مهاجرت تحصیلی عمان

رشته شنوایی سنجی در عمان

رشته شنوایی سنجی در عمان

تحصیل در رشته شنوایی سنجی در عمان در دانشگاه های محدود امکان پذیر است. لذا برای اخذ پذیرش تحصیلی در این رشته با رقابت بالایی رو به رو هستید. این رشته یکی از رشته های مورد نیاز و محبوب عمان است و از متخصصان شنوایی سنج و شنوایی شناس استقبال می کند. شخیص و رسیدگی به اختلال شنوایی یا تعادل می تواند به طور قابل توجهی کیفیت زندگی فرد را بهبود بخشد. توانایی گوش دادن و پاسخ به صداها و حرکت پیوسته بدون زمین خوردن نه تنها در حین فعالیت های تفریحی مانند آواز خواندن یا رقصیدن، بلکه در حین انجام کارهای روزمره و تکالیف کاری ضروری است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به عمان مشاور و راهنمای شماست.

اهمیت رشته شنوایی سنجی در عمان

کم شنوایی می تواند هر کسی را تحت تاثیر قرار دهد و اغلب به تدریج پیشرفت می کند، تا زمانی که علائم را تجربه نکنید، تشخیص آن دشوار است. کم شنوایی تأثیرات گسترده ای بر سلامتی شما دارد، بنابراین انجام یک آزمایش شنوایی پایه و آزمایش های پیگیری سالانه می تواند به شما در تشخیص زودهنگام آن کمک کند. هدف از آزمایش کم شنوایی این است که نه تنها میزان کم شنوایی شما مشخص شود، بلکه میزان خفیف یا شدید بودن آن نیز مشخص شود. یک آزمایش شنوایی کامل همچنین می تواند به تعیین نوع کم شنوایی شما کمک کند: رسانایی، حسی عصبی یا مختلط و اینکه آیا بهترین پاسخ را به درمان پزشکی، سمعک ، سیستم های شنوایی لنگر بر روی استخوان یا کاشت حلزون می دهد یا خیر.

هنگامی که برای اولین بار به کلینیک شنوایی مراجعه می کنید، کارکنان مطب از شما می خواهند فرم تاریخچه پرونده را پر کنید. این کاغذ از شما یک سری سوال می پرسد تا به متخصص شنوایی کمک کند تا تاریخچه پزشکی و شنوایی و سلامت شما را بهتر درک کند. علل بالقوه بسیاری برای کاهش شنوایی وجود دارد ، بنابراین سابقه موردی به شما کمک می کند تا مشخص شود که آیا شما می توانید چیزی ارثی یا ژنتیکی در خانواده خود داشته باشید. شرایط پزشکی مانند آلرژی، سرماخوردگی، عفونت گوش و حتی جرم گوش نهفته نیز می‌توانند در کاهش شنوایی نقش داشته باشند. همچنین، پزشک شنوایی ممکن است از شما بپرسد که آیا اخیراً آسیبی به سر یا ساختار گوش تجربه کرده اید یا خیر. هر نوع آسیب به ناحیه جمجمه می تواند به آسیب شنوایی موقت یا دائمی منجر شود.

تحصیل رشته شنوایی سنجی در عمان

تحصیل رشته شنوایی سنجی در عمان

با کمک یک سمعک غیرجراحی یا یک کاشت حلزون که با جراحی نصب شده است، یک فرد کم شنوایی که در تلاش برای درک آنچه دیگران می گویند ممکن است دیگر آن ناامیدی را تجربه نکند. به همین ترتیب، هرکسی که در حین طلسم های سرگیجه زمین خورده باشد، در صورت کشف و درمان علت مشکل، می تواند از این تمایل خطرناک رهایی یابد. شنوایی سنجان متخصصان مراقبت های بهداشتی هستند که در شناسایی و مدیریت چنین مشکلات شنوایی یا تعادلی تخصص دارند و برخی از آنها می گویند که لذت بخش ترین جنبه کار آنها توانمند سازی افراد دارای ناتوانی های مرتبط با شنوایی است.شنوایی شناسی مطالعه سیستم های شنوایی و تعادل و اختلالات مربوط به آنها است. همچنین دوره‌های درمانی مناسب را ارزیابی می‌کند. یکی از شایع ‌ترین شرایطی که شنوایی‌شناسان درمان می‌کنند کاهش شنوایی با استفاده از سمعک است.

تخصص های زیادی در شنوایی شناسی وجود دارد، از جمله شنوایی شناسی کودکان و سالمندان. شنوایی شناسان گاهی اوقات به افرادی که در پردازش شنوایی مشکل دارند کمک می کنند و می توانند صداها را بشنوند اما در تفسیر آن اطلاعات مشکل دارند، به خصوص اگر صدای پس زمینه وجود داشته باشد. هیچ چیز بهتر از این نیست که یک بیمار وقتی به شما می گوید اولین گفتگوی واقعی با نوه 3 ساله خود دارد، بشکند و از خوشحالی گریه کند، زیرا بالاخره توانست صدای آنها را بشنوند، یا ببینند که صورت نوزادی که هنگام حلزون حلزونشان روشن می شود. ایمپلنت فعال می شود و آنها برای اولین بار صدای مادر و پدرشان را می شنوند. این زیباترین وجهه شنوایی سنجی برای شما خواهد بود که تجربه خواهید کرد.

تحصیلات تکمیلی رشته شنوایی سنجی در عمان

برنامه های 4 ساله شنوایی شناسی معمول معمولاً شامل دوره های آموزشی قابل توجهی در زمینه های علمی مرتبط مانند آکوستیک و توانبخشی شنوایی است. کراسکین می‌گوید در بخش پایانی دوره دکترای شنوایی‌شناسی، دانشجویان بر توسعه مهارت‌های بالینی تمرکز می‌کنند. دروس مدرسه شنوایی شناسی شامل کلاس هایی در مورد چگونگی تقویت صدا و نحوه آزمایش شنوایی است. همچنین معمولاً آناتومی و فیزیولوژی سیستم شنوایی بدن انسان را پوشش می‌دهد که بخش بیرونی، میانی و داخلی گوش و اعصاب و اجزای مختلف مغز مرتبط با گوش را در بر می‌گیرد. برخی از برنامه های شنوایی شناسی تسریع می شوند و ممکن است به جای 4 سال در 3 سال تکمیل شوند. شنوایی‌شناسان مشتاق اغلب رشته‌هایی را انتخاب می‌کنند که با این مسیر شغلی مرتبط هستند، مانند اختلالات ارتباطی یا مهندسی صدا. تحصیل در عمان در مقاطع ارشد و دکترا به زبان عربی بیشتر مورد توجه دانشجویان است.

در نمودار زیر شاهد میزان تحصیل در رشته شنوایی سنجی در عمان در مقاطع مختلف تحصیلی هستید:

تحصیل در مقاطع مختلف رشته شنوایی سنجی در عماندر جدول زیر شاهد برخی از دروس رشته شنوایی سنجی در عمان هستید:

سال اولسال دومسال سومسال چهارم
آناتومی و فیزیولوژی سیستم شنوایی و وستیبولارمدیریت شنوایی شناسی پیشرفتهمهارت های مشاورهپروژه تحقیقاتی
اختلالات پردازش شنواییتوانبخشی دهلیزیروش تحقیق و آمارتوانبخشی کودکان
پیشرفت در ایمپلنت های شنواییمهارت های شنوایی درمانیمدیریت پیشرفته وزوز گوش و هیپراکوزیسارزیابی کودکان
سیگنال ها، سیستم ها، آکوستیک و گوشسیستم های حسی: زیست شناسی و بیماریاصول تجزیه و تحلیل داده های سلامتروش تحقیق در بهداشت و درمان

فرصت های شغلی رشته شنوایی سنجی در عمان

آنها اغلب به بیماران در مورد چگونگی کنار آمدن با مشکلات شنوایی و تعادل مشاوره می دهند. یکی دیگر از جنبه های مورد توجه شنوایی شناسی این است که همه چیز در مورد رفع مشکلات نیست. این رشته اغلب بر پیشگیری از مسائل تمرکز دارد. به عنوان مثال، شنوایی شناسان صنعتی گاهی موقعیت هایی را در صنعت تولید پیدا می کنند، جایی که به توسعه پروتکل های ایمنی در اطراف ماشین آلات پر سر و صدا کمک می کنند. شنوایی شناسان آموزشی سعی می کنند با اطمینان از اینکه آنها قادر به شنیدن معلمان خود هستند، شانس چالش های یادگیری را برای کودکان کاهش دهند. علاوه بر این که گاهی در کنار مربیان کار می کنند، شنوایی شناسان اغلب با پزشکان گوش و حلق و بینی، کاردرمانگران و آسیب شناسان گفتار زبان و سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی همکاری می کنند.

بسیاری از شنوایی شناسان به دنبال اطلاع از شرایط کار ضمن تحصیل در عمان هستند. دانشجویان شنوایی شناسی مشکلات مختلف شنوایی را مطالعه می کنند و همچنین نحوه تشخیص و درمان اختلالات تعادل را یاد می گیرند می توانند در حوزه های تخصصی کار کنند. تعداد مشاغل شنوایی شناسی تا حدودی به دلیل تغییرات جمعیتی در این کشور در حال افزایش است، زیرا نسبت ساکنان بالای 60 سال در حال افزایش است و پیری یک عامل خطر برای بسیاری از بیماری های شنوایی و تعادل است. یک تصور غلط رایج این است که تنها نقش شنوایی شناس، توزیع وسایل پزشکی است. با این حال، شنوایی شناسان می گویند که کار آنها بسیار بیشتر است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به عمان از طریق تحصیل مشاور و راهنمای شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *