مهاجرت تحصیلی هند

رشته ریاضی در هند

رشته ریاضی در هند

رشته ریاضی در هند مانند هر کشور دیگری در دانشگاه های خوب و معتبر برای علاقمندان و مستعدان ریاضی خصوصا دانشگاه های بین المللی ارائه می شود. در این کشور آسیایی فرهنگ و آداب و رسوم خاصی وجود دارد. بسیاری از دانشجویان بین المللی به همین دلیل هم به این کشور مهاجرت تحصیلی می کنند. در خصوص رشته ریاضی اتکا به متخصصان و علاقه مندان به ریاضیات برای تعریف موضوع، احتمالاً پاسخ های متناقض و گسترده ای را در پی خواهد داشت. اکثر فرهنگ های لغت غیر تخصصی ریاضیات را با جمع بندی مباحث و روش های اصلی ریاضیات تعریف می کنند. دیکشنری انگلیسی آکسفورد اظهار می دارد که ریاضیات یک علم انتزاعی است که به طور استنباطی نتیجه گیری های مستند در مفاهیم ابتدایی روابط فضایی و عددی را بررسی می کند و به عنوان تقسیمات اصلی خود شامل هندسه، حساب و جبر است.

فرهنگ لغت میراث آمریکایی موضوع را به عنوان مطالعه اندازه گیر، خصوصیات و روابط کمیت ها و مجموعه ها، با استفاده از اعداد و نمادها خلاصه می کند. اگر در حال تحصیل ریاضیات در مقطع کارشناسی هستید، احتمالاً یک تحصیلات مقدماتی مانند تحصیل در مقطع دبیرستان و یا فوق دیچلم ریاضی را دارید. در کشور هند اتمام بیشتر مدارک ریاضیات در دوره کارشناسی 3 یا 4 سال طول می کشد، هند سال چهارم را به عنوان افتخارات ارائه می دهد. برخی از موسسات کارشناسی ارشد ریاضیات (MMath)  را به عنوان درجه اول ارائه می دهند که به دانشجویان اجازه می دهد مستقیماً پس از اتمام تحصیلات متوسطه، برای تحصیل در رشته ریاضیات در سطح پیشرفته تری ثبت نام کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت به هند و احذ ویزای تحصیلی هند به شما یاری می رساند.

تحصیل رشته ریاضی در هند

برخی از موسسات برای کار دانش آموزان در صنعت سال های استقرار را ترتیب می دهند و فرصت هایی را برای استفاده از مهارت ها  و دانش ریاضیات در یک محیط واقعی فراهم می کنند. ریاضیات به طور معمول از طریق ترکیبی از سخنرانی ها و سمینارها آموزش داده می شود، دانش آموزان زمان زیادی را صرف کار مستقل برای حل مجموعه مشکلات می کنند. ارزیابی ها بسته به موسسه متفاوت است. ممکن است شما بر اساس امتحانات، دوره های عملی یا ترکیبی از هر دو ارزیابی شوید. یک برنامه درجه ریاضی معمولی شامل ترکیبی از ریاضیات خالص (تئوری و انتزاعی) و ریاضیات کاربردی (کاربرد عملی در جهان) است. برخی از موسسات نیز ریاضیات خالص و کاربردی را به عنوان درجه جداگانه ارائه می دهند، بنابراین می توانید فقط روی یک تمرکز کنید.

ریاضیات نیز غالباً به عنوان مدرک ممتاز مشترک ارائه می شود که با موضوعاتی از جمله مدیریت بازرگانی، علوم کامپیوتر، اقتصاد، امور مالی، تاریخ، موسیقی، فلسفه، فیزیک، علوم ورزشی و آمار همراه است. شرایط ورود به دوره های ریاضیات معمولاً فقط بر سابقه علمی ریاضیات تأکید می کند. متقاضیان ممکن است لازم باشد برخی یا همه مواردی مانند ریاضیات تخصصی و ریاضیات خالص، مکانیک و اعداد مختلط را مطالعه کنند. تجربه مطالعه سایر موضوعات علمی نیز ممکن است مورد استقبال قرار گیرد و می تواند به شما کمک کند تا ابعادی اضافی برای تحصیلات شما فراهم شود. همچنین ممکن است لازم باشد مهارت خود را در زبانی که می خوانید، با شرکت در یک آزمون تأیید مهارت زبان تأیید کنید، و برخی از موسسات دوره های زبان قبل از جلسه را ارائه می دهند.

در نمودار زیر شاهد میزان دانشجویان بین المللی در هند هستید:

دانشجویان بین المللی در هندمزایا تحصیل علوم ریاضیات در هند

دوره های مقدماتی دیگری نیز وجود دارد، از جمله گزینه شرکت در یک برنامه ریاضی پایه اگر ریاضیات شما کمتر از سطح مورد نیاز برای تحصیل در دوره کارشناسی باشد. اگر نمرات پیش دانشگاهی استثنایی دارید، برخی از موسسات اجازه معافیت از تحصیل سال اول را دارند بنابراین می توانید مستقیماً وارد سال دوم شوید یا در یک برنامه ورود پیشرفته ثبت نام کنید. هر 2 گزینه به شما امکان می دهد دوره ریاضیات کارشناسی خود را در 1 سال کمتر از حد معمول به دست بیاورید. این موسسه برنامه دکترا را در هر دو ریاضیات و فیزیک نظری اجرا می کند و اخیراً کارشناسی ارشد را نیز آغاز کرده است. این موسسه همچنین برنامه دانشجویان بازدید کننده برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد دارد.

مهارت های رایج حاصل تحصیل کارشناسی ارشد در هند که نتیجه مدرک ریاضیات در کشور هند است عبارتند از:

  • کسب دانش تخصصی نظریه ها، روش ها، ابزارها و روش های ریاضی
  • کسب دانش اعداد پیشرفته و مفاهیم عددی
  • درک پیشرفته زبان ریاضی و فنی و نحوه استفاده از آن
  • درک متون پیچیده ریاضی
  • توانایی تجزیه و تحلیل و تفسیر مقادیر زیادی از داده ها
  • توانایی تفسیر نتایج ریاضی به زبان واقعی
  • توانایی کار با ایده ها، نظریه ها و مفاهیم انتزاعی با اطمینان
  • توانایی ساخت و آزمایش نظریه های جدید

مزایا تحصیل علوم ریاضیات در هند

موسسات تحصیل علوم ریاضیات در هند

در هند موسسه ریاضی چنای مرکز برتری آموزش و تحقیق در علوم ریاضی است. این موسسه در سال 1989 به عنوان بخشی از بنیاد علمی SPIC تاسیس شد و از سال 1996 یک موسسه خودمختار است.گروه های تحقیقاتی در ریاضیات و علوم کامپیوتر در CMI از جمله گروه های شناخته شده در کشور هستند. این موسسه مجموعه چشمگیری از دانشجویان دکترا را پرورش داده است. در سال 1998، CMI با راه اندازی برنامه های BSc و MSc در ریاضیات و موضوعات وابسته، ابتکار عمل را ایجاد کرد تا شکاف بین آموزش و تحقیقات در هند را پر کند. دانشجویانی که از CMI فارغ التحصیل شده اند به موسسات برجسته در سراسر جهان پیوسته اند.CMI  در دانشگاه هندی موقعیت منحصر به فردی را اشغال می کند و بودجه قابل توجهی را از هر 2 شرکت و منابع دولتی جذب می کند.

در لیست زیر شاهد توانایی های یک دانشجو رشته ریاضی در هند و نتایج تحصیل کارشناسی در هند می باشید:

  • توانایی طراحی و انجام مطالعات مشاهده ای و تجربی
  • توانایی انتقال ایده های ریاضی به دیگران به روشنی و مختصر
  • توانایی ساخت استدلال ها و نتیجه گیری های منطقی ریاضی با دقت و وضوح
  • مهارت در نرم افزار حرفه ای مربوطه
  • مهارت های تفکر منطقی، مستقل و انتقادی
  • مهارت های تفکر خلاق، تخیلی و انعطاف پذیر
  • مهارت حل مسئله و تجزیه و تحلیل عالی
  • مهارت عالی در روش ها و تجزیه و تحلیل کمی
  • درک آمار
  • دانش خوب IT و محاسبات علمی
  • مهارت های تحقیق عمومی
  • مهارت های سازمانی، از جمله مهارت های مدیریت زمان و ارائه
  • مهارت های کار تیمی

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص تحصیل رشته ریاضی در هند و اعزام دانشجو به هند و شرایط آن راهنما و مشاور تخصصی شما خواهد بود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *