مهاجرت تحصیلی سوئد

رشته باستان شناسی در سوئد

رشته باستان شناسی در سوئد

برای تحصیل رشته باستان شناسی در سوئد شما می توانید در برترین دانشگاه های این کشور که رتبه جهانی بالایی دارند تحصیل کنید. این کشور، یک کشور در شمال اروپا است. این کشور از غرب و شمال با نروژ، از شرق با فنلاند همسایه است و در جنوب غربی با یک پل-تونل در سراسر تنگه Öresund به دانمارک متصل می شود. این کشور با 450295 کیلومتر مربع، بزرگترین کشور اروپای شمالی، سومین کشور بزرگ اتحادیه اروپا و پنجمین کشور بزرگ اروپا است. پایتخت و بزرگترین شهر استکهلم است. این کشور دارای جمعیت کل 10.4 میلیون نفر است که بزرگترین کشور شمال اروپا و تراکم جمعیتی کم 25.5 نفر در هر کیلومتر مربع است.

87% از مردم این کشور در مناطق شهری زندگی می کنند که 1.5% از کل مساحت زمین را پوشش می دهد. این کشور بخشی از منطقه جغرافیایی Fennoscandia است. آب و هوا به طور کلی برای عرض جغرافیایی شمالی آن به دلیل نفوذ قابل توجه دریایی معتدل است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بنا به در خواست شما درباره تحصیل رشته باستان شناسی در سوئد این نگارش را آماده کرده است.

تحصیل رشته باستان شناسی در سوئد

این کشور به خاطر گشودگی خود نسبت به جامعه بین المللی شناخته شده است. به طوری که، سیستم آموزشی این کشور نیز از این قاعده مستثنی نیست. دانشجویان بین المللی از سراسر جهان در این کشور تحصیل می کنند، جایی که بیش از 1000 برنامه تحصیلی به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شود. برخلاف بسیاری از کشورها، این کشور به دانشجویان بین المللی خود این حق را می دهد که در طول تحصیل در این کشور کار کنند. اگر شما علاقه مند به کار در این کشور پایتخت نوآوری اروپا هستید، پس از اتمام تحصیلات خود، می توانید برای جستجوی شغل حتی اگر از یک کشور اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا نیستید، درخواست دهید.

برای تحصیل رشته باستان شناسی در سوئد دانشگاه های زیر پیشنهاد می شود:

نام دانشگاهرتبه جهانی
دانشگاه لوند87
دانشگاه لینشوپینگ329
دانشگاه گوتنبرگ180
دانشگاه اومیا365
دانشگاه استکهلم148
دانشگاه اوپسالا124

کار در حوزه رشته باستان شناسی در سوئد

رشته باستان شناسی در سوئد مطالعه رفتار انسان و فرهنگ های گذشته از بقایای مواد فرهنگی آن هاست. باستان شناسان، که گاهی اوقات مدیران منابع فرهنگی نامیده می شوند، در همه جا در بخش فدرال، ایالتی و خصوصی حضور دارند. شما به عنوان یک باستان شناس به حفاری، سرپرستی، توصیف و تحقیق در مورد چگونگی زندگی جوامع انسانی گذشته می پردازید. این دانش ما را در مورد اینکه چه کسی هستیم، تاریخ، گذشته ما، و سابقه ای از سازگاری های گذشته با تغییرات آب و هوا، بهره برداری بیش از حد از منابع و تغییر فرهنگ را ارائه می دهد.

مدرک باستان شناسی شما را برای یک شغل در دانشگاه، به عنوان محقق، در موزه یا حتی در یک شرکت مشاوره محیطی آماده می کند. کار در حوزه رشته باستان شناسی در سوئد پرماجرا ، مملو از سفر، حفاری و مطالعه آثار باستانی، کشف تاریخ، و لذت بردن از فضای باز و همچنین آزمایشگاه خواهد بود. مهم ترین کار باستان شناسان عبارتند از:

  • مطالعه درباره انسان های گذشته
  • استفاده از ابزارهای پیشرفته

شما همچنین در بررسی زمین ‌های بزرگ، مدیریت منابع مهم فرهنگی، برنامه‌ های آموزشی برای عموم، نوشتن و ارائه یافته ‌های خود مهارت خواهید داشت و با لذت بردن از اشتیاق به گذشته، امرار معاش خواهید کرد.

حقوق ماهیانه کار در سوئد برای باستان شناسان در نمودار زیر آمده است:

حقوق باستان شناسان در سوئد

هزینه تحصیل و زندگی در سوئد

اگر شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس هستید یا اگر اقامت دائم سوئد به شما داده شده است، نیازی به پرداخت شهریه نخواهید داشت. برای سایر دانشجویان بین المللی، هزینه های سالانه آموزش عالی در سوئد بسته به دانشگاه و برنامه متفاوت است.

هزینه تحصیل در سوئد در نمودار زیر آمده است:

شهریه تحصیل در سوئدهزینه های زندگی به محل تحصیل بستگی دارد. شهرهای بزرگتر معمولا گران تر هستند. اما تقریبا 8568SEK (کرون) در ماه با احتساب اجاره بها است. همه دانشجویان در این کشور نیاز به خرید کتاب های درسی خود دارند و به طور متوسط 750SEK (کرون) در ماه برای این منظور هزینه می کنند. دانشجویان معمولا برای عضویت کمی به اتحادیه دانشجویی محلی می ‌پیوندند. این به شما امکان می دهد به فعالیت های دانشجویی مختلف و تخفیف های دانشجویی دسترسی داشته باشید. بسته به اتحادیه، هزینه ها از 50SEK تا 350SEK (کرون) در هر ترم متغیر است. هزینه مراقبت های بهداشتی برای دانشجویان بین المللی بسته به اینکه آیا شما یک شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس هستید یا نه و همچنین مدت زمان تحصیل شما در این کشور متفاوت است.

هزینه اقامت در سوئد

انواع اقامتگاه های موجود برای دانشجویان بین المللی بسته به دانشگاه و شهر متفاوت است. دانشگاه شما ممکن است مسکن تضمینی برای دانشجویان بین المللی فراهم کند اما برخی ممکن است این گونه نباشند. اکثر دانشگاه ها باید نوعی خدمات اقامتی یا مشاوره ارائه دهند. بنابراین ابتدا با دانشگاه خود مشورت کنید. اجاره و تقاضا برای مسکن دانشجویی در شهرهای بزرگ مانند استکهلم و همچنین در شهرهای سنتی دانشجویی مانند اوپسالا و لوند بیشتر است. اجاره ماهیانه بین 2500SEK تا 6500SEK (کرون) است. اجاره ای که می پردازید به طور کلی به چندین چیز از جمله شهر، اندازه و نوع محل اقامت بستگی دارد.

ویزای تحصیلی رشته باستان شناسی در سوئد

ویزای تحصیلی رشته باستان شناسی در سوئد

بسته به کشور شهروندی خود، ممکن است لازم باشد قبل از ورود به این کشور برای ویزا درخواست دهید. اتباع برخی کشورها اگر قصد دارند کمتر از 3 ماه در این کشور بمانند، نیازی به درخواست ویزا ندارند. اگر قصد دارید بیش از 3 ماه در این کشور بمانید، قبل از مهاجرت به این کشور باید برای اجازه اقامت اقدام کنید. اگر قصد دارید بیش از 1 سال در این کشور بمانید، باید در ثبت نام جمعیت این کشور ثبت نام کنید. باید اطمینان حاصل کنید که مجوز اقامت شما حداقل برای 1 سال معتبر است. سپس یک شماره هویت شخصی سوئدی یک “شماره شخصی” دریافت خواهید کرد. در رابطه با مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی و اطلاع ارر شرایط مهاجرت به سوئد می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *