مهاجرت تحصیلی سوئیس

رشته باستان شناسی در سوئیس

رشته باستان شناسی در سوئیس

رشته باستان شناسی در سوئیس یکی از بهترین گزینه ها برای دانشجویان بین المللی بوده زیرا دانشگاه های این کشور کیفیت آموزشی بالایی دارند. این کشور مکان فوق العاده ای است. این شهر به خاطر شکلات و اسکی معروف است، اما همچنین مکانی شگفت انگیز برای مطالعه است. تحصیل در این کشور یک تجربه اروپایی در یک کشور توسعه یافته و در عین حال متنوع ارائه می دهد. با کشورهای مختلف هم مرز با کشور، این یک دیگ ذوب فرهنگی است که آن را برای یک تجربه مطالعه الهام بخش عالی می کند. شهر ژنو کمتر از نیم میلیون نفر جمعیت دارد و یک شهر جهانی است. این یک مرکز مالی و همچنین یک مرکز جهانی برای دیپلماسی به دلیل حضور سازمان های بین المللی و مقر بسیاری از آژانس های سازمان ملل متحد است.

چندین مؤسسه آموزش عالی از جمله دانشگاه ژنو و سرن را خواهید یافت. همچنین در ژنو یک پردیس شهری از مدرسه بازرگانی اتحادیه اروپا وجود دارد که برنامه های تجاری انگلیسی را در همه سطوح ارائه می دهد. این کشور دارای 4 زبان رسمی است. این ها آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش هستند. شما فرصت های زیادی برای یادگیری بیش از یک زبان در طول تحصیل خواهید داشت. سعی کنید با مردم محلی به زبان آن ها ارتباط برقرار کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت هر آنچه را که درباره تحصیل رشته باستان شناسی باید بدانید در این مقاله آورده است.

تحصیل رشته باستان شناسی در سوئیس

در مجموع 12 دانشگاه عمومی در این کشور و تعداد کمتری از مؤسسات آموزش عالی خاص علمی و تحقیقاتی وجود دارد. شما 8 مورد از این دانشگاه ها را در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS پیدا خواهید کرد که بالاترین آن ها ETH Zurich است که در رتبه 8 قرار دارد. 3 تا از این دانشگاه ها نیز در 100 دانشگاه برتر فهرست شده اند. این کشور آموزش را در موفقیت روزانه کشور بسیار مهم می داند. این کشور معتقد است که برای ثبات آن از نظر سیاسی و افزایش ثروت آن ضروری است. تعدادی موسسات وجود دارند که بر موضوعات خاص تمرکز می کنند، و آن ها را بسیار تخصصی و انتخابی عالی برای هر کسی که خواهان آن تمرکز اضافی است، می سازد.

دانشگاه هایی که تحصیل رشته باستان شناسی در سوئیس را ارائه می دهند، عبارتند از:

نام دانشگاهرتبه
دانشگاه بازل136
دانشگاه برن120
دانشگاه زوریخ83
موسسه فدرال فناوری سوئیس زوریخ16
دانشگاه ژنو125
دانشگاه لوزان203
دانشگاه فریبورگ571
موسسه فدرال فناوری لوزان705

کار در حوزه رشته باستان شناسی در سوئیس

کار در حوزه رشته باستان شناسی در سوئیس

رشته باستان شناسی در سوئیس مطالعه گذشته باستانی و اخیر بشر از طریق بقایای مادی است. باستان شناسان ممکن است فسیل های چندین میلیون ساله اجداد اولیه ما در آفریقا را مطالعه کنند. یا ممکن است ساختمان‌ های قرن بیستم را در شهر نیویورک کنونی مطالعه کنند. باستان شناسی بقایای فیزیکی گذشته را برای دستیابی به درک وسیع و جامع فرهنگ بشری تجزیه و تحلیل می کند. رشته باستان شناسی در سوئیس یک رشته مطالعاتی متنوع است. بیشتر باستان شناسان بر روی یک منطقه خاص از جهان یا یک موضوع مطالعه خاص تمرکز می کنند.

تخصص به باستان شناس اجازه می دهد تا تخصص خود را در مورد یک موضوع خاص توسعه دهد. برخی از باستان شناسان به مطالعه بقایای انسان (زیست باستان شناسی)، حیوانات (باستان شناسی جانوران)، گیاهان باستانی (paleoethnobotany)، ابزار سنگی (lithics)، و غیره می پردازند. باستان شناسان زیر آب بقایای فعالیت های انسانی را که در زیر سطح آب یا در سواحل قرار دارند مطالعه می کنند. در سراسر جهان، روش های باستان شناسی مشابه هستند.

دستمزد کار در سوئیس برای باستان شناسان در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه باستان شناسان در سوئیس

هزینه تحصیل در سوئیس

هزینه تحصیل در سوئیس در دانشگاه های دولتی این کشور توسط دولت پرداخت می شود، به این معنی که هزینه های دانشگاه های دولتی نسبتا پایین است. شهریه دانشگاه های دولتی در نمودار زیر آمده است:

شهریه دانشگاه دولتی در سوئیسدانشگاه های خصوصی احتمالا شهریه های بالاتری را به خصوص برای دانشجویان بین المللی دریافت خواهند کرد. بورسیه های تحصیلی در دسترس هستند، برای اطلاعات بیشتر در این مورد با موسسه انتخابی خود تماس بگیرید. همچنین مهم است که هنگام بودجه بندی برای تحصیل در این کشور، هزینه زندگی خود را در نظر بگیرید. بودجه پیشنهادی برای هزینه زندگی سالانه بین 18000CHF و 28000CHF (فرانک) است. دانشجویانی که اهل اتحادیه اروپا و کشورهای منطقه اقتصادی اروپا هستند، مجاز به کار تا 15 ساعت در هفته در طول ترم، بدون محدودیت خارج از زمان ترم هستند. دانشجویان هر کشور دیگری 6 ماه پس از شروع تحصیل مجاز به کار هستند. برای آن ها مجوز کار صادر خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کار در طول تحصیل، با دانشگاه انتخابی خود تماس بگیرید.

ویزای تحصیلی سوئیس

اگر می خواهید در یکی از دانشگاه های این کشور تحصیل کنید، ممکن است مجبور شوید برای ویزا اقدام کنید. اخذ ویزا بستگی به این دارد که اهل کدام کشور هستید. اگر شما از یکی از کشورهای اتحادیه اروپا یا EEA هستید، برای تحصیل در این کشور نیازی به ویزا ندارید. با این حال، شما باید ظرف 14 روز پس از ورود خود به عنوان مقیم خارجی ثبت نام کنید. این را می توان در اداره ثبت ساکنان محلی شما انجام داد. وقتی برای انجام این کار می روید، باید با خود داشته باشید:

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک ثبت نام دانشگاه
  • صورت حساب بانکی برای ارائه شواهد وجوه
  • گواهی بیمه سلامت
  • اثبات آدرس
  • 2 قطعه عکس پاسپورت

اگر اهل هر کشور دیگری هستید، قبل از سفر به این کشور باید برای ویزا اقدام کنید. این کار را می توان در سفارت یا کنسولگری این کشور در کشور خود انجام داد. روند درخواست ممکن است ماه ها طول بکشد. بنابراین، مطمئن شوید که در زمان زیادی شروع به کار کرده اید. شما باید قبل از تحصیل در این کشور بیمه درمانی بخرید، مگر اینکه بیمه نامه درمانی خانه شما هنوز معتبر باشد. شما می توانید ارائه دهنده بیمه خود را بدون محدودیت انتخاب کنید.

با این حال، موسسه انتخابی شما می ‌تواند در صورت نیاز به کمک بیشتر، اطلاعات بیشتری در این مورد ارائه دهد. جمعیت سوئیس در سال های اخیر رشد چندانی ندارد. بنابراین، این کشور می تواند گزینه عالی برای دانشجویان بین المللی داشته باشد. با تماس به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید از تجربیات کارشناسان این موسسه بهره مند شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *