مهاجرت تحصیلی ایتالیا

رشته جراحی مغز و اعصاب در ایتالیا

رشته جراحی مغز و اعصاب در ایتالیا

رشته جراحی مغز و اعصاب در ایتالیا که یک تخصص جراحی منحصر به فرد است شرایط بسیار خوبی را برای تحصیل فراهم می کند. تعداد حدود 1500 جراح مغز و اعصاب ایتالیایی به جمعیت کلی بیش از 58 میلیون نفر خدمات می دهند که معادل یک جراح مغز و اعصاب به ازای هر 38797 شهروند است. این نسبت نشان دهنده پوشش کافی برای جمعیت عمومی است. در مجموع مردم از سیستم تحویل پزشکی از جمله جراحی مغز و اعصاب به ویژه در شمال و میانه کشور رضایت دارند. برای روش های جراحی کوچک از جمله جراحی مغز و اعصاب، تقریباً در همه بیمارستان ها لیست انتظار شش ماهه یا بیشتر وجود دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به ایتالیا و تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب مشاور شماست.

جایگاه رشته جراحی مغز و اعصاب در ایتالیا

حدود 150 واحد جراحی مغز و اعصاب در ایتالیا شامل بخش های تروماتولوژی عصبی، جراحی ستون فقرات و جراحی مغز و اعصاب کودکان است. هر واحد به طور متوسط ​​به 400000 نفر خدمات رسانی می کند و به طور متوسط​​600 عمل در سال انجام می دهد، با ترکیبی از موارد50% الی 70% جراحی ستون فقرات و اعصاب محیطی در مقابل %30-50 جراحی مغز. هزینه های بهداشت و درمان حدود 9% از تولید ناخالص داخلی ایتالیا است. بیماران هم مراقبت های دولتی و هم بیمه خصوصی با تفاوت های شدید در مناطق شمالی، میانی و جنوبی کشور دارند. برای مثال، افراد نسبتا کمی در جنوب بیمه خصوصی دارند. با این وجود، افراد در طبقات پایین اجتماعی-اقتصادی در سراسر کشور به طور کامل تحت پوشش مراقبت های بهداشتی تحت حمایت دولت قرار دارند.

شرایط مطالعه رشته جراحی مغز و اعصاب در ایتالیا

25 دانشکده جراحی مغز و اعصاب در ایتالیا وجود دارد. برنامه آموزشی پنج ساله جراحی مغز و اعصاب پس از مدرک6 ساله پزشکی و جراحی آغاز می شود. هر مدرسه هر سال 1 تا 4 دستیار جدید می پذیرد و در پایان برنامه رزیدنتی پنج ساله هر یک از آنها انتظار می رود که تقریباً 500 عمل جراحی را انجام دهند. به طور متوسط، ساکنان حداقل 36 ساعت در هفته کار می کنند. با وجود برخی مشکلات در آموزش جراحی مغز و اعصاب و یافتن شغل، به نظر می رسد برنامه های دستیاری جراحی مغز و اعصاب در ایتالیا سالانه چندین دانشجوی بسیار خوب پزشکی را جذب می کند.

براساس سیاست دولت ایتالیا تعداد مراکز جراحی مغز و اعصاب در ایتالیا باید محدود باشد. مراکز موجود باید دارای تعداد کافی تخت بخش مراقبت های ویژه باشند و خدمات نورو رادیولوژی و بیهوشی عصبی مستقل ایجاد شود. خدمات فوق تخصصی جراحی مغز و اعصاب باید در بخش های جراحی مغز و اعصاب در مراکز بزرگ پزشکی تشویق و اجرا شود. مدارس اقامتی جدید باید محدود شوند و برنامه های موجود به استانداردهای اروپایی ارتقا یابد. تعداد کارآموزان باید کاهش یابد. حضور یک جراح مغز و اعصاب مشاور در تمام کلینیک های خدمات بهداشتی محلی باید تضمین شود. آموزش پرستاران باید به گونه ای سازماندهی شود که شامل توسعه دوره های دیپلم دانشگاهی برای پرستاران اتاق عمل، پرستاری جراحی مغز و اعصاب و پرستاری در بخش مراقبت های ویژه باشد.

در نمودار زیر شاهد افزایش تعداد متخصصان مغز و اعصاب در ایتالیا می باشید:

افزایش تعداد متخصصان مغز و اعصاب در ایتالیا

تحصیل پزشکی در ایتالیا

پزشکی به عنوان معتبرترین حرفه در جهان شناخته می شود. به لطف این عقیده گسترده که تقریباً در هر جامعه ای پذیرفته شده است، پزشکی به یک حرفه نامحدود تبدیل شده است. کشورهایی که بیشتر مورد علاقه پزشکانی هستند که می خواهند در خارج از کشور در رشته تخصصی پزشکی تحصیل کنند، کشورهای دوری مانند آمریکا، کانادا و کشورهای اروپایی مانند انگلستان، آلمان و ایتالیا هستند. از آنجایی که این یک فرآیند طولانی و کاملاً چالش برانگیز است، به ویژه در آمریکا، کانادا و انگلیس، جایگزین های مختلفی در حال جستجو هستند. در هر کشوری ضروری است که پزشکانی که می خواهند در خارج از کشور تخصص پزشکی بگیرند، به زبان آن کشور در سطح معقولی صحبت کنند.

با توجه به ماهیت حرفه پزشکی و آموزش های تخصصی که به زبان محلی در آن کشور داده می شود، یادگیری زبان این کشور برای بازدید در سطح خوبی ضروری است. سایر شرایط از ایالت به ایالت یا از منطقه ای به منطقه دیگر، حتی در داخل کشورها متفاوت است. کاندیداهایی که عضو اتحادیه اروپا هستند یا می خواهند در یکی از کشورهای واقع در اروپا در رشته پزشکی تخصص داشته باشند، باید رویه های خاص هر کشور را دنبال کنند. در این زمینه ابتدا باید شرایطی که کشورها به دنبال دانشجوی پزشکی هستند مورد توجه قرار گیرد. داوطلبانی که مایل به تحصیل در رشته پزشکی در ایتالیا هستند باید دارای مدرک دیپلم در رشته پزشکی باشند.

الزامات تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در ایتالیا

از آنجایی که در دانشگاه ها سهمیه مشخصی وجود دارد، در ایتالیا یک آزمون سراسری وجود دارد که برای تحصیل رشته پزشکی در ایتالیا باید در آن شرکت کرد. علاوه بر این، داوطلبان باید شرایط دانشگاهی را که در آن آموزش تخصصی دریافت می کنند، رعایت کنند. آزمون تخصصی یک آزمون دو مرحله ای شامل کارآموزی و آزمون کتبی است. آزمون سازماندهی شده برای تخصص پزشکی در ایتالیا شامل 2 بخش است: یک دوره کارآموزی و یک آزمون کتبی. دوره کارآموزی 3 ماه و شامل 1 ماه در رشته های داخلی، جراحی و پزشکی خانواده می باشد. این دوره کارآموزی برای هر داوطلب اجباری است. تاریخ های کارآموزی توسط وزارت آموزش، دانشگاه و تحقیقات ایتالیا تعیین و منتشر می شود.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های رشته جراحی مغز و اعصاب در ایتالیا می باشید:

نام دانشگاهرتبه در ایتالیارتبه در اروپارتبه در جهان
Sapienza University of Rome111
University of Milan2923
University of Padua31230
University of Turin41534
Federico II University of Naples52249
Catholic University of the Sacred Heart62761

الزامات تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در ایتالیا

آزمون تخصص پزشکی در ایتالیا

ارزیابی توسط مدیر گروهی که کارآموزی در آن انجام می شود، در مجموع 90 امتیاز از 30 امتیاز برای 3 دوره جداگانه انجام می شود. داوطلبان برای قبولی در مرحله آزمون کتبی باید در مجموع به 60 امتیاز با حداقل 18 امتیاز از هر بخش دست یابند. آزمون تخصصی پزشکی ایتالیا دو بار در سال برگزار می شود. این آزمون به صورت تستی چند گزینه ای و دارای دو مرحله می باشد. مرحله اول شامل سوالات کلی در مورد عملکرد بالینی است. مرحله دوم شامل سوالات اختصاصی مرتبط با رشته انتخاب شده برای آموزش دستیاری، سوالات اخلاق پزشکی و اخلاق حرفه ای می باشد.

برخی از تخصص های مهم در این کشور که دانشجویان بین المللی به آن ها توجه نشان می دهند عبارت است از:

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت تحصیلی به ایتالیا مشاور و راهنمای شماست.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *