مهاجرت تحصیلی روسیه

رشته باستان شناسی در روسیه

رشته باستان شناسی در روسیه

امکان تحصیل رشته باستان شناسی در روسیه در اکثر دانشگاه های این کشور وجود داشته و بعد از اتمام تحصیل شما می توانید در این حرفه کار کنید. این کشور با گستردگی در 2 قاره و 9 منطقه زمانی باورنکردنی (با کاهش از 11 منطقه در سال 2010)، بزرگترین کشور جهان است. در محدوده وسیع آن، برخی از مجلل ‌ترین کاخ‌ های سیاره، فلات ‌های وسیع، مرتفع‌ ترین کوه‌ ها، سردترین شهرها و بزرگترین مجموعه ‌ای از عروسک ‌های روسی هم قرار دارند. از نظر فرهنگی، ادبیات یکی از برجسته ترین نمایش های کشور است.

نویسندگان روسی مانند تولستوی، بولگاکف، داستایوفسکی و ناباکوف در سراسر جهان به دلیل خلق برخی از بزرگترین آثار قرن نوزدهم و بیستم تجلیل می شوند. این کشور یکی از اقتصادهای با رشد سریع در جهان، در کنار سایر کشورهای بریکس، مشتاق بین المللی کردن سیستم آموزش عالی خود است و در حال سرمایه گذاری در توسعه دانشگاه های خود و گسترش حمایت از متقاضیان بین المللی است. برای تحصیل رشته باستان شناسی در روسیه به اطلاعاتی که در این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نوشته شده است نیاز دارید.

تحصیل رشته باستان شناسی در روسیه

این کشور، کشوری با تحصیلات عالی و دارای سنت آکادمیک طولانی است. دانشگاه‌های آن ذهن‌های بزرگ بسیاری، از جمله تعدادی از برندگان برجسته جایزه نوبل را پرورش داده اند. در سال های اخیر، این کشور تلاش زیادی برای مدرن کردن سیستم آموزش عالی خود و باز کردن آن به روی دانشجویان خارجی انجام داده است. ابتکار شروع به نشان دادن نتایج کرده است. بیش از 12 دانشگاه این کشور در حال حاضر در بین 500 دانشگاه برتر جهان قرار دارند و نتایج هر سال بهبود می یابد.

برای تحصیل رشته باستان شناسی در روسیه، دانشگاه های زیر مناسب است:

نام دانشگاهرتبه
دانشگاه RUDN317
دانشگاه فدرال اورال – UrFU351
دانشگاه دولتی آلتای561-570
دانشگاه MGIMO362
دانشگاه فدرال شمالی به نام M.V. لومونوسوف
دانشگاه فنی ایالتی دان1201
دانشگاه ایالتی ولادیمیر به نام الکساندر و نیکولای استولتوفس
دانشگاه دولتی ورونژ1001-1200
دانشگاه دولتی آموزش و پرورش آرماویر

برای تحصیل در این کشور باید مراحل زیر را دنبال کنید:

مراحل تحصیل در کشور روسیه

کار در حوزه رشته باستان شناسی در روسیه

رشته باستان شناسی در روسیه را می توان به عنوان «مطالعه تاریخ باستان» تعریف کرد. باستان شناس فردی است که تاریخ بشر و فرهنگ مردمان تاریخی و ماقبل تاریخ را از طریق کشف و کاوش بقایای، سازه ها و نوشته ها مطالعه می کند. برای کار در حوزه رشته باستان شناسی در روسیه شما وظایفی دارید. وظایف یک باستان شناس شامل:

  • کار میدانی اولیه
  • کاوش محوطه ها
  • طبقه بندی محوطه ها

افرادی که باستان شناسی را مطالعه می کنند به طور کلی باستان شناس نامیده می شوند. مطالعه علمی مردمان ماقبل تاریخ و فرهنگ های آن ها با تجزیه و تحلیل آثار، کتیبه ها، بناهای تاریخی و غیره از نقش اصلی یک باستان شناس است. یک باستان شناس به دانشمندی اطلاق می شود که با کندن بقایای انسان، تاریخ بشر را مطالعه می کند. آن ها پروژه های حفاری را اجرا می کنند و بقایای باستان شناسی را حفظ می کنند تا اطلاعاتی را جمع آوری کنند که در مورد درک گذشته اطلاع می دهد. زمین شناسان یا دیرینه شناسان ارتباط نزدیکی با این متخصصان دارند، با این حال، این متخصصان از نظر تحقیقات با یکدیگر متفاوت هستند.

حقوق ماهیانه کار در روسیه برای کسانی که کار در حوزه رشته باستان شناسی در روسیه را انتخاب می کنند، در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه باستان شناسان در روسیه کار در حوزه رشته باستان شناسی را می توان با اخذ مدرک کارشناسی در مردم شناسی یا رشته های مرتبط ایجاد کرد. داوطلبان می توانند هر رشته ای، ترجیحا علوم انسانی را در سطح متوسط انتخاب کنند و از مقطع متوسطه تحصیلی در مدارس شروع به مطالعه در مسیر صحیح کنند.

هزینه تحصیل رشته باستان شناسی در روسیه

هزینه تحصیل در روسیه برای دانشجویان بین المللیمی تواند از موسسه ای به موسسه دیگر متفاوت باشد. از آمریکای شمالی یا اروپا می‌آیند، به خصوص در رابطه با کیفیت بالای آموزش، ارزان هستند. حداقل شهریه که توسط وزارت آموزش و پرورش تعیین می شود نمی تواند کمتر از مبلغ سرمایه گذاری شده در آموزش برای هر دانشجو توسط دولت روسیه باشد.

طیف وسیعی از هزینه های تحصیل در این کشور در جدول زیر آمده است:

مقطع تحصیلیهزینه سالانه به دلار
کارشناسیبین 3385$ تا 3690$
کارشناسی ارشدبین 3746$ تا 4058$
دکترا1293$ تا 4490$

برای کمک به دانشجویان بین ‌المللی در ادغام خود با جامعه این کشور، برخی از دانشگاه‌ ها ممکن است برنامه‌ های مقدماتی را ارائه دهند که برای آموزش زبان، سنت ‌ها و سبک زندگی روسی به ثبت ‌نام‌ کنندگان طراحی شده‌ اند. هزینه متوسط ​​یک برنامه 2155$ (دلار) است. دانشجویان از مناطق خاص و با سوابق تحصیلی برجسته ممکن است حتی واجد شرایط دریافت بورسیه دولتی شوند که شهریه و در برخی موارد هزینه زندگی در روسیه را نیز پوشش می‌دهد.

هزینه تحصیل رشته باستان شناسی در روسیه

کار حین تحصیل در روسیه

کار در روسیه به صورت پاره وقت برای دانشجویان امکان پذیر است. دانشجویان بین المللی می توانند در زمان آزاد خود در دانشگاه یا در سازمان های آن کار کنند. گاهی اوقات دفاتر بین المللی دانشگاه ها به دانشجویان کمک می کنند تا شغلی مانند کار قراردادی پیدا کنند. در این صورت نیازی به دریافت مجوز مربوطه از اداره کل امور مهاجرت وزارت کشور روسیه نیست. در موارد دیگر مجوز لازم است. مجوزها فقط برای دانشجویان در دوره های تمام وقت در دانشگاه های معتبر دولتی صادر می شود.

دانشجویان فقط می توانند براساس حرفه مشخص شده در مجوز، و در منطقه (شهر) که دانشگاه آن ها در آن واقع شده است، کار کنند. با این حال، نباید فرض کنید که استخدام تکمیلی می تواند تمام هزینه های زندگی شما را پوشش دهد. به طور متوسط ​​300$ تا 400$ (دلار) در ماه است. به دلیل تحصیل فشرده در دانشگاه‌ های این کشور و چالش‌ های تکالیف دانشجویان وقت آزاد زیادی ندارند. بهتر است خانواده ‌تان از شما حمایت کنند یا مبلغ مشخصی را برای تامین هزینه‌ هایتان پس ‌انداز کنید تا روی تحصیلات خود متمرکز بمانید. در صورتی که در خصوص مسائل مهاجرتی نیاز به مشاوره دارید می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *