مهاجرت تحصیلی آذربایجان

رشته شهرسازی در آذرباریجان

رشته شهرسازی در آذرباریجان

شما به عنوان یک متقاضی با ورود به رشته شهرسازی در آذرباریجان می توانید به کشوری با هزینه تحصیلی پایین و همزمان کیفیت بالا، مهاجرت کنید. امروزه علیرغم تسلط ایالات متحده، انگلستان و چندین دانشگاه پیشرفته اروپایی در آموزش جهان، دانشگاه های سایر کشورها تمایل دارند استانداردهای آموزشی خود را به سرعت با این کشورها تطبیق دهند و به دستاوردهای جدیدی دست یابند. اگرچه کیفیت آموزش در کشورهای فوق بالا است، اما هزینه تحصیل نیز بالاست. بنابراین، برای دانشجویان بین ‌المللی معیار اصلی در انتخاب دانشگاه، تحصیل با کیفیت بالا با هزینه ‌های ارزان ‌تر است. در نتیجه از این نظر آذربایجان را می توان کشور ایده آلی دانست. در ارتباط با شرایط اقدام تحصیلی برای مهاجرت به آذرباریجان، مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه راهنمایی دقیق جهت انتخاب درست متقاضیان هستند.

اطلاعاتی پیرامون تحصیل در آذرباریجان

آذربایجان اگرچه کشوری تازه تاسیس است، اما دارای سیستم آموزشی قوی است. دلیل اصلی آن نقش حیاتی نظام آموزشی اتحاد جماهیر شوروی سابق در شکل گیری سنت آموزشی و نظام آموزشی آذربایجان است. در حالی که هنوز بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بودند، بسیاری از دانشجویان خارجی در سراسر جهان تحصیلات خود را در آذربایجان گذراندند و موقعیت های خوبی در کشور خود داشتند. آذربایجان پس از کسب استقلال با سنت آموزشی قبلی و پتانسیل علمی سیستم آموزشی خود در سیستم آموزشی اروپا و همچنین جهان ادغام شده است. دانشگاه های آذربایجان در اسرع وقت به روند بولونیا پیوستند و پروژه ها و برنامه های مشترکی را با تعدادی از دانشگاه های پیشرو اجرا کردند. در نتیجه اکثر دانشگاه های آذربایجان در مدت کوتاهی به موفقیت های بزرگی دست یافته اند و در سال های اخیر دانشجویان از بیش از 70 کشور، دانشگاه های آذربایجان را انتخاب کرده اند.

مهمترین مزیت های تحصیل در آذربایجان عبارتند از اینکه استاندارد زندگی در آذربایجان نسبتا بالا است و هزینه های زندگی بسیار ارزان است. یک دانشجو می تواند با 150 $ (دلار) در ماه زندگی کند و هم هزینه خوابگاه و هم هزینه غذای خود را پوشش دهد. از سوی دیگر آذربایجان یکی از کشورهای مدرن اروپایی است و با تحصیل در آذربایجان شانس تحصیل به 3 زبان را خواهید داشت که شامل موارد زیر است:

  • آذربایجان
  • روسی
  • انگلیسی

علاوه بر این سطح تحصیلات در دانشگاه های آذربایجان بسیار بالاست. دانشجویانی که از این دانشگاه ها فارغ التحصیل شده اند نه تنها در آذربایجان بلکه در سراسر جهان به راحتی می توانند شغل پیدا کنند و مزیت دیگر زندگی در آذربایجان است که با کمترین میزان جرم و جنایت، باثبات ترین کشور جهان است.

در شکل زیر به سایر ویژگی های کشور آذرباریجان اشاره شده است:

ویژگی های کشور آذرباریجان

شرایط ویزا برای تحصیل رشته شهرسازی در آذرباریجان

جدای از درگیری با ارمنستان، آذربایجان عموماً از دانشجویان بین المللی استقبال می کند و این روند ویزا نشان دهنده این است که شرایط نسبتاً استاندارد و بدون پیچیدگی است. برای دانشجویان در کنار ویزای تحصیلی، مجوز اقامت موقت نیز صادر می شود. این مجوز برای مدت زمان تحصیل شما معتبر است. اگر شما یکی از متقاضیان تحصیل در آذرباریجان هستید، برای دریافت ویزا و مجوز، باید به نزدیکترین سفارت، کنسولگری یا مرکز ویزا آذربایجان مراجعه کنید. شما باید هفت مدرک ارائه کنید که عبارتند از دو قطعه عکس پاسپورت، گواهی پزشکی (که نشان می دهد تناسب اندام و سالم هستید) و بیمه پزشکی، پاسپورت و یک کپی از صفحات شناسنامه، فرم درخواست ویزا تکمیل شده، قرارداد اجاره محضری، یک کپی از درخواست صاحبخانه شما به اداره مهاجرت دولتی در باکو و کپی شناسنامه صاحبخانه شما که ثابت می کند شهروند آذری هستند.

جمع کردن این کاغذها آنقدرها هم که به نظر می رسد سخت نیست. دانشگاه شما می تواند به شما کمک کند مکانی برای اجاره پیدا کنید و مدارک به زبان آذربایجانی را با هم تهیه کنید. وقتی آذربایجان درخواست ویزای شما را ارزیابی می کند، دانشگاه شما به عنوان حامی شما عمل خواهد کرد. هزینه ها بسته به پاسپورت و وضعیت اقامت شما بسیار متفاوت است. با سفارت، کنسولگری یا مرکز ویزا محلی خود تماس بگیرید تا ببینید آخرین هزینه ها چقدر است. در مورد زمان پردازش، ممکن است بین 14 تا 40 روز طول بکشد زیرا تمام درخواست‌ها باید مستقیماً توسط سرویس مهاجرت دولتی در باکو رسیدگی شود. هر چقدر که این پروسه طولانی باشد، ویزا و مجوز شما برای مدت تحصیل در آذربایجان متعلق به شماست.

درآمد شاغلان رشته شهرسازی در آذرباریجان

درآمد شاغلان رشته شهرسازی در آذرباریجان

فردی که در رشته مهندسی شهرسازی در آذربایجان مشغول به کار است معمولاً ماهیانه حدود 2490AZN (منات آذربایجان) درآمد دارد. البته حقوق ها بین مشاغل مختلف مهندسی به شدت متفاوت است و در کل حقوق مهندسی در آذربایجان از 790AZN تا 5270AZN (منات آذربایجان) در ماه متغیر است. با این حال متوسط ​​حقوق 2540AZN (منات اذربایجان) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که در مهندسی کار می کنند کمتر از 2540AZN (منات اذربایجان) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 2540AZN (منات آذربایجان) درآمد دارند. البته هر چه سالهای تجربه بیشتر باشد دستمزد بالاتر است و به طور کلی، کارمندانی که بین 2 تا 5 سال تجربه دارند، به طور متوسط ​​32٪ بیشتر از تازه واردها و جوانان درآمد دارند.

افراد حرفه ای با تجربه بیش از پنج سال به طور متوسط ​​36% بیشتر از افراد با تجربه کاری پنج سال یا کمتر درآمد دارند. با رسیدن به مرز ده سال، حقوق 21% افزایش می یابد و برای افرادی که از مرز 15 سال گذشته اند 14% افزایش می یابد. موضوع دیگر مدرک تحصیلی است که از این منظر کارگران دارای مدرک یا دیپلم به طور متوسط 17% بیشتر از همتایان خود که فقط به سطح دبیرستان رسیده اند، درآمد دارند. کارمندانی که مدرک لیسانس گرفته اند 24% بیشتر از کسانی که فقط موفق به دریافت گواهینامه یا دیپلم شده اند، درآمد دارند.

در جدول زیر سایر سطوح حقوقی بر حسب مدرک تحصیلی در رشته شهرسازی در آذرباریجان تفکیک شده است:

نوع مدرکدرصد افزایش حقوق
کارشناسی ارشد29% بیشتر دریافت می کنند
دکتری%23 بیشتر دریافت می کنند

علاقه مندان به رشته شهرسازی در آذرباریجان برای آشنایی با مشکلات زندگی در آذرباریجان پیش از ورد به این کشور، می توانند از تجارب کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *