مهاجرت تحصیلی آمریکا

رشته بازیگری در آمریکا

رشته بازیگری در آمریکا

با توجه به سینمای قدرتمند آمریکا و هالیوود رشته بازیگری در آمریکا یکی از پرطرفدارترین رشته های هنری است. که در این مقاله بررسی میشود. امروز اکثر فیلم های مطرح جهان تولید محصولات کمپانی فیلم سازی در آمریکا و هالیوود است. فیلم های هالیوودی نقش پر رنگی در فروش در گیشه های سینمایی جهان دارند. رشته بازیگری به دنبال بزرگی این صنعت بسیار پر تقاضا است و عده ای بسیار به دنبال ستاره شدن در فیلم و سینما هستند. به دلیل این تقاضای زیاد، موسسات و مدارس بازیگری زیادی در آمریکا وجود دارد که رشته بازیگری را آموزش می دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رشته بازیگری در آمریکا همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مطالب را نوشته اند.

تاریخچه سینما در آمریکا

وقتی هاروی ویلکوکس در سال 1887 قطعه زمینی را در جنوب کالیفرنیا خریداری کرد و نام آن را هالیوود گذاشت، تصوری از این نداشت که تنها چند سال بعد فیلمسازان این مکان را به مرکز فیلم های جهان تبدیل کنند. با این حال، این توماس ادیسون بود که با اختراع Kinematoscope خود در سال 189 اولین نقطه عطف تاریخ سینمای آمریکا را رقم زد. صنعت فیلم سازی آمریکا که اغلب از آن به عنوان هالیوود یاد می شود، رهبر صنعت سینما در جهان است که در قرن 21 سلطه پیدا كرد و در آغاز قرن 20 به عنوان یك هنر محبوب معرفی شد. در حالی که به طور کلی تولد سینمای مدرن به برادران لومیر نسبت داده می شود، اما بی چون و چرا این سینمای آمریکا است که به سرعت به شماره 1 در صنعت تبدیل شد. تاریخ سینمای آمریکا گاهی به چهار دوره اصلی تقسیم می شود:

  • دوران صامت
  • سینمای کلاسیک هالیوود
  • هالیوود جدید
  • و دوره معاصر

آب و هوای معتدل و آفتابی در طول سال، هر چه بیشتر فیلمسازان را به جنوب کالیفرنیا، جایی که مرکز صنعت فیلم آمریکا به تدریج ظهور کرد، جلب کرد. ساموئل گلدوین، لوئیس بی مایر، آدولف زوکور و ویلیام فاکس متولد مجارستان و 4 برادر وارنر بر جنبه تولید این تجارت تسلط داشتند و استودیوهای فیلم سازی خود را تأسیس کردند. سیستم استودیو در 3 دهه بعد حاکم بر بازار فیلم بود. 5 استودیوی بزرگ یا همان بیگ فایو همانطور که در آن زمان نامیده می شدند، برادران وارنر، فاکس قرن بیستم، مترو-گلدوین-مایر، پارامونت و RKO بودند، در حالی که از میان استودیوهای کوچکتر آن زمان کلمبیا، یونیورسال و یونایتد آرتیست هستند.

در شکل زیر از جمله مشاهیر بازیگری آمریکایی در طول تاریخ را مشاهده کنید:

مشاهیر بازیگری در آمریکا

صنعت سینما در آمریکا

صنعت فیلم سازی ایالات متحده آمریکا که به هالیوود معروف است ساله است با شکوه و عظمت بر سینمای جهان حاکم است. از سال 1920 این صنعت در تولید حداکثر درآمد سالانه یک رهبر جهانی است. با این حال در سال های اخیر تغییر در سینمای جهان چالش های فزاینده ای را برای هالیوود ایجاد کرده است تا موقعیت اصلی خود را حفظ کند، به ویژه به دلیل صنایع در حال رشد مداوم مانند صنعت چین و روسیه. صنعت سینما ایالات متحده طی چند سال گذشته عقب مانده است. با وجود رشد کند، پیش بینی می شود بازار رشد کند. اکنون، بسیاری از تولیدکنندگان فیلم در صنعت به دنبال گزینه های استراتژیک برای تقویت فروش هستند. فیلم های بازاریابی و تبلیغاتی همیشه یک استراتژی اصلی برای شرکت ها بوده است.

مشاغل به دنبال گزینه های تبلیغاتی دیگر مانند شبکه های اجتماعی هستند تا بتوانند با مخاطب ارتباط بیشتری برقرار کنند و بازخورد دریافت کنند. طبق داده های جمع آوری شده توسط IBISWorld، به دست آمده پیش بینی می شود صنعت فیلم آمریکا با به 49 میلیارد $ (دلار) تا سال 2023 رشد کند. تحقیقات انجام شده همچنین نشان می دهد که صنعت فیلم هنوز کمی سریعتر از کل اقتصاد رشد می کند. جزییات شرایط کار در آمریکا به طور کامل در مقاله لینک شده شرح داده شده است.

تحصیل رشته بازیگری در آمریکا

تحصیل رشته هنر در آمریکا و بازیگری در موسسات مختلف، از آنجایی که صنعت فیلم سازی در آمریکا در جهان حرف اول را می زند بسیار محبوب است. سالانه بیش از صدها فیلم در این کشور ساخته می شود و صنعت این کشور علاوه بر آمریکا از کشورهای دیگر نیز بازیگر و سایر عوامل هنری را به کار می گیرد. امروز آمریکا دارای دانشگاه ها و موسسات برتر در جهان است و تحصیل در آمریکا آرزوی بسیاری می باشد. چنانچه علاقه مند به تحصیل در رشته بازیگری در آمریکا هستید می توانید جهت اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه ها و یا موسسات زیر اقدام کنید:

  • دانشکده تئاتر دانشگاه بوستون
  • آکادمی هنرهای نمایشی آمریکا
  • آکادمی هنر TISCH دانشگاه نیویورک
  • دانشگاه کارولینای شمالی
  • دانشگاه دپائول
  • دانشکده نمایش دانشگاه کارنگی ملون
  • مدرسه جولیارد
  • دانشکده نمایش دانشگاه سیراکیوز
  • دانشگاه مینه سوتا، گروه هنرهای تئاتر و رقص

تحصیل رشته بازیگری در دانشگاه دپائول آمریکا

مدرک بازیگری هنرهای زیبای دانشکده تئاتر (BFA) بازیگران را برای کار در صحنه و نمایش آماده می کند. این بازیگرانی را توسعه می دهد که دارای تخیل، مهارت، بیان و اجرای زنده هستند. این ریشه در سنت شیکاگو دارد و بر حقیقت در عمل، ارتباطات، همکاری و خودانگیختگی تأکید دارد.

  • سال اول بازیگر را با طیف وسیعی از فنون و تجربیات آشنا می کند، شیوه کار را تعریف می کند و مجموعه ای از مهارت ها را فراهم می کند.
  • 3 سال بعدی بر توسعه این روش کار، افزودن مهارت و تکنیک متمرکز است و در عین حال به هر بازیگری کمک می کند تا مواردی را که برای آنها بهتر است کشف و به کار ببرد.

دانشجویان در یک دانشکده برجسته و دارای متخصصین کار که دارای طیف گسترده ای از زمینه ها و تخصص هستند، می آموزند. دانشکده سال های زیادی را صرف توسعه برنامه های درسی موفق، شخصی و قدرتمندی کرده است که شامل ایده هایی از استانیسلاوسکی، اسپولین، جانستون، شورتلف، مایزنر، بوگارت، لساک، لینکلیتر، یوگا، تای چی، فلدنکرایس، لبان و موارد دیگر است. دانش آموزان از طریق دیدگاه های منحصر به فرد در 4 سال پیشرفت جامع بازیگری ، حرکتی و برنامه درسی صدا و گفتار می آموزند.برنامه رشته بازیگری در دانشگاه دپائول آمریکا

برنامه رشته بازیگری در دانشگاه دپائول آمریکا

همانطور که گفته شد این یک برنامه 4 ساله است. دانشجویان پس از پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی در آمریکا در 4 سال به شرح زیر رشته بازیگری را تحصیل می کنند:

سالشرح
اولساختاری که به عنوان بازیگری فشرده 1 ساله ساخته می شود، سال اول مربوط به اکتشاف است نه تنها در صنعت بازیگری، بلکه مهمتر از آن، خودکاوی تخیل، انگیزه ها، صدا و فیزیکی هر بازیگر است. کار دوره بازیگری بر روی بداهه پردازی و حقیقت در عمل متمرکز است. بازیگران یاد می گیرند که یک واقعیت نمایشی را با متن و بدون متن برقرار کنند. به بازیگران اجازه می دهد تکنیک تکامل خود را ترکیب کرده و به نمایش بگذارند.
دومکمک به بازیگران در ساختن تکنیک متمرکز است. کار دوره بازیگری بر مطالعه صحنه معاصر و تحلیل متن تأکید دارد. شرایط ارائه شده از واقعیت نمایشنامه و نحوه تجسم و برقراری ارتباط با آن است. کار حرکت بر آگاهی و درک بیشتر نحوه استفاده بازیگران از بدن خود از طریق کاوش به سبک Feldenkrais متمرکز است.
سومآموزش بر کار با متون کلاسیک و افزایش زبان تأکید دارد. با استفاده از نمایشنامه هایی از شکسپیر و دیگر نمایشنامه ها، بازیگران با مهارت های فنی مورد نیاز برای بیان کامل ترین شخصیت، به زندگی عاطفی، جسمی و تخیل نقش می پیوندند. این امر از طریق کارهای بنیادی دقیق و بکارگیری اصول اصلی بازیگری برای بازی در نمایش ها حاصل می شود: برقراری ارتباط با شریک صحنه، گوش دادن و پاسخگویی به شرایط خاص و شرایط در صحنه
چهارمسال آخر برنامه بر آماده سازی بازیگران برای کار حرفه ای با طیف گسترده تری از دوره های آموزشی متمرکز بر کمک به بازیگران است که می توانند آنچه را که در 3 سال گذشته آموخته اند ترکیب کنند.

تحصیل رشته بازیگری در دانشگاه کالیفرنیای شمالی آمریکا

دانشکده هنر این دانشگاه متعهد به آموزش ذهن، جسم و روح هر فرد است. تکالیف دقیق با کار فشرده همراه است تا بازیگرانی آماده شوند که برای بالاترین سطح در حرفه بازیگری در تئاتر، تلویزیون و فیلم آماده رقابت شوند. هر دانشجوی دوره کارشناسی برنامه هنر که متعهد به حرفه بازیگری است، با داشتن کلاس های لازم در صدا، حرکت و بازیگری، در یک دوره تحصیلی شرکت می کند. این برنامه درسی همچنین شامل مهارت های خاص تری مانند نقاب، نبرد مرحله ای، آیه، آواز، رقص و لهجه ها و گویش ها می باشد. برنامه برای هر روز شامل کارهای کلاسی مربوط به دوره های تمرینی بعد از ظهر و عصر است.

برنامه بازیگری در دانشگاه کالیفرنیای شمالی آمریکا

این برنامه طی 4 سال ارائه می شود و به شرح زیر می باشد:

سالشرح
اول و دومدر طول سال های اول و دوم خود، شما استعدادهای فیزیکی، صوتی و تخیل خود را کشف و کاوش خواهید کرد، در سال دوم خود بیشتر این عناصر را به کار می گیرید در حالی که بر رشد شخصیت تمرکز می کنید. این دوره ها شامل تمرینات مقدماتی بازیگری، تجزیه و تحلیل متن، بداهه پردازی، بهبود صدا و فن بیان شما، رقص، مبارزه و حرکت است.
سومهنر بازیگری را در بسیاری از نمایش ها در سبک های مختلف اعمال خواهید کرد. کلاس های شما بر اساس آموزش سال های گذشته بر اهمیت یک فیلم نامه و تجزیه و تحلیل عناصر شخصیت، لهجه و گویش ها، سبک های رقص، کمدی فیزیکی پیشرفته، تکنیک های ممیزی، معرفی بازیگری برای دوربین و فنون صدا و بازیگری است.
چهارمسال آخر شما در برنامه بازیگری متشکل از یک فصل نمایش کلاسیک و معاصر و حداقل یک نمایش موزیکال است. علاوه بر این، شما در کلاس های مستر از جمله کارگاه های شنوایی، تکنیک های دوربین تلویزیون و فیلم، سرودخوانی و تهیه رزومه که توسط متخصصان تئاتر تدریس می شود شرکت خواهید کرد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره قوانین تحصیلی کشور آمریکا این مقاله را که توسط تیم مشاوره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تنظیم شده است را مطالعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

6 دیدگاه برای “رشته بازیگری در آمریکا

  1. حامد گفت:

    سلام وقتتون بخیر باشه برای ورود به سینمای هالییود حتما باید بریم آمریکا رشته بازیگری شون رو بخونیم درسته.؟؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام. در خصوص تحصیل در آمریکا با شماره 0219103232 تماس بگیرید.

  2. Rohullah گفت:

    اگر رشته من دیگه چیز باشد می توانیم در رشته بازیگری در کشوری آمریکا در کلاس های درس آن هاشرکت کرد

    1. صادقی گفت:

      سلام شرایط پذیرش در خصوص تحصیل در آمریکا بایستی بررسی گردد. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  3. محمد گفت:

    سلام از ایران بخای بری هالیوود بازیگری کنی باید مدرک زبان داشته باشی یا با مترجم هم میتونی بازیگری کنی

    1. صادقی گفت:

      با سلام دانش زبان برای مهاجرت از موارد اصلی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *