مهاجرت تحصیلی ترکیه

رشته بازیگری در ترکیه

رشته بازیگری در ترکیه

کشور ترکیه در همسایگی کشور ایران، گزینه بسیار مناسب جهت مهاجرت تحصیلی و تحصیل در رشته بازیگری در ترکیه می باشد. این کشور با داشتن دانشگاه های با سطح علمی و رنکینگ بالا سال ها رتبه مناسبی را به خود اختصاص داده است. اعزام دانشجو جهت تحصیل در رشته های هنری و تئاتر در کشورهای مختلف از جمله کشور تحصیلی جزء تجارب مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد. جهت تحصیل در رشته بازیگری در این کشور پرسش هایی به طور مکرر در ذهن متقاضیان جای گرفته است، که بدین شرح می باشد:

  • شرایط تحصیل بازیگری در این کشور چگونه است؟
  • جهت کار در این رشته به عنوان بازیگر چه میزان درآمد خواهید داشت؟
  • دانشگاه های هنر این کشور کدام اند؟
  • هزینه زندگی در این کشور چه تاثیری بر هزینه تحصیل دانشجو دارد؟

درباره کشور ترکیه

طی سال های اخیر این کشور توانسته بخش آموزش خود را گسترش دهد. از این رو متقاضیان بین المللی از بسیاری از کشورهای دنیا این کشور را برای تحصیل انتخاب کرده اند. این کشور به سرعت در حال افزایش اعتبار علمی و آموزشی خود می باشد. در حال حاضر، بیش از 108000 دانشجو بین المللی از بیش از 180 کشور مختلف در شهرهای مختلف این کشور مشغول به تحصیل می باشند. یکی از بزرگترین شهرهای تحصیلی این کشور، شهر استانبول است. این شهر یکی از شهرهای بزرگی است که از حیث تاریخ، فرهنگ و تجارت خود آسیا و اروپا را به هم پیوند زده است. به دلیل قرارگیری این شهر در تقاطع مسیر دریایی دریای سیاه و دریای مدیترانه، به عنوان شهر استراتژیکی در جهان شناخته شده است.

سایر جزئیات این کشور بدین صورت می باشد:

جزئیات کشور ترکیه

رشته بازیگری و دوره کارشناسی در کشور ترکیه

تحصیل در رشته بازیگری در مقاطع مختلف و دانشگاه های هنر این کشور امکان پذیر می باشد. یکی از دانشگاه های هنر بازیگری و تئاتر در این کشور، دانشگاه Iydin University Istanbul است. دوره کارشناسی در این کشور حدود 4 سال طول خواهد کشید. زبان آموزشی در این دوره زبان ترکی است. شهریه تحصیل در دانشگاه های این کشور متغییر می باشد. به عنوان مثال شهریه دانشگاه مذکور حدود 3000€ (یورو) در نظر گرفته شده است. امکان کار دانشجویی نیز برای دانشجویان میسر می باشد اما ملزم به قبولی و پیشبرد دوره تحصیلی خواهد بود. با توجه به شغلی که مرتبط با رشته بازیگری در این کشور باشد، متقاضیان برای کار دانشجویی حدود 300€ (یورو) دریافت می نمایند. همچنین هزینه زندگی دانشجویی در این کشور حدود 200€ الی 250€ (یورو) در نظر گرفته شده است.

طی سال های اخیر بسیاری از متقاضیان بین المللی جهت رنکینگ و سطح علمی بالایی دانشگاه های این کشور، تحصیل در رشته های مختلف از جمله بازیگری را انتخاب نموده اند. نمودار زیر بیانگر تعداد متقاضیان این کشور خواهد بود:

تعداد متقاضیان بین المللی در ترکیه

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کشور ترکیه

پیش از انتخاب رشته بازیگری در این کشور، ابتدا می باید از شرایط تحصیل در این کشور آگاه شوید. ابتدا می باید از یکی از دانشگاه های هنر در این کشور نامه پذیرش کتبی بر روی سربرگ رسمی دانشگاه دریافت نمایید. سپس با ارائه نامه پذیرش و مدارک مورد نیاز با توجه به ملیت متقاضی و پرداخت هزینه به سفارت مربوطه ویزای تحصیلی ترکیه را دریافت نمایید. توجه داشته باشید که مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در این کشور هر ساله از تغییراتی برخوردار خواهد بود.

در جدول زیر لیست مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در این کشور ارائه شده است:

مراحلمدارک
1ارائه گذرنامه معتبر با حداقل 90 روز اعتبار
2تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی این کشور، به همراه امضاء متقاضی
3ارائه نامه پذیرش از دانشگاه معتبر در این کشور به همراه ذکر مدت زمان اقامت متقاضی در طول دوره تحصیل
4ارائه بیمه خدمات درمانی در طول دوره تحصیل
5ارائه گواهی سلامت
6ارائه پرواز رزرو شده قطعی
7ارائه رسید پرداخت هزینه ویزا و شهریه دانشگاه
8ارائه کلیه مدارک تحصیلی متقاضی
9ارائه رزرو قطعی خوابگاه یا محل اقامت برای متقاضی در طول دوره تحصیل

دانشگاه های رشته تئاتر و بازیگری ترکیه

دانشگاه های رشته تئاتر و بازیگری ترکیه

دانشگاه های مرتبط با رشته هنر، بازیگری و تئاتر در این کشور متعدد می باشند. پذیرش و زبان تحصیلی در هر یک از این دانشگاه ها متفاوت است. برخی از دانشگاه ها دوره های آموزشی به زبان انگلیسی برگزار می نمایند. برخی دیگر به زبان رسمی. جهت اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به این کشور مقاله شرایط اعزام دانشجو به ترکیه را مطالعه بفرمائید.

دوره های آموزشی مرتبط با رشته هنر در دانشگاه های این کشور موجود می باشد که در جدول زیر به بررسی این دوره ها می پردازیم:

نام دانشگاهشرح دوره
Bilkent Universityرشته طراحی و معماری هنر، هنرهای زیبا، تئاتر، باستان شناسی و تاریخ شناسی
Koc Universityعلوم انسانی و باستان شناسی هنر
Sabanci Universityعلوم هنری و اجتماعی هنر

هزینه زندگی در کشور ترکیه

متقاضیان بین المللی پس از پرداخت شهریه دانشگاه مورد نظر خود می باید از سایر هزینه های مرتبط با تحصیل اطلاع یابند. هزینه های مرتبط با تحصیل جزء هزینه های اصلی زندگی به شمار می آیند. هزینه اصلی شامل هزینه مسکن مانند اجاره یا خرید آپارتمان، اقلام غذایی و پوشاک می باشد. در مقاله هزینه زندگی در ترکیه جزئیات کاملی از شرایط و هزینه های مربوط به این کشور شرح داده شده است.

در جدول زیر هزینه های مربوط به خرید یا اجازه آپارتمان بدین صورت طبقه بندی شده است:

خرید یا اجاره آپارتمانهزینه به لیر ترکیه
اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر154709TL
اجاره آپارتمان 1 خوابه در خارج از مرکز شهر100403TL
اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر265312TL
اجاره آپارتمان 3 خوابه در خارج از مرکز شهر171596TL
خرید هر متر مربع در مرکز شهر629073TL
خرید هر متر مربع در خارج از مرکز شهر362877TL

رشته بازیگری در ترکیه همانند سایر رشته های تحصیلی در صورت آماده سازی و ارائه مدارک و همچنین علاقه متقاضی امکان پذیر خواهد بود. از این رو پیشنهاد می شود پس از مطالعه مقاله فوق در صورت هرگونه پرسش با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید. همچنین جهت کسب اطلاع از شرایط کاریابی در سایر کشورها مقاله اخذ ویزای کاری گرجستان را مطالعه بفرمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *