مهاجرت تحصیلی ژاپن

رشته باستان شناسی در ژاپن

کار در حوزه رشته باستان شناسی در ژاپن

رشته باستان شناسی در ژاپن برای علاقه مندان به این رشته از برترین ها بوده و دانشجویان میتوانند از امکانات ژاپن هنگام تحصیل بهره مند شوند. این کشور نسبتا کوهستانی است. اما زندگی ساحلی به شما این فرصت را می دهد که در حین تحصیل در این کشور، جزایر متعددی را کشف کنید. تصور کنید از کوه فوجی، بلندترین کوه این کشور که در جزیره هونشو قرار دارد، بازدید می کنید. کوه معروف فوجی در واقع دومین آتشفشان مرتفع واقع در جزیره ای در آسیا است و هفتمین قله کوه جزیره ای بر روی زمین را دارد.

بیش از 300000 دانشجوی بین‌المللی طی سال ‌ها به دلایل متعدد این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرده ‌اند. مهم نیست که در کدام رشته به تحصیل علاقه دارید، اگر در خارج از کشور این کشور تحصیل کنید، تجربه زندگی در سومین اقتصاد بزرگ جهان را خواهید داشت. زیرا این کشور یک قدرت مالی بزرگ است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارد تا در این نوشتار به بررسی تحصیل رشته باستان شناسی در ژاپن بپردازد.

تحصیل رشته باستان شناسی در ژاپن

سیستم دانشگاهی این کشور مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را در رشته ها و رشته های مختلف ارائه می دهد. تحصیلات عالی در این کشور توسط دانشگاه ها و کالج های متوسطه یا خصوصی یا دولتی ارائه می شود. مقام دولتی مسئول امور آموزش، فرهنگ و زبان، وزارت آموزش و فرهنگ ژاپن (MEXT) است. فرهنگ آموزش و پرورش در این کشور براساس فلسفه شینتو، بودیسم و کنفوسیوس ایجاد شده است و در طول قرن نوزدهم و بیستم اصلاحات مختلفی را از طریق انطباق قوانین از سیستم های آموزشی مختلف با هدف بین المللی سازی آموزش اتخاذ کرده است. 10 دانشگاه برتر برای تحصیل رشته باستان شناسی در ژاپن در جدول زیر معرفی شده است:

نام دانشگاهرتبه جهانی
دانشگاه توکیو158
دانشگاه کیوتو319
دانشگاه توهوکو322
دانشگاه کیوشو357
دانشگاه ناگویا368
دانشگاه هوکایدو382
دانشگاه متروپولیتن توکیو440
دانشگاه تسوکوبا508
دانشگاه واسدا533
دانشگاه ریوکیوس619

کار در حوزه رشته باستان شناسی در ژاپن

کار در حوزه رشته باستان شناسی در ژاپن

یک باستان شناس با مطالعه بقایای فیزیکی آثار به جا مانده از آن تمدن برای درک فرهنگ آن ها، گذشته تمدن را مطالعه می کند. رشته باستان شناسی در ژاپن در واقع زیر شاخه ای از انسان شناسی است. زیرا انسان شناسی مطالعه گسترده ای از کل فرهنگ بشری است. باستان شناسان می خواهند بفهمند که چرا مردم در جایی که زندگی می کردند، زندگی ممکن است برای گروهی از مردم چگونه بوده باشد و چه تغییراتی در جامعه آن ها ممکن است در طول زمان رخ داده باشد. باستان شناسان حتی پیشرفت های حاصل از تمدن را در طول زمان کشف کردند.

کار در حوزه رشته باستان شناسی در ژاپن تحقیق درباره بقایا، ویژگی های معماری، مصنوعات و سازه های یافت شده در حفاری یا بازیابی زیر آب یا سایر اکتشافات، فرهنگ و زندگی گذشته بشر در تاریخ است. باستان شناسان اطلاعات و مکان یک شی را با دقت ثبت می کنند، سپس اشیاء و ساختارهایی را که حفاری بازیابی کرده است، احراز هویت، تاریخ و شناسایی می کنند. ضبط ‌ها شامل عملکرد، شکل، اندازه و دکوراسیون یک مصنوع هستند و می ‌توانند براساس ویژگی ‌ها یا خواص فیزیکی یک مصنوع، مانند موادی که از آن ساخته شده‌اند، توضیحاتی ارائه دهند.

باستان شناسان با توجه به بررسی و تحقیق خود به سوالات خاصی در مورد جوامع و فرهنگ های گذشته پاسخ می دهند و گزارش هایی می نویسند یا منتشر می کنند که روش شناسی سایت، تاریخچه و نتایج تجزیه و تحلیل مصنوعات را ثبت می کند. آن ها همچنین توصیه ها و یافته های خود را به همکاران و عموم مردم برای تفسیر یافته ها و حفظ آن ها ارائه می کنند.

حقوق ماهیانه کار در ژاپن برای باستان شناسان در نمودار زیر آمده است:

حقوق باستان شناسی در ژاپن

هزینه تحصیل در ژاپن

در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی محبوب مانند ایالات متحده یا بریتانیا، شهریه در این کشور برای دانشجویان بین المللی که برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا درخواست می کنند، کاملا منطقی است. هزینه تحصیل در ژاپن در نمودار زیر آمده است:

علاوه بر آن، به خاطر داشته باشید که هر درخواست دانشگاه با هزینه درخواست همراه است که براساس برنامه و دانشگاه متفاوت است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های پزشکی و داروسازی بسیار بیشتر است. زیرا دوره تحصیل به طور قابل توجهی طولانی تر است. هزینه اضافی برای هر دانشجوی بین المللی که در این کشور تحصیل می کند، ثبت نام در بیمه سلامت ملی (NHI) است. بیمه سلامت ملی ضروری است. زیرا، هزینه های پزشکی را در صورت آسیب کاهش می دهد. شما می توانید پس از دریافت ویزا یا مجوز اقامت خود، در نزدیکترین دفتر شهرداری محلی خود در ژاپن برای بیمه ثبت نام کنید. علاوه بر این شما باید مبلغی را برای هزینه زندگی در ژاپن در نظر داشته باشید.

ویزای تحصیلی ژاپن

لحظه ای که نتایج پذیرش خود را از دانشگاه های ژاپن دریافت می کنید، زمان آن فرا رسیده است که تمام مدارک لازم و ترجمه مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای دانشجویی خود را جمع آوری کنید. روال ویزای ژاپن پیچیده تر از سایر کشورها است و ممکن است بیش از حد انتظار طول بکشد. بنابراین، مطمئن شوید که آماده هستید. برای اطلاعات بیشتر، به نزدیکترین سفارت یا کنسولگری این کشور در کشور خود مراجعه کنید یا از طریق وب سایت رسمی وزارت امور خارجه این کشور حرکت کنید.

برای درخواست ویزای دانشجویی مدارک زیر را لازم دارید:

  • فرم درخواست ویزای دانشجویی که توسط شما و نزدیکترین سفارت یا کنسولگری این کشور امضاء شده است.
  • پاسپورت معتبر و فتوکپی پاسپورت
  • عکس هایی با اندازه پاسپورت که در 3 ماه گذشته گرفته شده اند.
  • گواهی واجد شرایط بودن (COE)
  • نامه پذیرش، دعوت نامه یا ضمانت نامه از دانشگاه این کشور که دقیقا هدف و مدت تحصیل را ذکر می کند.
  • مدارک تحصیلی یا حرفه ای قبلی مانند ریز نمرات و دیپلم
  • نامه انگیزشی
  • اثبات اینکه می توانید شرایط مالی را برای مدت زمان تحصیل در ژاپن برآورده کنید. شما می ‌توانید این را با ارائه صورت‌حساب بانکی یا درآمد، مدرک تحصیلی یا نامه حمایت مالی از شخص ثالث، در صورتی که کسی در طول تحصیل از شما حمایت می‌کند، ثابت کنید.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت یکی از موسسات برجسته در زمینه مهاجرت است که شما با تماس به این موسسه می توانید پاسخ سوالات خود درباره مهاجرت را دریافت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *