چیزی مورد نیاز است و بودجه ای را تعیین می کند، طراحان شهری شروع به ایجاد طرح های دقیق (به عنوان مثال برای جاده ها، ساختمان ها، حمل و نقل، پارک ها) می کنند.

علاوه بر این رشته شهرسازی در آلمان طیف وسیعی از برنامه ‌ریزی فضایی را از تحلیل و برنامه ‌ریزی فضایی و منطقه‌ ای در مقیاس بزرگ گرفته تا طراحی تفصیلی شهری مناطق شهری، مجموعه‌ های مسکونی و فضا های باز شهری، هم در یک زمینه ملی و هم بین‌ المللی در پژوهش و آموزش پوشش می‌ دهد. نکته جالب توجه در زمینه رشته شهرسازی در آلمان این است که در همکاری با حوزه ‌های مجاور معماری و معماری منظر، مطالعات اجتماعی و فرهنگی و مهندسی، مفاهیم شهری یکپارچه برای حمایت و حفظ ساختارهای شهری در حال توسعه است. نکات دیگری که در این زمینه می توان به آن اشاره کرد، عبارتند از:

  • دوره های ارائه شده بین رشته ای هستند.
  •  به جهت سطح بالای دانش ارائه شده در دانشگاه های آلمان، دانشجویان امکان فهم و بررسی و مشارکت در حل چالش‌ های روزافزون فرآیند های شهرنشینی جهانی را دارند.

دلایل جذابیت تحصیل رشته شهرسازی در آلمان

دلایل جذابیت تحصیل رشته شهرسازی در آلمان

در مورد دلایل جذابیت تحصیل در آلمان باید گفت که آلمان با بیش از 409 موسسه آموزش عالی در سراسر کشور، به هر دانشجو امکان انتخاب بیش از 14500 برنامه کارشناسی و کارشناسی ارشد را می دهد. از سوی دیگر 11 ایالت از 16 ایالت آلمان اصلاً شهریه ندارند، در حالی که برخی از ایالت ها حداکثر تنها 500 یورو در سال نیاز دارند. جذابیت دیگر به این موضوع باز می گردد که دانشگاه های آلمان و کارکنان آکادمیک حرفه ای آنها آموزش با کیفیت بالا و به روز در رشته های مهندسی از جمله معماری شهری شهری و شهرسازی و عمران، پزشکی، علوم و اقتصاد ارائه می دهند. موضوع مهم دیگر که دغدغه بسیاری از دانشجویان مهاجر به آلمان است، مسئله هزینه های زندگی است.

در این رابطه باید گفت که هزینه زندگی به طور متوسط ​​حدود 700€ الی 800€ (یورو) شامل اجاره، غذا، حمل و نقل، بیمه درمانی، تلفن و اینترنت، مواد مطالعه و فعالیت های اوقات فراغت است. نکته دیگر این است که فرصت های بورس تحصیلی زیادی برای دانشجویان بین المللی ارائه شده است تا از طریق (سرویس تبادل آکادمیک آلمان) و همچنین بسیاری از بنیادهای سیاسی و تجاری، تحصیلات خود را تامین کنند. از سوی دیگر بسیاری از دانشگاه ها دوره های بین المللی زبان انگلیسی را نیز ارائه می دهند. بنابراین دانستن زبان آلمانی برای تحصیل در آلمان اجباری نیست اما توصیه می شود. علاوه بر این دانشجویان بین المللی برای تامین مخارج زندگی خود مجاز به کار 90 روز کاری کامل یا 180 نیم روز کاری در سال هستند. دستمزد دانشجویی معمولی بین €10 تا 15€ (یورو) در ساعت است.

در شکل زیر برخی دیگر از دلایل جذابیت تحصیل در آلمان اشاره شده است:

دلایل جذابیت تحصیل در آلمان

درآمد مهندسان رشته شهرسازی در آلمان

فردی که به عنوان مهندس شهرسازی در آلمان کار می کند معمولاً حدود 3310€ (یورو) در ماه درآمد دارد. دستمزدها از 1520€ (یورو) تا 5260€ (یورو) متغیر است. متوسط حقوق شهرسازان ​​​​3570€ (یورو) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان مهندس عمران کار می کنند کمتر از 3570€ (یورو) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 3570€ (یورو) درآمد دارند. 25% از مهندسان عمران کمتر از 2290€ (یورو) درآمد دارند در حالی که 75% از آنها بیش از 2290€ (یورو) درآمد دارند. نکته مهم این است که سطح سابقه یک مهندس شهرسازی مهمترین عامل در تعیین حقوق است. بر این اساس باید گفت که یک مهندس عمران با کمتر از دو سال تجربه تقریباً 1730€ (یورو) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 2310€ (یورو) در ماه درآمد کسب کند. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین5 تا10 سال حقوقی معادل 3410€ (یورو) در ماه به دست می آورد.

در جدول زیر سایر سطوح درآمدی بر حسب سالهای تجربه کاری در رشته شهرسازی در آلمان اشاره شده است:

سال های کاریسطح حقوق
بین 10 تا 15 سال سابقهحقوقی معادل 4160€ (یورو) در ماه دریافت می کنند.
بین 15 تا 20 سال سابقهدستمزد مورد انتظار 4530€ (یورو) در ماه است.
بیش از 20 سالحقوقی معادل 4910€ (یورو) در ماه دریافت می کنند.

علاوه بر اطلاعات ارائه شده در این مقاله، متقاضیانی که به دنبال دانستن راه های مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل در رشته شهرسازی در آلمان هستند، می تواندد از راهنمایی کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *