مهاجرت تحصیلی اسلوونی

رشته ایمنی شناسی در اسلوونی

رشته ایمنی شناسی در اسلوونی

تحصیل رشته ایمنی شناسی در اسلوونی در دانشگاه های معتبر این کشور ارائه می شود. ایمنی شناسی شاخه ای از پزشکی است که به ایمنی بیماری می پردازد. ایمونولوژیست ها دانشمندان محقق یا متخصصانی هستند که فرآیندهای بیماری را که سیستم ایمنی را درگیر می کند مطالعه، تجزیه و تحلیل و یا درمان می کنند. سیستم ایمنی سیستمی در یک ارگانیسم است که مسئول محافظت از ارگانیسم در برابر عفونت توسط مواد خارجی است. ایمونولوژیست ها به ویژه به بیماری هایی که بر ایمنی طبیعی تأثیر می گذارند علاقه مند هستند. این بیماری‌ ها شامل بیماری ‌هایی مانند آلرژی، تورم سینوس، ذات ‌الریه و آبسه ‌ها هستند که حتی با درمان به طور مکرر رخ می ‌دهند. تیم محتوای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه رشته ایمنی شناسی در اسلوونی را بررسی کرده اند.

تحصیل رشته ایمنی شناسی در اسلوونی

برای تمام شاخه های ایمونولوژی، دانش قوی در زمینه های زیست شناسی، شیمی و ریاضیات ضروری است. همچنین درک درستی از کامپیوتر، الکترونیک، دانش دفتری، مهارت های مدیریت، استدلال قیاسی و ارتباطات مفید است. مشاغل در ایمونولوژی به مدرک پیشرفته به ویژه دکترا یا MD نیاز دارند. ایمونولوژیست های تحقیقاتی علمی باید مدرک دکترا داشته باشند، در حالی که پزشکان و متخصصان اطفال باید حداقل 3 سال آموزش رزیدنتی و 2 تا 3 سال دیگر آموزش و تحصیل تخصصی داشته باشند. در بیشتر موارد، دانش در زمینه ایمن سازی برای یک ایمونولوژیست موفق کافی نیست. انتظار می رود که نامزدهای این حرفه در زمینه های دیگر، از جمله درک عملکرد بدن در ارتباط با مسائلی فراتر از ایمن سازی، مانند داروها، درمان ها، مواد آزمایش و روش های جراحی، مهارت داشته باشند.

در جدول زیر دانشگاه های ارائه کننده برای تحصیل رشته ایمنی شناسی در اسلوونی معرفی شده اند:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه لیوبلیانا

تحصیل رشته ایمنی شناسی دانشگاه لیوبلیانا اسلوونی

مؤسسه میکروبیولوژی و ایمونولوژی، دانشکده پزشکی، دانشگاه لیوبلیانا اصلی‌ترین و بزرگترین مؤسسه در اسلوونی است که برای فعالیت ‌های میکروبیولوژی پایه و بالینی و ایمونولوژی در مراقبت ‌های بهداشتی، تحقیقاتی و آموزشی واجد شرایط است. این شامل 17 آزمایشگاه بسیار تخصصی (از جمله آزمایشگاه BSL-3) است که تمام زمینه های میکروبیولوژی بالینی و ایمونولوژی را پوشش می دهد. چندین آزمایشگاه به عنوان مراکز مرجع در زمینه های مختلف در سطح ملی و بین المللی خدمت می کنند. این موسسه فعالیت تحقیقاتی قوی دارد و در چندین پروژه اقدام هماهنگ شده FP7 و سایر پروژه های تحقیقاتی بین المللی شریک است.

با همکاری مرکز پزشکی دانشگاه لیوبلیانا، موسسه انکولوژی لیوبلیانا و چندین مؤسسه بهداشتی دیگر در اسلوونی، این مؤسسه مسئول توسعه و پیوند میکروبیولوژی و ایمونولوژی پایه و بالینی است. تحصیل رشته ایمنی شناسی دانشگاه لیوبلیانا اسلوونی در 4 دانشکده ارائه می شود:

  • دانشکده پزشکی (برای دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی)
  • دانشکده بیوتکنیک (برای دانشجویان زیست شناسی، میکروبیولوژی و علوم و صنایع غذایی)
  • دانشکده داروسازی (برای دانشجویان داروسازی، پزشکی آزمایشگاهی و زیبایی)
  • دانشکده شیمی و فناوری شیمیایی (برای دانشجویان بیوشیمی)

بخش میکروبیولوژی و ایمونولوژی همچنین مسئول سازماندهی و ارائه آموزش در برنامه تحصیلی بین رشته ای دکتری دانشگاه لیوبلیانا با عنوان بیومدیک است. بخش میکروبیولوژی و ایمونولوژی، به طور مشترک با مرکز پزشکی دانشگاه لیوبلیانا، دوره های تحصیلات تکمیلی در مورد بهداشت بیمارستان را برای پزشکان، پرستاران ثبت نام شده و مهندسان بهداشت برگزار می کند.

کار در رشته ایمنی شناسی در اسلوونی

کار در رشته ایمنی شناسی در اسلوونی

یکی از مهمترین جنبه های ایمونولوژی تحقیق است. از آنجایی که بسیاری از ایمونولوژیست ها در مورد سیستم ایمنی تحقیق و تجزیه و تحلیل می کنند، می توان یافته ها و درمان های جدیدی را برای بیماری های پایدار کشف کرد. ایمونولوژیست‌ها در این شاخه از ایمونولوژی در آزمایشگاه‌ هایی کار می‌کنند که آنها را قادر م ی‌سازد تا تعاملات مواد شیمیایی، سلول ‌ها و ژن ‌ها را در بدن مطالعه و آزمایش کنند تا درک بهتری از آنچه برای عملکرد صحیح سیستم ایمنی لازم است، داشته باشند. یک حرفه در ایمونولوژی تحقیقات علمی نیاز به دکترا دارد.

پزشکان و متخصصان اطفال نوع دیگری از تخصص برای کار در رشته ایمنی شناسی در اسلوونی است. این شاخه رایج تر ایمونولوژی است. ایمونولوژیست های کودکان، که به عنوان متخصص آلرژی کودکان نیز شناخته می شوند، مشکلات مرتبط با آلرژی ها و اختلالات سیستم ایمنی را پیدا کرده و درمان می کنند. ایمونولوژیست های اطفال در کودکان از نوزادان تا نوجوانان تخصص دارند. آنها معمولاً در بیمارستان های کودکان، بیمارستان های اجتماعی، دفاتر خصوصی و مراکز پزشکی دانشگاه کار می کنند. پزشکان و متخصصان اطفال متخصص در ایمونولوژی باید دارای مدرک پزشکی و چندین سال دیگر آموزش باشند، هم در دوره های رزیدنتی و هم در برنامه های تخصصی ایمونولوژی.

شرایط ویزای کار اسلوونی را در اینجا مطالعه کنید.

درآمد متخصصین ایمنی شناسی در اسلوونی

از آنجایی که شاخه های مختلفی در زمینه ایمونولوژی وجود دارد، تعیین حقوق متوسط ​​دشوار است. معمولاً حقوق ایمونولوژیست ها بسته به تخصص، محل کار و منطقه کشوری که در آن زندگی می کنند، از 30000€ یورو تا بیش از 60000€ یورو در سال متغیر است. در بیشتر موارد، ایمونولوژیست‌هایی که در بیمارستان‌ ها و شرکت ‌های خصوصی کار می‌کنند، حقوق بالاتری دارند، به ‌ویژه آن ‌هایی که دارای مدرک دکترا هستند. به طور کلی، ایمونولوژیست های شاغل در بخش خصوصی یا بیمارستان ها حقوق بیشتری دارند.

در نمودار زیر میزان درآمد کار در اسلوونی در رشته ایمنی شناسی در اسلوونی ذکر شده است:

میزان درآمد کار در اسلوونی در رشته ایمنی شناسی

دانشکده بیوتکنیک دانشگاه لیوبلیانا اسلوونی

فعالیت تحقیقاتی دانشکده بیوتکنیک دانشگاه لیوبلیانا اسلوونی طیف وسیعی از علوم بیوتکنولوژی (علوم زیستی) را در بر می گیرد. پژوهشگران دانشکده هم به پژوهش های بنیادی و هم در زمینه های کاربردی مشغول هستند و در این شکل به شدت در زمینه پراکسیس همکاری می کنند. علاوه بر علوم پایه بیولوژیکی، کار آنها عمدتاً با زنجیره ارزش کشاورزی-غذایی و جنگل-چوب و مدیریت منابع طبیعی مشخص می شود. کارهای تحقیقاتی دانشکده بیوتکنیک نیز شامل رشته های گیاه شناسی کاربردی، ژنتیک، میکروبیولوژی و بیوتکنولوژی است.

تحقیقات در زمینه زراعت و علوم دامی شامل طیف فناوری، بهینه سازی تولید و فرآوری مواد غذایی با منشاء گیاهی و حیوانی و خوراک دام، زئوتکنیک، ژنتیک، پدولوژی، گونه شناسی، طبقه بندی و ارزیابی منظر اسلوونی، برنامه ریزی شهری است. معماری منظر و بوم شناسی فضای شهری است. از دیدگاه ملی، حوزه تغذیه و فناوری مواد غذایی نیز حائز اهمیت است، زیرا شامل توسعه فناوری های پیشرفته در تولید مواد غذایی، فناوری های بسته بندی جایگزین، بیوتکنولوژی مواد غذایی، کنترل ایمنی تغذیه و کیفیت غذا، تغذیه، وضعیت رژیم غذایی و توسعه می شود. جهت اخذ پذیرش تحصیلی در اسلوونی به مقاله ارائه شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت رجوع کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *