مهاجرت تحصیلی بلژیک

رشته ایمنی شناسی در بلژیک

رشته ایمنی شناسی در بلژیک

رشته ایمنی شناسی در بلژیک رشته ای در بخش زیست پزشکی است که در دانشگاه های معتبر بژیکی به دانشجویان ارائه می شود. ایمنی شناسی رشته ای پر اهمیت به شمار می رود چرا که به مطالعه سیستم دفاعی و ایمنی بدن می پردازد و رشته اصلی در رابطه با ایجاد واکسن و دفاع در مقابل بیماری های جدید است. همچنین ایمنی شناسی نیز به مطالعه آلرژی و واکنش های مختلف بدن موجودات زنده می پردازد. رشته ایمنی شناسی یکی از رشته های تحقیقاتی و آزمایشگاهی در بلژیک است. برای بررسی شرایط مهاجرت به عنوان یک متخصص ایمونولوژی با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مکاتبه کنید.

تحصیل رشته ایمنی شناسی در بلژیک

متقاضیان تحصیل رشته ایمنی شناسی در بلژیک برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی ابتدا باید یک برنامه لیسانس را تکمیل کنند. به طور سنتی، برنامه های از پیش آماده شده توسط تقریباً همه دانشگاه های بزرگ ارائه می شود، اما لزوما برای ورود به دانشکده پزشکی لازم نیست. برنامه هایی که بر علم تأکید دارند، مانند زیست شناسی، فیزیک یا فیزیولوژی، ممکن است به عنوان مدارک تحصیلی دانشکده پزشکی نیز کافی باشند.با این حال، کسانی که مطمئن هستند که می‌خواهند وارد این حرفه پزشکی یا هر حرفه پزشکی دیگری شوند، باید یک برنامه از پیش تعیین شده را دنبال کنند.

داوطلبان باید برای تحصیل رشته ایمنی شناسی در بلژیک در آزمون پذیرش کالج پزشکی و یا آزمون های بین المللی مانند MCAT قبول شوند. دانشکده پزشکی شامل 4 سال مطالعه اصول اولیه در علم و شرکت در دوره بالینی است. اینها تجربیات بالینی عملی در تنظیمات مراقبت های بهداشتی واقعی هستند. اکثر دانشکده های پزشکی برنامه درسی خود را بر اساس یک رویکرد مبتنی بر سیستم استوار می کنند که بر یک سیستم فیزیولوژیکی در یک زمان تمرکز می کند، مانند سیستم تنفسی یا سیستم عصبی.

در شکل زیر دانشگاه های ارائه کننده تحصیل رشته ایمنی شناسی در بلژیک معرفی شده اند:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه آنتورپ
2دانشگاه کاتولیک لئوون
3دانشگاه خنت
4دانشگاه آزاد بروکسل

تحصیل رشته ایمنی شناسی در بلژیک

مرکز تحقیقات ایمنی شناسی بلژیک

با توجه به پیشرفت‌ های عمده اخیر در ایمونولوژی، تیم ‌های درگیر در این زمینه در ULB یک موسسه تحقیقاتی به نام مرکز تحقیقات ایمنی شناسی بلژیک ایجاد کرده ‌اند. این موسسه پژوهشگرانی از دانشکده های علوم، پزشکی و داروسازی را گرد هم می آورد. هدف آن ترویج ایمونولوژی بنیادی و انتقالی است.

محور تحقیقات در مرکز تحقیقات ایمنی شناسی بلژیک به شرح زیر است:

بخششرح
ایمونولوژی مولکولیبا تأکید ویژه بر سلول ‌های ایمنی ذاتی و لنفوسیت ‌های T، این پروژه ‌ها شامل رویکردهای پیشرفته در زیست ‌شناسی مولکولی، فلوسیتومتری و تصویربرداری برای مطالعه فرآیندهای رونویسی، پس از رونویسی و اپی ژنتیک است.
ایمونولوژی پیش بالینیشامل توسعه مدل های موش برای آسیب شناسی های انسانی یا مداخلات درمانی است. چندین پروژه بر مدل ‌های تومور قابل کاشت با ژنتیکی، عفونت ‌ها و پروتکل ‌های واکسیناسیون یا التهاب مزمن تکیه دارند. امکانات حیوانی پردیس BIOPARK شامل یک ساختار خاص عاری از بیماری و چندین واحد اختصاص یافته به آزمایش و پاتوژن های عفونی است.
ایمونولوژی انسانی و ترجمه ایتیم های تحقیقاتی درگیر در ایمونولوژی انسانی عمدتاً در قطب سلامت قرار دارند. این شامل پروژه هایی در زمینه واکسینولوژی، بیماری های عفونی، هماتولوژی و سرطان است که بر شبکه های همکاری قوی با پزشکان متکی است.

کار در رشته ایمنی شناسی در بلژیک

مشاغلی نادر از دانشمندان، ایمونولوژیست ‌ها، جایگاه کوچک و تخصصی را اشغال کرده ‌اند و روش جدیدی برای نگاه کردن به بیماری ارائه می‌دهند. برای ایمونولوژیست ها، اصطلاحاتی مانند سیتوکین ها و گیرنده های لنفوسیتی کاملاً منطقی هستند. این بوفین ها می توانند نقص ایمنی خود را از حساسیت بیش از حد خود و واسکولیت خود را از اختلالات بافت همبند تشخیص دهند. به بیان ساده، یک ایمونولوژیست با کار در رشته ایمنی شناسی در بلژیک در مورد سیستم ایمنی تحقیق و بررسی می کند. ایمونولوژیست ها از آخرین تحقیقات علمی برای توسعه درمان ها، محصولات و درمان های جدید برای بیماری ها استفاده می کنند. آنها ممکن است توسط NHS، دانشگاه ها یا در صنعت داروسازی و بیوتکنیک به کار گرفته شوند.

ایمونولوژیست ها در استفاده از تکنیک های مولکولی پیچیده برای درمان بیماری ها متخصص هستند و به دنبال درک شبیه سازی نامناسب هستند که ممکن است بر شرایطی مانند آلرژی، رد پیوند و نقص ایمنی تأثیر بگذارد. البته، مسئولیت‌ های روزانه آن ‌ها به حوزه ‌ای که در آن کار می ‌کنند، بستگی دارد، با تمرکز ایمونولوژیست ‌های صنعتی بر توسعه محصول، ایمونولوژیست‌ های بالینی که مستقیماً با بیماران سروکار دارند و ایمونولوژیست ‌های دانشگاهی که بر بخش تحقیقات تمرکز دارند.

میزان درآمد کار در بلژیک برای کار در رشته ایمنی شناسی در بلژیک در نمودار زیر آمده است:

میزان درآمد کار در بلژیک برای کار در رشته ایمنی شناسی

تحقیق در رشته ایمنی شناسی در دانشگاه لئوون بلژیک

تحقیق در رشته ایمنی شناسی در دانشگاه لئوون بلژیک در گروه تحقیقاتی آلرژی و ایمونولوژی دنبال می شود. گروه تحقیقاتی آلرژی و ایمونولوژی بالینی بر کشف آلرژن ها یا تکنیک های جدید موجود برای بهینه سازی تشخیص آلرژی مانند آلرژن های غذایی، آلرژن های هوا، زهر حشرات و آلرژن های دارویی تمرکز دارد. تاکید ویژه بر این است که چرا تحمل آلرژن در شروع بیماری از بین می رود، چگونه تحمل طبیعی می تواند رخ دهد یا چگونه می توان تحمل را بازیابی کرد.

علاوه بر این، آزمایشگاه بر تعامل بین محیط و اپیتلیوم میزبان و اینکه چگونه عوامل استرس زای خارجی در پیشرفت بیماری در مجاری هوایی فوقانی و تحتانی و در روده نقش دارند، تمرکز دارد. آنها نقش التهاب موضعی، میکروبیوم و عملکرد سد اپیتلیال را در چندین مدل حیوانی و همچنین در افراد مبتلا به بیماری های آلرژیک، آسم و بیماری التهابی روده، با علاقه خاص به ایمنی تطبیقی ​​زمینه ای و سلول های لنفاوی ذاتی مطالعه می کنند. درباره مهاجرت تحصیلی به بلژیک و سایر موارد درباره این کشور می توانید در سایت مقالات دیگر را مطالعه کنید. همچنین برای کسب اطلاع از روش های مهاجرت و اقامت با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس داشته باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *