مهاجرت تحصیلی چین

رشته باستان شناسی در چین

رشته باستان شناسی در چین

با تحصیل رشته باستان شناسی در چین دانشجویان می توانند از کیفیت آموزشی بالا بهره مند شده و بعد از فارغ التحصیلی وارد بازار کار شوند. این کشور، در شرق آسیا واقع شده است. این کشور با بیش از 1.35 میلیارد نفر جمعیت، پرجمعیت ترین کشور جهان است. این کشور همچنین سومین کشور بزرگ جهان از نظر وسعت است. چین بیش از 160 شهر با جمعیتی بیش از 1 میلیون نفر دارد. در مورد آب و هوا، محیط زیست و فرهنگ تفاوت‌های منطقه‌ای بزرگی وجود دارد که این کشور را بسیار متنوع و مکانی عالی برای تجربه بسیاری از فرصت‌های فرهنگی جدید کرده است.

اکثریت جمعیت این کشور چینی هان هستند. چینی هان بزرگترین گروه قومی جهان هستند و بیش از 1.2 میلیارد نفر در این کشور، تایوان و هنگ کنگ زندگی می کنند. جمعیت این کشور شامل 55 اقلیت قومی دیگر مانند منچوها، هویی ها، اویغورها و مغول ها است. این تنوع در فرهنگ به لطف تاریخ غنی این کشور است که بیش از 4000 سال قدمت دارد. اولین نمونه های تاریخ مکتوب به 1600 سال قبل از میلاد برمی گردد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش به راهنمایی شما عزیزان درباره تحصیل رشته باستان شناسی در چین کرده است.

تحصیل رشته باستان شناسی در چین

تحصیل رشته باستان شناسی در چین فرصت هایی را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند تا به مسائل از دیدگاه چینی نگاه کنند. این کشور به دلیل تاریخ طولانی و فرهنگ غنی خود به یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. این کشور گزینه های زیادی را در تمام سطوح آموزش عالی، از کارشناسی تا دکترا، ارائه می دهد. با این حال، تعداد فزآینده ای از دوره های آموزشی به زبان انگلیسی وجود دارد. به دانشگاه ‌هایی که دوره ‌ای مناسب شما را ارائه می ‌دهند. نگاهی بیندازید و مطمئن شوید که به زبان مورد نیاز شما تدریس می‌شود. اکثر موسسات آموزش عالی در این کشور دولتی هستند. این بدان معناست که آن ها توسط وزارت آموزش و پرورش و دولت این کشور اداره می شوند.

آن ها را می توان به 3 دسته مختلف تقسیم کرد که عبارتند از:

 3 دسته مختلف باستان در چینبرای تحصیل رشته باستان شناسی در چین، 10 دانشگاه زیر معرفی شده است:

نام دانشگاهرتبه جهانی
دانشگاه پکن117
دانشگاه لانژو279
دانشگاه جیلین309
دانشگاه نانجینگ335
دانشگاه فودان426
دانشگاه علم و صنعت چین436
دانشگاه شاندونگ487
سان یات – دانشگاه سن513
دانشگاه عادی پکن525
دانشگاه شمال غربی چین532

کار در حوزه رشته باستان شناسی در چین

باستان شناسان برای حفاری سایت ها و تجزیه و تحلیل اشیاء و مصنوعات به کار گرفته می شوند و رشته هایی از اطلاعات را به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد گذشته کنار هم می چینند. باستان شناسان زمان خود را بین حفاری های محل تقسیم می کنند، جایی که معمولا به عنوان بخشی از یک تیم بزرگ برای نمونه برداری از خاک، مکان یابی و عکاسی از اشیاء و غیره و انجام تحقیقات مستقل بر روی میز بر روی یک سایت یا شی و همچنین حمل کار می کنند. آنالیز خاک در آزمایشگاه باستان شناسان برای شناسایی و ارزیابی یافته ها از تجهیزات تخصصی مانند فناوری تاریخ گذاری کربنی استفاده می کنند.

اکثر باستان شناسان در سراسر کشور پروژه به پروژه کار می کنند، که نیازمند یک نگرش انعطاف پذیر و تعهد به کار است. باستان شناسان معمولا قبل از اینکه نقش نظارتی بیشتری را بر عهده بگیرند یا متخصص در جنبه ای از باستان شناسی مانند حفاظت یا علم باستان شناسی یا در دوره خاصی از تاریخ یا نوع شیء شوند، به عنوان دستیار سایت شروع به کار می کنند.

حقوق ماهیانه کار در چین برای کار در حوزه رشته باستان شناسی در چین در نمودار زیر بررسی شده است:

حقوق ماهیانه باستان شناسان در چین به یوان

ویزای تحصیلی رشته باستان شناسی در چین

مطمئن شوید که ماه ها قبل از ورودتان تمام مدارک لازم را جمع آوری و آماده کنید. از دانشگاه خود برای راهنمایی و اطلاعات بیشتر بخواهید و همچنین برای هرگونه سوال با سفارت این کشور تماس بگیرید. با انجام این کار، از تاخیرهایی که ممکن است به دلایل بوروکراتیک رخ دهد جلوگیری کنید. در رابطه با الزامات ویزای این کشور، به خاطر داشته باشید که اتباع اروپایی یا دانشجویان از بریتانیا، کانادا و استرالیا می توانند از طریق CVASC (مرکز خدمات درخواست ویزای چین) برای ویزای دانشجویی اقدام کنند. در غیر این صورت، می توانید به نزدیکترین دفتر سفارت یا کنسولگری چین درخواست دهید. به یاد داشته باشید که اگر از طریق CVASC درخواست می دهید، باید از طریق وب سایت رسمی آن ها به صورت آنلاین یک قرار ملاقات رزرو کنید.

برای درخواست ویزای تحصیلی چین خود به مدارک زیر نیاز دارید:

  • درخواست ویزا برای تحصیل در چین (سند JW201 یا JW202) توسط سفارت این کشور محلی شما یا دانشگاهی که در آن ثبت نام کرده اید. فراموش نکنید که اصل سند را به این کشور بیاورید.
  • پاسپورت معتبر که باید حداقل 6 ماه از اعتبار باقی مانده باشد.
  • عکس های اخیر در اندازه پاسپورت
  • اطلاعیه پذیرش شما از دانشگاه
  • فرم معاینه بدنی

هزینه های درخواست ویزای این کشور شما بسته به کشوری که از آن آمده اید متفاوت است. اما قیمت آن حدود 140$ (دلار) است. به طور معمول زمان پردازش درخواست ویزای شما سریع است و حدود یک هفته طول می کشد. در مورد فرم معاینه فیزیکی، فراموش نکنید که شرایط ویزای این کشور مستلزم این است که پس از ورود به این کشور به عنوان یک دانشجوی بین المللی، باید به دفتر قرنطینه بهداشت مراجعه کنید تا فرم معاینه فیزیکی خود را در اسرع وقت تایید کنید.

ویزای تحصیلی رشته باستان شناسی در چین

هزینه تحصیل و زندگی در چین

در مقایسه با کشورهایی مانند آمریکا یا بریتانیا، این کشور مکان نسبتا ارزانی برای تحصیل است. این به این معنی است که با قیمت مناسب، آموزش با کیفیت بالا دریافت خواهید کرد. همان طور که در بیشتر کشورها وجود دارد، شهرهای بزرگتر از نظر شهریه و هزینه های زندگی گران تر از شهرها و شهرستان های کوچکتر خواهند بود.

هزینه های دوره بسته به برنامه شما و همچنین سطحی که می خواهید در آن تحصیل کنید متفاوت است. هزینه تحصیل در چین هر سال ممکن است تغییر کند. بنابراین، مطمئن شوید که هزینه دوره شما چقدر است. به طور متوسط، بسته به سطح تحصیلات، باید انتظار داشته باشید که بین 18000CNY تا 63400CNY (یوان) در سال بپردازید. مشابه هزینه های تحصیل، هزینه زندگی در این کشور نیز در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی بین المللی به میزان قابل قبولی پایین است. تخمین زده می شود که اگر بخواهید در پکن زندگی کنید، هزینه زندگی سالانه شما حدود 24000CNY (یوان) خواهد بود.

به عنوان یک دانشجوی بین المللی، هزینه دیگری که باید در نظر بگیرید بیمه درمانی است. بسیاری از دانشگاه ها بیمه درمانی را با هزینه مناسب ارائه می کنند. همچنین قبل از شروع مطالعه باید یک معاینه پزشکی فعلی انجام دهید. این کار را می توان در کشور خود و یا هنگام ورود به این کشور انجام داد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد بیمه درمانی و الزامات احتمالی واکسیناسیون قبل از تحصیل می توانید با موسسه انتخابی خود تماس بگیرید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به متقاضیانی که قصد اخذ اقامت این کشور را دارند، مشاوره ارائه می دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *