مهاجرت تحصیلی سریلانکا

رشته باستان شناسی در سریلانکا

رشته باستان شناسی در سریلانکا

رشته باستان شناسی در سریلانکا توسط دانشگاه های اندکی ارائه شده با این حال استادان برجسته ای مشغول تدریس این برنامه در این دانشگاه هستند. این کشور، یکی از باسوادترین کشورهای در حال توسعه، برای تحصیل بسیار مورد توجه است. از این رو، علاوه بر ارائه آموزش رایگان ابتدایی و متوسطه، این کشور جزیره‌ای آسیای جنوبی، دانشگاه‌های دولتی خود را قادر می‌ سازد تا آموزش رایگان در مقطع کارشناسی را به شهروندان خود ارائه دهند. برای دانشجویان بین المللی، شهریه در همه دانشگاه های دولتی توسط کمیسیون کمک هزینه های دانشگاه این کشور تعیین می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تحقیقات خود را درباره رشته باستان شناسی در سریلانکا در این نگارش بیان کرده است.

تحصیل رشته باستان شناسی در سریلانکا

دانشگاه پرادنیا برای تحصیل رشته باستان شناسی در سریلانکا مناسب است. آنچه در سال 1942 با نام دانشگاه سیلان تأسیس شد، امروزه به نام دانشگاه پرادنیا (UoP) شناخته می شود. پردیس حومه آن در منطقه ای به مساحت حدود 1730 هکتار زمین در پرادنیا، تقریبا 5 مایلی غرب مرکز شهر کندی، قرار دارد. گروه باستان شناسی، دانشگاه پرادنیا به عنوان یک دپارتمان جداگانه در سال 1976 تاسیس شد. یکی از بزرگترین گروه ها در سیستم دانشگاهی این کشور است. در حال حاضر بیش از 100 دانشجو در مقطع کارشناسی دوره های ویژه و عمومی را در زبان سینهالی و رسانه های انگلیسی در این دپارتمان دنبال می کنند.

تدریس باستان شناسی در پرادنیا، در ابتدا به عنوان یک موضوع کمکی به تاریخ، به عنوان یک بخش فرعی، به منظور آموزش افسران باستان شناسی آینده مورد نیاز دولت معرفی شد. در سال 1957، دکتر سنارات پاراناویتانا پس از بازنشستگی از سمت کمیسر باستان شناسی، به عنوان استاد باستان شناسی منصوب شد که آغاز رسمی دپارتمان باستان شناسی دانشگاه پرادنیا بود. باستان شناسان برجسته، یعنی پروفسور سنارات پاراناویتانا، Prof. P.L. Prematilleke و پروفسور سودارشان سنویراتنا در این بخش خدمت کرده اند. شهریه سالانه برای دانشجویان بین المللی در این دانشگاه در جدول زیر آمده است:

پارامترشهریه به دلار
کمترین3000$
بیشترین12500$

کار در حوزه رشته باستان شناسی در سریلانکا

کار در حوزه رشته باستان شناسی در سریلانکا هیجا‌ن انگیز است. به طوری که، درباره تحقیق برای مطالعه گذشته و حال انسان از طریق بقایای مواد موجود در طبیعت است. این مطالعه از طریق بازیابی و تجزیه و تحلیل داده ها، واقعیات زیستی و مصنوعات موجود از محیط انجام شده است. این مطالعه می تواند فسیل 1 میلیون ساله یا مطالعه ساختمان های امروزی باشد. باستان شناس فرهنگ بشری را از طریق بقایای فیزیکی گذشته زمان حال تحلیل و درک می کند.

کسانی که به کار در حوزه رشته باستان شناسی در سریلانکا علاقه دارند، باید وظایف زیر را انجام دهند:

  • مطالعه تاریخ انسان
  • هر جا حفاری هست و چیزهای قدیمی در آنجا یافت می شود، در مورد آن تحقیق کنید.
  • برای مطالعه هر آنچه در تاریخ قدیم یافت می شود.
  • انجام کارهای تحقیقاتی در مورد زندگی انسان از طریق بقایای قدیمی
  • مطالعه تمام تمدن ها و فرهنگ هایی که در دوران باستان وجود داشته است.

حقوق ماهیانه کار در سریلانکا برای باستان شناسان در نمودار زیر آمده است:

حقوق باستان شناسی در سریلانکا

کار حین تحصیل رشته باستان شناسی در سریلانکا

داشتن یک شغل پاره وقت بسیار بهتر از بیکاری است. چه دلیلی بهتر از به دست آوردن یک شغل پاره وقت وجود دارد؟ وقتی جریان نقدی دارید احساس بهتری دارید. دیگر لازم نیست نگران این باشید که می ‌توانید از پس هزینه‌ های ضروری برآیید یا برای تامین بودجه به والدین یا دانشجوی خود متکی باشید. در نتیجه استقلال بدست می آورید. کمتر به اطرافیان خود متکی خواهید شد و یاد خواهید گرفت که چگونه از خود محافظت کنید. علاوه بر این، برای تعداد کمی از دانشجویان، مشاغل پاره وقت، چه برای پرداخت شهریه، هزینه تحصیلی یا به عنوان کمک هزینه اضافی بسیار مفید است.

یاد می گیرید که با دقت به امور مالی خود رسیدگی کنید. شما در مورد نحوه خرج کردن پول نقدی که به سختی به دست آورده اید محتاط تر می شوید. شما مهارت های بین فردی را توسعه می دهید. علاوه بر اعتماد به نفس، اشتغال دانشجویی این فرصت را برای شما فراهم می کند تا یاد بگیرید چگونه با شخصیت های مختلف تعامل داشته باشید. مشاغل پاره وقت این پتانسیل را دارد که به چیزهای بزرگ منجر شود. اگر بدانید چگونه شغل خود را به خوبی انتخاب کنید، می توانید مهارت ها و تخصص خود را در زمینه ای که می خواهید ارتقاء دهید.

کار حین تحصیل رشته باستان شناسی در سریلانکا

ویزای تحصیلی سریلانکا

اگر مایل به تحصیل در سریلانکا هستید، باید ویزای دانشجویی معتبر دریافت کنید. دولت این کشور ویزای دانشجویی را برای تحصیل تمام وقت صادر می کند با این درک که شما بودجه کافی برای تحصیل و هزینه های زندگی در طول مدت اقامت خود در این کشور دارید. قوانینی وجود دارد که قبل از صدور ویزای دانشجویی باید رعایت شوند و این قوانین در کشورهای مختلف متفاوت است. اطلاعات مربوط به نحوه درخواست ویزای دانشجویی خود را می توانید از نماینده آموزشی خود یا نزدیکترین کمیسیون عالی سریلانکا یا نمایندگی دیپلماتیک در کشور خود دریافت کنید.

امنیت کشور سریلانکا

این کشور از 25 منطقه تشکیل شده است که توسط 3 نوع مختلف از مقامات محلی اداره می شود:

3 نوع مختلف از مقامات محلی در سریلانکامقامات محلی این کشور همه اختیارات خود را از یک منبع واحد به ارث نمی برند، به این معنی که هر کدام دارای وظایف و اختیارات کمی متفاوت هستند. مقامات محلی با هر چیزی که در مالکیت عمومی است، مانند پارک ها، جاده ها، مجموعه زباله ها و بازارها سروکار دارند. یک سرویس پلیس وجود دارد که در تمام مناطق محلی فعالیت می کند، به نام پلیس سریلانکا، که مسئول اجرای قوانین ترافیکی و جنایی، حفظ نظم و حفاظت از امنیت عمومی است.

در مواقع اضطراری می توان با شماره 119 با پلیس تماس گرفت، همچنین از این شماره می توان با آتش نشانی یا فوریت های پزشکی تماس گرفت که پلیس در هماهنگی با آن ها همکاری می کند. نرخ جرم و جنایت و ایمنی بین محله ها می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد، حتی از خیابانی به خیابان دیگر، به ویژه در شهرهای بزرگتر. بنابراین، قبل از اجاره یا خرید مسکن، اکیدا توصیه می‌شود که به جای اینکه به تبلیغات یا وب ‌سایت ‌ها برای راهنمایی شما اعتماد کنید، خودتان از محل بازدید کنید. برای دریافت مشاوره درباره مهاجرت تحصیلی به سریلانکا با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *