مهاجرت تحصیلی دانمارک

رشته باستان شناسی در دانمارک

رشته باستان شناسی در دانمارک

تحصیل رشته باستان شناسی در دانمارک یک گزینه بسیار عالی برای کسانی است که قصد اخذ اقامت کشورهای اروپایی را دارند. در این کشور، جذابیت نوردیک دنیای قدیم با جامعه ای آشکارا آینده نگر روبرو می شود. این کشور به دلیل کیفیت بالای زندگی و درآمد سرانه و همچنین آموزش پیشرفته، مرتبا در لیست های قابل زندگی ترین، امن ترین و شادترین مکان های روی زمین قرار می گیرد. تحصیل در این کشور شما را دقیقا در مرکز این آرمان شهر توسعه یافته اجتماعی قرار می دهد.

مناظر این کشور ممکن است عظمت طبیعی یک آبدره نروژی را نداشته باشند. اما چشم‌اندازهای چمن ‌زار این کشور همان زیبایی کم ‌رنگ و بی ‌تکلفی را دارند که می‌ توان آن را در همه چیز از معماری دانمارکی ‌ها گرفته تا مد و مد آن ها احساس کرد. نگاه آن ها به زندگی مردم برای فروتنی، اعتدال ارزش قائل هستند و نسبت به ثروت شخصی فاحش بیزاری دارند که در تمایل آن ها برای خرید به یک دولت رفاه جامع منعکس می شود. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار به بررسی تحصیل رشته باستان شناسی در دانمارک پرداخته اند.

تحصیل رشته باستان شناسی در دانمارک

از سال 2003، سیستم آموزشی این کشور از همان مدل 2 دوره‌ ای مانند بقیه اروپا پیروی می ‌کند و تحصیلات را به مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکترا) تقسیم می ‌کند. این سیستم به منظور تسهیل و تشویق تحرک بین المللی در اروپا است. زیرا، مدارک تحصیلی در تمام کشورهای درگیر در توافقنامه بولونیا معادل است.

موسسات آموزش عالی این کشور براساس سطح تحصیلی و رشته تدریس به صورت زیر دسته بندی می شوند:

نوع موسسهتوضیحات
آکادمی ‌های آموزش عالی حرفه ‌ایبرنامه‌ های دوره‌ ای کوتاه پیش از کارشناسی به نام مدارک حرفه ‌ای آکادمی ارائه می‌دهند.
کالج ‌های دانشگاهیبرنامه‌ های حرفه‌ ای 3 تا 4 ساله (Professionshøjskoler) را در سطحی مطابق با مدرک کارشناسی ارائه می‌دهند.
دانشگاه ‌هابرنامه ‌های دوره ‌ای طولانی ارائه می‌دهند و یا چند دانشکده هستند یا در زمینه‌ هایی مانند مهندسی، فناوری و تجارت تخصص دارند.
دانشگاه ‌های هنربرنامه ‌های دوره ‌ای طولانی ارائه می ‌دهند. آن ها توسط وزارت فرهنگ این کشور تنظیم می ‌شوند و دوره‌ هایی در هنرهای تجسمی، موسیقی، فیلم، تئاتر و رسانه ارائه می ‌کنند.

دانشگاه هایی که برای تحصیل رشته باستان شناسی در دانمارک مناسب هستند عبارتند از:

  • دانشگاه کپنهاگ
  • دانشگاه جنوب دانمارک

کار در حوزه رشته باستان شناسی در دانمارک

کار در حوزه رشته باستان شناسی در دانمارک

باستان شناسان آثار بازیابی شده را پس از بازگرداندن آن ها از میدان، شستشو، دسته بندی، فهرست بندی و ذخیره می کنند. آن ها مصنوعات فردی را تجزیه و تحلیل می کنند، اما همچنین ممکن است آن ها را به گروه هایی برای دیدن الگوها طبقه بندی کنند. برای کار در حوزه رشته باستان شناسی در دانمارک باید فعالیت های انسانی در گذشته را عمدتا از طریق بازیابی و تجزیه و تحلیل فرهنگ مادی و داده های محیطی به جا مانده، که شامل مصنوعات، معماری، بیوفکت ها و مناظر فرهنگی (سوابق باستان شناسی) می شود، را مطالعه کنید.

باستان شناس حرفه ای است که با هدف درک بهتر تمدن های گذشته به کاوش ها و مطالعه بقایای و فسیل ها می پردازد. این دانشمندان علوم اجتماعی ممکن است مصنوعاتی مانند خرابه های باستانی را پیدا کرده و حفظ کنند و مسئول بسیاری از مصنوعات موجود امروزی هستند.

دستمزد کار در دانمارک برای باستان شناسان در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه باستان شناسان در دانمارک

ویزای تحصیلی دانمارک برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا

اگر از خارج از اتحادیه اروپا و EEA هستید، نوع مجوزی که برای تحصیل در دانمارک نیاز دارید به مدت اقامت شما بستگی دارد. انواع آن ها عبارتند از:

انواع مجوز اقامت در دانمارکبرای اقامت کوتاه مدت کمتر از 3 ماه، دانشجویان به ویزا نیاز دارند و برای اقامت طولانی مدت بیش از 3 ماه، مجوز اقامت لازم است. جزئیات به شرح زیر است:

پارامترتوضیحات
ویزا (اقامت کوتاه مدت)کسانی که کمتر از 3 ماه در این کشور تحصیل می کنند باید برای ویزای توریستی درخواست دهند. شما می توانید برای ویزا در هر نمایندگی مجاز این کشور در کشور مبدأ خود، از جمله تمام سفارتخانه ها و کنسولگری های این کشور در خارج از کشور درخواست دهید. برای اطلاع از محل درخواست ویزا به وب سایت وزارت امور خارجه دانمارک مراجعه کنید. اخذ ویزا دانشجویان را قادر به کار در دانمارک نمی کند.
اجازه اقامت (اقامت طولانی مدت)کسانی که بیش از 3 ماه در این کشور تحصیل می کنند باید برای اجازه اقامت اقدام کنند که می توانید این کار را در سفارت این کشور در کشور خود انجام دهید. این مجوز به دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و EEA اجازه می دهد تا حداکثر 20 ساعت در هفته به صورت پاره وقت در این کشور کار کنند.

شما باید از سفارت این کشور بپرسید که چه مدارک خاصی مورد نیاز است، اما ممکن است موارد زیر از شما خواسته شود:

  • نامه پذیرش از دانشگاه شما
  • مدرک مهارت زبان (به زبان انگلیسی یا دانمارکی، بسته به زبانی که در حال تحصیل هستید.)
  • مدرکی که نشان می دهد می توانید از نظر مالی در طول مدت اقامت خود حمایت کنید.
  • پاسپورت معتبر
  • باید هزینه ویزا را پرداخت کنید.

هزینه تحصیل در دانمارک

به جزء چند استثنا برای برنامه های تحصیلی خاص، دانشجویانی که از کشورهای اتحادیه اروپا و EEA و سوئیس می آیند می توانند مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد را به صورت رایگان دنبال کنند. این شامل برنامه های تبادل است. همچنین دانشجویانی که شرایط زیر را دارند از پرداخت شهریه در دانشگاه های دانمارک معاف هستند:

  • دانشجویانی که دارای مجوز اقامت دائم یا موقت هستند که می توان آن ها را به اقامت دائم ارتقاء داد.
  • دانشجویانی که والدینشان از یکی از کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا، که در حال حاضر در این کشور مشغول به کار هستند، دارند.

اگر دانشجوی خارج از اتحادیه اروپا و EEA هستید، باید انتظار داشته باشید که شهریه بین 6000€ تا 16000€ (یورو) در سال باشد. برنامه های تحصیلی تخصصی تر می تواند تا 35000€ (یورو) در سال باشد. به یاد داشته باشید که دانشگاه های خصوصی برای شهروندان اتحادیه اروپا و EEA و غیر اتحادیه اروپا و EEA شهریه دریافت می کنند و این هزینه ها اغلب بالاتر است. برای مطلع شدن از روند اخذ ویزای تحصیلی این کشور می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *