مهاجرت تحصیلی هند

رشته جراحی مغز و اعصاب در هند

رشته جراحی مغز و اعصاب در هند

رشته جراحی مغز و اعصاب در هند در مقطع ارشد یک دوره تحصیلات تکمیلی 2 ساله است که در این مقاله بررسی می گردد. به دانشجویان نحوه درمان و تشخیص بیماری ها یا آسیب های مربوط به مغز و نخاع را آموزش می دهد. برنامه درسی جراحی مغز و اعصاب MS با مطالعه مفاهیم یا موضوعات مختلف نورولوژی مانند نوروآناتومی، نوروفیزیولوژی، نوروپاتولوژی و بسیاری دیگر می پردازد. 1500 صندلی برای تحصیل جراحی مغز و اعصاب ام اس در هند وجود دارد. در کشور هند می توانید به زبان هندی و یا انگلیسی در رشته جراحی مغز و اعصاب تحصیل کنید. در این کشور همواره از دانشجویان بین المللی استقبال می شود خصوصا دانشجویانی که در حوزه پزشکی متخصص هستند از اهمیت دوچندانی بهره مند هستند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص شرایط تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در هند پاسخگوی سوالات شماست.

جایگاه رشته جراحی مغز و اعصاب در هند

داوطلبانی که به دنبال انتخاب رشته جراحی مغز و اعصاب MS هستند باید فارغ التحصیلی خود را در MBBS یا هر مدرک معادل آن با حداقل 50% نمره از یک کالج معتبر MCI به پایان برسانند. پذیرش جراحی مغز و اعصاب MS از طریق امتحانات مبتنی بر شایستگی یا آزمون ورودی و سپس یک دوره GD/PI انجام می شود. کالج ‌های برتر جراحی مغز و اعصاب شامل AIIMS دهلی نو، CMC Vellore و کالج پزشکی نیروهای مسلح پونا هستند. پس از اتمام موفقیت آمیز دوره، داوطلبان می توانند فرصت های شغلی پرسود زیادی پیدا کنند. میانگین حقوق بعد از دوره بالا است به طوری که با تجربه و تخصص افزایش می یابد. شغل ‌های زیادی مانند جراح مغز و اعصاب، بیوشیمیست، متخصص مغز و اعصاب و غیره برای فارغ‌ التحصیلان این رشته در کشور هند وجود دارد.

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا انتخاب کارشناسی ارشد جراحی در جراحی مغز و اعصاب می تواند برای دانشجویان مفید باشد. در این رشته برخی از مزایای انجام جراحی مغز و اعصاب ام اس را بررسی می کنید. جراحی مغز و اعصاب یکی از پردرآمدترین و پرمخاطب ترین جریان ها در علوم پزشکی است. این دوره به دانش آموزان کمک می کند تا درک عمیقی از نور رادیولوژی، نورولوژی و درمان بالینی اندوواسکولار نورولوژیک داشته باشند که می تواند به آنها کمک کند تا به راحتی پروفایل های شغلی خود را تغییر دهند. تقاضا برای جراحان مغز و اعصاب در چند سال گذشته افزایش یافته است و انتظار می رود در آینده قابل پیش بینی تقاضای زیادی برای آنها وجود داشته باشد.

پذیرش در رشته جراحی مغز و اعصاب در هند

تنها چند کالج پزشکی در هند که در بین بهترین کالج های پزشکی در هند قرار دارند، کارشناسی ارشد جراحی در جراحی مغز و اعصاب را ارائه می دهند. پذیرش برای جراحی مغز و اعصاب MS از طریق شایستگی و همچنین بر اساس ورودی ارائه می شود. اکثر کالج‌ های معتبر و بهترین کالج ‌های جراحی مغز و اعصاب MS در هند پذیرش را بر اساس نمرات کسب ‌شده توسط داوطلب در آزمون‌های ورودی پزشکی که در سطح ملی یا دانشگاه برگزار می ‌شود و سپس یک دوره GD/PI ارائه می‌دهند. با این حال برخی از کالج ها هستند که پذیرش مستقیم را بر اساس نمرات داوطلبان در MBBS یا سایر آزمون های واجد شرایط ارائه می دهند.

در جدول زیر شاهد اطلاعاتی در خصوص تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در هند هستید:

سطح دورهمدت زمانشایستگیشهریه به دلارنرخ پذیرش
کارشناسی ارشد جراحی در جراحی مغز و اعصاب2 سال%50 نمره قبولی12000%46

پذیرش در رشته جراحی مغز و اعصاب در هند

معیارهای تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب

داوطلبان باید دوره لیسانس خود را در ادامه MBBS یا هر دوره مرتبط دیگری از دانشگاه معتبر MCI تکمیل کرده باشند. داوطلبان باید حداقل %50 نمرات را در مدرک لیسانس خود کسب کنند و ممکن است واجد شرایط هر آزمون ورودی پزشکی باشند. داوطلبان باید حداقل 12 ماه کارآموزی را در همان رشته برای پذیرش در کالج های برتر جراحی مغز و اعصاب MS در هند گذرانده باشند. برنامه درسی جراحی مغز و اعصاب MS جنبه های مختلف جراحی مغز و اعصاب و علوم اعصاب بالینی از جمله نوروآناتومی، نوروفارماکولوژی و بسیاری از موضوعات دیگر را برای درمان و تشخیص بیماری های مربوط به مغز، نخاع و غیره پوشش می دهد.

در نمودار زیر شاهد نرخ اشتغال در رشته جراحی مغز و اعصاب در کشور هند می باشید:

نرخ اشتغال در رشته جراحی مغز و اعصاب در کشور هند

تحصیل در هند

جراحی مغز و اعصاب شاخه ای از پزشکی است که به درمان جراحی مغز، نخاع و اعصاب می پردازد. MCh Neurosurgery یا Master of Chirurgiae in Neurosurgery یک برنامه تحصیلات تکمیلی است که توسط دانشجویان پزشکی برای دستیابی به تخصص در این زمینه خاص انجام می شود. طول دوره بسته به اینکه متقاضی MBBS را تکمیل کرده باشد بین 3 تا 6 سال متغیر است. برنامه درسی برای جراحی مغز و اعصاب MCh با هدف تجهیز جراحان مغز و اعصاب آینده به تمام دانش، نگرش و مهارت های مورد نیاز برای عملکرد به عنوان یک متخصص مستقل در این زمینه است. سیستم آموزش مبتنی بر الگوی یک برنامه رزیدنتی است که در آن آموزش های جراحی گسترده ای در مورد کار دریافت می کنند. برای تکمیل دوره و رسیدن به مدرک با موفقیت، دانشجو باید یک پروژه یا مقاله تحقیقاتی در مورد نتیجه دوره ارائه دهد.

جراح مغز و اعصاب یک متخصص پزشکی متخصص در تشخیص مشکلات مربوط به نورولوژیک سر، نخاع، مغز و گردن انسان و درمان آنها با عمل جراحی است. شرح شغل جراح مغز و اعصاب همچنین شامل درمان بیمارانی است که از سلول های سرطانی، تومورهای خوش خیم مغزی و اعصاب فشرده در ستون فقرات و غیره رنج می برند، که برای برداشتن آنها نیاز به جراحی دارند. آن ‌ها از دستگاه ‌های رباتیک ویژه، تجهیزات تصویربرداری و دوربین ‌های بسیار پیچیده برای تعیین محل جراحی استفاده می ‌کنند، بنابراین می‌توانند از پیشرفته ‌ترین و پیچیده ‌ترین فناوری ‌ها نیز استفاده کنند

اشتغال در حوزه رشته جراحی مغز و اعصاب در هند

یکی از ظریف‌ ترین و پیچیده‌ ترین بخش ‌هایی است که باید عمل شود، فاکتور خطر بالا و پذیرش خطا در حد صفر است که این امر باعث می‌ شود جراح مغز و اعصاب دارای تفکر انتقادی عالی، توانایی ‌های تحلیلی، مهارت‌ های جراحی عالی، مهارت بهینه و توانایی طبیعی باشد. برای انجام جراحی های ظریف جراحان مغز و اعصاب باید دارای درجه بالایی از هماهنگی حرکتی ظریف و همچنین مهارت دستی باشند. با این حال، این را می توان با دریافت صلاحیت تخصصی و آموزش ضروری به دست آورد. برای تکمیل تقاضای فزاینده ای که توسط جراحان مغز و اعصاب همیشه کمیاب ایجاد می شود، داوطلبان مشتاق با مهارت فوق العاده، کنترل کامل بر اعصاب و ظرفیت انجام کار با آرامش در شرایط استرس زا می توانند به فکر ایجاد شغل خود در این رشته پردرآمد از علم پزشکی باشند.

مهارت های مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در هند به عنوان جراح مغز و اعصاب عبارت است از:

  • جراحان مغز و اعصاب باید توانایی جمع آوری، یادآوری و استفاده از اطلاعات علمی را که برای آنها ضروری است، داشته باشند.
  • آنها باید درک درستی از آناتومی، فیزیولوژی و سایر رشته های مورد نیاز داشته باشند.
  • آنها باید توانایی تجزیه و تحلیل و درک این روابط فضایی را داشته باشند که زیربنای تمام روش های موفق جراحی مغز و اعصاب است.

الزامات تحصیل در هند

دانش ‌آموزانی که در 2+ با فیزیک، شیمی و زیست ‌شناسی به عنوان موضوعات اصلی ظاهر شده‌ اند یا در حال حاضر هستند، باید در آزمون ‌های ورودی پزشکی که توسط نهادهای مختلف ایالتی و مستقل مانند PMT انجام می‌شود، شرکت کنند که توسط دولت پنجاب و CBSE-PMT (Pre) انجام می‌شود. آزمون پزشکی که توسط هیئت مرکزی برای پذیرش داوطلبان در موسسات پزشکی مختلف وابسته به آن انجام می شود. آزمون جداگانه توسط برخی از موسسات پزشکی با رتبه بالا مانند AIIMS، PGI، GMCH، AFMC Pune و غیره انجام می شود. این امتحانات عموماً در ماه مه تا ژوئن برگزار می شود. رشته همه گیرشناسی در هند را نیز می توانید در این کشور تحصیل کنید.

پس از گذراندن این دوره 4 سال و نیم مدرک MBBS و 1 سال و 6 ماه آموزش اجباری، فرد بایدMS (جراحی مغز و اعصاب) را طی کند. پزشکان مشتاق MBBS باید در آزمون های ورودی پزشکی پس از فارغ التحصیلی مانند آزمون ورودی پس از فارغ التحصیلی هند و آزمون ورودی مؤسسه تحصیلات تکمیلی و تحقیقات پزشکی جواهر لعل شرکت کنند. با این حال، برخی از موسسات نیز بر اساس نمرات کسب شده در دوره MBBS و تجربه کاری داوطلبان مشتاق پذیرش را ارائه می دهند. پس از اتمام M.Ch جراحی مغز و اعصاب داوطلبان مشتاق می توانند برایM.Ch جراحی اعصاب یک دوره 5 ساله برای فوق تخصص در زمینه جراحی مغز و اعصاب ثبت نام کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت تحصیلی به هند مشاور شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *