مهاجرت تحصیلی بلژیک

رشته اقتصاد در بلژیک

رشته اقتصاد در بلژیک

از آنجا که تحصیل رشته اقتصاد در بلژیک منجر به مهاجرت می شود، به طور گسترده ای مورد توجه دانشجویان بین المللی سراسر جهان قرار گرفته است. این کشور، می تواند تجربه تحصیلات خارق العاده ای را به شما ارائه دهد. این کشور با وجود وسعت، دارای تاریخچه فرهنگی بزرگی است و بیش از 11 میلیون نفر ساکن دارد. این کشور همچنین محل اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است که آن را به یک قطب سیاسی تبدیل کرده است.

واقع در اروپای غربی و همسایه آلمان، لوکزامبورگ، فرانسه و هلند، این کشور را می توان تقریبا به 3 منطقه جداگانه تقسیم کرد. در ناحیه شمالی فلاندر آن ها به زبان هلندی (فلاندی) صحبت می كنند، در ناحیه جنوبی والونیا به زبان فرانسوی صحبت می كنند و در پایتخت بروكسل بیشتر مردم به 2 زبان فرانسوی و هلندی صحبت می كنند. این کشور، پرجمعیت است و برای دانشجویان بین المللی محیطی استقبال کننده است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، رشته اقتصاد در بلژیک مورد بررسی قرار گرفته است.

تحصیل رشته اقتصاد در بلژیک

این کشور، به دلیل کیفیت بالای زندگی، بهداشت و درمان و آموزش شناخته شده است و به عنوان یکی از امن ترین و آرام ترین شهرهای جهان شناخته می شود. بسیاری از موسسات آموزش عالی در سراسر این کشور وجود دارد که آموزش با کیفیت بالا را در همه سطوح ارائه می دهند. شما می توانید 7 دانشگاه این کشور را در 500 دانشگاه برتر رتبه بندی دانشگاه QS پیدا کنید و 4 تا از آن ها در 200 دانشگاه برتر قرار دارند. بالاترین رتبه KU Leuven است که در مکان 84 قرار دارد. موسسات در این کشور به خوبی دانشجویان بین المللی را تأمین می کنند و شما می توانید در تمام مدت تحصیل در مکان مناسبی برای کاوش در اروپا باشید.

دانشگاه هایی که رشته اقتصاد در بلژیک را ارائه می دهند، عبارتند از:

  • دانشگاه کاتولیک لوون
  • دانشگاه گنت
  • کاتولیک دانشگاه لوین
  • دانشگاه آزاد بروکسل
  • دانشگاه آنتورپ
  • دانشکده مطالعات بین الملل بروکسل

سال تحصیلی در این کشور، شامل 3 ترم است. ترم اول در اواسط سپتامبر آغاز می شود و تا پایان دسامبر ادامه دارد و امتحانات در ژانویه دنبال می شود. ترم دوم در اوایل ماه فوریه آغاز می شود و در اواسط ماه مه برگزار می شود، و پس از آن امتحانات در پایان ماه می یا اوایل ماه ژوئن برگزار می شود. دوره سوم در تابستان اجرا می شود. دانشجویانی که در امتحانات قبول نمی شوند، ممکن است در جلسه ای که از اواسط آگوست تا اواسط سپتامبر برگزار می شود، دوباره امتحان کنند.

دلایل زیادی برای تحصیل در بلژیک وجود دارد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • دانشگاه های مشهور در جهان
  • فرصت های عالی برای شبکه های بین المللی
  • شهرهای معروف چند فرهنگی و چند زبانه
  • کیفیت زندگی بالا

تحصیل کارشناسی ارشد رشته اقتصاد در بلژیک

رشته اقتصاد در بلژیک، ترکیبی در اقتصاد و سیاست است که با مطالعه قانون غنی شده است. طول دوره مقطع کارشناسی ارشد در این کشور، همانند سایر کشور ها است.

در زیر طول دوره را مشاهده می کنید:

  • حداقل طول دوره: 12 ماه
  • حداکثر طول دوره: 18 ماه

همان طور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، طول دوره این برنامه، بین 12 تا 18 ماه است. برنامه کارشناسی ارشد رشته اقتصاد در این کشور، این امکان را برای شما فراهم می کند تا در یک زیرشاخه تخصص داشته باشید و به همین ترتیب شما را با صلاحیت های پیشرفته مجهز می کند.

زیرشاخه ها عبارتند از:

  • توسعه
  • سیاست زیست محیطی
  • مهاجرت
  • درگیری و امنیت
  • استراتژی سیاسی
  • سیاست عمومی اروپا

قرار گرفتن در معرض سیاست گذاری در موسسات بین المللی، همراه با آموزش با کیفیت بالا شما را برای یک حرفه چالش برانگیز و کامل در سیاست عمومی بین المللی و داخلی، دیپلماسی، سازمان های غیردولتی و همچنین در سازمان آماده می کند. کارشناسی ارشد اقتصاد به دانشجویان این امکان را می دهد تا رشته های ثانویه تخصص را از طیف وسیعی از برنامه های ارائه شده انتخاب کنند. بنابراین، می توان با مطالعه اقتصاد سیاسی بین الملل در متن روابط بین الملل، یک برنامه متمرکز مطالعه ایجاد کرد. تحصیل کارشناسی ارشد در بلژیک بسته به رشته تحصیلی بین 1 سال (60 واحد) یا 2 سال (120 واحد) است. علاوه بر این، دانشجویانی که قبلا دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند می توانند با حداقل 60 اعتبار در یک حرفه تخصصی، مدرک کارشناسی ارشد تکمیلی دریافت کنند.

تحصیل کارشناسی ارشد رشته اقتصاد در بلژیک

دانشکده مطالعات بین الملل بروکسل در بلژیک

دانشکده مطالعات بین الملل بروکسل (BSIS) یک دانشکده تحصیلات تکمیلی چند رشته ای می باشد. این دانشگاه، رشته های سیاست، روابط بین الملل، حقوق و اقتصاد را گرد هم می آورد تا تحلیل های عمیق از مشکلات بین المللی مانند منازعات، امنیت، توسعه، مهاجرت، اقتصاد سیاسی و مبانی حقوقی تغییر نظم جهانی را ارائه دهد.این دانشگاه، یک مدرسه بین المللی است. دانشجویان این دانشگاه از بیش از 50 کشور جهان جذب می شوند.

ترکیب قوی بین المللی کارکنان و دانشجویان به طور قابل توجهی به تجربه علمی و اجتماعی در BSIS کمک می کند. واقع شدن در بروکسل به این دانشگاه، این امکان را می دهد تا دانشجویان را در معرض کار سازمان های مهم بین المللی مانند اتحادیه اروپا و ناتو و بسیاری از سازمان های بین المللی و غیردولتی مستقر در اینجا قرار دهد. همچنین دانشجویان می توانند در یکی از این سازمان ها دوره کارآموزی را سپری کنند.

هزینه تحصیل در بلژیک

هزینه تحصیل در این کشور، بسته به رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی متفاوت است. در جدول زیر هزینه ها را مشاهده می کنید:

پارامترهزینه به یورو
شهریه برای دانشجویان عضو اتحادیه اروپا835€
شهریه دانشجویان غیر عضو اتحادیه اروپابین 2000€ تا 4000€

همان طور که در جدول مشاهده می کنید، شهریه دانشجویان عضو کشورهای اتحادیه اروپا در دانشگاه ها 835€ (یورو) است. دانشجویان غیر عضو کشورهای اتحادیه اروپا بسته به برنامه تحصیلات و دانشگاه خود و هزینه زندگی در بلژیک حدود 2000€ تا 4000€ (یورو) پرداخت می کنند. شهریه در دانشکده ها و آکادمی های هنری کمتر است. شهریه برای دوره کارشناسی ارشد هر ساله 351€ (یورو) است. باز هم، ممکن است هزینه های اضافی برای دانشجویان از کشورهای غیر اتحادیه اروپا اعمال شود. برای مهاجرت به بلژیک، علاقه مندان می توانند از اطلاعات مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *