مهاجرت تحصیلی قطر

رشته زمین شناسی در قطر

رشته زمین شناسی در قطر

رشته زمین شناسی در قطر در مقاطع مختلف از کارشناسی تا دکترا ارائه می شود. قطر در سال های اخیر توجه زیادی به آموزش را به خود جلب کرده است. در این راستا علاقه مندان به رشته زمین شناسی و علوم زمینی می تواند دوره هایی را در این کشور بیابند. دانشگاه قطر معتبرترین دانشگاه این کشور دوره های رشته زمین شناسی را برای علاقه مندان این رشته ارائه کرده است. الیت تحصیل در این کشور با شهروندان قطری است اما ظرفیتی نیز برای ورود دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است. افرادی که دارای تحصیلات عالی در این زمینه هستند می توانند با داشتن جاب افر از قطر وارد بازار کار این کشور شوند تیم مشاوره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند گزینه های مناسب تر و بهتر برای تحصیل رشته زمین شناسی را معرفی کنند.

کار رشته زمین شناسی در قطر

تقاضای مدرک زمین شناسی به دلیل افزایش نیازهای محققان در زمینه های اولویت های تحقیقاتی ملی در بخش های بهداشتی، زیست شناسی و محیط زیست بسیار زیاد است. بخش های مختلف دولتی و تجاری در حال ایجاد مراکز تحقیقاتی در زمینه بیوتکنولوژی، زیست پزشکی و محیط زیست هستند. قطر در حال ایجاد یک اقتصاد مبتنی بر دانش است، همانطور که در چشم انداز ملی قطر 2030 بیان شده است. نیاز به منابع انسانی بسیار حرفه ای و حل کننده مشکلات با تفکر انتقادی برای حل چالش های زیست محیطی و بهداشتی بسیار زیاد است. بنابراین، مدرک تحصیلی در علوم زیستی و زیست محیطی به دلیل نیازهای قابل توجه در استفاده از تحقیقات و دانش زیست شناختی و زیست محیطی در بهبود مراقبت های بهداشتی و پاسخ به سوالات زیست محیطی که برای کل جامعه در قطر اهمیت دارد، ایجاد شده است.

این برنامه دانشجویان را برای تحقیقات در علوم زیستی و زیست محیطی، برای موقعیت های علمی و فنی در دانشگاه ها، صنایع یا سازمان های دولتی آماده می کند. از طریق برنامه های زمین شناسی، متخصصان و رهبران در این زمینه برای رقابت منطقه ای، ملی و جهانی در دسترس خواهند بود.

تحصیل رشته زمین شناسی در قطر

زمین شناسی در قطر همانند کاربرد این رشته در سایر کشورها، یک رشته علمی است و مربوط به علم زمینی و مواد زمینی دارد. البته رشته زمین شناسی در قطر توجهی خاص زمین شناسی قطر مانند زمین شناسی خلیج فارس، ژئوفیزیک قطر، کانی شناسی و سایر موارد دارد. تحصیل رشته زمینه شناسی در قطر در بهترین دانشگاه این کشور یعنی دانشگاه قطر امکان پذیر اس. دوره های ارائه شده در رشته زمین شناسی شامل کارشناسی زمین شناسی و تحصیلات تکمیلی رشته زمین شناسی است. با توجه به رشد سریع اقتصادی قطر، آینده قطر به ظرفیت سازی محلی و نوآوری بستگی دارد. برنامه های زمین شناسی به خصوص در دکترا یک عنصر اجباری است که برای انجام تحقیق و توسعه در کشوری آماده است تا بودجه لازم را برای نوآوری و ایجاد جامعه دانش بنیان فراهم کند.

این یک برنامه دقیق است که توسط دانشمندان و متخصصان درجه یک در این زمینه تدریس می شود. این دانشجویان را برای تحقیقات در علوم زیستی و محیطی، برای موقعیت در دانشگاه ها، صنایع یا سازمان های دولتی آماده می کند. در جدول زیر می توانید دانشگاه های ارائه کننده رشته زمین شناسی جهت تحصیل در قطر را مشاهده نمایید:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه قطر
2دانشگاه حماد بن خلیفه
3کالج آتلانتیک شمالی قطر

درآمد مشاغل زمین شنناسی در قطر

قطر یکی از کشورهای ثروتمند در خاورمیانه دستمزد کار مناسبی دارد. حقوق ماهیانه کار در قطر برای مشاغل رشته زمین شناسی در این کشور به صورت متوسط قبرس 24300QAR (ريال قطر) در ماه است که سالانه حدود 291000QAR (ريال قطر) می باشد. همچنین در حداقل میزان درآمد ماهیانه کار مشاغل رشته زمین شناسی در کشور قطر به میزان 11900QAR (ريال قطر) و حداکثر به میزان 37800QAR (ريال قطر) می باشد.

میزان حقوق برخی از مشاغل مربوط به رشته زمین شناسی در قطر در نمودار زیر قابل مشاهده است:

حقوق ماهیانه مشاغل زمین شناسی در قطر

لیسانس رشته زمین شناسی در دانشگاه قطر

کالج علوم و هنرها (CAS) قلب آکادمیک دانشگاه قطر و بزرگترین کالج آن است. این کالج برنامه درسی منحصر به فرد و پیشگام ارائه می دهد که نیازهای تحقیقاتی فعلی و آینده را منعکس می کند. برنامه کارشناسی در علوم زیستی به گونه ای طراحی شده است که آموزش و صلاحیت مناسب در زیست شناسی مدرن را ارائه می دهد، پیشرفت بی سابقه در این زمینه را برآورده می کند و به نیازها و آرزوهای جامعه قطر پاسخ می دهد.

هدف اصلی علوم زیستی عبارت است از:

  • توسعه درک اصول علوم زیستی.
  • تجربیات فشرده آزمایشگاهی و میدانی را در اختیار دانشجویان قرار دهید.
  • انجام تحقیقات بنیادی و کاربردی در علوم زیستی.
  • افزایش توانایی دانشجویان برای برقراری ارتباط مثر در مسائل بیولوژیکی.

فارغ التحصیلان رشته علوم زیستی قادر خواهند بود:

  • تعریف ساختار و عملکرد موجودات زنده.
  • سیستم های اکولوژیکی را شرح دهید.
  • ماهیت و کاربرد ابزارهای مولکولی را بشناسید.
  • در تفکر انتقادی در مورد فعالیت های حل مسئله با موضوع بیولوژیکی شرکت کنید.
  • با ارائه ارتباطات نوشتاری مختصر، واضح و سازماندهی شده در مورد یک مفهوم بیولوژیکی، مهارت خود را در نوشتن نشان دهید.
  • با ارائه ارائه شفاهی مختصر، روشن و سازماندهی شده در موضوعات بیولوژیکی، مهارت خود را در ارتباطات شفاهی نشان دهید.

فارغ التحصیلان علوم زیستی در دانشگاهیان، سازمان های دولتی، سازمان های غیردولتی و در بخش خصوصی در آزمایشگاه های بالینی، شیمیایی و تحقیقاتی اشتغال پیدا می کنند.

لیسانس رشته زمین شناسی در دانشگاه قطر

تحصیل دکترای زمین شناسی در دانشگاه قطر

برنامه دکتری علوم زیستی و زیست محیطی با دیدگاه و مأموریت کنونی دانشگاه سازگار است و در توسعه ایده ها، رویکردها و یافته های جدید در علوم زیست شناسی و محیط زیست و پیشرفت در سطح ملی و بین المللی از طریق تعالی در بسیار مهم است. این اولین برنامه دکتری علوم زیست شناسی و محیط زیست در قطر است. این یک برنامه بین رشته ای انعطاف پذیر با حوزه وسیعی از تخصص های ممکن است. این برنامه برای رفع نگرانی های زیست محیطی و بهداشتی در قطر و کشورهای خلیج فارس طراحی شده است. این امر، به ویژه، زمینه های اولویت های پژوهشی ملی را سرمایه گذاری می کند. این راه را برای درجات بالاتر برای چندین دارنده کارشناسی ارشد در کشور فراهم می کند.

دکترا در علوم زیست شناسی و محیط زیست (Ph.D. BES) یک برنامه بین رشته ای است که بر اساس کارشناسی ارشد قبلی ساخته شده است. در علوم محیط زیست و کارشناسی ارشد جدید در علوم پزشکی این برنامه با تأیید کمیته برنامه به سایر دارندگان مدرک کارشناسی ارشد زیست شناسی خدمت می کند. این اولین دکترای علوم زیستی و زیست محیطی در قطر و دومین دکتری در دانشگاه قطر است. نیاز به این برنامه منحصر به فرد برای قطر از اهمیت بالایی برخوردار است. هدف این است که پیشرفته ترین مهارت های تحقیقاتی را در اختیار دانشجویان قرار دهد تا بتوانند به طور مستقل تحقیق کنند، نوآوری ها و خلاقیت ها را منتشر کرده و نشان دهند. در وبسایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید در خصوص مهاجرت به قطر و روش های آن مطالعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *