مهاجرت تحصیلی اسکاتلند

رشته شنوایی سنجی در اسکاتلند

رشته شنوایی سنجی در اسکاتلند

از رشته های محبوب برای دانشجویان خارجی می توان به رشته شنوایی سنجی در اسکاتلند اشاره کرد. شنوایی شناسان عملکردهای شنوایی را ارزیابی میکنند. آنها این کار را با تفسیر تست های تشخیصی و توصیه درمان مناسب انجام می دهند. کار آنها شامل ارائه مشاوره و اطلاعات برای کمک به بیماران برای توسعه مهارت های مورد نیاز برای مدیریت مشکلات است. بیماران آنها ممکن است شامل نوزادان تازه متولد شده، کودکان، بزرگسالان و افراد مسن باشد. شنوایی شناسان همچنین می توانند سمعک تجویز کرده و نحوه استفاده از آنها را به بیمار توصیه کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به اسکاتلند و اخذ پذیرش از این کشور مشاور و راهنمای شماست.

تحصیل رشته شنوایی سنجی در اسکاتلند

از دست دادن شنوایی، ناشنوایی، وزوز گوش و مشکلات تعادلی از مسائل مهم سلامتی هستند و بر کیفیت زندگی تأثیر می‌گذارند. در طول تحصیل شما یاد خواهید گرفت که این شرایط را مدیریت کنید و از بیماران حمایت کنید و در عین حال مهارت های آکادمیک، حرفه ای و قابلیت استخدام را توسعه دهید. شما مهارت های بالینی و حرفه ای مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک متخصص مراقبت های بهداشتی شنوایی شناسی را یاد خواهید گرفت. دوره شنوایی شناسی به شما درباره مبانی زیست روانی اجتماعی و فنی شنوایی شناسی و همچنین مهارت های علمی، فنی، مراقبت های بهداشتی و حرفه ای گسترده تری که از دانشگاه برای تبدیل شدن به یک شنوایی شناس نیاز دارید، می آموزد.

واحد ها و دروس تخصصی عمدتاً توسط پزشکان ارشد NHS، پزشکان و مشاوران از طریق ترکیبی از سخنرانی‌ها و آموزش‌ها همراه با تمرین‌های یادگیری هدایت‌شده، مشکلات عملی و تفسیر داده‌ها ارائه می‌شود. سخنرانی ها مواد اولیه ماژول را فراهم می کند که با مطالب ارائه شده در آموزش ها و جلسات عملی تکمیل و تقویت می شود. آموزش ها همچنین اجازه می دهد تا کاربردهای عملی موضوعات فردی در تجربه کاری خود دانش آموزان مورد بررسی و بحث قرار گیرد. تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها حل مسئله مهارت های عملی کاربرد تئوری در عمل مدیریت زمان کار گروهی در جلسات گروهی مهارت های ارتباطی نیز در طول تحصیل رشته شنوایی سنجی در اسکاتلند به شما آموزش داده می شود.

مزایا تحصیل رشته شنوایی سنجی در اسکاتلند

تکمیل موفقیت‌آمیز دوره شنوایی سنجی می‌تواند منجر به دریافت مدرک در رشته علوم زیستی در دانشگاهی شود که در برنامه مشارکت SWAP شرکت می‌کند. گزینه های مختلفی برای تبدیل شدن به شنوایی شناس در NHSS اسکاتلند وجود دارد. یک برنامه فیزیولوژی بالینی از دانشگاه کالدونین گلاسکو با کالج آموزش تکمیلی کلوین گلاسکو در دسترس است. برای پذیرش در این دوره باید به دنبال موقعیتی به عنوان کارآموز شاغل در NHS باشید. این برنامه عمدتاً مبتنی بر کار با 2 روز در هفته تماس علمی است. این یک دوره 4 ساله است و شامل آموزش های شنوایی شناسی، قلب، عصبی و فیزیولوژی تنفسی می شود. پس از تکمیل، شما واجد شرایط عضویت در آکادمی علوم مراقبت های بهداشتی هستید.

شما همچنین می توانید مدرک افتخاری در یک علم یا موضوع مرتبط کسب کنید، مانند:

  • ریاضی
  • فیزیک
  • علوم بیولوژیکی
  • روانشناسی
  • زبان شناسی
  • گفتار درمانی

تحصیل رشته شنوایی سنجی در مقطع ارشد در اسکاتلند

تحصیل رشته شنوایی سنجی در مقطع ارشد در اسکاتلند

پس از اتمام تحصیل خود در مقطع کارشناسی، می توانید برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در شنوایی شناسی در دانشگاه کوئین مارگارت اقدام کنید. این دوره یک مسیر سریع برای کسب مدرک شنوایی شناسی برای افرادی که دارای مدرک در یک رشته مرتبط هستند، فراهم می کند. شما تمرین حرفه ای مبتنی بر جایابی و دانشگاه را تکمیل خواهید کرد. پس از تکمیل، شما واجد شرایط عضویت در شورای ثبت نام برای فیزیولوژیست های بالینی RCCP هستید. پس از تکمیل، شما همچنین می توانید در شورای حرفه های بهداشت و مراقبت HCPC ثبت نام کنید. این مقطع فقط باید توسط دانشجویان برنامه فیزیولوژی بالینی BSc (Hons) انجام شود. دانشجویان باید در یک محیط بالینی در بخش فیزیولوژی بالینی NHS کار کنند.

در جدول زیر شاهد اطلاعاتی در زمینه تحصیل شنوایی سنجی در اسکاتلند می باشید:

رشتهمقاطع تحصیلیمدت تحصیلزبان تحصیلنوع تحصیل
شنوایی سنجیکارشناسی4انگلیسیتمام وقت
ارشد2
دکترا2

کارآموزی در رشته شنوایی سنجی در اسکاتلند

یک کارآموزی پایه در خدمات اجتماعی و مراقبت های بهداشتی، که در S5 یا S6 گرفته شده است، می تواند تجربه کاری ارزشمندی را به شما بدهد. اگر در دانشگاه هستید، تجربه کاری می تواند در هنگام درخواست برای کالج، دانشگاه یا برای یک شغل در مراقبت های بهداشتی به شما کمک کند. شما مهارت های جدیدی را یاد می گیرید، دانش خود را بهبود می بخشید و خواهید فهمید که کار در خدمات بهداشتی چگونه است. نحوه درخواست تجربه کاری با NHS را بیاموزید. اکثر دانشگاه‌ها طیف گسترده‌ای از مدارک را می‌پذیرند و به شما این امکان را می‌دهند که ابتدا مستقیماً از مدرسه درخواست کنید یا به کالج بروید. در کالج، می توانید یک HNC یا HND انجام دهید تا شما را در مسیر درست قرار دهد.

در نمودار زیر شاهد میزان دانشجویان بین المللی در رشته های علوم بهداشتی در اسکاتلند می باشید:

میزان دانشجویان بین المللی در رشته علوم بهداشتی در اسکاتلند

اشتغال در حوزه شنوایی سنجی در اسکاتلند

این رشته در اسکاتلند ساختار و عملکرد سیستم شنوایی و شرایط رایج موثر بر شنوایی را پوشش می دهد. این به جنبه های اساسی ارزیابی شنوایی شناسی از جمله محیط معاینه و تعامل پزشک / بیمار می پردازد. این زیربنای نظری ضروری برای آموزش عمل بالینی فراهم می کند. به عنوان یک شنوایی شناس، از افرادی که ممکن است شنوایی خود را از دست داده باشند یا افرادی با شرایط پزشکی که می تواند بر شنوایی یا تعادل آنها تأثیر بگذارد، حمایت می کنید. شما با استفاده از تجهیزات تخصصی مانند شنوایی سنج، شنوایی افراد را آزمایش و اندازه گیری خواهید کرد. کار با بیمارانی که مشکلات تعادلی دارند به شما امکان می دهد مشکلات عصبی را ارزیابی و تشخیص دهید. شما در حین تحصیل در اسکاتلند در ارزیابی مشکلات تعادلی مربوط به گوش شرکت خواهید داشت.

همچنین در صورت لزوم به انتخاب و نصب سمعک یا سایر وسایل کمک خواهید کرد. شما در مورد نحوه بهترین استفاده از تکیه گاه ها و ارائه حمایت عاطفی به بیمار در تلاش برای کنار آمدن با پوشیدن آن ها توصیه می کنید. وظایف اصلی شما در کار علوم آزمایشگاهی در اسکاتلند عبارتند از:

  • انجام تست های شنوایی برای نوزادان، کودکان و بزرگسالان
  • معاینه فیزیکی گوش های خارجی از جمله مجرای گوش و پرده گوش (اتوسکوپی)
  • تفسیر و گزارش نتایج آزمایش برای کمک به کارکنان بالینی در تشخیص علت مشکلات شنوایی
  • حس تعادل بیمار را آزمایش کنید و علائم بیماری عصبی را بررسی کنید.
  • برای ساختن قالب گوش برای سمعک، از گوش بیمار تصویر برداری کنید.
  • تست و نگهداری وسایلی مانند سمعک
  • شما ممکن است در انجام تحقیقات جدید یا ارائه پشتیبانی از سایر کارکنان فیزیولوژی بالینی مشارکت داشته باشید.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت و اعزام دانشجو به اسکاتلند و همچنین کار پس از تحصیل در اسکاتلند مشاور و راهنمای شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *